قانون جذب چیست؟ و چه تاثیری بر کسب و کار ما دارد + 8 اصل مهم

قانون جذب
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

بدون توجه به این که شما چندسال دارید، از چه نژادی هستید و به چه کاری مشغولید، تحت تاثیر قوانین مشترکی قرار خواهید داشت که بر کل نظام هستی حاکم هستند. یکی از این قوانین، قانون جذب است. قانون جذب، قانونی است که بیانگر ورود مسائلی به زندگی ما است که در طول روز بیشترین تمرکز را بر آن‌ ها داریم. در واقع قانون جذب همان قانونی است که تفکرات ذهنی ما را واقعی سازی کرده و به نحوی به زندگی روزمره ما وارد می ‌کند.

اتفاقاتی که در زندگی ما رخ می ‌دهند، تحت تاثیر افکاری هستند که دائما در ذهن ما وجود دارند و به عبارت دیگر ما به آن کسی تبدیل خواهیم شد که مدام به آن فکر می ‌کنیم. اگر شما دائما افکار منفی داشته باشید و به مسائل آزار دهنده فکر کنید، تنهو نکات منفی را به زندگی خود وارد خواهید کرد.

اما اگر ذهن خود را با نکات مثبت و افکار خوب پر کنید، مسلما اتفاقات خوبی برای شما می ‌افتد. قانون جذب بیان می ‌کند که با در نظر گرفتن یک برنامه کاری مناسب و کمی تلاش، همه ما خواهیم توانست به آن چه که در ذهن ما وجود دارد و رویای آن را در سر می‌ پرورانیم، دست پیدا کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به شما بگوئیم که قانون جذب چیست؟ و چه تاثیری بر کسب و کار ما دارد؟

قانون جذب چیست؟

قانون جذب یکی از آن رازهای بزرگ زندگی است که تنها تعداد کمی از افراد نسبت به تاثیرات شگفت انگیز آن آگاه هستند و آن را در زندگی روزانه خود وارد می ‌کنند. با این وجود همه ما در طول زندگی خود حداقل یک بار از قانون جذب استفاده کرده‌ ایم، حتی اگر این کار را به شکل کاملا ناآگاهانه انجام داده باشیم. راز های قانون جذب چیست؟

این حقیقت وجود دارد که ما تمامی افکار و گفتار خود را جذب می ‌کنیم و با فکر کردن یا صحبت کردن درباره یک واقعه به رخ دادن آن کمک می ‌کنیم. این حقیقت وجود دارد که ما به خوبی نسبت به این قانون آگاهی نداریم و به همین دلیل ممکن است گاه ناخواسته مسائلی را به زندگی خود جذب کنیم.

این اتفاق ممکن است درباره احساسات و افکار نادرست رخ دهد و همین مسئله می‌ تواند زندگی ما را به سمت اشتباهی بکشاند. چنان چه شما نحوه استفاده صحیح از قانون جذب در زندگی روزمره‌ تان را بیاموزید، دیگر توانایی کنترل آینده خود را خواهید داشت و می‌ توانید یک زندگی آینده بسیار درخشان را برای خود رقم بزنید.

اصول قانون جذب

به کار گیری قانون جذب در زندگی برای کسب موفقیت در کسب و کار

هیچ موفقیتی به یک باره و یک شبه ایجاد نمی‌شود. برای رسیدن به موفقیت لازم است که شما همواره در حال تلاش باشید و در راستای رسیدن به اهدافیتان گام بردارید. ایده موفقیت در کسب و کار از این قاعده مستثنی نبوده و نیازمند تلاش مستمر و پیوسته است. نمی‌ توان گفت تنها با رسیدن به یک هدف کوچک شما به موفقیت دست پیدا کرده ‌اید؛ بلکه برای رسیدن به موفقیت لازم است که شما همیشه و در هر ساعت به سمت اهداف خود حرکت کنید.

تمام شدن آرزوها و رویاها به معنای سکون در مسیر دست یابی به موفقیت است. به همین علت لازم است که همواره برای دست یابی به آرزوها و رویاهایتان در تلاش باشید و همواره رویاهای جدیدی را در ذهن خود بپرورانید. این تنها روشی است که به کمک آن می ‌توانید همواره در مسیر موفقیت گام بردارید و به کمال برسید.

۸ اصل مهم در به کارگیری قانون جذب

برای به کارگیری و استفاده از قانون جذب اصولی وجود دارد که رعایت آن‌ ها می ‌تواند نتایج مطلوبی را در زندگی و کسب و کار شما به همراه داشته باشد. در ادامه این مقاله ۸ تا از اصول قانون جذب را با شما در میان می ‌گذاریم که با استفاده از آن‌ ها می ‌توانید کسب و کار خودتان را متحول کنید.

اصل اول قانون جذب: رضایتمندی به عنوان یک آهنربا عمل می ‌کند و می ‌تواند رویاهای شما را بسیار قوی کند

اولین اصل از اصول قانون جذب، اصل رضایتمندی است. شما چقدر از زندگی کنونی و وضعیت فعلی خود راضی هستید؟ شما در هر حالتی که هستید، می‌توانید از شرایط فعلی خود ناراضی باشید یا رضایت داشته باشید. با این حال نارضایتی نه تنها هیچ نتیجه مطلوبی برای شما به همراه ندارد؛ بلکه می ‌تواند به جذب اتفاقات منفی در زندگی شما کمک کند.

حال اگر به جای حس نارضایتی، حس رضایت را در خود پرورش دهید و به جای امواج منفی، فرکانس ‌های مثبت را صادر کنید، کائنات تلاش می‌ کنند تا مقدار بیشتری از آنچه که موجب رضایت شما را فراهم می ‌کند به زندگیتان وارد کنند. این موضوع را می ‌توانید حتی به روابط روزانه خود تعمیم دهید و این اصل را به ارتباطات خود وارد کنید.

به طور ذاتی افرادی که رضایتمندی شما را دریافت می ‌کنند همواره در تلاش هستند تا میزان بیشتری از رضایت ‌مندی شما را به دست بیاورند. به همین منظور آن‌ ها تلاش می‌ کنند تا با انجام کارها به شیوه ‌ای بهتر و تاثیرگذارتر، توجه شما را بیشتر و بیشتر جلب کنند.

انواع قانون جذب

اصل دوم قانون جذب: تفکر مثبت می‌ تواند به شما کمک کند تا به موفقیت بیشتری در کسب و کار خود برسید

بنا بر این قانون، داشتن تفکر مثبت می ‌تواند رسیدن شما به رویاهایتان را تسریع کند. با داشتن افکاری مثبت و همسو با خواسته و تمایلاتتان، راه رسیدن به آرزوهایتان را هموارتر کنید. طبق تحقیقاتی که روی عده ‌ای از مردم انجام شد، مشاهده کردند که اغلب افراد موفق که به خواسته ‌هایشان دست پیدا کرده ‌اند از افرادی هستند که در گذشته به مسائل مثبت فکر می ‌کرده‌ اند و تفکر مثبتی داشته ‌اند.

برعکس، اغلب افرادی که در زندگی خود با شکست مواجه شده ‌اند و در راه رسیدن به رویاهایشان مدام شکست خورده ‌اند در گذشته افراد منفی بافی بوده ‌اند که غالبا نسبت به زندگی نگرشی نادرست داشته ‌اند. این‌ها همه موضوعاتی هستند که درستی آن‌ ها توسط روانشناسان به اثبات رسیده است و به جرئت می‌ توانیم بگوئیم که با از بین بردن افکار منفی خود و وارد کردن افکار و نگرش مثبت به زندگیتان خواهید توانست تا حد زیادی زندگی خود را متحول کنید و نتایج مثبت آن را در زندگیتان مشاهده کنید.

چگونه می ‌توان افکار منفی را از خود دور کرد؟

برای دور کردن افکار منفی شما می ‌توانید از یک روش بسیار ساده استفاده کنید. در این روش، هرگاه که افکار و تفکرات منفی به سراغ شما آمدند به آن‌ها راه ورود ندهید و سعی کنید به مسائل دیگری فکر کنید. برای انجام این کار باید به افکار منفی خود، ایست یا نه بگویید.

همین روش را می ‌توانید درباره افراد منفی و سمی هم به کار ببرید و ذهن خود را از تفکرات یا سخنان مسموم آن‌ ها دور کنید. تمامی اتفاقات بد و ناگوار جهان تنها از یک تفکر منفی ساده منشا گرفته ‌اند؛ درحالی‌که به راحتی و با گفتن یک “نه” ساده به تفکرات منفی می ‌توان از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری کرد. در مقاله “جملات تاکیدی مثبت” لیستی از بهترین جملات تاکیدی را گردآوری کرده ایم که مطالعه آن می تواند مفید باشد.

قانون جذب چیست

اصل سوم قانون جذب: شاد باشید و به زندگی لبخند بزنید

شاد بودن در زندگی یک اصل بسیار مهم و اساسی از اصول قانون جذب است که میزان رضایتمندی شما از وضعیت کنونی زندگی‌تان را نشان می‌ دهد. شادی در زندگی با احساسات خوب همراه است و بیانگر قرار داشتن در یک وضعیت روانی مطلوب است. افراد شاد باور دارند که زندگی آن ‌ها را در مسیر درستی پیش خواهد برد و در این مسیر می ‌توانند به خواسته ‌ها و رویاهایشان دست پیدا کنند.

احساس شادی در زندگی نشان می ‌دهد که شما هیچ نارضایتی از بابت وضعیت گذشته و حال خود ندارید. این رضایت را می‌توانید با زدن یک لبخند در زندگی خود به وجود بیاورید. یک لبخند شما می ‌تواند انرژی‌های مثبت کائنات را به سمت شما سرازیر کند و با کمک قانون جذب شما را در راستای رسیدن به اهداف‌تان یاری دهد.

لبخند و احساس شادمانی نه تنها به لحاظ روحی به شما کمک می‌ کند؛ بلکه در بهبود وضعیت جسمانی شما نیز تاثیرگذار خواهد بود. چنان‌ چه شما با یک روحیه خوب با مشکلات مواجه شوید، مسلما جسم شما دچار آسیب نخواهد شد و وضعیت خوبی خواهد داشت. همچنان که داشتن یک وضعیت جسمانی مناسب با سلامت روح و روان شما همراه است.

چگونه می‌ توان احساسات منفی را از خود دور کرد؟

یکی از بهترین راه ‌کارها برای مبارزه با احساسات و افکار منفی، خندیدن است. برای دور کردن افکار و احساسات منفی تنها لازم است که روزانه ۱۰ دقیقه را به خندیدن اختصاص دهید. خندیدن، حتی اگر غیرواقعی باشد، می‌تواند احساسات و افکار منفی شما را از بین ببرد و انرژی مثبت را به زندگی شما وارد کند.

اصل چهارم قانون جذب: قدرت کلام

انسان موجودی ناطق است و همین مسئله یکی از وجوه تمایز او از سایر موجودات به حساب می ‌آید. قدرت کلام یکی از اصول اساسی قانون جذب محسوب می‌ شود. برای دست یافتن به هرچیزی تنها لازم است که از کائنات درخواست کنید. حال این درخواست شما می‌ تواند با استفاده از یک تفکر مثبت باشد یا با یک کلام مثبت شکل بگیرد.

برای رسیدن به موفقیت در هر موضوعی، از جمله کسب و کار، باید علاوه‌ بر این که فکر خود را مثبت می ‌کنید؛ همچنین کلام خود را مثبت کنید و درخواست ‌های خود را به شکل صریح و واضح بیان کنید. اگر تفکر شما به یک شکل و کلام شما به نحوی دیگر باشد، در واقع شما یک پیام پر از تناقض را به کائنات ارسال کرده ‌اید.

این رفتار شما نشان می ‌دهد که هنوز نمی‌دانید چه خواسته ‌ای دارید و در خواسته ‌های خود شک و تردید دارید. در این صورت، کائنات دچار سردرگمی می‌ شوند و نمی ‌دانند که کدام سفارش شما را باید انجام دهند.

بیان جملات و عبارات مثبت، چه موقع در زندگی ما تاثیر خود را اعمال خواهد کرد؟

جملات و عبارات مثبت باید هرروز و به شکل مداوم در زندگی شما تکرار شوند تا بتوانند تاثیر خود را اعمال کنند. هر چه جملات مثبت را در دفعات بیشتر و با تاکید زیادتری بیان کنید، به آرزوهای خود سریع ‌تر جامه عمل می‌ پوشانید. حال ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که یک جمله مثبت موثر چه ویژگی‌ هایی دارد؟ یک جمله موثر که می ‌تواند کائنات را برای دست یابی به رویاهایمان به یاری ما بیاورد، باید بار معنایی مثبتی داشته باشد و پیغامی کاملا مثبت را در بر داشته باشد.

برای مثال به جای جمله من بی پول نیستم، که می‌ تواند مخرب باشد و حتی بی پولی و انرژی منفی بیشتری را برای شما جذب کند، می‌توانید از جمله صد در صد مثبت من پولدار هستم استفاده کنید. دومین شرط تاثیرگذاری عبارات مثبت در قانون جذب این است که باید از جملاتی استفاده کنید که مربوط به زمان حال و اکنون هستند.

قانون دیگری که لازمه اعمال تاثیرات مثبت در زندگی شما از طریق بیان جملات مثبت است، باور قلبی به جملاتی است که بیان می‌کنید. چنان‌ چه هیچ باوری به سخنان و کلامی که به کار می ‌برید نداشته باشید، هیچ اتفاق مثبتی در زندگی شما رخ نخواهد داد.

راز های قانون جذب

اصل پنجم قانون جذب: لیستی از رویاها و آرزوهایتان تهیه کنید

آینده شما از آرزوها و رویاهایتان منشا می ‌گیرد. خواسته‌ های شما زندگی شما را شکل می‌دهند. پس در انتخاب آرزوهای خود، نهایت دقت را به خرج دهید و لیستی از رویاهایتان تهیه کنید. آیا تاکنون به آرزوها و رویاهایتان فکر کرده ‌اید؟ آیا می ‌دانید که برای ۵ یا ۱۰ سال آینده زندگی خود چه برنامه‌ هایی دارید و می‌ خواهید به چه چیزهایی دست پیدا کنید؟ آیا می‌ دانید که برای زندگی خود چه ماشینی می ‌خواهید؟ قصد دارید در چه خانه‌ای زندگی کنید؟ توقع چه درآمدی دارید؟ و…

چنان ‌چه به آرزوهای خود بیاندیشید، خواهید دید که رویاهایی که تاکنون در زندگی شما به واقعیت تبدیل نشده ‌اند، رویاهایی هستند که برای دست یابی به آن‌ ها تردید داشته ‌اید. برای از بین بردن تردید خود و دست یابی به رویاهایتان کافی است آرزوهای خود را یادداشت کنید و هرروز لیست رویاهایتان را با خود مرور کنید.

با این کار شما یک سفارش را برای کائنات ثبت می‌ کنید و کائنات این سفارش را در اسرع وقت برای شما ارسال خواهند کرد. شاید از نظر شما انجام چنین کاری و تاثیر گذاری آن غیرقابل باور یا حتی خنده ‌دار باشد؛ اما باور کنید که تنها با یک بار امتحان کردن این کار می ‌توانید نتایج شگفت انگیز آن را در زندگی خود به شکل یک معجزه مشاهده کنید و به رویاهایتان جامه عمل بپوشانید.

اصل ششم قانون جذب: واقع بین باشید

برای دست ‌یابی به رویاهایتان باید آرزوهای بزرگ و واقع‌ بینانه ‌ای را انتخاب کنید. این آرزوها باید به قدری واقع بینانه باشند که امکان دست ‌یابی به آن‌ ها برایتان وجود داشته باشد. همچنین بزرگ بودن این رویاها به شما کمک می ‌کند که با انگیزه و انرژی بیشتری به سمت آن‌ ها حرکت کنید.

رویاهای شما باید به شکلی باشند که امکان تجسم تک تک جزئیات آن‌ ها برای شما وجود داشته باشد. همیشه بهترین ‌ها را برای خودتان آرزو کنید و هرگز به کم قانع نباشید. برای دست یابی به اهداف خود، یک زمان مشخص تعیین کنید؛ اما از افعال مربوط به زمان حال استفاده کنید.

برای مثال به جای گفتن این که من در طول ۸ ماه آینده به ۲۰۰ میلیون تومان پول دست پیدا خواهم کرد، بهتر است بگوئید که من ۲۰۰ میلیون تومان پول دارم اما ۸ ماه دیگر. همچنین لازم است که رویاهایتان را جایی یادداشت کنید و همواره آن‌ ها را با خودتان مرور کنید. نوشتن آرزوها هم به شما کمک می‌کند که از قانون جذب استفاده کنید و هم موجب می‌ شود که نادانسته از کنار آرزوهای محقق شده خود عبور نکنید.

اصل هفتم قانون جذب: برای دست ‌یابی به موفقیت باید دست به عمل بزنید و همین حالا اقدام کنید

عملی کردن شش قانون قبل بدون انجام هیچ گونه اقدامی در راستای رسیدن به رویاهایتان، بی ارزش است. برای رسیدن به خواسته ‌هایتان قدم بردارید، هرچند این قدم بسیار کوچک باشد. ار عملی که به ذهن‌تان می ‌رسد را برای رسیدن به خواسته ‌هایتان انجام دهید و باور داشته باشید که کائنات همه چیز را برای شما فراهم می ‌کنند؛ تنها لازم است که حرکت کنید و آرزوهایتان را از کائنات تحویل بگیرید.

انواع اصول قانون جذب

اصل هشتم قانون جذب: معجزه شکرگذاری

شکرگذاری یکی از مهم‌ ترین اصول قانون جذب کائنات است. هیچ آدم موفقی را نخواهید که از بابت موفقیت ‌های خود، قدر دان و شکرگذار خداوند نباشد. شکرگذاری به شما کمک می‌کند که انگیزه و قدرت لازم را برای دست یابی به موفقیت‌ های بیشتر در خود ایجاد کنید.

برای به کار گیری این اصل در زندگی خود می ‌توانید لیستی از مواردی را که برای آن ‌ها شکرگذار هستید را تهیه کنید. آن گاه خواهید دید که موارد بسیاری در زندگی شما وجود دارند که از بابت آن‌ ها قدردان هستید. این موارد می ‌توانند سلامتی، یا داشتن بک خانه برای زندگی کردن باشند. نوشتن این لیست با شما کمک می ‌کند که از دارایی ‌های خود باخبر شوید و بیشتر و بیشتر قدردان دارایی‌ هایتان باشید. این قدردانی کمک می‌ کند تا موارد مثبت بیشتری را به زندگیتان وارد کنید.

خلاصه مقاله و نتیجه‌ گیری

قانون جذب یکی از قوانینی است که استفاده از آن در زندگی می‌ تواند با به دست آوردن موفقیت‌ های زیادی در زمینه کسب و کار یا زمینه‌ های دیگر همراه باشد. حتی اگراعتقادی به این قانون ندارید، تنها یک بار از آن در زندگی خود استفاده کنید تا معجزات آن را به عینه در زندگی ‌تان مشاهده کنید و ببینید که چگونه خواسته‌ هایتان یکی پس از دیگری محقق می‌ شوند.

برخی از سوالات رایج:

1. قانون جذب را توضیح دهید؟

قانون جذب یکی از مهم ترین قانون در رسیدن به اهداف و خواسته ها است. طبق این قانون افراد در هر زمینه ایی برای موفقیت و پیشرفت هم زمان که در جهت رسیدن به هدف گام برمی-دارند بهتر است به رسیدن به هدف مورد نظر هم فکر کنند. درواقع تصویر رسیدنشان را در ذهن داشته باشند.

2. چند اصل مهم از قانون جذب را نام ببرید؟

1. رضایتمندی از خود و فعالیت ها در مسیر رسیدن به هدف
2. تفکر مثبت راجع به مسیر و اهداف
3. شاد و پرانرژی بودن
4. قدرت کلام

3. تهیه لیست آرزوها چه تاثیری در قانون جذب و رسیدن به اهداف دارد؟

در حالت کلی نوشتن و مکتوب کردن خواسته ها و اهداف باعث می شود تا افراد دید واضح تری از آن ها داشته باشند و مسیرشان را به سهولت طی کنند. از طرفی مکتوب کردن باعث تصویرسازی مناسب در ذهن می شود که همین موضوع به قانون جذب کمک می کند.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان