13بهترین فروشگاه ساز آنلاین رایگان و پولی؛ مزایا و معایب سایت ساز

بهترین فروشگاه ساز آنلاین یا سایت ساز
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

امروزه بیشتر کسب و کارها به سمت اینترنتی شدن پیش می­روند با گسترش خرید و فروش ­های اینترنتی مردم تمایل دارند در خانه خرید کنند و در زمان تعیین شدن اجناس مورد نیاز خود را در منزل دریافت کنند.

با وجود آن­چه بیان کردیم همه کسب و کارها چه کوچک و چه بزرگ نیاز دارند یک سایت برای معاملات خود داشته باشند تا افراد بتوانند از طریق این سایت­ها بیشتر با محصولات کسب و کارها آشنا شوند. برای ایجاد این فروشگاه ­های اینترنتی به سایت ساز آنلاین نیاز است که که در این مقاله قصد داریم شما را با فروشگاه ساز آشنا کنیم. همچنین در صورتی که علاقه دارید در سریع ترین زمان ممکن فروشگاه کسب و کار خودتان را بسازید پیشنهاد میکنیم مقاله ” ساخت فروشگاه اینترنتی به +18 روش (کمتر از 3 ساعت) ” را مطالعه نمایید.

منظور از فروشگاه ساز چیست؟

می­ توان گفت فروشگاه ساز نوعی از نرم افزارهای تجارت الکترونیکی است که به وسیله آن می­توانید محصولات خود را به کاربران نشان داده و آن­ها را با محصولات خود آشنا کنید. در این نرم افزارها امکان سفارش کالای دلخواه وجود داشته و تمامی فرایندها به صورت آنلاین انجام می­گیرد. فرایندهای یک فروشگاه آنلاین که از طریق فروشگاه ساز انجام می­گیرد شامل مواردی به شرح زیر است:

فروشگاه ساز برتر ایرانی و خارجی برتر

  1. پرداخت مبلغ به صورت آنلاین
  2. درج کردن محصولات و یا حذف آنها در فروشگاه
  3. ارائه دادن گزارش­های مالی
  4. محاسبات مالی مانند هزینه ­های پستی و پیک از طریق سایت ساز انجام می­شود.
  5. مدیریت کاربران فروشگاه ساز

این نرم افزارها به گونه­ ای هستند که تمامی راهنمایی­ ها در آن­ها وجود دارد و حتی افرادی که دانش نرم افزاری کمی دارند می­توانند به راحتی از آن استفاده کنند. در این نرم افزارها کاربران با استفاده از ابزارهای نرم افزار شروع به ساخت سایت خود کرده و آن را مدیریت می­کنند.

اگر می­خواهید مزیت سایت ساز را بدانید می­توانید گفت فروشگاه ساز با سیستم­ها و نرم افزارهای ERP، CMS و CRM همخوانی داشته و درگاه­های پرداختی برای سایت ساز آسان است، همچنین اتصال به سیستم­های نامبرده با استفاده از فروشگاه ساز بسیار آسان است.

امکانات و ویژگی های سایت ساز

از جمله ویژگی­های که نرم افزار فروشگاه ساز آنلاین دارد می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ممکن است فروشنده ای بخواهد برای چند مورد از محصولات خود تخفیف قائل شود در این هنگام استفاده از فروشگاه ساز کار را آسان می­کند و با چند حرکت ساده در نرم افزار می­توان این تخفیف را اعمال کرد.
  2. داشتن یک ایمیل اختصاصی موجب افزایش اعتبار کسب و کار شما می­شود که با استفاده از نرم افزار سایت ساز رایگان و غیر رایگان می­توان این کار را انجام داد.
  3. فروشگاه ساز می­تواند به سامانه اس ام اس وصل شود.

انواع فروشگاه ساز آنلاین یا سایت ساز کدام اند؟

در حالت کلی فروشگاه ساز به دو دسته محلی و فروشگاه ساز ابری تقسیم بندی می­شوند که در ادامه شما را به اختصار با هر یک آشنا خواهیم کرد.

فروشگاه ساز محلی

در حالت کلی می­توان گفت به فروشگاه آنلاینی که نگهداری آن بر عهده افراد است فروشگاه محلی می­گویند. در صورت بروز مشکل خود افراد باید برای حل آن مشکل اقدام نمایند.

سایت ساز SAAS

گاهی اوقات شرکت­ها اقدام به نگهداری و ساخت فروشگاه آنلاین می­کنند در واقع شرکت­هایی هستند که این کار را برعهده دارند. راه اندازی فروشگاه و وارد کردن اطلاعات محصولات از جانب صاحبان فروشگاه­ها به این شرکت­ها سپرده می­شود. در صورت بروز هر گونه عیب و نقص شرکتی که نگهداری و ساخت فروشگاه را بر عهده گرفته است موظف است آن عیب و نقص را رفع کند.

انواع فروشگاه ساز و سایت ساز

بهترین سایت ساز ایرانی

  • سایت ساز وبزی

یکی از بهترین سایت سازهای ایرانی سایت ساز وبزی است که بیش از 14000 کاربرد دارد. طراحی سایت با استفاده از وبزی می­تواند با توجه به سلیقه شخصی  انجام شود که این طراحی در فروشگاه ساز وبزی را چندین برابر جذاب می­کند. این سایت سرعت بسیار خوبی دارد و با داشتن تیم پشتیبانی بسیار قوی پاسخگوی سوالت شما است. وبزی امکانات نامحدودی دارد و می­توان گفت یکی از برنامه­هایی است که برای بالا آوردن سایت در گوگل می­تواند بسیار موثر باشد.

  • پرتال

یکی دیگر از فروشگاه سازهای ایرانی پرتال است که مزایا و معایب خاص خود را دارد. از جمله مزایای پرتال می­توان به داشتن امکانات کافی، تنوع در قالب ها و … است. همچنین پرتال معایبی مانند این که بعد از انتخاب ظاهر سایت در ادامه نمی­توان آن را تغییر داد و زمان­بر بودن کار با آن اشاره نمود. اگر می­خواهید پرتال را انتخاب کنید سعی کنید از پنل ­های ارزان­تر آن استفاده نکنید.

  • فروشگاه ساز ایرانی کاموا

از دیگر سایت سازهای ایرانی کاموا است که مزایا و معایب خاص خود را دارد. از جمله مزایای کاموا می­توان به داشتن سرعت مناسب و راه اندازی سریع و ساده اشاره کرد. برای کار با کاموا لازم است اطلاعات خود را در صفحه­ای وارد کرده و به راحتی از آن استفاده کنید. کاموا معایبی نیز دارد که می­توان به امکانات پایین، محدودیت صفحات و فروشگاه ساز جدا اشاره کرد. در کل می­توان گفت کاموا برای یک سایت ساده با چند صفحه گزینه مناسبی است.

  • سایت ساز یوتاب وب

یوتاب وب یک سایت یاز ارزان است و هیچ گونه محدودیتی از نظر تعداد صفحات، محصولات و … ندارد. از طرفی پنل مدیریت یوتاب وب پیچیده بوده و مدیریت آن زمان بر است. همچنین این سایت ساز ارزان برای پشتیبانی محدودیت زمانی بین 9 تا 15 ساعت قائل شده است.

یوتاب وب را نمی­توان از نظر ظاهری و قالب شخصی سازی کرد که این از ضعف­های این سایت ساز به حساب می­آید. اگر فقط هزینه پایین برای شما مهم است می­توانید از یوتاب وب استفاده کنید.

  • فروشگاه ساز پوپش

یکی دیگر از فروشگاه سازهای ایرانی فروشگاه ساز پوپش است. این فروشگاه ساز شرایطی را فراهم کرده است که می­توانید به انتخاب خود سایتتان را طراحی کنید و دارای بخش­های تخفیفی است که می­تواند در هنگام راه اندازی فروشگاه مفید باشد. از جمله معایب پوپش می­توان به امکانات محدود و طراحی قالب قدیمی و غیر مدرن اشاره نمود. بنابراین در صورتی که یک سایت فروشگاهی برای معرفی نیاز دارید پوپش می­تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.

سایت سازهای خارجی

بهترین فروشگاه ساز اینترنتی خارجی

علاوه بر سایت سازهای ایرانی سایت سازهای خارجی نیز وجود دارند که می­توانید از آن­ها برای ایجاد فروشگاه خود استفاده کند. از جمله فروشگاه سازهای خارجی می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فروشگاه ساز خارجی  Weebly

سایت ساز Weebly یکی از مطرح ترین سایت سازها بوده که طرفداران بی شماری در سرتاسر دنیا دارد و کار با آن بسیار ساده است. شخصی سازی سایت ساز Weebly بدون محدودیت است و می­توان اجزایی که لازم است را به آن اضافه کرد. شما می­توانید به صورت دائمی و یا موقتی از این فروشگاه ساز استفاده کنید.

  • فروشگاه ساز Wix

فروشگاه ساز Wix از دیگر معروف­ترین و بهترین فروشگاه سازهای خارجی است که تعداد مشتریان بسیار زیادی دارد. در این سایت ساز قالب­ها مختلف و امکانات ویژه­ای داردکه می­توان برای کسب و کارهای مختلف از آن استفاده کرد. سایت ساز رایگان Wix همیشه در دسترس بوده و محدودیت­هایی نیز دارد. اگر کسب و کار شما کوچک است Wix برطرف کننده نیازهای شماست. همچنین نسخه پولی آن نیز وجود دارد که برای کسب و کارهای دائمی و مادام العمر گزینه خوبی است.

  • فروشگاه ساز Webnode

فروشگاه ساز Webnode از مدرن­ترین و بهترین فروشگاه سازها است که می­توان با استفاده از آن سریعا فروشگاه خود را راه اندازی کرد. قالب­های آن متنوع بوده و برای تمام وب سایت­ها گزینه مناسبی است. این سایت ساز دارای ویرایشگر است و امکان شخصی سازی دارد.

Webnode هم فروشگاه ساز رایگان دارد و هم نسخه دائمی که لازم است برای آن پول بپردازید. اگر کسب و کار شما بزرگ است می­توانید از نمونه پولی آن استفاده کنید. این سایت ساز رایگان و در حالت دائمی پولی دامین­های مختلفی را سرویس دهی می­کند که باعث می­شود بتوانید سایت­های جدای دیگری با استفاده از دامین­های این سایت راه اندازی کنید که این کار معمولا برای لینک ساز به سایت اصلی انجام می­شود. راهکارهای افزایش فروش اینترنتی چیست؟

  • سایت ساز فوری و دائمی site123

site123 یکی از قدیمی­ترین سایت سازهای خارجی است که مدیران کسب و کار و وب مستران از آن استفاده بسیار زیادی می­کنند و با استفاده از آن می­توان به راحتی یک فروشگاه ایجاد کرد در واقع می­توان گفت این سایت ساز یک سایت ساز فوری به حساب می­آید که به شما کمک می­کند در چند دقیقه کار خود را انجام دهید.

سایت ساز site123 دو پلن دارد که یکی سایت ساز کاملا رایگان و دیگری پولی برای شما فراهم کرده است که برای استفاده­های معمولی و شخصی معمولا از سایت ساز کاملا رایگان، اما پلن پولی آن با نام پریمیوم معمولا برای فروشگاه­های کوچک کسب و کار مورد استفاده قرار می­گیرد.

چگونه بهترین سایت ساز را انتخاب کنیم؟

اما سوالی که بیشتر مدیران کسب و کار کسانی که به تازگی می­خواهند فروشگاه اینترنتی خود را به کمک سایت ساز راه اندازی کنند می ­پرسند این است که با توجه به این که تعداد سایت سازها بسیار زیاد و متنوع هستند بر چه اساس می­توان دریافت که چه سایت سازی مناسب است.

بهترین بهترین سایت ساز فروشگاهی

سایت سازهای بسیار زیادی وجود دارد که می­توان از آن­ها برای فروشگاه زدن استفاده کرد. هر سایت ساز با هدف مشخصی به وجود آمده است و شما باید بر اساس اولویت­های خود این سایت سازها را انتخاب کنید.

مثلا سایت ساز رایگان گوگل دارای گرافیک چندان حرفه­ای نیست اما از نظر سئو بسیار قدرتمند عمل می­کند. شما می­توانید هم از سایت سازهای ایرانی استفاده کنید هم خارجی اما اگر زبان شما خیلی ضعیف است سعی کنید حتما از سایت سازهای ایرانی برای ایجاد فروشگاه استفاده کنید.

مزایای فروشگاه ساز ها

سایت ساز دارای مزایایی به شرح زیر است.

  1. شما در هنگام استفاده از سایت ساز در واقع تمامی خدمات لازم برای طراحی سایت را دریافت می­کنید و می­توانید تمام امور مربوط به ایجاد فروشگاه آنلاین را با استفاده از سایت ساز انجام دهید.
  2. سایت سازهای خوب و معتبر معمولا قالب های بسیار خوبی دارند و می توان از این قالب های با کیفیت در فروشگاه خود استفاده کرد.
  3. برای استفاده از فروشگاه ساز نیاز به تخصص خاصی مانند طراحی سایت نیست و به راحتی می­توانید فروشگاه خود را راه اندازی کنید.
  4. هنگامی که شما از سایت سازها استفاده می­کنید چه سایت ساز رایگان، چه سایت ساز ارزان و چه گران یک تیم پشتیبانی در کنار شما خواهد بود که می­توانید در بعضی از این فروشگاه سازها در طول 24 ساعت شبانه روز و در برخی دیگر در تعداد ساعات مشخصی از آن­ها سوالات خود را بپرسید.

لیست بهترین سایت ساز فروشگاهی جهان

از جمله بهترین فروشگاه سازهای جهان که برخی به صورت رایگان و برخی غیررایگان در دسترس هستند می­توان به مواردی زیر اشاره کرد.

  1. وردپرس (WordPress)
  2. دروپال (Drupal)
  3. تامبلر(Tumblr)
  4. جوملا (Joomla)
  5. ویکس (Wix)
  6. ایم کریتور(Im Creator)
  7. ویبلی (Weebly)
  8. وب نود (Webnode)
  9. وبز (Webs)
  10. اسکوئراسپیس (Squarespace)
  11. سایت­های گوگل (Google Sites)
  12. کانستنت کانتکت (Constant Contact)
  13. گو ددی (Go Daddy Website Builder)
  14. وب فلو (Webflow)

بهترین فروشگاه سازهای جهان

سخن آخر

سایت ساز یکی از روش­های بسیار خوب برای طراحی سایت است که امروزه استفاده بسیار گسترده­ای دارد. برای استفاده از فروشگاه ساز نیاز نیست شما مهارت فنی خاصی داشته باشید و با استفاده از فروشگاه ساز رایگان و فروشگاه ساز غیر رایگان می­توانید اقدام به ایجاد فروشگاه خود برای کسب و کارتان کنید.

بسته به اولویت‌­های شما و کاری که قصد دارید انجام دهید می­توانید از انواع فروشگاه ساز استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که قیمت سایت ساز ها کاملا متفاوت است و متناسب با امکانات‌ شان تعیین می‌شود. در کنار این محتوا پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین فروشگاه های اینترنتی را در دکتر ویز بخوانید.

برخی از سوالات رایج

منظور از فروشگاه ساز چیست؟

می توان گفت فروشگاه ساز نوعی از نرم افزارهای تجارت الکترونیکی است که به وسیله آن می توانید محصولات خود را به کاربران نشان داده و آن ها را با محصولات خود آشنا کنید. در این نرم افزارها امکان سفارش کالای دلخواه وجود داشته و تمامی فرایندها به صورت آنلاین انجام می گیرد.

امکانات و ویژگی های سایت ساز ؟

از جمله ویژگی های که نرم افزار فروشگاه ساز آنلاین دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ممکن است فروشنده ای بخواهد برای چند مورد از محصولات خود تخفیف قائل شود در این هنگام استفاده از فروشگاه ساز کار را آسان می کند و با چند حرکت ساده در نرم افزار می توان این تخفیف را اعمال کرد.
  2. داشتن یک ایمیل اختصاصی موجب افزایش اعتبار کسب و کار شما می شود که با استفاده از نرم افزار سایت ساز رایگان و غیر رایگان می توان این کار را انجام داد.
  3. فروشگاه ساز می تواند به سامانه اس ام اس وصل شود

انواع فروشگاه ساز کدام اند؟

در حالت کلی فروشگاه‌ ساز به دو دسته محلی و فروشگاه ساز ابری تقسیم بندی می شوند:

  • فروشگاه ساز محلی
  • سایت ساز SAAS

آیا استفاده از فروشگاه ساز آنلاین معایب دارد؟

از آنجا که امروزه بهترین سایت های فروشگاهی چون به صورت اختصاصی ساخته شده اند، دارای طراحی شیک و زیباتری هستند، همچنین در مبحث سئو نیز، فروشگاه ساز های آنلاین نمیتوانند با سایت های اختصاصی رقابت کنند.

دیدگاه‌های شما

8 دیدگاه دربارهٔ «13بهترین فروشگاه ساز آنلاین رایگان و پولی؛ مزایا و معایب سایت ساز»

  1. مهدی سلطانی

    شما چندتا از بهترین ها رو اصلا اسم نبردی !
    مثل فروشگاه ساز شاپفای، سایت ساز و فروشگاه ساز سی فایو که ۲۰۰ هزارتا سایت فروشگاه باهاش ساخته شده، سایت ساز مانا که ماله ایران سروره، سازیتو که ۱۳۰هزار تا فروشگاه باهاش ساخته شده.

    1. تیم نویسندگلن دکتر ویز

      سلام ممنون از کامنتتون و پیشنهادهاتون چشم در آپدیت های بعدی لحاظ می کینم.

  2. ممنون بابت مطلب مفیدتون من اکثر اینها رو بررسی کردم انصافا از نظر قیمت ارزان و امکانات فروشگاه ساز پوپش مورد خیلی بهتری برای کسب و کارهای کوچیک و تازه کارهاست . بازم ممنون

  3. سلام
    من از سایت ساز سرور پارس استفاده کردم و پلن رایگانش خیلی خوب بود. پیشنهاد می کنم که شما هم ببینید.

  4. سارا زندی

    سایت ساز واقعا برای شروع کسب و کار اینترنتی خیلی عالیه. هم خیلی سریع انجام میشه و نیاز به دانش فنی نداره. هم اینکه با هزینه ارزان میتونی برای خودت سایت طراحی کنی. از جمله بهترین سایت سازهای ایرانی میشه به سایت ساز سرورپارس هم اشاره کرد. چیزیکه من خوندم این بود که قالب های متنوع زیادی داره و شما ادرس سایتی که علاقه داری میدی؛ شکل اون برات سایت میسازن.

  5. من از یوتاب فروشگاه ساز خریدم 200 هزار تمن بعد از یکماه کلنجار رفتن با پنل مدیریت و دیدن فیلم های آموزشی و تماس با پشتیبانی گفتم به حق اگر آشغال نبود که 200 تمن نمیدادن . حیف 200 تمن داده بودم به گدا بهتر بود . نه تست داره نه بازگشت محصول . امکاناتی رو نداره مثل httpss که میگه حتما باید از ما خریداری کنید شما بعد از واریز 200 تمن تازه میفهمی چه کلاهی سرت رفته

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز(با مدیریت دکتر پدرام)

      قبل از خرید همه جوانب رو بررسی بفرمایید.

    2. سلام وقتتون بخیر
      بهتر بود که قبل از خرید حتما تمام جوانب رو محاسبه میکردید، حتی در این موارد بهتر هست که از سایت ساز هایی که تست رایگان دارند استفاده کنید مثل: طراحی سایت آسازون که سه روز تست رایگان داره و یا سایت ساز پورتال و…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان