مثبت اندیشی چیست؟ +14 راه مثبت اندیش بودن حتی در این شرایط!

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

مثبت اندیشی را می‌توان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آرامش در زندگی دانست. مثبت اندیشی در زندگی به‌صورت یک باره به وجود نمی‌آید و برای رسیدن به فکر آرام و مثبت اندیش باید زمان زیادی صرف کنید. معمولا همه روان‌شناسان دنیا مجموعه‌ای از عوامل را بیان می‌کنند که انجام دادن همه آن‌ها باعث مثبت اندیشی می‌شود. برای رسیدن به مثبت اندیشی موارد و تکنیک‌های زیادی بیان می‌شود که باید با دقت زیاد به انجام تک‌تک آن‌ها پرداخت.

البته ممکن است برخی از تکنیک‌ها به زمان بیش‌تری برای تمرین کردن نیاز داشته باشد پس سعی کنید بدون هیچ عجله‌ای روش‌های رسیدن به مثبت اندیشی را انجام دهید. در ادامه مطلب مهم‌ترین روش‌های رسیدن به مثبت اندیشی را بیان می‌کنیم.

شناسایی افکار منفی  و مزاحم

۱ـ شناسایی افکار منفی  و مزاحم

یکی از مهم‌ترین موانع رسیدن به مثبت اندیشی افکار منفی و مزاحم است. افکار منفی می‌توانند نتایج بسیار بدی روی عمل‌کرد روزانه شما داشته باشند و این موضوع می‌تواند کارهای شخصی و روزمره شما را هم با مشکل جدی روبه‌رو کند.

عمده افرادی که بی‌انگیزه و گوشه‌گیر هستند و  دچار هجوم افکار منفی هستند که اگر فکری به حال این افکار نکنند در گذر زمان مشکلات زیادی برای آن‌ها به وجود می‌آید. نوشتن افکار منفی یکی از بهترین کارهایی است که برای دور شدن افکار منفی توصیه می‌شود. حتما شما هم تجربه کرده‌اید که درست در هنگام شروع کار یا شروع درس خواندن افکار مزاحم به سراغ شما می‌آیند و مانع از تمرکز کردن شما می‌شوند.

اگر افکار منفی و مزاحم خود را در یک برگه یادداشت کنید و در طول روز زمان مناسبی را برای فکر کردن به آن اختصاص دهید، رفته‌رفته این افکار در مواقع کار یا مطالعه به سراغ شما نمی‌آیند. البته بعد از انجام چند روزه یا یک هفته‌ای این تمرین انتظار درست شدن همه چیز را نداشته باشید اما استمرار این تمرین برای چند هفته متوالی می‌تواند به نتایج بسیار خوبی منجر شود.

نقش ورزش کردن در مثبت اندیشی

۲ـ نقش ورزش کردن در مثبت اندیشی

تجربه نشان داده است که افراد ورزشکار روحیه بهتری دارند و می‌توانند به سادگی افکار منفی را از خود دور کنند و باعث افزایش امید به زندگی شود. البته منظور از ورزشکار بودن این نیست که شما روز و شب خود را در باشگاه‌های ورزشی بگذرانید بلکه منظور این است که قسمتی از زمان خود را به ورزش کردن اختصاص دهید.

پیاده‌روی و قدم زدن یکی از بهترین تمرین‌های ذهنی برای رسیدن به مثبت اندیشی است پس سعی کنید روزانه حداقل بیست دقیقه پیاده روی داشته باشید تا بتوانید به یک آرامش ذهنی برسید.

بسیاری از افراد موفق جهان نیز پیاده روی را جز کارهای روتین روزانه خود می‌دانند و بسیاری از آن‌ها به دلیل مشغله فراوان صبح‌ها بعد از بیدار شدن روی تردمیل پیاده روی می‌کنند.

البته دقت داشته باشید که پیاده روی صبح‌گاهی نباید به گونه‌ای باشد که انرژی زیادی از شما بگیرد چرا که باعث افت بازدهی در ساعات کاری می‌شود. قدم زدن در شب هنگام نیز یکی دیگر از مواردی است که بسیار موثر است، اگر در نزدیکی منزل یا محل سکونت‌تان امکان پیاده روی شبانه (قبل از خواب) وجود دارد حتما این مورد را امتحان کنید.

۳ـ در هنگام صحبت کردن از واژه‌های مثبت استفاده کنید

صحبت کردن جز جدایی ناپذیر زندگی ما انسان‌ها است. همه ما در طول روز از هزاران واژه استفاده استفاده می‌کنیم که این واژه‌ها روی ذهن خود ما نیز تاثیر زیادی دارند. برای این که مثبت اندیشی را در ذهن خود تقویت کنیم بهتر است روی گفتار خودمان نیز تمرکز داشته باشیم تا به بهترین نتیجه برسیم.

استفاده از کلمات منفی می‌تواند یک بار معنایی منفی به وجود بیاورد که روی ذهن خود ما هم اثر می‌گذارد اما اگر در صحبت‌های محاوره و روزانه از کلمات مثبت استفاده کنیم هم خودمان و هم مخاطب لذت بیش‌تری می‌برد و باعث می‌شود یک گام به مثبت اندیشی نزدیک‌تر شویم.

کنترل و هدایت افکار 

۴ـ کنترل و هدایت افکار 

یکی دیگر از مواردی که باعث تثبیت مثبت اندیشی می‌شود کنترل و هدایت افکار شخصی و روزانه است. همه ما در طول روز دچار افکار مثبت و منفی زیادی می‌شویم که باعث می‌شود گاهی خوشحال و گاهی ناراحت باشیم. اگر بتوانیم افکار خوب و بد ذهن‌مان را به شکل درستی هدایت کنیم می‌توانیم به نتایج بسیار خوبی برسیم.

البته کنترل افکار کار چندان راحتی نیست و نیاز به تمرین و ممارست زیادی دارد. حتما شما هم افرادی را دیده‌اید که خیلی زود از کوره در می‌روند و به راحتی عصبانی می‌شوند. این افراد در اصطلاح قادر به کنترل افکارشان نیستند.

برای تمرین کنترل افکار روش‌های زیادی وجود دارد که با یک جست و جوی ساده در سطح اینترنت می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید اما یکی از مهم‌ترین تمرین‌های کنترل افکار این است تعداد دفعاتی که در طول روز عصبانی می‌شویم یا نمی‌توانیم افکارمان را کنترل کنیم یادداشت کنیم و سعی کنیم در هر روز بهتر از روز قبل عمل کنیم. البته این موضوع تقریبا چند ماهی زمان می‌برد تا به بهترین نتیجه برسد.

۵ـ خودباوری داشته باشید

ارتباط خودباوری و مثبت اندیشی شاید در ابتدا کمی مبهم به نظر بیاید اما تحقیقات نشان داده است که افراد با خودباوری بالا، مثبت اندیش‌تر از سایر افراد هستند اما ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه ارتباطی بین خودباوری و مثبت اندیشی وجود دارد؟

بهتر است این موضوع را با یک مثال بررسی کنیم، فرض کنید شخصی می‌خواهد یک پروژه‌ای را به شما محول کند که شما از پس انجام آن برمی‌آیید اما به اندازه کافی خودباوری و عزت نفس بالا ندارید. در چنین موقعی راه ورود افکار منفی به ذهن شما باز می‌شود و ده‌ها اما و اگر در ذهن شما شکل می‌گیرد که نکند مشکلی پیش بیاید یا از پس انجام آن برنیایم.

اگر به کار و فعالیت خود اعتماد کامل داشته باشید به راحتی می‌توانید به خودباوری برسید و در نتیجه مثبت اندیش باشید. داشتن اعتماد به نفس و کمک گرفتن از تجربه‌های قبلی می‌تواند یکی از بهترین راه‌های رسیدن به خودباوری باشد.

 

تاثیر شاد شدن از موفقیت دیگران بر مثبت اندیشی

۶ـ تاثیر شاد شدن از موفقیت دیگران بر مثبت اندیشی

افرادی وجود دارند که از موفقیت دیگران و حتی اعضای خانواده خود خوشحال نمی‌شوند و حتی به افراد موفق حسودی می‌کنند، این افراد به هیچ وجه نمی‌توانند مثبت اندیشی را در زندگی‌شان تجربه کنند و معمولا افرادی بی‌حوصله و گوشه‌گیر هستند. نه‌تنها باید سعی کنید که از این افراد فاصله بگیرید بلکه حتما در مورد علت حسودی کردن آن‌ها به موفقیت دیگران هم تحقیق کنید تا متوجه شوید که چرا برخی افراد از موفقیت دیگران ناراحت می‌شوند.

۷ـ درس گرفتن از اشتباهات گذشته

درس گرفتن از اشتباهات گذشته کاملا با گیرکردن در گذشته فرق دارد، اگر شما در طول زندگی سعی کنید اشتباهات گذشته زندگی‌تان را بررسی کنید و از آن‌ها درس بگیرید قطعا می‌توانید محتاط‌تر عمل کنید و به نتیجه بهتری برسیدهمچنین این امر موجب توسعه فردی نیز می شود .

اما گاهی اوقات درس گرفتن از گذشته با ماندن در گذشته اشتباه گرفته می‌شود و به همین خاطر افراد بیش‌تر سرخورده و ناامید می‌شوند. همین الان یک تکه کاغذ بردارید و بزرگ‌ترین اشتباهات چند سال اخیر زندگی‌تان را روی آن یادداشت کنید و پیامد‌های مربوط به آن تصمیم را هم بنویسید، در مرحله بعد سعی کنید کمی بیش‌تر فکر کنید و ببینید چه مواردی باعث شد که آن‌ تصمیم را در آن لحظه بگیرید.

 

بخشندگی داشته باشید تا مثبت اندیش شوید

۸ـ بخشندگی داشته باشید تا مثبت اندیش شوید

افراد کینه‌ای معمولا نمی‌توانند مثبت اندیش باشند و همیشه از همه افراد زندگی‌شان عصبانی هستند. این موضوع بدین خاطر است که تمامی اشتباهات و بحث‌های‌شان با افراد را به یاد دارند و به هیچ عنوان نمی‌توانند کدورت‌های شخصی‌شان را کنار بگذارند. بخشندگی بسیار شیرین است و مطمئن باشید که اگر ذهن شما به یک ذهن بخشنده تبدیل شود زندگی آرام‌تری خواهید داشت.

مثبت اندیشی به‌دست نمی‌آید مگر این که شما بتوانید افراد زندگی‌تان را ببخشید و حتی در قبال اشتباهات شخصی‌ خودتان هم بخشنده باشید. اشتباهات زندگی‌تان را بپذیرید اما اجازه ندهید که این اشتباهات شما را اسیر کنند و دائما فکر و ذهن شما را به خود مشغول کنند.

۹ـ فرصت‌های پیش روی‌تان را قدر بدانید

افرادی که به‌دنبال مثبت اندیشی هستند فرصت‌های زندگی‌شان را غنیمت می‌شمارند و از آن‌ها استفاده می‌کنند اما از طرفی کسانی که فرصت‌های پیش روی‌ زندگی‌شان را قدر نمی‌دانند دائما از وضعیت‌شان ناراضی هستند و همین موضوع باعث می‌شود تا نتوانند به آرامش برسند. بهتر است برای داشتن یک زندگی آرام، فرصت‌های زندگی‌تان را قدر بدانید و از همه فرصت‌های پیش‌روی‌تان به خوبی بهره ببرید.

روی هدف‌ زندگی‌تان متمرکز شوید

۱۰ـ روی هدف‌ زندگی‌تان متمرکز شوید

دلایل زیادی وجود دارد تا ما انسان‌ها به دنبال رسیدن به اهداف و موفقیت‌های شخصی باشیم و تحقیقات هم ثابت کرده‌اند که افراد موفق فقط روی اهداف‌شان متمرکز هستند. تمرکز داشتن روی اهداف مزیت‌های زیادی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها رسیدن به مثبت اندیشی است. بهتر است اهداف خود را به سه دسته کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کنید تا به بهترین نتیجه برسید. هدف داشتن یکی از مهم‌ترین بنیان‌های مثبت اندیشی است.

۱۱ـ نسبت به خودتان سخت‌گیر باشید

برای این که شخص مثبت اندیشی باشید باید حساسیت زیادی روی خودتان داشته باشید. حساسیت داشتن روی خودتان باعث می‌شود  وظایف روزانه‌تان را به درستی انجام دهید و در نتیجه موفق‌تر عمل کنید. البته اگر حساسیت بیش‌ از اندازه روی خودتان یا هر شخص دیگری داشته باشید نتیجه عکس داده می‌شود پس سعی کنید تعادل را در این موضوع رعایت کنید.

معاشرت با خانواده و تاثیرات آن

۱۲ـ معاشرت با خانواده و تاثیرات آن بر مثبت اندیشی

معمولا کسانی که به خانواده اهمیت می‌دهند و وقت زیادی با خانواده‌شان می‌گذرانند افراد مثبت اندیشی هستندو دارای مهارت های ارتباطی خوبی می باشند. گذراندن وقت با خانواده به داشتن یک ذهن منظم کمک زیادی می‌کند پس سعی کنید در طول هفته زمان‌های مشخصی را برای وقت گذرانی با خانواده مشخص کنید. ممکن است دوستان بسیار صمیمی هم داشته باشید که تعامل و ارتباط منظم با آن‌ها هم می‌توانند به مثبت اندیشی کمک کند.

۱۳ـ برای رسیدن به مثبت اندیشی به آینده خوشبین باشید

خوشبین بودن به آینده و امیدوار بودن هم می‌تواند یکی از راه‌های رسیدن به مثبت اندیشی باشد. معمولا افرادی که به آینده زندگی امیدوار هستند افراد خوشبین و مثبت اندیشی هستند که تعامل با آن‌ها می‌تواند باعث خوشحالی انسان شود.

در طرف مقابل افرادی قرار دارند که همیشه از زندگی خود ناراضی هستند و هیچ امیدی هم به آینده زندگی خود و اطرافیان‌شان ندارند. اگر روی هدف‌های‌تان متمرکز شوید می‌توان مطمئن بود که امید در ذهن شما نهادینه می‌شود.

برای رسیدن به مثبت اندیشی به آینده خوشبین باشید

 13 راه مثبت ­اندیش بودن

1. سبک زندگی

احتمالاً اصطلاح سبک زندگی را بسیار شنیده­اید. درواقع منظور از این اصطلاح مجموعه فعالیت­هایی است که در وجود شما به شکل عادت درآمده و به صورت مستمر انجام می­دهید. بنابراین وقتی در بحث مثبت ­اندیشی چیست و راه های مثبت اندیشی صحبت از سبک زندگی می­کنیم، منظور شکل ­دادن به عادات جدید کارآمد است. در سبک زندگی، غذا، ورزش، رفتارها و شیوه انجام امور مختلف جای می­گیرد. بنابراین برای مثبت­ اندیش بودن ، یکی از مهمترین اقدامات تنظیم سبک زندگی سالم و شاد است.

برای مثال می­توانید با گنجاندن ورزش در برنامه روزانه خود، انرژی مثبت بگیرید و ذهن خود را از مسائلی که درگیر آن هستید دور کنید. همچنین در تعریف مثبت ­اندیشی از سلامت جسم به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار یاد می­شود.

درکنار ورزش انتخاب تغذیه مناسب نیز بسیار مهم است. تغییر سبد غذایی از مواد ناسالم به سالم تأثیر به سزایی دارد. به­ طور کلی اگر تمام ابعاد زندگی خود را برپایه سلامت جسم و روح طرح­ریزی کنید و سپس آن برنامه را به عادت تبدیل کنید، یکی از راه ­های مثبت ­اندیشی را طی­کرده­اید.

2. مقاوم باشید و تسلیم نشوید

داشتن افکار مثبت ­اندیشی ، منوط به مقاومت در برابر افکار منفی است. شما باید در مقابل هجوم این افکار مقاومت کرده و تسلیم نشوید. در پاسخ به این سؤال که مثبت اندیشی چیست؟ گفته می­شود که این موضوع ارتباطی به داشته­های مادی افراد ندارد و از طرز فکر آن­ها نشئت می­گیرد. بنابراین این­که به مسائل و افکار منفی چه نگاهی داشته ­باشید و خود را در برابر آن­ها چگونه ببینید، ارتباط مستقیم با مثبت ­اندیش بودن دارد.

3. شرایط موجود را بپذیرید

بسیاری وقایع و اتفاقات ناگوار وجود دارند، که در زندگی همه ما اتفاق می­افتند و ما هیچ کنترلی روی آن­ها نداریم. این وقایع تا جایی ذهن را درگیر می­کنند که ممکن است با خود بگوییم «دیگر هیچ چیز حال من را خوب نخواهد کرد».

هدف مثبت اندیشی رفع چنین حالتی است؛ بنابراین می­توان به پاسخ سؤآل مثبت ­اندیشی چیست؟ این مورد را نیز افزود، مثبت ­اندیشی پذیرفتن این حقیقت است که ما ربات نیستیم و اتفاقات بد برای ما یا خانواده ما خواهد افتاد. تنها کاری که می­توانیم انجام­ دهیم، بازیابی خود بعد از این رویدادها و جایگزینی افکار منفی با مثبت است.

4. کارهایی را انجام ­دهید که به آن علاقه­ دارید

وقتی از ما می­پرسند مثبت ­اندیشی چیست؟ بسیاری از ما پاسخ می­دهیم: «زمانی که بدون دغدغه مشغول کاری که دوست ­دارم هستیم و به نتیجه آن فکر می­کنیم احساس می­کنیم تفکرات مثبت داریم و تا مدتی بعد از آن نیز این تفکرات با ما همراه است.» درواقع یکی از روش­های جایگزینی افکار منفی با مثبت، انجام اموری است که به آن علاقه ­دارید.

ممکن است این امور هنری، تفریحی یا در هر حوزه دیگری باشد. البته این­ کار به معنی پاک‌کردن صورت مسئله نیست. داشتن افکار منفی با تکرار جمله «مثبت ­اندیش باشید» میسر نمی­شود و در بسیاری موارد کمک مشاور نیاز است. اما مطمئن باشید ایجاد انگیزه به شما کمک بسیاری خواهد کرد. تصور کنید هر روز منتظر رسیدن ساعتی هستید که در آن نقاشی بکشید، یا ساز بنوازید مطمئنا آن ساعت یکی از لذت‌بخش‌ترین ساعات شنا در طول روز خواهد بود.

رسیدن به موفقیت های مالی به کمک تکنیک های مثبت اندیشی

 

5. در هنگام هجوم افکار منفی خود را مشغول کنید

اگر دیدید که از افکار مثبت ­اندیشی دور شده ­اید و به مسائل منفی فکر می­کنید کافی است خود را به کاری مشغول کنید. این روش از راه­ های مثبت ­اندیشی قبلی کمی متفاوت است.

در این روش چیزی که اهمیت­ دارد این است که بتوانید خود را سرگرم کرده و با  ایجاد مشغولیت از بسیاری مشکلات دور شوید.  مورد قبلی برای ایجاد انگیزه جهت داشتن زندگی بهتر استفاده می­شود؛ اما در این مورد هدف، پاسخ سریع به لحظه ورود افکار منفی است. در این مورد شما می­توانید هرکاری که ذهن را درگیر می­کند و برای شما مشغولیت ایجاد می­کند انجام دهید.

6. زندگی را دوست­ داشته ­باشید

وقتی از خود بپرسید چرا در افکار منفی غرق شده­ام؟ مثبت ­اندیشی چیست، و چگونه به ­دست می­آید؟ به این نتیجه خواهید رسید که دوست ­داشتن زندگی در رسیدن به آن مؤثر است. بنابراین راهی برای دوست­ داشتن آن پیدا کنید، چیزی که لبخند به لب­های شما می­آورد. برای مثال سلامت پدر و مادر، داشتن خانواده­ای گرم، موفقیت­های تحصیلی و شغلی، امکان سفر رفتن، کتاب­هایی که هنوز نخوانده­اید و … تمام این­ها دلایل بزرگ و کوچکی هستند،که می­توانند باعث علاقه­مندی به زندگی شوند.

7. یاد بگیرید که از جای خود بلند شوید

شکست برای همه وجود دارد. شما نه اولین نفری هستید که در کاری شکست می­خورید و نه آخرین نفر. آن­چه شما را یک قدم به سمت مثبت ­اندیش بودن پیش می­برد، توانایی بلند شدن پس از شکست است. وقتی با شکست روبه‌رو می­شوید، بسیاری شما را به شروع دوباره تشویق می­کنند و از شما می­خواهند مثبت ­اندیش باشید.

در چنین لحظه­ای از خود می­پرسید مثبت ­اندیشی چیست؟ جواب آن بسیار ساده ­است. شکست خوردن به این معنی است که شما گام برداشته و به سمت هدف دلخواه خود حرکت کرده­اید. این ­که نتوانسته­اید پیروز باشید، ممکن است به دلیل شرایط نامناسب یا خستگی باشد.

بنابراین به جای آن­ که با افکار منفی خود را شکنجه دهید، تلاش بیشتری به کار بگیرید و ادامه دهید. بعد از شکست شما احساس خستگی زیادی خواهید داشت که چاره آن استراحت است نه کنارگذاشتن همه ­چیز.

رسیدن به موفقیت در زندگی به کمک مثبت اندیشی

 

8. شادی ­های کوچک تغییرات بزرگ ایجاد می­کنند

مطمئن باشید در زندگی شادی­های کوچکی وجود دارند که با احساس آن­ها، تعریف مثبت ­اندیشی در ذهن شما شکل خواهد گرفت. تصور کنید یک گلدان کوچک دارید و جوانه­ های آن را که هر روز بزرگ­تر می­شوند می­بینید و به آن رسیدگی می­کنید. این یکی از همان شادی­های کوچک است، احساسی که از رشد و نمو یک گیاه کوچک پیدا کرده­اید. برای هر شخص بسته به شخصیتی که دارد، این شادی­ها متفاوت است. سعی کنید آن را بیابید و همیشه این حس را برای خود ایجاد کنید.

9. آرزوهای خود را مجسم کنید

به خود نگویید که آرزوی من غیر ممکن است. در این جهان هیچ چیزی غیر ممکن نیست. اگر آرزویی دارید، آن را برای خود تصور کنید و حتی درمورد آن چند خطی بنویسید. پاسخ مثبت ­اندیشی چیست، برای هر شخص باید یادآور تصویری از خواسته و آرزو او باشد. بنابراین تصور خود را از آن­چه می­خواهید به آن برسید را بسازید. البته رسیدن به خواسته­ها بدون تلاش ممکن نیست. بنابراین باید سبک زندگی و عادات خود را نیز در راستای خواسته­های خود تنظیم کنید.

10. مراقبه کنید

مراقبه یا مدیتیشن بخش اساسی ورزش یوگا است. این مورد آن ­قدر مهم است که اگرچه باید به عادت تبدیل شود، اما جدای از مورد سبک زندگی به آن می­پردازیم. یوگا ورزش ذهن است؛ در این ورزش شما با تنفس درست و انجام حرکات کششی، روی اندام خود تمرکز کرده و به سلامت جسم و روان به صورت توأم می­رسید.

مراقبه نیز بخشی از یوگا است، که شما را با ایجاد یک حالت رهایی در جسم و ذهن، به آرامش و تمرکز می­رساند. ایجاد احساس ارزشمندی یکی از اهداف مراقبه است که به مثبت اندیشی بدن کمک به‌سزایی می­کند.

رسیدن به دیدگاه مثبت اندیشی

 

11. فراموش نکنید که فقط خودتان می­توانید به خودتان کمک کنید

چنان­چه برای حل مشکلات خود به روانشناس مراجعه کنید، راه‌کارهایی به شما پیشنهاد می­شود. این راه‌کارها زمانی کمک خواهند کرد که اجرا شوند. بنابراین بدانید که تنها خودتان، با تلاش می­توانید به آن­چه برای شما خوب است و به افزایش افکار مثبت ­اندیشی کمک می­کند خواهید رسید. درمورد این موضوع که مثبت ­اندیشی چیست، باید گفت، مثبت ­اندیشی یعنی افراد تأثیر خود را برتر از سایرین برای خود بدانند.

12. روابط مثبتی بین خود و دیگران بسازید

اگر احساس می­کنید با فردی در ارتباط هستید که باعث منفی­نگری شما می­شود، با او قطع رابطه کنید. روابط خود را برپایه احساس مثبت و حس سرزندگی بنا کنید. تصور نکنید این­کار به دور از انسان­دوستی است و به این معنی است که ، تنها با افرادی که سودی برای شما دارند رابطه دارید. اگر شخصی را واقعاً دوست دارید ولی فرد مثبتی نیست به عنوان یک دوست ابتدا این موضوع را مطرح کرده و اگر خواست تغییر کند، به کمک یکدیگر از این مرحله عبور کنید. در غیر این­صورت شما تلاش خود را کرده­اید و دلیل برای احساس شرمندگی نیست.

13. صبور باشید

ساختن، نیاز به شکیبایی دارد. هیچ ساختمانی یک شبه ساخته نمی­شود. اگر این اتفاق بیافتد، با هر اتفاق کوچکی ممکن است از هم فروپاشد. بنابراین صبور باشید و بگذارید زمان در کنار گام­هایی که برمی­دارید، تأثیر خود را نشان­­دهد.

رسیدن به پاسخی درست و کام برای سؤال مثبت ­اندیشی چیست، به خودی خود در گذر زمان شکل گرفته ­است، بنابراین انجام راه ­های مثبت ­اندیشی نیز زمان­بر است. درمورد این­که مثبت ­اندیشی چیست، تا این­جا با بیان راهکارهای آن به تعریف خوبی رسیده­ایم. راه­های دیگری نیز می­توان برای ایجاد مثبت ­اندیشی بیان کرد، از جمله:

جمع بندی

مثبت اندیشی در زندگی می‌تواند باعث موفقیت‌های زیادی شود اما رسیدن به یک ذهن مثبت اندیش شاید به این سادگی‌ها امکان‌پذیر نباشد. در این مطلب ۱۳ راه برای رسیدن به ذهن مثبت اندیش را بیان کردیم که همه آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند و اگر می‌خواهید به بهترین نتیجه برسید باید تک تک این ۱۳ مورد را تمرین کنید.

البته به هیچ وجه همه این موارد را به صورت هم زمان شروع نکنید و هر ۲ـ۳ مورد را در یک هفته یا ده روز تمرین کنید و در صورت رضایت‌بخش بودن نتیجه سعی کنید در هفته‌های آینده موارد دیگر را نیز امتحان کنید.

 

برخی از سوالات رایج:

1. 14 راه مثبت اندیش بودن کدامند؟

  1. شناسایی افکار منفی  و مزاحم
  2. نقش ورزش کردن در مثبت اندیشی
  3. در هنگام صحبت کردن از واژه‌های مثبت استفاده کنید
  4. کنترل و هدایت افکا
  5. خودباوری داشته باشید
  6. تاثیر شاد شدن از موفقیت دیگران بر مثبت اندیشی
  7. درس گرفتن از اشتباهات گذشته
  8. بخشندگی داشته باشید تا مثبت اندیش شوید
  9. فرصت‌های پیش روی‌تان را قدر بدانید
  10. روی هدف‌ زندگی‌تان متمرکز شوید
  11. نسبت به خودتان سخت‌گیر باشید
  12. معاشرت با خانواده و تاثیرات آن بر مثبت اندیشی
  13. برای رسیدن به مثبت اندیشی به آینده خوشبین باشید
  14. راه مثبت ­اندیش بودن

2. 13 راه مثبت ­اندیش بودن  کدامند؟

. سبک زندگی

  1. مقاوم باشید و تسلیم نشوید
  2. شرایط موجود را بپذیرید
  3. کارهایی را انجام ­دهید که به آن علاقه­ دارید
  4. در هنگام هجوم افکار منفی خود را مشغول کنید
  5. زندگی را دوست­ داشته ­باشید
  6. یاد بگیرید که از جای خود بلند شوید
  7. شادی ­های کوچک تغییرات بزرگ ایجاد می­کنند
  8. آرزوهای خود را مجسم کنید
  9. مراقبه کنید
  10. فراموش نکنید که فقط خودتان می­توانید به خودتان کمک کنید
  11. روابط مثبتی بین خود و دیگران بسازید
  12. صبور باشید

3.چگونه یک انسان مثبت اندیش شویم؟

مثبت اندیشی را می‌توان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های آرامش در زندگی دانست. مثبت اندیشی در زندگی به‌صورت یک باره به وجود نمی‌آید و برای رسیدن به فکر آرام و مثبت اندیش باید زمان زیادی صرف کنید. معمولا همه روان‌شناسان دنیا مجموعه‌ای از عوامل را بیان می‌کنند که انجام دادن همه آن‌ها باعث مثبت اندیشی می‌شود. برای رسیدن به مثبت اندیشی موارد و تکنیک‌های زیادی بیان می‌شود که باید با دقت زیاد به انجام تک‌تک آن‌ها پرداخت.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان