دات نت نیوک [DotNetNuk] چیست؟ + کاربرد

دات نت نیوک
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

اگر تا به حال در وب‌سایت‌های مختلف با سوالی تحت عنوان دات نت نیوک چیست؟ مواجه شده‌اید، باید به شما بگویم که دات نت نیوک یا به اختصار دی ان ان یک سیستم مدیریت محتوا است. ممکن است تا به حال اسم سیستم‌های مدیریت محتوای دیگری مانند وردپرس، جوملا یا روپال را شنیده باشید.

حال باید به شما بگویم که سیستم مدیریت محتوای دات نت نیوک منبعی باز دارد و مبتنی بر مایکروسافت است. حال اگر می‌خواهید بدانید که سیستم مدیریت محتوایی دات نت نیوک چیست؟ مطالب موجود در این مقاله می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد.

سیستم مدیریت محتوای دات نت نیوک

دات نت نیوک چیست؟

همانطور که در بالاتر به شما گفتیم دات نت نیوک یک سیستم مدیریت محتوا است که یادگیری آن کاری بسیار آسان است. دات نت نیوک می‌تواند برای شما امکان ویرایش مطالب را به امری بسیار فوری و آسان تبدیل کند و همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که با تمامی مشاغل سازگار می‌باشد. حال فارغ از این که محصولات خود را به صورت آنلاین می‌فروشید و یا خیر دات نت نیوک به شما کمک می‌کند تا انواع مختلف محتواهای موجود در وب سایتتان را مدیریت کنید.

این سیستم در حال حاضر به عنوان یکی از پر کاربردترین چارچوب‌های مدیریتی محتوای اینترنت شناخته می‌شود. دات نت نیوک یک شبکه پشتیبانی گسترده است که مجهز به ویژگی‌های مختلفی است که امکان انتخاب گزینه‌های متنوعی را به منظور مدیریت محتوا در اختیار شما قرار می‌دهد.

در حقیقت قبلاً به دات نت نیوک Evoq می‌گفتند و مبتنی بر فناوری مایکروسافت نت بود. این پلتفرم منبعی باز داشت و کاربران آن می‌توانستند آن را به راحتی بر روی دستگاهشان نصب نمایید. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی و در عین حال ساده ارائه شده توسط دی ان ان این است که هنگامی که یک کاربر قصد تغییر دادن محتوای خود را دارد او را دائماً به سمت صفحات جدید هدایت نمی‌کنند.

پنجره ویرایشگر محتوا مقابل صفحه‌ای که آن را ویرایش می‌کنید ظاهر می‌شود. این ویژگی به مدیران و کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای زنده را در کنار پنجره‌ای که آن را تغییر می‌دهند مشاهده نمایند. حال که به طور کلی فهمیدید که دات نت نیوک چیست؟ در ادامه این مقاله برای شما کاربرد و سایر ویژگی‌های آن را نیز توضیح خواهیم داد.

کاربرد و مزایای Dotnetnuke چیست؟

حال که برای شما به معرفی دی ان ان پرداختیم دیگر وقت آن است تا شما را با کاربرد و مزایای ای سیستم مدیریتی بیشتر آشنا سازیم.‏ چارچوب دی ان ان در مورد ایجاد، استقرار و مدیریت انواع وب‌سایت‌ها کاملا ایده آل است. این ویژگی به مدیران اجازه می‌دهد تا بتوانند به طور موثر با ابزارهای سفارشی، افزودنی‌ها و مجامع شخص ثالث کار کنند و به طور کلی تمامی این ویژگی‌ها مدیریت وب سایت‌ها را برای آن‌ها آسان تر می‌سازد.

همچنین بطور کلی فناوری dnn برای سهولت کار طراحان، توسعه دهنده آن، ویراستار محتوا و مدیران طراحی گشته است. در ادامه شما را با برخی از کاربردها و مزایای دی ان ان آشنا می‌کنیم:

  1. راه اندازی بسیار ساده

دی ان ان می‌توانید از وب‌سایت رسمی آن به صورت کاملاً رایگان بارگیری کنید. البته پیشنهاد ما به شما این است که حتما آخرین نسخه ارائه شده از این سیستم را دانلود و راه اندازی کنید.

راه اندازی دی ان ان تنها چند دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت. همچنین علاوه بر راحتی نصب و استفاده از آن یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده ی دیگری که  DNN دارد این است که امکان ترجمه وبسایت‌ها را به هر زبانی که شما بخواهید فراهم می‌کند.

  1. ویژگی های پیشرفته

مطمئن باشید که شهرت و محبوبیت امروزی dnn در زمینه مدیریت محتوا بی‌دلیل به دست نیامده است. این سیستم مدیریتی پیشرفته ترین قابلیت‌ها را نسبت به سایر برنامه‌های مشابه در اختیار شما قرار می‌دهد.همچنین ویژگی‌های خود را به طور مداوم آپدیت می‌کند و گسترش می‌دهد. شما با استفاده از ویژگی‌های پیشرفته ‏dnn قادرید تا به ایده های کسب و کار خود سرعت بالایی ببخشید و زمان زیادی را صرفه جویی کنید.

  1. ابزار های قدرتمند

دی ان ان در سیستم مدیریتی خود از ابزارهایی بسیار قدرتمند به منظور کد گذاری، پیاده سازی طرح‌ها، گزینه‌های امنیتی و انواع عملکردهای مفید دیگر استفاده کرده است. در واقع با استفاده از ابزارهای قدرتمند به کار رفته در dna و همچنین قابلیت تنظیم این ابزارها متناسب با نوع نیاز شما دیگر می‌توانید با حداکثر قدرت به انجام کار و مدیریت محتوای خود بپردازید.

کاربرد دات نت نیوک

  1. سیستم مدیریتی ساده

آیا گمان می‌کنید که به منظور کار با دی ان ای به دانستن بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان نیاز دارید؟ باید به شما بگویم که خیر.همان‌طور که در ابتدای مقاله برای شما ذکر کردیم که دات نت نیوک چیست؟ ( dnn چیست) در ادامه به شما توضیح دادیم که کار کردن با آن بسیار ساده است و امکان استفاده از آن برای همه وجود دارد.

در حقیقت دی ان ان بر مبنای سهولت کار افراد طراحی شده است که باعث می‌شود شما بدون داشتن مهارت فنی خاصی بتوانید اجازه مدیریت وب سایت خود صادر کنید و بعد از نظارت مطالب اقدام به انتشار آن‌ها نمایید.

  1. پشتیبانی شبکه

زمانی که شما دی ان ان را به عنوان سیستم مدیریتی محتوای خود انتخاب می‌کنید این فرصت را به خود می‌دهید تا از فناوری و پشتیبانی از شبکه فوق العاده آن بهره‌مند شوید. در حقیقت دی ان ان توسط جامعه عظیمی از توسعه دهندگان تشکیل شده است که باعث می‌شود زمانی که در کار خود با دی ان ای با مشکل برخورد کردید مطمئن باشید که می‌توانید روی پشتیبانی این افراد حساب کنید.

مدیریت سایت و محتوا در دات نت نیوک

نتیجه‌گیری

در این مقاله از دکتر ویز سعی کردیم تا برای شما دوستان توضیح دهیم که Dotnetnuke چیست (dnn چیست) و در ادامه مزایا و کاربرد آن را به شما معرفی کردیم. به طور کلی در خصوص اینکه Dnn چیست می‌توانم به شما بگویم که یک پلتفرم منبع باز است که هدف از ایجاد آن این بود که کاربران با استفاده از آن بتوانند سایت‌ها را مدیریت کنند بدون اینکه دانش فنی زیادی در این خصوص داشته باشند.

”]

همچنین این نرم افزار از طریق تعداد زیادی از برنامه‌های شخص ثالث قابل توسعه است. به طور کلی اگر شما یک توسعه دهنده وب و یا شرکتی هستید که به دنبال راهی برای کارایی بیشتر وب خود می‌گردید باید به شما بگویم که استفاده از این پلتفرم  می‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای شما باشد. امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله در خصوص اینکه دات نت نیوک چیست؟ مورد رضایت شما دوستان قرار گرفته باشد.

برخی از سوالات رایج:

1. دات نت نیوک چیست؟

دات نت نیوک یک سیستم مدیریت و تولید محتوا است. ویژگی منحصر به فرد دات نت نیوک این است که امکانی فراهم می کند تا شما برای مشاغل در هر زمینه ایی تولید محتوا کنید و به راحتی بتوانید فروش محصولتان را مدیریت کنید. در واقع این ابزار مدیریت سایت را برای شما ساده می کند.

2. مزیت دات نت نیوک چیست؟

1. راه اندازی بسیار ساده
2. ویژگی های پیشرفته
3. ابزارهای قدرتمند
4. سیستم مدیریتی ساده

3. سیستم مدیریتی در دات نت نیوک چگونه است؟

برای کار در این سیستم شکل احتیاج به یادگیری زبان برنامه نویسی خاصی ندارید و به ساده ترین روش می توانید مدیریت سایت خود را به عهده بگیرید.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان