سرمایه گذاری در بازار بورس یا پس‌اندازهای شخصی

سرمایه گذاری در بازار بورس یا پس‌اندازهای شخصی
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

این روزها شرایط اقتصادی به گونه‌ای شده است که مردم سعی می‌کنند پول خود را در یک سیستم مطمئن قرار دهند تا نوسانات قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی، خطرات و مشکلات کمتری را برای آن‌ها به وجود بیاورد. برای سرمایه ‌گذاری مطمئن راه‌های زیادی وجود دارد که البته نیاز به سرمایه‌های چند صد میلیونی دارد؛ برای مثال همه ما می‌دانیم که قیمت طلا و ملک در این سال‌ها همواره روندی افزایشی داشته است و هیچ وقت قیمت این دو کاهش نیافته است. اما خرید ملک نیاز به صرف هزینه‌ زیادی دارد و معمولا با مبالغ کمتر از صد میلیون تومان امکان خرید ملک وجود ندارد.

در این مقاله می‌خواهیم مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری را بررسی کنیم و بهترین نوع آن را به شما معرفی کنیم.

در مقالات قبلی دکتر ویز نیز تعدادی مطلب در مورد سرمایه‌گذاری مطمئن تدوین شده است که مطالعه آن‌ها می‌تواند کمک زیادی به شما داشته باشد. لینک مقالات مرتبط با این مطلب در ادامه ذکر شده است:

 

۱ـ ایده های کسب و کار

۲ـ بهترین سیستم سرمایه‌گذاری در ایران برای سال جدید

۳ـ پردرامد ترین شغل ها در ایران

 

سرمایه‌گذاری مطمئن چه ویژگی‌هایی دارد؟

سرمایه‌گذاری مطمئن چه ویژگی‌هایی دارد؟

سرمایه‌ گذاری مطمئن موضوعی است که شاید بیش‌تر مردم به دنبال یادگیری در مورد آن هستند اما کار آسانی نیست و زمان زیادی طول می‌کشد تا یک شخص بتواند تحلیل‌های اقتصادی درستی داشته باشد. در ایران نابرابری دلار و ریال باعث شده است تا بسیاری از افراد به سمت درآمدهای دلاری بروند. البته درآمد دلاری داشتن کار آسانی نیست و نیاز به دانش و اطلاعات زیادی دارد، از طرفی به‌خاطر تحریم‌های صورت گرفته بسیاری از راه‌های درآمدزایی دلاری بسته شده است و عملا کار سختی است. اما به هر حال به کمک درگاه‌های مالی واسط و… می‌توان از این روش‌ها هم کسب درآمد کرد که در این مقاله مجال این بحث نیست.

سرمایه‌گذاری مطمئن نوعی از سرمایه‌گذاری است که مطمئن باشیم پول و هزینه‌ای که صرف کرده‌ایم با سودی مشخص به ما برمی‌گردد. چنین سرمایه‌گذاری نیاز به مشورت با افراد خبره‌ای دارد که سال‌ها در زمینه‌‌های اقتصادی مختلف تجربه‌اندوزی کرده‌اند. در ادامه مطلب به سراغ مقایسه‌ای بین سرمایه ‌گذاری در بورس و سرمایه‌گذاری‌های شخصی مانند خرید طلا، مسکن و… می‌رویم و سعی می‌کنیم مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنیم.

همچنین در نظر داشته باشید که برای سرمایه ‌گذاری مطمئن می‌توانید با مشاوران اقتصادی دکتر ویز در ارتباط باشید.

 

ورود به بازار بورس و سرمایه گذاری در آن یا پس اندازهای شخصی؟

سرمایه‌گذاری در بورس یا پس‌انداز؟

احتمالا شما هم شنیده‌اید که بازار بورس در ماه‌های آخر سال ۱۳۹۸ و اوایل سال ۱۳۹۹ سود بسیاری برای سهام‌داران داشت، این سود باعث شد در مدت زمان کمی بسیاری از مردم ایران به بازار بورس بروند و اگر آمار و ارقام‌های ارائه شده حقیقت داشته باشد بازار بورس ایران بزرگ‌ترین بازار از نظر تعداد سهام‌داران نسبت به جمعیت کشور است. این‌که بازار بورس کماکان رشد می‌کند یا متوقف می‌شود مشخص نیست اما چیزی که کاملا مشخص است این است که تورم در سال‌ پیش‌رو زیاد است و احتمالا رشد بازار بورس به بازار طلا، زمین،‌خودرو و…. می‌رسد. توصیه می‌شود مبانی اولیه بورس را فرا بگیرید تا در صورت نیاز بتوانید در بورس فعالیت داشته باشید.

همچنین در نظر داشته باشید که برای شروع سرمایه ‌گذاری در بورس حتما با افراد خبره مشورت کنید تا دچار ضرر نشوید، به این منظور می‌توانید از مشاوران اقتصادی دکتر ویز کمک بگیرید.

 

سرمایه‌گذاری های شخصی و سرمایه گذاری در بازار مسکن

سرمایه‌گذاری در بازار مسکن

خرید مسکن و ملک یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری است. در تمامی نقاط دنیا خرید ملک و مسکن روشی مطمئن برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری به حساب می‌رود اما در کشورهای خارجی مشکلات زیادی مانند مالیات سرسام‌آور و جریمه واحد‌های مسکونی خالی از سکنه باعث می‌شود تا بسیاری از مردم قید خرید ملک را بزنند. در ایران هیچ قانون و مالیات خاصی برای خرید ملک و مسکن وجود ندارد و به همین علت خرید مسکن و ملک سرمایه‌گذاری مطمئنی به حساب می‌آید. البته در سال‌های اخیر قیمت ملک و مسکن در ایران به شدت افزایش یافته است و اکثر مردم امکان خرید ملک و مسکن را ندارند. البته روش‌هایی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید به‌صورت مشارکتی یک ملک یا ساختمان را بخرید اما باید به‌دنبال شخصی معتبر بگردید تا در روند تقسیم سهام مشکلی برای شما پیش نیاید.

معمولا هزینه خرید ملک در تهران از حداقل متری ۵ میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری ۱۰۰ میلیون ادامه دارد اما در کلان‌شهرهایی مانند تبریز، اصفهان، اراک و مشهد حداقل قیمت از حدود ۲ تا ۳ میلیون شروع می‌شود. این نکته را هم در نظر داشته باشید که بعضی از ملک‌ها مانند مسکن مهر و دیگر پروژه‌های دولتی ساخت‌ و ساز قیمت بسیار مناسبی دارند اما از طرفی تا چند سال امکان واگذاری به شخص دیگری را ندارند. به‌طور کلی بهتر است قبل از خرید یک ملک با مشاوران مطمئن مشورت کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. البته سرمایه ‌گذاری در بورس یا پس‌انداز تا حدی هم به اطلاعات شما بستگی دارد، در ادامه جزییات بازارهای دیگر سرمایه‌گذاری را بررسی می‌کنیم.

 

سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا

سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا یا بورس

سکه تمام در سال ۱۳۸۴ قیمتی برابر ۱۰۴ هزارتومان داشته است در حالی‌که این ‌روزها هر سکه تمام در بازار به قیمتی حدود ۷ میلیون تومان معامله می‌شود. این بدین معنا است که اگر شما در سال ۱۳۸۴، تعداد ۷۰ سکه به ارزش ۷ میلیون تومان خریداری کرده بودید امروز ارزش آن در حدود ۵۰۰ میلیون تومان بود. اما بازار سکه و طلا همیشه و هر روز صعودی و سود ده نیست و معمولا در هر سال در چند گلوگاه قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

اگر می‌خواهید سرمایه خود را در بازار طلا و سکه پس انداز کنید بهتر است تحلیل مناسبی از بازار انجام دهید تا در بهترین زمان این کالا را خریداری کنید. اگر تصمیم به خرید طلا گرفتید در نظر داشته باشید که بهرین نوع خرید طلا، خرید طلای آب‌شده است چراکه در زمان فروش کمترین میزان کسر را دارد. معمولا طلاهای ساخته‌شده درصدی خاص به عنوان مزد ساخت دارند که این مبلغ در هنگام فروش کسر می‌شود. اگر هنوز هم بین سرمایه ‌گذاری در بورس یا پس‌انداز شک دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

سرمایه‌گذاری در بازار طلا

سرمایه گذاری در بازار بورس

سرمایه ‌گذاری در بورس هم یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری است اما به هر حال باید قبل از ورود به این بازار اطلاعات مناسبی داشته باشید. بسیاری از کسانی که بدون اطلاع وارد بازار بورس می‌شوند دچار زیان‌های مالی زیادی می‌شوند. اما از طرفی اگر به‌صورت اصولی و آموزش‌دیده وارد این بازار شوید می‌توانید در زمان کمی به رشد مالی بی‌نظیری برسید. کلاس‌های بورس معمولا با هزینه بسیار کمی از طرف کارگزاری‌ ثبت‌نام شده برگزار می‌شود اما برای گرفتن نتیجه بهتر توصیه می‌شود سراغ کتاب‌ها و دیگر منابع هم بروید.

در دنیای اینترنت هم تعداد زیادی مقاله مرتبط با مباحث بورس وجود دارد که مطالعه آن‌ها می‌تواند نتیجه بسیار مثبتی برای شما و سرمایه‌تان داشته باشد. همچنین بهتر است با واژه‌نامه‌ بورس هم آشنا شوید تا از اصطلاحات رایج آن استفاده کنید و کمک بگیرید. اگر می‌خواهید بین سرمایه ‌گذاری در بورس یا پس‌انداز یکی را انتخاب کنید بهتر است مدتی در دنیای اینترنت در مورد این دو نوع سرمایه‌گذاری تحقیق کنید و با افراد مطلع مشورت کنید.

 

راهکار های قبل از ورود به بازار سهام و بورس

راهکار های قبل از ورود به بورس

قبل از ورود به دنیای بورس باید بدانید که کار سختی پیش رو دارید. کسانی که کار اصلی‌شان بورس و سرمایه‌ گذاری در بورس است می‌دانند که بورس یک روز سود است و روز دیگر زیان. سود و زیان بورس به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و فقط به یک یا چند عامل خاص بستگی ندارد. برای مثال در زمان کرونا بورس آمریکا که بزرگترین و قوی‌ترین بورس دنیااست افت بسیار قابل توجهی داشت و طبق گفته کارشناسان این افت از دهه ۸۰ میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده است. البته کرونا اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی بود اما برخی از اتفاقات روز دنیا قابل پیش‌بینی هستند و نیاز به تحلیل‌های درست و کارشناسی شده دارند. برخی از افراد ترجیح می‌دهند یک درصد خاصی به یک شخص کاربلد در بورس بدهند و سرمایه‌شان را به او بسپارند. این کار خیلی توصیه شده نیست چرا که هیچ اطمینانی به قرارداد طرفین نیست و ممکن است این‌کار باعث سواستفاده‌های زیادی بشود. بهترین کار برای ورود به بازار بورس این است که یک سرمایه کم را وارد بورس کنید و رفته رفته آموزش‌های لازم را مشاهده کنید و تجربه کسب کنید.

البته غیر از کارگزاری‌ها کلاس‌های دیگری هم به‌صورت آکادمیک برگزار می‌شود که گذراندن آن‌ها در صورت صلاحیت استاد آن دوره، خالی از لطف نیست. زمانی که وارد دنیای بورس می‌شوید باید اخبار و اطلاعات سیاسی روز را مطالعه کنید و از تمامی آن‌ها باخبر باشید. تحولات منطقه، اتفاقات سیاسی، جنگ‌ها و بسیاری از موارد دیگر روی بورس ایران و سایر نقاط دنیا تاثیر دارد. پس اگر علاقه‌ای به اخبارهای روزمره ندارید، انتخاب بورس کار عاقلانه‌ای نیست و بهتر است قید آن را بزنید. اما اگر قرار است بصورت پاره وقت در بورس فعالیت کنید و سرمایه زیادی را در بورس قرار نمی‌دهید می‌توانید حساسیت کمتری در مورد اخبارهای روزانه داشته باشید.

برخی از سوالات رایج

لازمه سرمایه گذاری در بازار بورس چیست؟

سرمایه ‌گذاری در بورس هم یکی از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری است اما به هر حال باید قبل از ورود به این بازار اطلاعات مناسبی داشته باشید. بسیاری از کسانی که بدون اطلاع وارد بازار بورس می‌شوند دچار زیان‌های مالی زیادی می‌شوند.

منظور از سرمایه گذاری مطمئن چیست؟

سرمایه‌گذاری مطمئن نوعی از سرمایه‌گذاری است که مطمئن باشیم پول و هزینه‌ای که صرف کرده‌ایم با سودی مشخص به ما برمی‌گردد. چنین سرمایه‌گذاری نیاز به مشورت با افراد خبره‌ای دارد که سال‌ها در زمینه‌‌های اقتصادی مختلف تجربه‌اندوزی کرده‌اند.

انواع سرمایه گذاری مطمئن در ایران کدامند؟

  1. سرمایه‌گذاری در بازار مسکن
  2.  سرمایه‌گذاری در بازار سکه و طلا یا بورس
  3.  سرمایه گذاری در بازار بورس

 

 

دیدگاه‌های شما

2 دیدگاه دربارهٔ «سرمایه گذاری در بازار بورس یا پس‌اندازهای شخصی»

    1. سلام
      بله قطعا می توانید. برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید. *88746213-021*

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان