توییچ (Twitch) چیست + آموزش کسب درآمد از طریق توییچ (توییچ چیست)

توییچ (Twitch) چیست
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

ممکن است به تازگی با توییچ آشنا شده باشید و هنوز با همه کلماتی که در آن استفاده می‌شود آشنا نباشید و یا اینکه از دوستتان شنیده‌اید که بیشتر وقتش را در توییچ می­گذراند و برای شما جالب است بدانید که توییچ چیست؟

در این مقاله سعی داریم به زبانی ساده به آموزش twitch چیست (توییچ چیست) بپردازیم و به شما آموزش درآمد از توییچ را یاد دهیم و بگوییم که در این وب‌سایت چه می­‌گذرد و نحوه کار با آن­‌را برای شما توضیح دهیم. در ادامه با سابسکرایب توییچ چیست و چگونه در توییچ دونیت کنیم همراه ما باشید.

توییچ چیست؟

توییچ بزرگترین وب‌سایت مربوط به استریمینگ می باشد که توسط آمازون خریداری شده است.

استریمینگ چیست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ به اشتراک گذاشتن محتوا به صورت زنده را «استریمینگ» و به کسی که کار را انجام می‌دهد استریمر می‌­گویند و به کسانی که این ویدئوها و محتواهای اشتراک گذاری شده را تماشا می‌کنند ویور گفته می‌شود.

توییچ چیست

آموزش twitch، توییچ چگونه کار می کند؟

توییچ مانند یک تلویزیون بزرگ با میلیون­‌ها کانال مختلف است که می­‌توانید در قسمت browser این کانال­‌ها را براساس دسته‌بندی‌­های مختلف مرتب کنید دراین سایت می‌توانید کتگوری‌های مختلف و گیم‌ها را مشاهده کنید.

همچنین برای فالو کردن کانال‌­های مورد علاقه خود می‌­توانید بر روی علامت قلب ضربه بزنید و کانال مورد علاقه خود را فالو کنید. فالو کردن در توییچ باعث می‌شود هنگامی که استریمر آنلاین می‌شود و محتوای ارزنده خود را به اشتراک می­‌گذارد شما با خبر شوید و بتوانید آن را تماشا کنید. کار گروهی چیست؟

افزایش کیفیت ویدیوها و محتواهای ویدیویی در توییچ

ممکن است هنگام تماشای یک ویدئو در توییچ مورد نظر خود با کیفیت مناسبی روبرو نشوید. دراین‌صورت می­‌توانید از قسمت چرخ دنده پایین صفحه کیفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما اگر به شما انتخاب کوالیتی بیشتر نداد نشان می­‌دهد که جز قوانین خود توییچ است که برای کاربران تازه وارد و استریمرهای تازه وارد اجازه نمایش بیشتر از یک کیفیت را نمی‌دهد.

تنها راه برای نمایش کیفیت‌های بالا یک استریمر تازه وارد این است که ویدئوهای آن را آنقدر مشاهده کنیم و به اشتراک بگذاریم و او را حمایت کنیم تا بتواند کیفیت‌­های دیگر را نیز از سمت توییچ دریافت کند.

همچنین خود استیمر نیز برای اینکه ویدئوهایش برای ویورهای بیشتری نشان داده شود باید ویدئوها و محتواهای خود را با سرعت پایین اشتراک بگذارد. اما سؤال دیگری که در اینجا پیش می‌آید این است که اگر استیمر تازه وارد نباشد و تعداد ویو آن زیاد باشد باید چه کار کنیم؟ قبل از هر گونه اقدام به زیر استیمر بروید اطلاعات مربوط به استیمر را بخوانید تا بتوانید به سؤالات متداولی که پرسیده می‌شود برسید و درمورد استیمر بیشتر بدانید.

این اطلاعات در قسمت زیر استیمر فقط برای کاربرانی که از طریق لپ‌تاپ یا کامپیوتر در توییچ هستند قابل نمایش است و برای کاربرانی که در تلفن همراه خود را دارند این قسمت متفاوت است.

چت توییچ چیست؟

می­‌توانیم به جرأت بگوییم که قویترین قسمت توییچ چت آن است و پشت تمام استیکرهای توییچ یک تاریخچه و داستان هست. ممکن است ندانید که معنای یک استیکر چیست و کجا باید از آن استفاده کنید.

مخصوصاً اگر از اپ موبایل توییچ استفاده کنید به این موارد ممکن است زیاد برخورد می‌­کنید که این استیکرها از طریق افزونه‌های متفاوتی که می‌توانید دانلود کنید برای شما قابل نمایش است و می­‌توانید این استیکرها را در آنجا مشاهده کنید.

یکی از قابلیت‌­های دیگر چت توییچ که بسیار پرکاربرد است این است که می‌­توانید کاربر مورد نظر خود را قسمت چت با علامت @ منشن کنید؛ قابلیتی که اینستاگرام از آن محروم است. همچنین در توییچ قابلیت فرستادن چت خصوصی وجود دارد که به آن ویسپر گفته می­‌شود و معمولاً در پایین صفحه و سمت راست قرار دارد.

استفاده از چت توییچ

آیکون­های توییچ چیست؟

در چت توییچ تعدادی آیکون وجود دارد که در کنار اسم افراد نمایش داده می‌شود. آیکون الماس مخصوص وی آی پی‌ها است و کاربرانی که با خرید اشتراک توییچ مورد علاقه خود را سابسکرایب می­‌کنند، می­باشد که می‌خواهد چت‌های آن­ها را راحت‌تر ببینند.

آیکون شمشیر سبز مربوط به مادرایتورها می ­باشد. مادرایتورها در واقع ادمین آن چت هستند و در چرخاندن چت به استریمر کمک می­کنند. بنابراین اگر شما سؤالی داشتید که می­‌خواستید از کسی بپرسید که استیمر را بشناسد بهتر است که از vip ها یا مادرایتورهای آن چنل بپرسید.

در چت توییچ چگونه تایپ کنیم؟

سؤالی است که ممکن است برای خیلی از شماها پیش آید که در چت توییچ فارسی تایپ کنیم یا فینگلیش؟ در پاسخ به این سؤال باید بگویم که تمام این موارد به خود استیمر مربوط می‌­شود که در تنظیمات خود چگونه مشخص کرده باشد و ترجیح بدهد که به چه صورت با او گفت‌وگو شود و زبانی که با آن راحت‌تر است را برای چت کردن مشخص کرده باشد تا آسان‌تر بتواند به گفت و گو بپردازد

مهمترین نکاتی که باید قبل از آغاز هر چند بدانید

کمترین کاری که قبل از ورود به هر چت می‌توانید انجام دهید این است که قوانین مربوط به هر چت را قبل از جوین شدن به آن چند مطالعه کنید مطالعه و دانستن این قوانین چت کردن محیط چت را برای شما و سایر افراد و استیمر راحت‌تر می‌کند.

سابسکرایب توییچ چیست؟

گزینه‌های سابسکرایب ما به شرکا و شرکت های وابسته اجازه می­‌دهد تا پرشورترین طرفداران خود را پاداش دهند و با آنها تعامل کنند. از جمله مزایای مشترکین این است: دسترسی به بخش‌­های سفارشی که می­‌توانید از آن در تمام Twitch استفاده کنید، نشان مشترک (اگر کانال شما نشان‌های وفاداری را تنظیم کرده باشد مدت زمان بیشتری برای اشتراک شما تغییر می­‌کند) و سایر امتیازات ما به شرکا اجازه می‌­دهیم در صورت فعال کردن مانند مشاهده بدون آگهی را انتخاب کنید!

همچنین، وقتی برای اولین بار از طریق Prime در هر کانال مشترک شدید یا مشترک شوید، یک دکمه سابسکرایب در بالای گپ ظاهر می‌­شود. هر زمان که آماده بودید روی آن دکمه کلیک کنید.

تا زمانی که اشتراک داشته باشید (بسته به میزان انتخابی زمان اشتراک شما) در آنجا می‌­مانید. این دکمه هشدارهایی را که Partner یا Affiliate تنظیم کرده است ایجاد می‌­کند و همچنین به شما امکان می­‌دهد پیام سفارشی خود را ارسال کنید.

سابسکرایب چه مزیتی برای ما دارد؟

مانند یک یادآوری برای ما است که محتوا یا ویدئو به اشتراک گذاشته را از دست ندهیم.

نحوه استفاده از حالت میزبان

حالت میزبان یک ویژگی کانال است که در دسترس همه کاربران در سراسر سایت است. حالت میزبان به همه پخش کننده‌ها این امکان را می‌دهد تا بدون تغییر گپ شما، پخش مستقیم کانال دیگری را در صفحه کانال خود میزبان کنند و به بینندگان شما اجازه می‌دهد در هنگام تعامل با شما در اتاق گفتگو در معرض محتوایی باشند که انتخاب می‌کنید! هر پخش کننده‌ای می‌تواند میزبان کانال دیگری باشد و هر کانال می‌تواند میزبان آن باشد.

این کار دقیقاً مانند استفاده از یک پخش کننده جاسازی شده در وب‌سایت دیگری است، با این تفاوت که مستقیماً در Twitch کار می‌کند.

حالت ost در حال حاضر در مرورگر وب، Xbox One و تلفن‌همراه کار می‌کند! این بدان معناست که انتخاب میزبان شما برای بسیاری از بینندگان بالقوه جامعه شما مؤثر است!

چگونه حالت میزبان می­‌تواند به شما کمک کند تا رشد کنید؟

کسب درآمد از طریق توییچ

جلب همتایان خود به عنوان میزبان، هزینه بالایی دارد. اگر 10 نفر از همتایان خود را به طور خودکار میزبان شما باشد، انتظار داریم تقریباً در 10 دقیقه رشد مشاهده کنید. همان‌طور که انتظار دارید، هر کانال اضافی که به صورت خودکار میزبان شماست به شما کمک می­‌کند و کانال­‌های بزرگتر بیشتر از کانال­‌های کوچکتر به شما کمک می‌­کنند.

وقتی میزبانی یک کانال دیگر را شروع می­‌کنید، پخش کننده و پنل‌های شما پایین می‌­آیند و با پخش‌کننده جدیدی که کانال پخش‌کننده انتخاب شده را جایگزین می‌کند، جای آن­ها را می­‌گیرید.

یک بنر در بالای صفحه کانال به همه بینندگان اطلاع می‌دهد که آن­ها محتوای میزبانی شده را مشاهده می‌­کنند و یک دکمه در زیر پخش کننده ویدئو به آن­ها اجازه می‌دهد در صورت انتخاب، به صفحه فیلم آفلاین و منطقه اطلاعات شما بازگردند.

هنگامی که توسط شخص دیگری میزبانی می­‌شوید، اعلانی را در گپ و داشبورد خود مشاهده خواهید کرد که به شما می‌گوید چه کسی تازه میزبانی شما را شروع کرده و به چه تعداد بیننده شما را وصل کرده است، بنابراین می‌­توانید از آن­ها بخاطر قرار گرفتن در معرض بیشتر به اشتراک‌گذاری انجمن استفاده کنید.

بینندگان می‌توانند دنبال کنند، مشترک شوند (اگر کانال تبلیغاتی شریک Twitch باشد) و از صفحه کانال میزبان به کانال میزبان بروند. با این وجود بینندگان همچنان می­‌توانند از ویژگی­‌های اشتراک خود در اتاق چت کانال در حالت میزبان استفاده کنند.

منافع زیادی برای میزبان وجود دارد:

  • انجمن خود را در کنار هم نگه دارید و حتی در حالت آفلاین نیز آن را قوی‌تر کنید.
  • محتوایی را که از آن لذت می‌­برید ارتقا دهید و زوایای جدید شخصیت خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
  • از سایر پخش‌کنندگان پشتیبانی کنید و با آن­ها ارتباط برقرار کنید.
  • پخش‌کنندگان و رویدادهای مورد علاقه خود را با دوستان خود در کانال خود تماشا کنید.

پیشنهادات استفاده شده برای حالت HOST:

درحالی‌که در حالت میزبان هستید، اتاق گفتگوی شما اصلاً تغییر نمی­‌کند. مجریان و گپ­‌های مشابه در صفحه کانال شما خواهند بود. بنابراین اگر صوتی و تصویری شما در حالت میزبان آفلاین خواهد بود، می‌­توانید از طریق گپ به ارتباط خود با انجمن خود ادامه دهید. این باعث می­‌شود اشتراک تجربه‌­های تماشای جریان با انجمن خود آسان باشد! در اینجا چند روش جالب برای استفاده از حالت میزبان آورده شده است:

  • میزبانی کنفرانس‌های بازی یا محتوای کنوانسیون مانند E3 یا PAX و بحث درباره اخبار بازی و اولین برداشت ها با انجمن خود.
  • میزبانی مسابقات ورزشی مانند EVO یا SGDQ و به اشتراک گذاشتن هیاهوی تبلیغاتی و تجربه مشاهده با انجمن خود.
  • میزبان پخش‌کنندگان دیگری که از تماشای آن ها لذت می‌برید تا با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
  • میزبان رویدادهای منحصر به فردی است که در Twitch به نمایش درآمده و آن را در کنار انجمن خود مانند / bobross ، / dnc2016 یا / gopconvention تجربه می‌کنید.
  • میزبانی از اعضای تیم Twitch خود برای تقویت ارتباط تیمی نزدیکتر.
  • میزبان رویدادهای موسیقی زنده مانند  steveaoki یا ultra و emote-grooving در گپ با بینندگان خود.
  • میزبانی یک کانال کوچک تازه کشف شده که چنین محتوای سرگرم کننده­ای را ایجاد می‌­کند و شما فقط باید آن را با دنیا به اشتراک بگذارید (برخی از شرکای Twitch با میزبانی از این روش وقفه بزرگی داشته‌اند).
  • میزبانی از دوستان خود که تازه در پخش برنامه دارند، نشان می­‌دهد چگونه از آن­ها حمایت می­‌کنید و هر کاربرد دیگری که فکرش را بکنید!

تنظیمات گپ در حالت میزبان به‌هیچ وجه تحت تأثیر قرار نمی­‌گیرند، بنابراین اگر حالت اشتراکی یا کند را فعال کرده باشید، هیچ یک از این تنظیمات هنگام میزبانی شخصی تغییر نمی‌­کند.

نحوه استفاده از HOST AUTO در توییچ

نحوه استفاده از HOST AUTO در توییچ چیست؟

با استفاده از ویژگی میزبانی خودکار، می­‌توانید کانال خود را تنظیم کنید تا در صورت عدم حضور، لیستی از کانال‌­های از قبل تأیید شده یا اعضای تیم Twitch خود را به صورت خودکار میزبانی کند. میزبانی خودکار راهی عالی برای حمایت از سایر پخش کنندگان و کمک به رشد جامعه است.

نگهداری خودکار به طور پیش فرض برای شرکا فعال است  و می­‌تواند توسط همه پخش کنندگان فعال شود. هر زمان کانال شما آفلاین باشد یا هر زمان کانال شما فعالانه میزبان کاربر دیگری نباشد، سیستم یک کانال را برای میزبانی انتخاب می­‌کند. میزبانی خودکار هرگز با کانال زنده یا میزبان فعال شما تداخل نخواهد کرد.

فقط درصورت آفلاین بودن کانال شما تأثیرگذار خواهد بود. میزبانی خودکار قبل از میزبانی یک کانال سه دقیقه بی‌تحرک منتظر خواهد ماند، بنابراین انتخاب شخصی برای میزبانی هنوز هم در حالت آفلاین ایدئال است. این تأخیر به این دلیل است که ما نمی­خواهیم اگر در حال پخش هستند اما از نظر فنی دچار مشکل می­‌شوند از میزبانی ناخواسته تعجب کنند. با فعال شدن کانال شما، میزبان خودکار نیز بلافاصله میزبان را لغو می‌کند.

فعال کردن خودکار میزبان:

  • به تنظیمات کانال خود بروید و به بخش میزبانی خودکار در پایین بروید.
  • روی کلید روشن کلیک کنید.
  • برای میزبانی تیم Twitch خود، روی کلید تنظیمات میزبانی تیم روی ON کلیک کنید. این اولویت میزبانی اعضای تیم Twitch شما را نسبت به کانال‌های خاصی که در لیست میزبان خود قرار داده‌اید اولویت‌بندی می‌­کند.
  • اگر می‌خواهید کانال‌های خاصی را میزبانی کنید، روی علامت + در سمت راست بالای قسمت لیست میزبان کلیک کنید و نام کانالی را که می‌خواهید به لیست خود اضافه کنید تایپ کنید.
  • در بخش اولویت میزبان، می­‌توانید کانال­‌ها را به صورت تصادفی از لیست یا کانال­‌های میزبان انتخاب کنید تا به ترتیب در لیست شما قرار بگیرند. تعداد کانال­هایی که می­‌توانید اضافه کنید محدودیتی ندارد. ما حداقل 10 کانال را توصیه می­‌کنیم که به طور متوسط ​​40 ساعت به روز در هفته به کانال شما اضافه می­‌کند.
  • تصمیم بگیرید که آیا می­‌خواهید کانال‌های مشابه را به صورت خودکار میزبانی کنید (لیست میزبان شما همیشه نسبت به این گزینه اولویت دارد). سیستم ما از یک الگوریتم برای میزبانی کانال­‌هایی استفاده می­‌کند که بین کانال‌­های شما با تماشاگر همپوشانی دارند. این ویژگی را امتحان کنید تا به انجمن خود چیز جدیدی بدهید تا با هم تماشا کنید.
  • روی ذخیره تغییرات کلیک کنید. 

درامد از توییچ چقدر است

آموزش درآمد از توییچ بسیار ساده است و فقط کافیست با اشتراک گذاری ویدیوهای خود و جذب فالو و مشخص‌کردن تعداد تبلیغات در بین ویدئوهای خود به راحتی کسب درآمد کنید. توجه کنید که جذب فالوار و بالا بردن ویو ویدئوها می­‌تواند از طریق دونیت کردن، حالت میزبان و حتی چت­‌های توییچ صورت گیرد.

چگونه در توییچ لینک دونیت بسازیم

برای گذاشتن لینک دونیت در توییچ باید ابتدا یک درگاه پرداخت برای خودتان درست کنید و این درگاه را به توییچ خود متصل کنید. برای آموزش ساخت درگاه می‌­توانید به مقاله «استریم چیست؟» مراجعه کنید و با دونیت‌کردن و روش ساخت درگاه و لینک آشنا شوید.

در این مقاله سعی شد درباره twitch چیست توضیح داده شود . درمورد اینکه چگونه لینک دونیت را در توییچ قرار دهیم، گفتیم. نظرات خود را درباره توییچ نمایش‌های تلویزیونی با ما به اشتراک بگذارید.

برخی از سؤالات رایج:

1. چگونه می‌توان با توییچ کار کرد؟

توییچ یک شبکه تلویزیونی با کانال‌های مختلف است که هر کدام این‌ها در دسته بندی‌های مختلف قرار گرفته است و شما می‌توانید آن ها را بر اساس ترتیبی که قرار گرفته اند تماشا کنید.

2. درآمد از توییچ به چه شکل است؟

کسب درآمد از توییچ آسان است شما با اشتراک گذاشتن ویدئوهای خود و استفاده از تبلیغات در هر ویدئو و همچنین افزایش فالوور می‌توانید از توییچ کسب درآمد کنید.

3. توییچ چیست؟

توییچ یک پلتفرم جهانی برای گیمرها است که از طریق آن می‌توانند بازی‌های خود را ارائه دهند و کسب درآمد کنند.

دیدگاه‌های شما

2 دیدگاه دربارهٔ «توییچ (Twitch) چیست + آموزش کسب درآمد از طریق توییچ (توییچ چیست)»

  1. به نظر می‌رسه رقیب جدی برای یوتیوب از راه رسیده! گوگل حواسش نباشه مثل پلاس باید یوتیوب رو به زباله‌دان تاریخ بفرسته!

  2. با درود فراوان🖐🏼🔥✌🏾و خدا قوت خدمت شما و تیم خوبتان👏🏻🧡👑💜👏🏻
    مطالبی ک ارائه کردید در این مقاله بسیار جامع، مفید و کامل بود از نظر من و البته میشه گفت کمی تخصصی هم بود، در کُل چنین مقاله های خوب برای آگاهی و فرهنگ استفاده درست از پلتفرم ها لازم هست،بنده بابت ارائه دادن چنین مطالب مفید و عالی از شما تشکر میکنم🧡🎖️💜🥇❤️ب امید روز افزون داشتن فرهنگ عالی در استفاده از فضای مجازی،(با گسترش چنین مقاله های کامل و عالی) یاعلی مدد، خدا پشت و پناهتان💟✋🏽🤲🏻👍🏾💙🌠💗🌹🤍✨🤎💎💓🎊💚💥💕🌼💛🌸❣️💫🖤🌈💜⚡🧡💣💞👻❤️💯😍💟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان