پینترست مارکتینگ چیست؟ | آموزش قدم به قدم بازاریابی پینترست

پینترست مارکتینگ
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

شاید در زمان جستجو در فضای مجازی بارها با سایت پینترست برخورد کرده باشد و با محبوبیت آن در فضای مجازی آشنا باشید. در این صورت اگر به دنبال این هستید که بدانید پینترست مارکتینگ چیست ، می‌توانید در این متن با ما همراه باشید تا در این مورد نکاتی را برای شما ذکر کنیم و در کنار آن بهترین راه را برای دیجیتال مارکتینگ در پینترست بیان کنیم.

به طور حتم با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی این پلتفرم نیز در آینده نزدیک جایگاه ویژه‌ای برای بازاریابی خواهد داشت که عدم توجه به آن می‌تواند باعث عقب افتادن شما از رقبای‌تان در جذب مشتری‌های بیشتر شود.

ما در این متن ابتدا سعی می‌کنیم تا به شما در آشنایی با پینترست کمک کنیم و در کنار پاسخ دادن به سوال پینترست مارکتینگ چیست شما را قدم به قدم با بازاریابی با استفاده از این پلتفرم آشنا کنیم تا بهتر بتوانید به معرفی محصولات یا خدمات خود با استفاده از این ابزار ارتباطی در فضای مجازی بپردازید.

استفاده از پینترست مارکتینگ

نگاهی به تکنیک‌های بازاریابی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت

همه ما می‌دانیم که در چند دهه اخیر و به خصوص در ده سال گذشته استفاده از اینترنت برای معرفی محصولات و خدمات تجاری عرضه شده توسط کسب‌وکارهای مختلف و شرکت‌های تجاری روندی رو به افزایش داشته است. به همین دلیل ما شاهد استفاده از وب سایت‌ها و شبکه‌های مختلف اجتماعی توسط بسیاری از صاحبان مشاغل و بیزینس‌ها بوده‌ایم.

بسیاری از شما با سایت‌هایی که در بستر اینترنت با استفاده از اصول سئو برای جذب مخاطب فعالیت می‌کنند آشنایی دارید و در صورت داشتن یک وب سایت، خودتان با اهمیت سئو سایت آشنا هستید.

از سوی دیگر در چند سال گذشته ممکن است که بارها از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام که جز بهترین شبکه‌ های اجتماعی (2018 تا 2020) می باشد استفاده کرده باشید و شاهد به کارگیری این پلتفرم‌ها توسط بسیاری از صاحبان مشاغل در جهت معرفی محصولات و ایده‌های آن‌ها بوده‌اید؛ شاید تا به حال بسیار کمتر شاهد استفاده از پینترست برای این مقاصد در بیزینس‌‌ها و شرکت‌های تجاری فعال در ایران بوده‌اید. اگر علاقمند به آموزش تویتر هستید می توانید مقاله ” آموزش توییتر : 16 تکنیک از برندینگ شخصی تا کسب‌ و کارها ” و ” فیسبوک مارکتینگ ”  را مطالعه نمایید.

اگر چنین است باید بگوییم که اخیرا این پلتفرم به طور روزافزونی مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است و آشنایی با تکنیک‌ های بازاریابی پینترست می‌تواند شما را یک قدم به موفقیت در کسب‌و‌کارتان نزدیک‌تر کند و اگر با تکنیک‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام یا اینستاگرام آشنا هستید و از این تکنیک‌ها در گذشته برای معرفی خود به کاربران این شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اید، حال دیگر زمان آن رسیده است که بدانید پینترست مارکتینگ چیست و چگونه می‌توان از این پلتفرم نیز به بهترین نحو برای معرفی خود به کاربران و مخاطبان در بازار استفاده کرد. مطالعه مقاله “نمونه متن معرفی خود به فارسی” را توصیه می کنیم.

ما قبل از هر چیز به معرفی این پلتفرم خواهیم پرداخت و خواهیم گفت که پینترست مارکتینگ چیست و بعد از آن نکات مهم برای معرفی یک کسب‌و‌کار در این پلتفرم را شرح خواهیم داد. پیشنهاد می شود مقاله ” بازاریابی شبکه های اجتماعی ” را مطالعه نمایید.

آشنایی با پلتفرم پینترست

پینترست یکی از شبکه‌های معروف اجتماعی است که حدود 10 سال پیش راه‌اندازی شده است. این شبکه در ابتدا برای صنعت مد و لباس و برای خانم‌ها طراحی شده بود تا آن‌ها بتوانند با مشاهده عکس یا تصاویر لباس‌ها یا پوشاک و یا دیگر محصولات مورد نیاز خود، اقدام به خرید بهترین کالا کنند.

اما با گذشت زمان روز به روز بر قابلیت‌های این پلتفرم افزوده شد و با استفاده از فناوری نوین هوش مصنوعی بود که ما شاهد دقت بسیار بالای این پلتفرم در به نمایش گذاشتن تصاویر بودیم. به دلیل همین دقت بالای پینترست است که ما در چند سال اخیر شاهد افزایش استقبال کاربران برای استفاده از آن در جهت یافتن محصولات مورد نیاز خود بوده و از سوی دیگر نیز شاهد روی‌آوردن بسیاری از صاحبان مشاغل به استفاده از پینترست برای معرفی خود هستیم.

در حال حاضر شاید بیشتر کاربران این شبکه اجتماعی را خانم‌ها تشکیل بدهند اما آقایان هم در حال روآوردن به استفاده از این پلتفرم هستند. از لحاظ لغوی، پینترست که به انگلیسی Pinterest نوشته می‌شود از ترکیب دو کلمه انگلیسی دیگر به وجود آمده است که به طور کلی به مفهوم کانون توجه یا نقطه مورد علاقه است.

قدم به قدم بازاریابی پینترست

مقایسه پینترست و اینستاگرام

با توجه به این که در این پلتفرم ما شاهد نمایش تصاویر هستیم، ممکن است که برای شما سوال باشد که تفاوت این شبکه با اینستاگرام چیست؟ یا این که حتی تفاوت مارکتینگ در ایسنتاگرام و پینترست مارکتینگ چیست و کدام یک برای بازاریابی بهتر است؟ شاید در این‌جا نتوانیم به طور کامل به بررسی این دو بپردازیم؛ اما به طور خلاصه می‌توان گفت که در ایسنتاگرام ما شاهد بارگذاری تصاویر زیادی هستیم که بسیاری از آن‌ها حرفه‌ای نیستند و تنها تصاویر و عکس‌های بارگذاری شده شخصی توسط افراد عادی هستند.

در حالی که در پینترست، شما شاهد بارگذاری تصاویر حرفه‌ای توسط بیزینس‌های مختلف هستید که بسیار بهتر می‌توانند معرف مشاغل و کسب‌وکارهای تجاری باشند. تفاوت دیگری که این دو با هم دارند در رده سنی افرادی است که از این دو پلتفرم استفاده می‌کنند. در حالی که کاربران اینستاگرام بیشتر در رده سنی پایین قرار دارند و به طور معمول کاربران آن کمتر از 30 سال سن دارند، بیشتر کاربران پینترست بالای 30 سال سن داشته و اغلب به دلیل حرفه‌ای بودن تصاویر از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

اگر چه در حال حاضر اینستاگرام دارای مخاطبان بیشتری است و می‌توان آن را پلتفرم گسترده‌تری نسبت به پینترست دانست اما تعداد مخاطبان پینترست هم به طور مداوم در حال افزایش است و ممکن است که در آینده نزدیک بسیار بیشتر بشود. نکته دیگر این است که استفاده از پینترست هم از طریق سایت آن و هم از طریق اپلیکیشن طراحی شده برای این شبکه اجتماعی متداول است.

این در حالی است که اینستاگرام مارکتینگ بیشتر از طریق اپلیکیشن مورد استفاده قرار می‌گیرد و سایت آن چندان کاربردی نیست. گفته می‌شود که امکانات موجود در سایت پینترست در اپلیکیشن آن هم به خوبی در دسترس است که منجر به محبوبیت بیشتر این شبکه اجتماعی شده است. حال که تا حدودی با پینترست مارکتینگ چیست آشنا شدیدی و اهمیت استفاده از آن را برای بازاریابی درک کرده‌اید در ادامه با نحوه بازاریابی با استفاده از این پلتفرم آشنا خواهید شد.

بازاریابی با پینترست

بازاریابی با پینترست به صورت قدم به قدم

اولین قدم برای استفاده از این شبکه اجتماعی عضویت در آن است. برای این کار تنها باید برای مراجعه به وب سایت آن و یا نصب اپلیکیشن آن اقدام کنید. اگرچه بسیاری از کسانی که به خوبی می‌دانند اهمیت پینترست مارکتینگ چیست ، در چند سال گذشته به عضویت این شبکه اجتماعی در آمده و از مزایای آن برای تبلیغات کالای خود استفاده می‌کنند.

اما هنوز هم برای عضویت در این پلتفرم دیر نشده است و هر یک از شما می‌توانید به عضویت آن در آیید. البته برای صاحبان مشاغل، داشتن یک اکانت تجاری یا حساب کاربری بیزینسی بسیار بهتر می‌تواند در راه دستیابی به هدف خود برای تبلیغات کالاها و خدمات ارائه شده توسط شرکت کمک کننده باشد؛ زیرا با داشتن یک حساب کاربری مرتبط با بیزینس خود می‌توانید از ابزار تحلیلی موجود در پینترست استفاده کنید.

این ابزار که با نام Pinterest Analytics شناخته می‌شود، امکان بررسی و آنالیز میزان موفقیت شما در بازاریابی با استفاده از این شبکه اجتماعی را فراهم خواهد کرد. نکته دیگری که در این جا قابل ذکر است این است که در پینترست مانند اینستاگرام می‌توان از مزایای داشتن تیک آبی برای جلب اعتماد کاربران بهره برد.

علاوه‌ بر این می‌توانید سایت شرکت را به حساب کاربری خودتان در پینترست متصل کنید. این کار با اضافه‌کردن تگ مگا و یا بارگذاری فایل html انجام می‌شود. پس از ساخت حساب کاربری و اتصال وب سایت شرکت به آن، می‌توان به مراحل بعدی برای بازاریابی با این پلتفرم وارد شد.

مانند کسانی که می‌دانند پینترست مارکتینگ چیست و به خوبی با اهمیت استفاده از تصاویر مناسب در این شبکه آشنا هستند، شما هم باید تمام تلاش خود را بکنید تا برای بازاریابی بهتر با این شبکه به تاثیرگذاری عکس‌ها و تصوایر بارگذاری شده اهمیت بیشتری بدهید تا در این راه موفق‌تر عمل کنید. توجه کنید که یکی از نکات مهم دیگر برای موفقیت در این پلتفرم، داشتن فعالیت مداوم در پینترست است.

بهتر است به طور روزانه محتواهای جدید در این شبکه به اشتراک بگذارید تا بهتر با کاربران ارتباط برقرار کنید. یک راه دیگر برای برقراری ارتباط بیشتر با دیگر مخاطبان پینترست استفاده از کامنت‌ها است. نرخ تعامل و یا engagement rate یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در موفقیت بازاریابی شما خواهد بود که با برقراری ارتباط با دیگر کاربران پینترست و کامنت‌گذاری به‌دست می‌آید.

بازاریابی پینترست

نتیجه‌گیری

ما در این متن سعی کردیم تا شما را با شبکه اجتماعی پینترست آشنا کنیم. امیدواریم که با مطالعه این متن توانسته باشید به این حقیقت پی ببرید که پینترست مارکتینگ چیست و یا نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام چه مزایایی دارد.

به طور حتم بهره‌گیری گسترده از هوش مصنوعی در این شبکه می‌تواند آینده‌ای روشن برای این پلتفرم به همراه داشته باشد و به انواع رایج بازاریابی (Marketing) تبدل شود ؛ پس بهتر است هر چه زودتر با ساختن یک حساب کاربری و بارگذاری تصاویر تاثیرگذار، سعی کنید تا از مزایای استفاده از این پلتفرم بهره برده و مخاطبان بیشتری را جذب خود کنید.

پیشنهاد می شود مطلب آموزش قدم به قدم توییتر را مطالعه نمایید.

 

برخی از سوالات رایج:

1. پینترست چیست؟

پینترست پلتفرم نوپایی است که ده سال از شکل گیری آن می گذرد که در ابتدا بیشتر در زمینه مد و فشن فعالیت داشته است اما در چند سال اخیر زمینه های دیگری را نیز به فعالیت های خود اضافه کرده است.

 

2. تفاوت کارکرد پینترست و اینستاگرام در چیست؟

در پینترست افراد با توجه به شاخه ایی که فعالیت می کنند عکس های طبقه بندی شده و منظم تری را ارائه می دهند که این موضوع در اینستاگرام کمتر دیده می شود.

 

3. راه های موفقیت در پینترست مارکتینگ چیست؟

مانند هر ابزار دیگری در ابتدا با اقدام به نصب این اپلیکیشن نمایید و سپس با ساختن یک اکانت در این پلتفرم و آپلود روزانه محصول خود به موفقیت نسبی برسید.

 

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان