بالا بردن اعتماد به نفس در 30 روز (مناسب بزرگسالان و کودکان)

بالا بردن اعتماد به نفس
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

این مقاله متمرکز بر دادن اطلاعات لازم برای بالا بردن اعتماد به نفس شما فقط در30 روز است. هر نکته در این مقاله به افزایش سطح اعتماد به نفس و تقویت اعتماد به نفس شما کمک می کند. ما در این مقاله نه تنها راههای افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان را خواهیم گفت بلکه به شما خواهیم گفت که چگونه می­توانیم باعث افزایش اعتماد به نفس در مقابل دیگران و افزایش اعتماد به نفس کودکان شویم. بنابراین تا انتها با ما همراه باشید. همچنین برای مطالعه دقیق‌تر این موضوع می‌توانید مقاله «اعتماد به نفس چیست؟ 0 تا 100 هرآنچه باید در مورد اعتماد به نفس بدانید!» را مطالعه کنید.

اعتماد به نفس گریزان است

در اکثریت افراد موفقیت در یک کار، ارتقا شغلی، شاگرد اول شدن در مدرسه و… سبب ایجاد اعتماد به نفس می­شود. و اعتماد به نفس فقط مربوط به یک حوزه کلی نیست. این به نحوه نگاه، رویاهای شما، اعتقاد به توانایی شما در رسیدن به هر آنچه برای رسیدن به آن هدف دارید مربوط می­شود. بنابراین اگر به آنچه که می­خواهیم نرسیم اعتماد به نفس ما کم می­شود و حس موفقیت از ما دور می­شود.

راه های بالا بردن اعتماد به نفس

  • چرا اعتماد به نفس مهم است؟

بدون اعتماد به نفس، مثل این است که ما در پوسته گیر افتاده­ایم. ما قادر به زندگی در بسیاری از امکاناتی که زندگی به ما ارائه می­دهد نیستیم.

بالا بردن اعتماد به نفس در خود، مانند این است که می­دانید چقدر می­توانید در دنیا تفاوت ایجاد کنید. شما می­دانید که می­توانید به آنچه می­خواهید برسید و همه کسانی که خلاف این­ها را به شما می­گویند می­توانند از مسیر شما دور شوند. حتی اگر مجبور شدید آن­ها را از مسیر خارج کنید. زیرا هیچ چیز نباید باعث ناامیدی و از بین رفتن اعتماد به نفس شما شود.

  • چرا بسیاری از افراد با اعتماد به نفس پایین مبارزه می کنند؟

بیشتر مسائل مربوط به عدم اعتماد به نفس از این واقعیت ناشی می­شود که زندگی سخت است. اجازه دهید صادق باشیم. افکار اصلی اعتماد به نفس پایین و عزت نفس از این واقعیت ناشی می­شود که زندگی سخت است و ما در ابتدا نمی­توانیم هر آنچه را که می­خواهیم بدست آوریم.

ما نمی توانیم به طور خودکار جسمی را که می خواهیم، شغلی را که دوست داریم، داشته های مادی که می خواهیم و… داشته باشیم. اما، ما می توانیم دیگران را داشته باشیم.

می­توانیم افراد دیگر را پر از شادی و هر چیز دیگری که در زندگی می­خواهیم ببینیم. و ما می­دانیم که دستیابی به آن چقدر سخت است، که باعث می­شود بسیاری از ما دست به دامان خودمان شویم.

با وجود، رسانه ­ها و منفی نگری تأثیر زیادی در نحوه تفکر ما درباره خودمان دارند. به ما نشان دادن آنچه “باید به نظر برسیم” و آنچه “باید انجام دهیم” با زندگی خود انجام دهیم.

همه این تأثیرات باعث می شود مردم فکر کنند که نمی توانند کاری کنند تا فردی که می خواهند باشند شوند.

  • چگونه اعتماد به نفس خود را بالا ببریم؟

بسیاری از جوانان از کمبود اعتماد به نفس رنج می­برند. این به طور جدی آسیب زننده می­باشد و تأثیر مهمی در نحوه زندگی روزانه فرد خواهد داشت. سرانجام، باید چاره­ای اندیشید و شروع به فهمیدن اینکه چگونه اعتماد بنفس را افزایش دهیم، و بسیار شادتر شویم کرد. برای مطالعه بیش‌تر این مطلب می‌توانید مقاله «14 تست اعتماد به نفس معتبر و جهانی [تست شده]» را مطالعه کنید.

این نکات به طور جدی مفید هستند و در صورت استفاده می­توانند به شما کمک کنند تا فقط در 30 روز اعتماد به نفس خود را سه برابر کنید:

را های بالا بردن اعتماد به نفس

  1. برای بالا بردن اعتماد به نفس حد وسط­های زندگی خود را حذف کنید

یک قدم در یک زمان بهترین راه برای از بین بردن حد متوسط ​​از زندگی است. و هنگامی که شروع به حذف حد وسطی می­کنید، شروع به حذف تمام قسمت­های منفی زندگی خود می­کنید که باعث عدم اعتماد به نفس شما می­شود.

با حذف غذای ضعیف از رژیم روزانه خود شروع کنید: بیسکویت، نوشابه، غذای بی ارزش و غیره. سپس قدم اول را بردارید تا زودتر بیدار شوید. سپس به سراغ از بین بردن عادت­های تلویزیونی بروید و افراد منفی را از زندگی خود حذف کنید.

هر تکه کوچکی از حد متوسط ​​در زندگی شما فقط به مشکلات اعتماد به نفس شما می­افزاید، بنابراین هر تکه را یک به یک بردارید، تا اینکه فقط نکات مثبت و بزرگ باقی بماند.

  1. برای بالا بردن اعتماد به نفس در انتخاب لباس هایی که می پوشید دقت کنید

لباس­هایی که ما می­پوشیم نقش زیادی در میزان اعتماد به نفس ما دارند. اگر واقعاً می­خواهید در مدت 30 روز اعتماد به نفس خود را سه برابر کنید، در نتیجه هوشمندانه لباس پوشیدن ساده ترین مرحله برای انجام این کار است. تنها چیزی که لازم است یک خرید کوچک است. چند لباس مناسب برای خود بخرید. این مرحله تاثیر زیادی بر بالا بردن اعتماد به نفس دارد. اگر می­توانید بلافاصله این کار را انجام دهید.

  1. برای بالا بردن اعتماد به نفس تا جایی که ممکن است روی پیشرفت خود کار کنید

صادقانه بگویم، این مرحله همان مرحله­ای است که بیشترین تفاوت را در میزان اعتماد به نفس روزمره ایجاد می­کند. این اخبار اغلب به ما می­گوید که یاد بگیریم خودمان خوشحال باشیم.

اگر از بدن خود متنفر هستید و فکر می کنید دلیل اصلی نفرت از بدن شما وجود دارد، آن را تغییر دهید. شما با گرفتن توصیه برای یادگیری دوست داشتن خود خوشحال نخواهید شد، زیرا این مسئله مسئله اصلی را حل نمی­کند.

مثلاً اگر شما فردی لاغر هستید و از این مساله رنج می­برید و این مساله در اعتماد به نفس شما تاثیر منفی می­گذارد؛ برای بالا بردن اعتماد به نفس خود به باشگاه بدن سازی بروید و به ورزش­های عضله سازی با کمک مربی و رژیم غذایی بپردازید.

با این کار مسلماً حالتان بهتر خواهد شد وقتی می­بینید که تی­شرت­هایتان دور دست و در قسمت شانه­ هایتان محکم­تر و خوش فرم تر قرار می­گیرد و همین امر سبب تقویت اعتماد به نفس در شما خواهد شد.

احساس مفید بودن به کمک افزایش اعتماد به نفس

  1. برای بالا بردن اعتماد به نفس وضعیت بدن خود را بهبود ببخشید

روشی که راه می روید و قدم برمی دارید بر احساس شما تأثیر شدیدی می گذارد. اگر سرتان را بالا و شانه های خود را به عقب برسانید، احساس هدف و اعتماد به نفس به تدریج فرو می رود.

شما رئیس زندگی خود هستید. با یک هدف قدم بزنید.حالت خمیده در نهایت شروع می کند تا شما را در ذهنیت مربوطه قرار دهد. شما لنگیده راه می روید، احساس پایین بودن می کنید. با سر بالا راه می روید، احساس می کنید بالا هستید.

  1. برای بالا بردن اعتماد به نفس بیشتر لبخند بزنید

آیا می­دانید دانشمندان تازه فهمیده­اند که کدام یک از مرغ و تخم مرغ اول به وجود آمده است؟

خوب، لبخند و شادی را باید مانند معمای مرغ و تخم مرغ نگاه کرد. بیشتر ما معتقدیم که برای لبخند زدن باید در زمان حال خوشحال باشیم. اگرچه، مطالعات نشان می دهد وقتی لبخند بیشتری می زنیم، حالمان بهتر می شود و خوشحال می شویم.

هرچقدر که لبخند بیشتری بزنید، سطح شادی و اعتماد به نفس شما شروع به رشد می­کند.

  1. برای بالا بردن اعتماد به نفس به عمق مسائل بروید و از منطقه راحتی خود خارج شوید

وقتی کاری دیوانه و جدید انجام می­دهید، یا انجام کاری که هرگز فکرش را نمی­کردید انجام دهید، فوراً اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید.

هرگز این موقعیت­ها را بیش از حد تصور نکنید. فقط به درون آن­ها بروید. پس از آن از آن­ها یاد خواهید گرفت. فقط جهش کنید و کارهای خارج از منطقه راحتی خود را انجام دهید. بعد از 30 روز که بیرون رفتی و همه این تجربیات جدید را همراه خود داشتید، نتایج به طور جدی شما را متعجب خواهد کرد.

  1. برای بالا بردن اعتماد به نفس بر نکات مثبت تمرکز کنید

هنگامی که شروع به تمرکز بر نکات مثبت می­کنید، خود را در نگاه دیگری می­بینید.

بعضی اوقات در زندگی، ما آنقدر روی جنبه منفی همه چیز متمرکز می­شویم که فراموش می­کنیم از همه چیزهای مثبت که در زندگی داریم سپاسگزار باشیم.

بالا بردن اعتماد به نفس

  1. برای بالا بردن اعتماد به نفس یاد بگیرید که قدرشناس باشید

هنگامی که یاد می­گیریم از همه چیزهایی که داریم به طور منظم سپاسگزاری کنیم، بلافاصله در مورد وضعیت فعلی خود بسیار مثبت تر می­شویم.

اگر یاد بگیرید چند بار در روز سپاسگذاری را تمرین کنید، عزت نفس و شادی شما شروع به افزایش می­کند.

فقط چند بار در روز یک دقیقه وقت بگذارید، بنشینید و از چیزی سپاسگزار باشید. همه چیز را در نظر بگیرید.

  1. برای بالا بردن اعتماد به نفس خود را مجبور به انجام تعاملات اجتماعی بیشتری کنید

وادار کردن خود به اجتماعی تر کردن راهی عالی برای ایجاد اعتماد به نفس است زیرا تعامل با مردم یکی از سخت ترین کارها برای تعداد زیادی از افراد است.

با این حال، اگر بتوانید روزانه، در مورد هر چیزی با غریبه ها ارتباط برقرار کنید، به زودی هرگونه مسئله عدم اعتماد به نفس در مقابل افراد دیگر را از دست خواهید داد.

متأسفانه، این یکی از شرایطی است که شما مجبور هستید به معنای واقعی کلمه خود را مجبور به ورود به آن کنید، و بعداً به آن فکر کنید.

  1. برای بالا بردن اعتماد به نفس مدل موی خود را بزنید

آیا می­دانید یک مدل موی جدید چقدر می­تواند در احساسی که نسبت به خود احساس می کنید تفاوت ایجاد کند؟

این تفاوت بسته به میزان نیاز به مدل موی شما بسیار زیاد است. مثلاً برای افزایش اعتماد به نفس کودکان،پسر بچه­ای را تصور کنید که موهایش خیلی بلند و از کنترل خارج شده است، یک برش تمیز می­تواند تفاوت شگفت انگیزی ایجاد کند.

یا به عنوان مثالی دیگر پسر همسایه ما که در مقطع دبیرستان تحصی می­کرد همیشه به خجالتی بودن معروف بود. او موهایی بسیار باورنکردنی بلند و پرپشت داشت. یک روز او موهای خود را خیلی کوتاه کرد و تصویری را در فیس بوک منتشر کرد. این عکس بیشترین لایک و کامنت را در مقابل سایر عکس­هایی که او از خود منتشر کرده بود نوشت.

حال این پسر کاملاً متفاوت به نظر می­رسید و می­توان گفت احساس اعتماد به نفس بیشتری دارد.

مزایای بهبود اعتماد به نفس

5 مزایای بهبود اعتماد به نفس

بالا بردن اعتماد به نفس چه فایده­ای دارد؟  اکنون که ما به بررسی چگونگی افزایش اعتماد به نفس شما پرداختیم، وقت آن است که چندین مزیت بهبود اعتماد به نفس را ذکر کنیم. قطعاً می­خواهید نکات قبلی را که ذکر کردیم پس از خواندن این موارد اعمال کنید:

  1. بهداشت روان

اعتماد به نفس پایین و عزت نفس مسئله بزرگی است. مردم فکر می کنند که آن­ها به اندازه کافی خوب نیستند، و این منجر به ناراحتی، عصبانیت، افسردگی و بسیاری دیگر از مسائل بهداشت روان می شود.

حتی مسائلی مانند بی­اشتهایی ناشی از اعتماد به نفس پایین و عزت نفس است. بنابراین تقویت اعتماد به نفس شما فایده فوق العاده­ای برای سلامت روان شما دارد.

  1. سهولت اجتماعی

اگر اعتماد به نفس بالایی داشته باشید، بسیار راحت است که با مردم معاشرت کنید. با تقویت اعتماد به نفس، می­توانید اجتماعی­تر شوید، راحت­تر با دیگران دوست شوید و در صحبت با دیگران آرام باشید.

  1. خوشبختی

اگر بتوانید اعتماد به نفس خودتان را تقویت کنید، سطح شادی بالاتری خواهید داشت. نیازی نیست به شما بگویم که شادی در زندگی چقدر مهم است. این چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم، درست است؟

  1. اقدام قویتر

اگر بخواهید اعتماد به نفس خود را سه برابر کنید، خیلی بیشتر احتمال دارد که در زندگی پیشرفت کنید. چرا؟ زیرا اعتماد به نفس بیشتر، این قدرت را به شما می­دهد که اقدامات بزرگتر و جسورانه ای را در مورد رویاهای خود انجام دهید.

  1. باور قدرتمند

اعتماد به نفس بهبود یافته به شما اعتقاد بیشتری به آنچه ممکن است و توانایی آن است، می­دهد. این عامل قدرتمندی در توانایی بزرگ اندیشی و رویای بزرگ است. اگر تقویت باور را در کار خود ببینید ، ذهن و تخیل شما محدود نمی شود. شما می توانید زندگی مورد نظر خود را خلق کنید.

داشتن باور قدرتمند برای بالا بردن اعتماد به نفس

نتیجه

با وجود آنچه ممکن است قبل از خواندن این مقاله به آن اعتقاد داشته باشید، بسیار ساده است که فقط در مدت 30 روز اعتماد به نفس خود یا دیگران(افزایش اعتماد به نفس دیگران) را سه برابر کنید. مزایای بسیاری وجود دارد که با اعتماد به نفس داشتن یک فرد به همراه دارد. در حقیقت ، به راحتی می توان گفت که اگر تمام زندگی خود را بدون اعتماد به نفس زندگی کنید، هرگز نمی توانید به اندازه کافی خوب باشید.

”]

برای این که بدانید شما دچار کمبود اعتماد به نفس هستید یا نه می‌توانید مقاله «مهمترین علائم کمبود اعتماد به نفس در شما! +20 عامل شایع کمبود اعتماد به نفس» را مطالعه کنید. اقدامات مربوط به این مقاله را انجام دهید تا اعتماد به نفس خود را بهبود بخشید. مطمئن باشید که دنیای شما شروع به تغییر خواهد کرد.

تعامل اجتماعی را بسیار آسان تر خواهید یافت. شما در موقعیت­هایی قدرت پیدا خواهید کرد که هرگز فکر نمی­کنید قوی باشید. آنقدر به اهداف و توانایی­های خود ایمان خواهید داشت که چاره‌­ای جز شاد بودن نخواهید داشت. بنابراین پیش بروید، اجازه دهید اعتماد به نفس خود را سه برابر کنید. آیا شما اعتماد به نفس و عزت نفس پایینی دارید؟ در زیر نظر دهید.

برخی از سوالات رایج:

1. نقش اعتماد به نفس در زندگی چیست؟

افزایش اعتماد به نفس در زندگی روزمره افراد نقش به سزایی دارد بالا بردن اعتماد به نفس در کارها باعث می شود تا افراد به قابلیت های خود بیشتر تکیه کنند و راه را برای رسیدن به خواسته های خود هموار کنند.

2. چه راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس وجود دارد؟

1. حد وسط های زندگی خود را حذف کنید.
2. به ظاهر و لباس های خود دقت کنید.
3. روی پیشرفت خود و توانایی های درونی خود کار کنید.
4. برنامه و روتین روزانه مشخص داشته باشید.

3. مزیت های بهبود اعتماد به نفس چیست؟

1. روان سالم تر
2. روابط اجتمایی بیشتر

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان