لیست جامع “تمرینات nlp” در خانه: +13 تمرین ذهنی ان ال پی

تمرینات ان ال پی
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

ال ان پی یعنی برنامه ریزی عصبی کلامی و نخستین بار جان گریندر و ریچارد بندلر آن را پایه گذاری کردند. ایشان بر این باور بودند که ارتباطی میان فرآیند های عصبی و الگو های کلامی و زبانی و همچنین رفتاری وجود دارد. این ارتباط می تواند در طول زندگی انسان برای تحقق اهدافش تغییر کند.

در حالت کلی اگر بخواهیم تعریف ساده تری ارائه دهیم ال ان پی به معنای برنامه ریزی توسط ضمیر ناخودآگاه انسان برای دستیابی به هدفی ویژه می باشد. ال ان پی می تواند مسیر زندگی انسان ها را تغییر دهد. ما برای شما مقاله ای تحت عنوان لیست جامع تمرینات nlp در خانه /8 تمرین ذهنی ال ان پی  آماده کرده ایم که امیدواریم بتوانید از آن نهایت استفاده را ببرید.

یک مثال از تعریف ال ان پی

یک تعریف بسیار جالب از ال ان پی در ادامه برای شما آورده ایم: روزی کودکی از  مادرش پرسید ال ان پی یعنی چه؟ در این هنگام مادر به کودکش گفت برو و از پدربزرگت در مورد درد زانوهایش بپرس. کودک هنگامی که از پدربزرگ خود پرسید امروز اوضاع زانوهایت چطور است. پدر بزرگ جواب داد خیلی درد دارند.

دوباره مادر از کودک خود خواست از پدر بزرگش بخواهد یک خاطره جالب و خنده دار برایش تعریف کنید در این هنگام پدر بزرگ شروع به خندیدن با صدای بلند کرد. در این هنگام مادر گفت: ال ان پی به این معنا است که بتوانی چند خاطره زیبا را به کسی یادآوری کرده و او را شاد کنی.

تاریخچه ان ال پی

ریچارد بندلر به خاطر علاقه زیادش به موسیقی در خانه استاد خود سرایداری می کرد و از او موسیقی یاد می گرفت. در حالی که هدف او تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا بود و در این دانشگاه توانست با ریچارد ملاقات داشته باشد. این دو به طور اتفاقی یکدیگر را در دانشگاه پیدا کرده و شروع به بحث با هم کردند.

آن ها متوجه شدند که یک هدف مشترک دارند و آن این بود که آیا موفقیت در زندگی رمز خاصی دارد؟ می توان برای آن فرمولی نوشت و بر طبق آن پیش رفت یا شانسی است؟ در نتیجه دو نفر با هم تصمیم گرفتند که راز موفقیت را کشف کنند. در نتیجه تحقیقات آن ها زندگی سه نفر مورد توجه آن دو قرار گرفت.

تاریخچه ان ال پی

مطالعه زندگی این سه نفر موجب پیدایش nlp شد. آنان اعتقاد داشتند انسان همواره در حال برنامه ریزی برای کسب موفقیت است و ضمیر ناخودآگاه مسئول این برنامه ریزی ها و موفقیت ها یا عدم موفقیت ها است.

هر انسانی می تواند برنامه ریزی خود را به سمت موفقیت پیش ببرد. در نهایت آن ها پس از تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیدند که موفقیت فرمول خاصی دارد و قابل  یادگیری است. بر این اساس آن ها ال ان پی را پایه گذاری کردند و افراد دیگر پس از آنان، آن را تکمیل نمودند.

نقش تمرینات nlp در موفقیت

تمرینات ان ال پی می توانند به زندگی ما جهت بدهند و سبب توسعه فردی در ما بشود. برای مثال امکان  دارد شما هشدار ساعت یا موبایل خود را روی ساعت 7 صبح قرار دهید و بگویید فردا باید زود بیدار شوم اما ناگهان فردا صبح قبل از ساعت 7 خودتان بیدار شوید. انگار به ذهن خود دستور صادر کرده اید. بنابراین این همان برنامه ریزی ذهنی شما است. در حقیقت در ان ال پی ما به ذهن خود یادآوری می کنیم خواسته ما چیست و در نهایت نتیجه دلخواه خود را می گیریم.

می دانید انسان ها از نظر فیزیکی یکسان هستند اما چرا برخی از آن ها موفق می شوند و برخی دیگر به موفقیت دست نمی یابند؟ پاسخ این است راز موفقیت افراد در نحوه نگرش آن ها است. بنابراین فراموش نکنیم موفقیت یک امر شانسی نیست و با تلاش و تجربه و الگو برداری از انسان های موفق  به دست می آید.

کابرد های ال ان پی

اگر در مرور گر خود عبارت what is nlp را جست و جو کنید کاربرد های بسیار زیادی در زمینه های مختلف مانند درمان بیماری ها، برقرار ارتباط موثر و شیوه مذاکره کردن برای شما دیده می شود. بعضی دیگر از کاربردهای ال ان پی شامل موارد زیر است:

  1. غلبه بر فوبیا و انواع ترس
  2. درمان انواع وسواس و تغییر عادات
  3. برنامه ریزی ذهن و شناخت قدرت ناخود آگاه
  4. کسب عزت نفس و اعتماد به نفس
  5. ایجاد ارتباط موثر در محیط های اجتماعی روابط شخصی
  6. افزایش قدرت یاد گیری و ایجاد انگیزیه در افراد

8 تمرین ذهنی ال ان پی

تا کنون تلاش کرده ایم شما را تا حدودی با ال ان پی آشنا کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا چند تمرین برای استفاده از این قانون ذهنی به شما آموزش دهیم همچنین این تمرینات رابطه مستقیمی با تقویت حافظه در افراد دارد. برای شروع بسته به کاری که به آن علاقه دارید زندگی افراد موفق در آن کار را رصد کنید و سعی کنید نگرش خود را اصلاح کنید. فراموش نکنید اگر شخصی توانسته در یک کاری موفق شود شما هم می توانید در آن زمینه موفقیت هایی را به دست آورید.

تاثیر تمرینات ال ان پی در رضایت از زندگی

داشتن مدل ذهنی که بتواند به ما کمک کند ارتباط مناسبی با اطرافیان برقرار کرده و تفاوت های ذهنی را بپذیریم در کسب رضایت از زندگی بسیار موثر است. این که شما به شکست های خود به منزله یک تجربه نگاه کنید و دستاورد های آن را بررسی کنید می تواند بسیار سودمند باشد و شما را در تحقق اهدافتان و رسیدن به موفقیت یاری دهد.

تمرین اول: شکست مقدمه پیروزی

شکست یعنی این که نتوانیم از یک کاری نتیجه دلخواه خود را بگیریم. انسان ها هنگامی که در کاری شکست می خورند ناکام مانده و دچار اضطراب می شوند. ال ان پی یک برداشت دیگر از شکست دارد و معتقد است انسان یا به موفقیت می رسد یا یک تجربه برای رسیدن به موفقیت کسب می کند پس در قانون ان ال پی شکست معنا ندارد. برای مثال از شما می خواهیم از همین امروز یک تمرین را شروع کنید.

این یک تمرین ذهنی می باشد سعی کنید به اتفاقاتی که از نظر شما شکست تلقی شده اند با دید متفاوتی نگاه کنید. دستاوردها و نتایج حاصل از آن شکست ها را در ذهن خود مرور کنید. دستاورد های شما چیست؟ احتمالا شما هم به این فکر کرده اید که گاهی همین شکست ها مسیر زندگی انسان را تغییر می دهد و چه بسا به موفقیت برساند.

برای مثال هنگامی که کسی شغلش را از دست داده شاید به این فکر کند که همه چیز خود را باخته اما شاید این فرصتی باشد تا سایر توانایی های شخص نیز خود را نشان دهند.

تمرین ذهنی ال ان پی

تمرین دوم: واقعیت با چیزی که ما  می بینیم فرق دارد.

تا حالا به این مساله فکر کرده اید که اتفاقاتی که در شرایط مختلف رخ می دهد آیا واقعی هستند یا فقط برداشت های ذهنی ما؟ بنابراین ما با فیلتر های ذهنی خود دنیا را می بینیم. این فیلتر ها می توانند شامل باورها، نگرش و ارزش های ما باشند. در نتیجه این نکته می تواند در برقرار کردن ارتباط با دیگران به شما کمک بسیار زیادی کند.

پس از آگاهی از این موضوع انتظار می رود که هنگامی که نظری مخالف نظر خود می شنوید آن را سرکوب نکنید زیرا هر انسانی مدل ذهنی خاصی دارد که بر اساس آن نظراتش را بیان می کند و تمام نظرات قابل احترام هستند.

برای تمرین می توانید به اختلافات خود با دیگران فکر کنید. چه اختلافاتی بر اساس تفاوت در دیدگاه های شما رخ داد است؟ پس به دیگران بر چسب مغرور، حسود، بداخلاق و… را نزنید و به جای آن سعی کنید مدل ذهنی آن ها را بپذیرید.

تمرین سوم :روی فرآیند تمرکز کنید

یکی از تمرینات ذهنی که لازم است انجام دهید این است که هدف خود را به طور واضح معلوم نمایید. برای مثال فرض کنید در ذهن خود می خواهید در بازی گلف گل بزنید برای این کار ابتدا باید تصور کنید چوب گلف را بر می دارید و همزمان  سنگینی چوب را در دستان خود احساس کنید. خود را در جایگاه برای زدن گل قرار دهید و بر روی کنترل ضربه تمرکز کنید.

در نهایت وارد شدن توپ به درون سوراخ را در ذهن خود تصویر سازی کنید.  احتمالا با این تمرین شما تفاوت خیال پردازی و تمرین ذهنی را درک خواهید نمود. در خیال پردازی فقط به نتیجه فکر می کنیم این در حالی است که در تمرین ذهنی روی فرآیند تمرکز می کنیم و نه نتیجه نهایی.

افزایش تمرکز به کمک nlp

تمرین چهارم: به طور واضح همه چیز را در ذهن خود معلوم کنید.

تمرین ال ان پی تاکید می کند که  تمام جزئیات را در تصورات ذهنی خود معلوم کنید. برای مثال جایی که در آن قرار دارید، لباسی که در آن شرایط پوشیده اید و حتی حرف هایی که می زنید می تواند در نتیجه گیری شما از فرایند ال ان پی موثر واقع شود.

تمرین پنجم: خوب ببینید، کاملا بشنوید و حس کنید

فراموش نکنید ال ان پی به شما می گوید آن چه را می بینید، به آن گوش می دهید و حس می کنید  در نهایت آن را به دست خواهید آورد. هیچ وقت راضی نشوید که در کاری نفر دوم شوید و هر چیزی را آن طور که خواسته قلبی شما است ببینید و بشنوید و حس کنید.

تمرین ششم: استفاده از حواس پنجگانه

سعی کنید در هنگام تمرین ذهنی از حواس پنجگانه خود به طور کامل استفاده کنید زیرا در این صورت تمرینات شما بسیار مناسب تر می باشد و عمیق این حس را تجربه خواهید کرد. فراموش نکنید وضوح تصاویر و اتفاقات در ذهن شما بسیار مهم است پس خوب ببینید. در ذهن خود خوب بشنوید و سعی کنید حرکات بدن خود را با تصورات ذهنیتان متعادل کنید.

تمرین هفتم: تاثیر آرام سازی و ممارست در ال ان پی

سعی کنید در حالت آرام و ریلکس تمرینات ذهنی ال ان پی  را انجام دهید زیرا در این صورت تاثیرات بسیار بیشتری خواهد داشت. همچنین فراموش نکنید در صورتی که تمرینات شما عالی باشد می تواند اجرای بسیار عالی را برای شما به ارمغان بیاورد. پس تمرین کنید تا ماهر شوید و فراموش نکنید هر چه مهارت شما بیشتر شود موفق تر خواهید بود.

تمرین هشتم: هدف گذاری 

مهم ترین نکته که قبل از همه این موارد  باید رعایت کنیم این است که در ذهن خود رسیدن به هدفتان را تصور نمایید. سعی کنید تمام جزئیات این رسیدن را در ذهن خود مرور کنید و به این فکر کنید که چه کاری برای رسیدن به موفقیت لازم است انجام دهید. سعی کنید همه چیز را با وضوح بسیار بالا در تمرینات خود انجام دهید تا به بهترین نتیجه دلخواه دست یابید. سعی کنید در این هنگام از خود یک سری سوالات شامل موارد زیر را بپرسید.

  1. خواسته و هدف نهایی من چیست؟
  2. به چه دلیلی این خواسته را دنبال می کنم و چه مساله ای مرا به سمت این هدف می کشاند.
  3. راه ها و روش هایی که باید به هدف خود دست یابم چه هستند؟
  4. از کجا معلوم که راه درست را انتخاب کرده ام؟ هنگام بروز اشتباه چگونه راه خود را اصلاح کنم؟

5 مورد از تمرینات nlp کاربردی

ان‌ال‌پی علمی است که حدود 50 سال از ارائه آن می‌گذرد، اما همچنان طرفداران زیادی در اقصی ‌نقاط جهان دارد. هزاران نفر از تکنیک‌های متعدد این علم بهره برده و به نتیجه‌بخش بودن آن ایمان دارند. بنابراین بهتر است با دید نتیجه به این علم بنگرید و تمرینات nlp ساده را جدی بگیرید.

یادتان باشد که آن‌چه که با چشم ظاهر می‌بینیم، نمی‌تواند کل ماهیت زندگی ما را تشریح کند. بنابراین در ورای افکار روازنه‌ی ما، آنالیزهایی وجود دارد که موجب تشکیل عادات و باورها در اعماق ذهن‌مان می‌شوند. تمرینات nlp به ما کمک می‌کنند تا این عادات و باورها را تغییر دهیم. اگر بدنبال شناخت کامل باور هستید می توانید مقاله ” باور داشتن یعنی چی؟ ” را مطالعه نمایید.

5 تکنیک زیر، نمونه‌هایی از اثربخش‌ترین تمرینات nlp در سطح جهان هستند:

  • تکنیک تقلید آینه‌ای

از این تمرین می‌توانید در بهبود روابط یا موفقیت در مذاکرات استفاده کنید. وقتی شما در یک جلسه‌ی دو نفره قرار می‌گیرید، باید به صورت کاملاً نامحسوس، حرکات طرف مقابل‌تان را مورد تقلید قرار دهید. برای مثال، اگر طرف مقابل پایش را روی پای دیگر قرار داد، شما نیز با چند ثانیه تأخیر این کار را انجام دهید.

اگر طرف مقابل دستانش را در هم قُلاب کرد، شما نیز دستانتان را در هم قلاب کنید. اگر طرف مقابل آب نوشید، شما نیز آب بنوشید. البته در اجرای تمام این حرکات باید طوری تقلید کنید که طرف مقابل اصلاً متوجه آن نشود؛ به عبارت دیگر، تابلو نباشید!

شاید با خود بگویید که: «اگر قرار است طرف مقابل اصلاً متوجه رفتار من نشود، پس این تکنیک چه کاربردی دارد؟» در پاسخ می‌توانیم بگوییم که: «قرار نیست طرف مقابل به صورت خودآگاه و هوشیارانه متوجه رفتار ما شود، بلکه این ناخوداگاه طرف مقابل است که باید رفتار ما را درک کند!» مطمئن باشید که در حین اجرای این تمرین، ضمیر ناخودآگاه طرف مقابل ، رفتار شما را مورد آنالیز قرار می‌دهد و وقتی می‌بیند که شما مانند او رفتار می‌کنید، از شما خوشش خواهد آمد. در چنین شرایطی معمولاً طرف با پیشنهادات شما موافقت می‌کند!

انجام تمرینات nlp

  • تکنیک مُشت کردن دست

از تکنیک مُشت می‌توان برای تقویت اعتماد ‌به‌ نفس استفاده کرد. به‌طوری که باید در جای آرامی قرار بگیرید و چشمان خود را ببندید؛ آن‌گاه یک خاطره بسیار خوب و خوشایند را در ذهن خود تداعی کنید. اگر خاطره آنچنان خوبی در زندگی‌تان ندارید، یک خاطره باکیفیت و رضایت‌بخش بسازید.

خاطره باید طوری باشد که وقتی آن را مرور می‌کنید، حس خوبی در شما بوجود بیاید و احساس شعف کنید. تا جاییکه می‌توانید به تصویر خاطره در ذهن خود وضوح بیشتری ببخشید. به طوری که بیشتر و بیشتر به یک صحنه واقعی نزدیک‌تر باشد. حالا در اوج غرق شدن در آن خاطره، دست راست یا چپ خود را محکم مُشت کنید تا اوج خاطره در مُشت شما تثبیت شود.

آنگاه چشمان خود را باز کرده و از خاطره خارج شوید. اگر این تمرین را به درستی انجام داده باشید، نتیجه آن را می‌توانید در شرایط دشوار زندگی‌تان ببینید. برای مثال، اگر در جمعی حضور دارید و می‌خواهید صحبت کنید، اما صحبت کردن برایتان در آن جمع بسیار سخت است، همین‌که دستان خود را مشت کنید، حس شعف و قدرت خاطره به کالبد شما برمی‌گردد و به راحتی بر ترس و استرس خود غلبه خواهید کرد.

  • تکنیک پرسش‌

پُرسش‌ها قدرت فراوانی دارند، اما متأسفانه بیشتر افراد از این قدرت در جهت عکس استفاده می‌کنند. یعنی مدام سؤالات منفی از خود می‌پرسند. مثلاً اگر شخصی امتحان مهمی داشته باشد، مرتب در ذهنش از خود سؤال می‌کند: «اگر نتوانم جواب بدهم، چه می‌شود؟ اگر خراب کنم، خانواده‌‌ام درباره من چه فکری می‌کنند؟ و …» پرسیدن چنین سؤالاتی ذهن ناخودآگاه فرد را به سمت رفتار منفی خانواده و نتایج پس از ناکامی امتحان سوق می‌دهد.

این در حالی است که اگر آن شخص به‌جای سؤال منفی از خود سؤالات مثبتی بپرسد، نتیجه بهتری خواهد گرفت. برای مثال، می‌تواند بپرسد: «اگر موفق شوم، برای خانواده و دوستانم چه شیرینی بگیرم؟، اگر تمام سؤالات آسان باشد، چه می‌شود؟»
حالا خودتان می‌توانید حدس بزنید که ناخودآگاه آن شخص در برابر چنین پرسش‌هایی، روی چه چیزی تمرکز می‌کند؟

بله درست است، روی شیرینی موفقیت و آسان بودن سؤالات! پس هرگاه در برابر شرایط سختی قرا گرفتید، اجازه ندهید ذهن شما سؤالات منفی را زمزمه کند. به جای آن سؤالاتی بپرسید که نتایج پس از موفقیت شما را مورد ارزیابی قرار دهد.

  • تکنیک رنگ

رنگ‌ها نیز مانند کلمات و سؤالات، قدرت‌ دارند. قطعاً رنگ‌های شاد مانند زرد، قرمز، سبز کمرنگ و صورتی حس شادی بیشتری در وجود ما ایجاد می‌کنند و رنگ‌های تیره مانند مشکی، سرمه‌ای و قهوه‌ای متضاد آن‌ها هستند. اگر رنگی به شما قدرت می‌بخشد، لباسی با همان رنگ را در مهمانی‌ها و جلسات و آزمون‌های مهم بپوشید.

اگر این کار برایتان امکان‌پذیر نیست و رنگ‌های شاد از رسمیت شما در مکان‌های رسمی کم می‌کند، می‌توانید تصویر آن رنگ‌ها را در ذهن خود ببینید. برای مثال، اگر رنگ قرمز احساس شادی را در وجود شما برقرار می‌کند، در موقعیت‌های ترس، استرس و ناآرامی، یک مربع یا دایره قرمز را جلوی روی خود تصور کرده و خود را در مرکز آن ببینید.

البته انتخاب رنگ مستقیماً به سلیقه شما بستگی دارد؛ چراکه رنگ قرمز یا زرد ممکن است برای افرادی خوشایند و نیروبخش باشند، ولی برای افراد دیگر، خشم و عصبانیت را تداعی کنند! پس رنگ‌های شادی‌بخش، آرام‌کننده، نیروبخش و الهام‌دهنده‌ی خود را بشناسید و در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کنید. بهتون پیشنهاد می کنیم حتما روی کنترل خشم خودتان کار کنید.

کابرد های ال ان پی nlp در زندگی

  • تکنیک تعهد

تمام تمرینات nlp باعث تغییر برنامه ناخودآگاه ما می‌شوند. هرچیز جدیدی که در زندگی ما تکرار شود یا با قدرت انجام گیرد، برنامه‌های ناخودآگاه را دچار تغییر می‌کند. حتماً برای شما هم پیش آمده که تصمیم می‌گیرید روزانه کار خاصی را انجام دهید، مثلاً هر روز چند صفحه کتاب بخوانید یا چند حرکت ورزشی انجام دهید؛ اما هر روز کارهایی پیش می‌آید که از انجام دادن برنامه خود غافل می‌شوید.

در اکثر مواقع، این برنامه‌های ناخودآگاه خود ما هستند که باعث می‌شوند نتوانیم آن کارها را انجام دهیم. اگر بارها این مورد برایتان پیش آمده، بدانید که باید تعهد خود را به ناخودآگاه‌تان ثابت کنید!

برای اثبات تعهد، باید در آخر وقت حتما کاری که تصمیم به انجامش داشتید را تمام کنید. اگر می‌خواستید کتاب بخوانید، اما کلی مهمان برایتان آمد، بچه‌تان مریض شد، غذای‌تان سوخت و مجبور شدید از اول غذا درست کنید، در هرحال باید آن چند صفحه را بخوانید، حتی اگر مجبور شوید زیر نور شمع و در تاریکی نیمه شب این کار را انجام دهید! وقتی شما این کار را می‌کنید، ناخودآگاه‌تان تعهد شما را می‌پذیرد و از آن پس می‌توانید در طول روز، وقت‌ برای انجام کارهای مورد نظر خود پیدا کنید.

مثال کاربردی از تمرینات ان ال پی

در ادامه می خواهیم یک مثال  برای شما ارئه دهیم. فرض کنید شخصی باعث شده شما احساس بسیار بدی نسبت به روابط و حتی خودتان داشته باشید می خواهم به شما راهی نشان دهم تا برای همیشه از این احساست منفی و آزاردهنده رها شوید. فراموش نکنید مهم ترین هدف در این تمرین از بین بردن احساسات بد شما است.

در اولین گام ابتدا سعی کنید تمام رفتارها و حرف هایی که باعث شده است شما ناراحت شوید را مرور کنید. به طوری که کاملا در این احساس غرق شوید.

در گام دوم سعی کنید این تصاویر را درون ذهن خود سیاه و سفید کنید و یا چهره آن شخص را تغییر دهید مثلا از او یک کاریکاتور بسازید.

در گام سوم سعی کنید صدای فرد را به یک شخصیت کارتنی مثلا میکی موس تشبیه کرده و حرف های او را مجددا مرور کنید. حال کمی برگردید و به احساس خود دقت کنید آیا چیزی تغییر نکرده است؟

شما همان آدم سابق با همان حس ناراحت کننده هستید؟ سعی کنید این کار را بین 4 تا 8 بار انجام دهید و برای همیشه از دست این افکار آزاردهنده رها گردید. در هنگام انجام این تمرین مطابق آن چه در بالا گفتیم عمل کنید و سعی کنید با استفاده از اصول تمرینات  ذهنی nlp این کار را انجام دهید. همان طور که گفتیم تداوم در این روش می تواند بسیار موثر واقع شود و هر چه از حواس خود بیشتر استفاده کنید نتیجه بهتری را خواهید گرفت. پس همه چیز را به وضوح ببینید، صداها را بشنوید و خوب درک کنید.

Nlp چیست؟

Nlp تعریف بسیار ساده و البته مفهومی دارد که در کتاب nlp عملی توضیح داده شده است. به این دلیل که، انسان در طول زندگی خود به هر دلیلی ممکن است با خاطرات خوب و بد مواجه شود هرکدام از این خاطرات این قدرت را دارند که بتوانند انسان را با چالش و تلاطم‌های خاصی روبه‌رو کند؛ به همین دلیل است، که استفاده از کتاب nlp عملی می‌تواند انسان را به هدف خود نزدیک تر کند؛ چراکه هدفمندی باعث انگیزه و امید می‌شود و این چنین انسان از انواع افسردگی و ناامیدی خود را دور می‌کند.

بسیاری از روابط ما در زندگی صددرصد طبق عادات بد و خوب ما شکل می‌گیرند که عادت‌های بد انسان را به تباهی می‌کشاند و برعکس عادت‌های خوب می‌تواند انواع ترس و اضطراب را به راحتی دور کند. در این بین، شما به خوبی با این موضوع آشنا می‌شوید که باید خاطرات ناگوار گذشته را از ذهن خود پاک کنید و روی اعتماد به نفس خود بیشتر از پیش کار کنید؛ چرا که تمام زندگی بر پایه برنامه‌ریزی بنا شده است و شما پسندیده است که به واسطه قانون nlp بتوانید یک زندگی شاد و شیرین را به صورت هدفمند دنبال کنید.

تاثیرات ال ان پی در زندگی

اعتماد به نفس را در هدفمندی زندگی جدی بگیرید

اعتماد به نفس مهمترین خصلتی است که افراد اگر به هر دلیل نتوانند این خصلت را در وجود خود ریشه دار کنند در زندگی با مشکلات فوق‌العاده زیادی روبه‌رو خواهند شد؛ چرا که اعتماد به نفس باعث می‌شود انسان خود را دوست داشته باشد و مهم‌تر از همه به خواسته‌های خود احترام بگذارد.

در این بین عوامل خاصی باعث می‌شوند که افراد این قدرت را نداشته باشند که این حس را به خوبی درک کنند. اتفاقات و مشکلات دوران کودکی، تجربه های ناخوشایند گذشته و بسیاری از چالش هایی که صددرصد در زندگی هر انسانی باعث وجود انواع ترس و اضطراب می‌شود و به همین دلیل شما اگر بتوانید از کتاب nlp عملی استفاده کنید، این قدرت ویژه را پیدا خواهید کرد که قادر باشید کنترل و مدیریت قابل توجهی را در زندگی خود به دست گیرید.

مهمتر از همه اعتماد به نفس از دست رفته خود را به دست خواهید آورد؛ چراکه اگر اعتماد به نفس از انسان دور شود قطعا در فعالیت‌های اجتماعی دچار مشکلات متعددی خواهد شدو مهم‌تر از همه فرایند یادگیری وی با اختلال مواجه خواهد شد و زمانی که قادر نباشد در زندگی به جمع‌آوری اطلاعات بپردازد و یادگیری را از سبک زندگی پاک کند، صددرصد انگیزه و امیدی وجود نخواهد داشت که بخواهد به واسطه آن به برنامه‌ریزی اصولی فکر کند.

 

بیشتر بخوانید: هوش کلامی چیست؟

 

به قدرت ذهن خود ایمان بیاورید

با توجه به قانون nlp و همچنین مطالعه کتاب nlp عملی شما به این نتیجه خواهید رسید که باید ذهن خود را به صورت کاملا اصولی بر پایه تمرین‌های خاصی آماده کنید تا این قدرت را داشته باشید که در زندگی به یک انسان موفق تبدیل شوید و اصولا رضایت از زندگی تنها زمانی حاصل می‌شود که شما این اختیار داشته باشید که به عنوان یک انسان در ابتدای خود را بشناسید و این حق را به خود بدهید که می‌تواند اشتباه کند اما اشتباه نباید تکرار گردد.

با استفاده از تجربه باید به سمت آینده خود حرکت کند؛ چرا که در غیر این صورت شما چنانچه بخواهید مدام در گذشته زندگی ‌کنید و ذهن خود را این چنین پرورش دهید که لایق خوشبختی و موفقیت نیستید این زندگی تا آخر عمر برای شما شاد و زیبا نخواهد بود؛ بلکه یک جهنم آزار دهنده است که شما خود مسبب آن هستید.

پس از یک بار برای همیشه سعی کنید قدرت ذهن خود را باور کنید و به واسطه آن یک تغییر اصولی را در زندگی به وجود آورید که با مطالعه کتاب nlp عملی صددرصد متوجه خواهید شد که زندگی تنها برپایه انگیزه، امید و هدف می‌تواند شیرین و لذت‌بخش باشد.

خود را ببخشید و واقع بین باشید

هر انسانی حق دارد در زندگی انتخاب کند و انتخاب ممکن است انتخاب درستی نباشد و به شکست منجر شود. در این حالت، کاملا طبیعی است که شما بخواهید به واسطه شکست خود احساسات غیر منطقی ولی زودگذر را تجربه کنید. اما احساسات نباید به هیچ عنوان جزء عادتی در زندگی شما ریشه کند؛ بلکه این گونه برای خود روشن کنید که شما اشتباه کرده‌اید ولی باید به فکر جبران اشتباه باشید و برای جبران هر اشتباهی بهتر است در ابتدا خود را ببخشید و سعی کنید دوباره آن را تکرار نکنید؛ چرا که در هر صورت هر اشتباه و یا شکستی می‌تواند راهی باشد برای این که شما مسیر موفقیت را راحت تر پیدا کنید.

پس مطالعه کتاب nlp عملی را پشت گوش نیندازید؛ چرا که به واسطه این کتاب شما متوجه خواهید شد که شکست آنچنان هم که فکر می‌کنید نمی‌تواند موضوع مهمی در زندگی باشد که به خاطر آن همیشه با ترس و استرس پل‌های آینده را به راحتی نابود کنید. سعی کنید واقع‌بین باشید؛ واقع‌بینی به شما کمک می‌کند که تواضع را رعایت کرده و این نکته را همیشه در ذهن خود به صورت کلی در نظر بگیرید که نهایت هر چیزی شاید آن‌طور که شما می‌خواهید نشود؛ اما بهتر است با توجه به کتاب nlp عملی از این که زندگی که تنها یک بار به شما اعطا شده است نهایت استفاده را داشته باشید.

سعی کنید با واقع‌بینی خود همیشه بهترین و درست‌ترین تصمیم‌ها را بگیرید. بدین ترتیب که در غیر این صورت نمی‌توانید موفقیت را در زندگی خود احساس کنید. البته انسان واقع‌بین همیشه هر رفتار و اخلاقی را به خوبی می‌تواند درک کند؛ چرا که به این باور رسیده است  که هیچ فردی قرار نیست شبیه او فکر کند.

خود را لایق بهترین ها بدانید

زمانی شما می‌توانید به هدف خود هرچه سریع‌تر دست پیدا کنید که در ابتدا آن را باور داشته باشید. یعنی در ذهن خود همه چیز را به طور کاملا واضح و شفاف تصور کنید؛ چرا که در غیر این صورت هدف برای شما آنچنان مهم و کلیدی نیست که بخواهید برای رسیدن به آن تلاش کنید. این گونه است که تمرکز روی آن به واسطه قدرت ذهن می تواند پل های فراوانی را به وجود آورد. کتاب nlp عملی این چنین بیان می‌کند که شفافیت هر چیزی در ذهن شما به طور ناخودآگاه و غریزی باعث می‌شود که شما نسبت به آن تلاش بیشتری داشته باشید. سعی کنید خود را باور کنید و توانایی‌های خود را به هیچ وجه دست کم نگیرید که قبول کنید نفر اول شدن در هر کاری حق شماست و لایق آن هستید.

هرچیزی را در زندگی جدی نگیرید تا ذهن پرتنشی نداشته باشید

انسان‌های خونسرد ذهن آرام‌تری دارند؛ چرا که زندگی را آنقدر جدی و پرتنش نمی‌گیرند که بخواهند آرامش ذهنی را به هر قیمتی از خود دور کنند. این نکته کلیدی را هیچ گاه فراموش نکنید که در کتاب nlp عملی این گونه بیان شده است، که شما هر چقدر ذهن آرام‌تری داشته باشید صددرصد از نظر جسمی انسان سالم‌تر و از نظر روحی عزت نفس بیشتری خواهید داشت.

در این بین، انواع ورزش‌های ذهنی می‌تواند به شما کمک کند که آرامش کامل ذهن خود را حفظ کنید و بدین ترتیب خواهید توانست به راحتی به هدف خود فکر کرده و راه‌های رسیدن به آن را در کنار شفاف بودن هدف پیدا کنید. عمدتا اگر بخواهیم که در مورد ان ال پی و تاثیرات ویژه آن در زندگی صحبت کنیم شما در حالت کلی به انسانی تبدیل خواهید شد که هیچگاه به ناامیدی فکر نخواهید کرد و هدف خود را به هر شکل اصولی و منطقی دنبال خواهد کرد؛ چرا که هر فردی با توجه به انگیزه و هدف خود می‌تواند به زندگی ادامه دهد.

به همین دلیل است که شما می‌توانید محبوبیت ان پی را در دنیا به راحتی مشاهده کنید و به واسطه قانون nlp زندگی خود را دگرگون نمایید.

افزایش تمرکز با nlp

متعهد باشید و آنچه را که دوست دارید انجام دهید

راهکارهای خاصی وجود دارد که بتوانید قدرت خود را در زندگی بیشتر احساس کنید و یکی از این راهکارها صددرصد استفاده از رنگ‌های خاصی است که شما با آن علاقه دارید؛ چرا که هر کدام از رنگ‌ها از لحاظ روانشناسی تاثیر خاصی روی ذهن، رفتار و گفتار انسان می‌گذارد. به همین دلیل، شما با توجه به نوع علاقه خود سعی کنید اگر رنگ خاصی این گونه به شما القا می‌کند که می‌توانید آنچه را که دوست دارید انجام دهید از آن رنگ همیشه استفاده کنید و با توجه به شرایط سعی کنید این کار را هیچگاه ترک نکنید.

البته استفاده از رنگ های آرام، ملایم و آرام‌کننده بیشتر توصیه می‌شود و اما سعی کنید از تعهد در زندگی فرار نکنید؛ چرا که اگر قرار است روزانه شما یک کار به خصوص را انجام دهید سعی کنید در هر شرایطی آن را انجام دهید. بدین ترتیب بهانه‌های واهی مانند عدم وقت، بی حوصله بودن و بسیاری از بهانه‌های این چنینی تنها باعث می‌شود که شما نتوانید به صورت اصولی طبق برنامه‌ریزی خود در حرکت باشید. اما اگر با خود عهد ببندید که باید فعالیت مورد نظر را در ساعت مشخص و در روز مشخص انجام دهید.

باید متعهد به پیمان خود باشید و به واسطه احترام به خود نیز این موضوع را جدی بگیرید. این چنین که کتاب nlp عملی به افراد توصیه می‌کند که همیشه انسان‌های متعهد و عملگرا باشند تا بتوانند موفقیت را بچشند.

همیشه به لحظات خوب و شیرین زندگی فکر کنید

متاسفانه استرس و اضطراب همیشه مشکلات فوق العاده وحشتناکی را برای انسان به وجود می‌آورد. به همین دلیل شما اگر بتوانید قواعد خاصی را طبق کتاب nlp عملی اجرا کنید، این قواعد باعث خواهند شد تا شما از استرس خود به حد بسیار بالایی کم کنید. این قواعد می‌تواند توجه به این نکته باشد که هر نوع انسانی در زندگی خاطره خوشی دارد که آن خاطره می‌تواند احساس خاصی را در ذهن انسان پدیدار کند. به همین دلیل سعی کنید همین حالا چشم‌های خود را ببندید و با آن خاطره فکر کنید.

آن‌چنان خوب فکر کنید که احساس کنید همان لحظه دوباره در حال رخ دادن است. زمانی که متوجه شوید به درون ماجرا نفوذ کرده‌اید، سعی کنید دستان خود را مشت کنید تا این احساس شما از لحاظ جسمی نیز بتواند تاثیر خود را بگذارد. با این مشت کردن زمانی که در شرایط خاص قرار می‌گیرید و هر نوع استرس و اضطراب به سراغ شما می‌آید بهترین و معقولانه‌ترین کار این است که دوباره دست‌های خود را مشت کنید تا آن احساس خوب بتواند استرس را از وجود شما دور کند.

در حالت عادی شما اگر انسان واقع‌بینی باشید به این مسئله توجه خواهید کرد که لازم نیست آنچنان همه چیز را جدی بگیرید که به خاطر آن دچار استرس و اضطراب شوید. همیشه همه چیز برای شما منطقی و کاملا نرمال پیش خواهد رفت و مسائل آنچنان برای شما سخت و هیجانی نخواهند بود.

سخن پایانی

اگر باور به نتایج تمرینات nlp موجود در این مطلب و دیگر انواع تمرین nlp، سخت است، می‌توانید هرکدام از آن‌ها را به‌صورت عملی انجام دهید تا خود شاهد نتایج شگفت‌انگیز آن‌ها باشید. افزایش اعتماد‌به‌نفس و افزایش تمرکز با nlp برای هزاران نفر نتیجه بخش بوده، پس طبیعتاً می‌تواند برای شما هم اینگونه باشد! پس از همین حالا شروع کنید و یکی از تمرینات nlp فوق را انجام دهید!

پیشنهاد می شود مقاله ” چگونه زبان بدن را بخوانیم ” را مطالعه نمایید.

برخی از سوالات رایج

نقش تمرینات nlp در موفقیت چیست؟

تمرینات ان ال پی می توانند به زندگی ما جهت بدهند و سبب توسعه فردی در ما بشود.

مهم ترین کاربردهای nlp کدامند؟

  1. غلبه بر فوبیا و انواع ترس
  2. درمان انواع وسواس و تغییر عادات
  3. برنامه ریزی ذهن و شناخت قدرت ناخود آگاه
  4. کسب عزت نفس و اعتماد به نفس
  5. ایجاد ارتباط موثر در محیط های اجتماعی روابط شخصی
  6. افزایش قدرت یاد گیری و ایجاد انگیزیه در افراد

مهم ترین تمرین های ذهنی ان ال پی کدامند؟

  • تاثیر تمرینات ال ان پی در رضایت از زندگی
  • شکست مقدمه پیروزی
  • واقعیت با چیزی که ما می بینیم فرق دارد.
  • روی فرآیند تمرکز کنید
  • به طور واضح همه چیز را در ذهن خود معلوم کنید.
  • خوب ببینید، کاملا بشنوید و حس کنید
  • استفاده از حواس پنجگانه
  • تاثیر آرام سازی و ممارست در ال ان پی
  • هدف گذاری

دیدگاه‌های شما

4 دیدگاه دربارهٔ «لیست جامع “تمرینات nlp” در خانه: +13 تمرین ذهنی ان ال پی»

  1. ممنونم از تمریناتی ک قرار دادید و توضیحاتی که ارائه دادید.
    عالی و تاثیر گذار بود.

  2. علی امینی

    سلام خدارا شاکرم امروز. این توفیق را به بنده داد تا این. مطالب 13 گانه. ذهنی و ان ال پی. را خواندم و بسیار خوشحالم. و ذوق زده ام و دوست دارم چندین بار بخوانم. و کتاب ان ال پی بگیرمچندین بار. مطالعه نمایم و در اخر احساس خوشحالی و اعماد به نفسم پیدا کردم سپاسگزارم

  3. باسلام مطالب بسیار عالی و کامل و جذاب بودن توضیحات کامل و عالی بودن
    سپاسگزارم . عالی بود و لذت بردم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان