آیا در مدت زمان محدود میتوان در دانشگاه و آزمون موفق شد؟

grade
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

قبولی در آزمون های دوره ای و کنکور همیشه بخشی از زندگی ما و یا فرزندانمان را تشکیل داده است.

به همین دلیل هشیاری و توجه به روشهای بنیادین و اصول اساسی قبولی در این آزمون ها، نقش بسیار پر رنگی در رسیدن به موفقیت خودمان و خانواده مان را میتواند ایفا کند.

در این مقاله قصد داریم که شرح مختصری از این اصول را در حوزه ذهنی و روانشناسانه بررسی کنیم.

نقش زمان در قبولی در آزمون ها

دو فرد و دانش آموز مشابه با مدت زمان مشابه برای خواندن میتوانند نتایج مختلفی را بگیرند، دلیل این تفاوت چیست؟
چرا بعضی ها با خواندن بسیار کمتر نتایج خارق العاده تری را میگیرند؟
در زیر تعدادی از روشهایی که میتوانید با استفاده از آنها در مدت زمان کمتر نتایج بهتری را بدست آورید توضیح داده ایم.

الف- هشیاری به نمودار فراموشی

سوالی که معمولا اکثر افراد دارند این است که این مطالب را مطالعه کرده بودیم و یا در کلاس آموخته بودیم ولی هر چی که فکر میکنیم در سر جلسه این مسائل به خاطرمان نمیاید و یا اینکه من این مطلب را چندین بار خوانده ام پس چرا اینقدر زود فراموش میکنم آیا به این دلیل است که من حافظه خوبی ندارم و فراموش میکنم؟

راه حل:

در پاسخ به این افراد ذکر این نکته ضروری است که شما به دلیل عدم هشیاری به نمودارهای فراموشی مطالعه خود را انجام میدهید، هشیاری به این نمودار میتواند رشد محسوسی را در به خاطر سپردن داشته باشید.

ب- برنامه ریزی ذهنی

نقش برنامه ریزی ذهنی در قبولی در آزمون ها بسیار مهم است، عموما اتفاقی که به صورت کلی برای دانش آموزان میفتد این است که دارای نظم ذهنی منظم برای خواندن نیستند .

به این معنی که ممکن است زمان زیادی را صرف خواندن درس کند ولی به دلیل مشغله و دغدغه های ذهنی این خواندن بسیار غیر مفید باشد به این معنی که بعضی ها 50 صفحه میخوانند.

ولی یک کلمه از آن را متوجه نشده اند و برخی 1 صفحه را به مدت 6 یا 7 ساعت ورق نمیزنند هر دو این اتفاقات نشان از عدم برنامه ریزی ذهنی درست برای این نوع خواندن است.

راه حل

قدم اول:

برای حل این مسئله توصیه اکید میشود که قبل از شروع هر بخش از خواندن حتما هدف گذاری کنید مثلا به خود بگویید 20 صفحه را در مدت زمان 2 ساعت میخوانم و در این مدت زمان تلاش کنید که به این هدف دست پیدا کنید، اوایل ممکن است انجام این روش کار آسانی نباشد ولی قطعا به مرور زمان در این قسمت خبره و حرفه ای خواهید شد.

قدم دوم:

از بین بردن و کم کردن مواردی است که حواس شما را پرت میکند، مانند تلفن همراه و یا آهنگ های با صدای بلند و یا همزمان انجام دادن کار دیگری بجز مطالعه کردن این موارد را لازم است به حداقل برسانید تا کیفیت شما افزایش پیدا کند.

قدم سوم:

تلاش کنید دغدغه های ذهنی که از قبل دارید قبل از مطالعه به کناری گذاشته و تمام تمرکز خود را بر روی خواندن متمرکز کنید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

30.000 تومان

چطور خودمان را تو دل بقیه جا کنیم؟

تخفیف استثنایی

65.000تومان

30.000 تومان