11 ویژگی که “محتوای سئو شده” باید داشته باشد! + آموزش تولید محتوای سئو شده

محتوای سئو شده
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

آیا شما با فضای مجازی آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که محتوای سئو شده چیست و چرا سئو تا این حد مهم است؟ اگر قصد دارید در این مورد بیشتر بدانید با ما همراه باشید. چرا که قصد داریم با شما در این متن در رابطه با محتوانویسی و اهمیت سئوکردن آن بیشتر صحبت کنیم تا بهتر بتوانید به دلیل اهمیت نوشتن محتوای سئو شده در دنیای مجازی پی ببرید.

به طور حتم آگاهی بخشی به جامعه رسالت بزرگی است که بخشی از آن بر دوش تولیدکننده‌های محتوا قرار دارد. اگر مبتدی هستید با توجه به گسترش استفاده از اینترنت شما هم باید بیشتر تلاش کنید تا بتوانید با محتواهایی استاندارد و عالی موفق به جذب مخاطب بیشتری شوید. برای همین ما باید تمام تلاش خود را در انجام این رسالت به کار ببریم.

تولید محتوای سئو شده

منظور از سئو کردن محتوا و اهمیت آن در چیست؟

اگر یک محتوا به خوبی سئو شده باشد می‌تواند در موتورهای جست‌وجو رتبه بالایی بگیرد. به بیان دیگر می‌توان بهینه‌کردن محتوا را سئو کردن نامید. به گونه‌ای که بتواند کمک کند یک محتوا بهتر توسط موتورهای جست‌وجو مانند گوگل رتبه بگیرد.

از لحاظ لغوی سئو یک کلمه انگلیسی است که به صورت مخفف SEO نوشته می‌شود. SEO به معنی بهینه‌کردن محتوا برای موتورهای جست‌وجو است که ما قبل از این به مفهوم آن اشاره کردیم.

حال که با معنی لغوی سئو آشنا شدید فکر می‌کنید که  اهمیت سئوکردن محتوا در چیست؟ در پاسخ باید بگوییم که اهمیت این موضوع در امکان جذب مخاطبان بیشتر در فضای مجازی است؛ اما چرا باید مخاطب را در فضای مجازی به خود جذب کرد؟ تا زمانی که شما نتوانید مخاطب را در فضای مجازی به خود جلب کنید نخواهید توانست به هدف خود که فروش کالا یا افزایش فروش و جذب مشتری است برسید یا این که نخواهید توانست موفق به افزایش ترافیک سایت خود شوید.

به همین دلایل است که نوشتن یا تولید محتوای سئو شده و آموزش تولید محتوای سئو شده بسیار مهم است. حال که با مفهوم سئو و اهمیت آن آشنا شدید بهتر است ویژگی‌های یک محتوای سئو شده را نیز بدانید.

ویژگی های محتوای سئو شده چیست؟

با توجه به اهمیتی که جذب کاربران در فضای مجازی دارد فرض کنید که شما می‌خواهید یک مقاله سئو شده بنویسید یا این که قصد دارید نوع دیگری از محتوا مانند پادکست یا ساخت ویدئو مارکتینگ را امتحان کنید.

سوال این جا است که محتوایی که شما تولید خواهید کرد باید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ این سوالی نیست که به سادگی بتوان جواب داد. بهتر است بدانید که در این مورد بحث‌های زیادی تا به حال شده است و هر کسی در دنیای دیجیتال نظری در این زمینه دارد؛ اما همه فعالان حوزه دیجیتال بر این باور هستند که یک محتوای سئو شده باید بتواند با رعایت اصول اخلاقی موفق به جذب مخاطب شود.

موتورهای جست‌وجو نیز این رعایت اصول اخلاقی را در رتبه‌دهی به محتواها در نظر می‌گیرند. کیفیت بالای محتوا در واقع مهم‌ترین ویژگی است که یک محتوا باید داشته باشد چرا که هدف از نوشتن محتوا تنها جذب کاربران در دنیای مجازی نیست بلکه باید از راه درست مخاطبان را به محتوای خود جذب نمود.

در ادامه به 11 نکته که در محتواهای سئو شده باید رعایت شود را به‌صورت موردی ذکر خواهیم کرد.

  1. تراکم مناسب کلمه کلیدی
  2. چگالی مناسب کلمه کلیدی
  3. استفاده از هدهای مناسب
  4. استفاده از کلمات کلیدی فرعی مناسب
  5. درنظر داشتن حجم مناسب مطلب (تعداد کلمه)
  6. استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی
  7. حجم مناسب هر پاراگراف
  8. رعایت حجم مناسب جملات
  9. استفاده از تیترهای مناسب
  10. استفاده از عکس‌های مناسب
  11. استفاده از Alt برای عکس‌ها

آموزش تولید محتوای سئو شده

نکاتی برای نوشتن محتوا و سئو آن

هر کسی می‌خواهد محتوایی عالی برای مخاطب خود تولید کند باید توجه داشته باشد که این محتوا در قدم اول باید برای دادن اطلاعات مفید به خواننده نوشته شود. برای همین یک محتوای خوب باید بتواند مخاطب را جذب کند و باید به گونه‌ای باشد که مخاطب با خواندن آن معلومات بیشتری کسب کند.

درست است که یک محتوا باید دارای کلمات کلیدی اصلی و فرعی باشد اما این کلمه‌ها نباید بدون هدف در متن استفاده شوند. باید تلاش نمود که استفاده از کلمات کلیدی به صورت هدف‌مند باشد تا به متن ارزش بیشتری بدهد. امروزه می‌بینیم که بسیاری هستند ادعا می‌کنند که توان تولید بهترین محتوای سئو شده را دارند؛

اما در واقع منظور آن‌ها از بهترین محتوای سئو شده استفاده از کلمات کلیدی در متن است یا این که روی استفاده از لینک داخلی و خارجی بحث می‌کنند. درست است که این جنبه‌ها در نوشتن محتوا بسیار مهم هستند اما باید به درون‎مایه محتوا هم اهمیت داد و به کاربرد تولید محتوا پی برد.

اهمیت کلمات در سئوی محتوا

ما در بخش قبل در مورد کیفیت محتوا صحبت کردیم اما وقتی شما می‌خواهید یک محتوای عالی تولید کنید باید توجه داشته باشید که کلمات شما به بهترین نحو انتخاب شوند چرا که کلمات، شالوده هر محتوایی را تشکیل می‌دهند. کاربران در دنیای مجازی نیز با استفاده از این کلمات است که به سمت محتوای شما هدایت می‌شوند.

برای همین است که کلماتی که به ‎عنوان کلمات کلیدی شناخته می‌شوند بسیار مهم هستند. یک محتوای غنی باید این کلمات را در خود داشته باشد پس تنها کیفیت بالای محتوا مهم نیست بلکه محتوا از نظر کمی نیز باید بهینه شده باشد. بهینه‌کردن محتوا از نظر کمی به معنای استفاده از کلمات کلیدی درست است.

این کلمات کلیدی باید علاوه ‌بر درست بودن به تعداد کافی در متن تکرار شوند؛ البته توجه به مباحثی مانند seo on page و seo off page نیز مهم است. یک محتوای سئو شده  که توسط متخصصین بازاریابی محتوایی نوشته می‌شود هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی بهنیه شده است.

به این معنا که این محتواها نه‌تنها دارای مطالب آموزنده و ارزشمند است بلکه از نظر کمی نیز به بهترین نحو به نگارش در آمده است. برای همین اگر شما به محتواهای بهینه شده دقت کنید خواهید دید که کلمات اصلی یا کلیدی مرتبط با عنوان متن در آن‌ها گنجانده شده است. به گونه‌ای که موتورهای جست‌وجو موفق به هدایت درست مخاطبان به این محتواها خواهند شد. در کنار آن کلیه مباحث سئو مانند لینک‌دهی داخلی و خارجی در آن‌ها رعایت شده است.

رعایت اصول سئو در تولید محتوا

نتیجه گیری

ما در این متن در مورد ویژگی‌هایی که محتواهای سئو شده باید داشته باشند صحبت کردیم. هم چنین در مورد مشخصات کیفی و کمی این گونه محتواها نکاتی را بیان نمودیم. هدف ما از بیان این مطالب آشنایی شما با اصول سئو در تولید محتوا بود تا بتوانید در صورت نیاز به یکی از بهترین تولیدکننده‌های محتوا تبدیل شوید.

”]

در پایان امیدواریم که مطالب گفته شده در این متن برای شما سودمند واقع شده باشد تا از آن‌ها برای تولید محتوایی که به بهترین نحو بهینه شده است استفاده کنید.

برخی از سوالات متداول 

منظور از سئو کردن محتوا و اهمیت آن در چیست؟

اگر یک محتوا به خوبی سئو شده باشد می‌تواند در موتورهای جست‌وجو رتبه بالایی بگیرد. به بیان دیگر می‌توان بهینه‌کردن محتوا را سئو کردن نامید. به گونه‌ای که بتواند کمک کند یک محتوا بهتر توسط موتورهای جست‌وجو مانند گوگل رتبه بگیرد.

11 ویژگی محتوای سئو شده چیست؟

  1. تراکم مناسب کلمه کلیدی
  2. چگالی مناسب کلمه کلیدی
  3. استفاده از هدهای مناسب
  4. استفاده از کلمات کلیدی فرعی مناسب
  5. درنظر داشتن حجم مناسب مطلب (تعداد کلمه)
  6. استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی
  7. حجم مناسب هر پاراگراف
  8. رعایت حجم مناسب جملات
  9. استفاده از تیترهای مناسب
  10. استفاده از عکس‌های مناسب
  11. استفاده از Alt برای عکس‌ها

اهمیت کلمات در سئوی محتوا چیست؟

کلمات کلیدی نقش مهمی در سئوی محتوا دارند. یک محتوای غنی باید این کلمات را در خود داشته باشد پس تنها کیفیت بالای محتوا مهم نیست بلکه محتوا از نظر کمی نیز باید بهینه شده باشد. بهینه‌کردن محتوا از نظر کمی به معنای استفاده از کلمات کلیدی درست است.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان