بهترین منابع برای تولید محتوا + 12سایت منبع تولید محتوا

بهترین منابع برای تولید محتوا
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

گاهی ممکن است مطلبی را در اینترنت بخوانید، پستی را در اینستاگرام ببینید که در حوزه مورد علاقه شما اطلاعات خوبی داشته باشد. در فیسبوک، توییتر، کانال‌های تلگرامی و … دنیای مجازی بی‌نهایت از اطلاعات را می‌توانید مشاهده ‌کنید. آیا تا به حال با خودتان فکر کرده‌اید که این محتواها چگونه تولید می‌شوند؟ تمامی پیج‌های اینستاگرامی و سایت‌هایی که می‌بینید بر طبق سازماندهی و یک تقویم محتوایی اقدام به تولید اطلاعات و مطالب مختلف می‌کنند.

در این مطلب قرار است ابتدا در خصوص چگونگی تولید محتوا و معرفی دسته‌های متعدد منابع برای تولید محتوا در زمینه‌های مختلف بپردازیم.

منابع برای تولید محتوا

مقالات انگلیسی

در وهله اول برای پیداکردن محتوا در هر زمینه‌ای می‌توانید به مقالات انگلیسی موجود در اینترنت مراجعه کنید. افراد زیادی هستند که زبان انگلیسی را متوجه می‌شوند، اما تعداد افرادی که بتوانند یک مقاله انگلیسی زبان را خوانده و آن را به یک مقاله فارسی‌زبان بازگردانی کنند آن‌چنان زیاد نیست.

برخی از سایت‌های انگلیسی زبان که می‌توانند منبع خوبی برای پیداکردن مقالات باشند در ادامه معرفی شده‌اند. همچنین اگر علاقمند به تولید محتوا در همین زبان هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله «آموزش تولید محتوا به انگلیسی» را مطالعه نمایید.

  • سایت science direct

این سایت همان‌طور که از نام‌ش مشخص است در واقع یک سایت علمی است که بیشتر از حدود دو هزار مقاله علمی و 50 کتاب به زبان انگلیسی را در خود جای داده است. این کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف علمی هم‌چون ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، مهندسی، مکانیک و … هستند؛ پس اگر زمانی نیاز به منابع برای تولید محتوا تخصصی پیدا کردید کافی است سری به این سایت بزنید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله «55 نکته تولید کننده محتوا حرفه ای!» را جهت افزایش اطلاعات خود در این زمینه مطالعه نمایید.

  • سایت Wiley Online Library

این سایت نیز یکی دیگر از سایت‌هایی است که مقالات کاملاً علمی را در خود جای داده است. تفاوتی که با سایت قبلی دارد این است که بیشتر مقالات علوم پایه هم‌چون کشاورزی، حقوق، زبان شناسی و… را در این سایت می‌توانید پیدا کنید.

  • مقالات isi

مسلماً نام مقالات isi را بسیار شنیده‌اید. این نوع از مقالات در واقع پژوهش‌ها و نتایج مطالعات و آزمایشات پژوهشگران، محققان و دانشجویانی است که به تألیف مقالات می‌پردازند. معمولاً می‌توانید از این مقالات در هر زمینه‌ای و به منظور منابع برای تولید محتوا استفاده کنید؛ زیرا تنوع موضوعی بسیار زیادی دارند و همچنین به دلیل آن که در مجلات بین‌المللی به چاپ می‌رسند قلم نگارشی تقریبا روان و ساده‌ای دارند که باعث می‌شود درک آن‌ها بسیار راحت باشد.

شالوده تولید محتوا

در این قسمت کتاب‌ها یا سایت‌هایی را معرفی می‌کنیم که در خصوص خود فرایند تولید محتوا صحبت می‌کنند. یعنی به شما آموزش می‌دهند که چگونه انواع محتوای متنی عالی و خاص را تولید کنید.

  • کتاب بازاریابی محتوا حماسی

این کتاب که با نام «epic content marketing» نیز شناخته می‌شود یکی از برترین منابع برای سفارش تولید محتوا است. در واقع در این کتاب بیشتر روی روش‌های بازاریابی محتوایی تأکید شده است؛ اما اگر به ماجرا از زاویه دیگری نیز نگاه کنید متوجه می‌شوید که تهیه منابع برای تولید محتوا در واقع به جهت جذب مخاطبان بیشتر است که به نوعی بازاریابی به حساب می‌آید.

  • کتاب همه می‌نویسند

این کتاب که در زبان انگلیسی و با نام «everybody writes» به چاپ رسیده به صورت کاملاً مستقیم به مبحث تولید محتوا اشاره کرده است. در این کتاب انواع روش‌‌هایی که به شما در ایجاد یک محتوای دقیق و عالی که می‌تواند کسب و کارتان را رونق بخشد اشاره شده است.

  • کتاب lead machine

این کتاب بسیار خلاصه و در عین حال جامع و کامل است. هر فصل از این کتاب شامل 12 صفحه می‌شود که با خواندن و عمل به استراتژی‌های آن به سرعت می‌توانید در زمینه تولید محتوا پیشرفت کنید و در رتبه‌بندی گوگل، رتبه بهتری را به دست آورید.

بهترین منابع برای تولید محتوا

سایت های مرجع تولید محتوا

سایت‌ها یکی دیگر از مواردی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها هم نحوه تولید محتوا و سئوکردن مطالب را یاد بگیرید. همچنین با استفاده از اطلاعاتی که در این سایت‌ها وجود دارد اقدام به تولید محتوا و جمع‌آوری منابع برای تولید محتوا کنید. در واقع می‌توان گفت به نوعی با این روش گویا از سایت‌های دیگر رقبا برای بهترکردن نوشته خودتان استفاده کرده‌اید. برای آشنایی بیشتر با مقالات بهینه شده توصیه می‌کنیم مقاله «آموزش تولید محتوای سئو شده» و خدمات تولید محتوا را مطالعه نمایید.

1. سایت «موسسه بازاریابی محتوایی»

این سایت که با نام «content marketing» در گوگل پیدا می‌شود در واقع یک سایت انگلیسی زبان است و استفاده از آن می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد؛ زیرا در مطالبی که قرار است در این سایت مشاهده کنید اطلاعات بسیار زیادی در خصوص نحوه جمع‌آوری داده‌ها و همچنین سئوکردن مطالب از طریق ابزارهای ساده و پیشرفته وجود دارد.

2. سایت ویکی پدیا

شاید در نگاه اول با خودتان بگویید که ویکی‌پدیا برای جمع‌آوری داده و اطلاعات و همچنین منابع برای تولید محتوا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست؛ زیرا این سایت توسط تمام مردمی که از گوگل استفاده می‌کنند به راحتی قابل ویرایش و تغییر است. این موضوع کاملاً درست است اما فرض کنید قرار است در خصوص موضوعی یک محتوا تهیه و تنظیم کنید که برای‌تان کاملا ناآشنا است و هیچ گونه نظر و چارچوبی از آن موضوع در ذهن ندارید.

در چنین مواقعی ویکی پدیا بسیار کاربردی ظاهر می‌شود. می‌توانید با خواندن ویکی پدیا یک تصویر کلی از موضوع را به‌دست آورید و زمانی که چارچوب ذهنی خود را در خصوص آن موضوع ساختید شروع به جمع‌آوری اطلاعات از دیگر سایت‌ها کنید.

3. سایت نمناک

یکی از سایت‌های ایرانی که در زمینه مطالب عمومی هم‌چون بهداشت، بیماری‌ها، خانه‌داری و… مطالب بسیار مناسب و همچنین اطلاعات کاملاً مورد تأیید و موثقی را منتشر می‌کند، سایت نمناک است.

4. ماز دات کام

این سایت نیز جزء منابع خارجی است که در زمینه مارکتینگ و محتوانویسی اطلاعات بسیار کاربردی و خوبی را می‌تواند به شما ارائه کند.

5. سایت بک لینکو

این سایت نیز همچون سایت‌های قبلی در زمینه آموزش تولید محتوا و معرفی چگونگی جمع‌کردن منابع برای تولید محتوا فعالیت می‌کند.

6. سایت ژورنالی موتورهای جست‌وجو

این سایت که با علامت اختصاری SEJ در حال فعالیت است می‌تواند منبع بسیار بزرگ و غنی از مقالات و اطلاعات را برای‌تان فراهم کند.

7. سایت هاب اسپات

این سایت نیز هم می‌تواند برایتان اطلاعات بسیار زیاد در هر زمینه و هم نحوه تولید محتوا را فراهم کند.

8. سایت نوین

این سایت از جمله سایت‌های فارسی زبان است که نحوه محتوانویسی مدرن و بازاریاب‌گونه را به شما آموزش می‌دهد.

نمونه سایت برای تولید محتوا

9. سایت رایتینا

این سایت علاوه‌ بر مزیت فارسی‌زبان بودن‌اش، امتیاز دیگری نیز دارد که آن هم نوع آموزش‌های محتوانویسی به زبان ساده است. اگر مبتدی هستید این سایت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع روند کاری شما باشد.

10. سایت جوهر

سایت جوهر نیز همان‌طور که از نامش مشخص است یک سایت فارسی‌زبان است که نحوه تولید محتوا برای رونق بخشیدن به کسب‌وکارها را به شما آموزش می‌دهد.

11. مدرسه نویسندگی

این سایت تمام اطلاعاتی که یک فرد آماتور برای شروع محتوا نویسی نیاز دارد را به شما می‌دهد؛ پس جایی برای نگرانی نیست و به راحتی می‌توانید با پیش‌رفتن همراه مطالب این سایت در زمینه محتوا نویسی حرفه‌ای شوید.

12. ویکی محتوا

نام این سایت ما را به یاد سایت ویکی پدیا می‌اندازد. هر چند که سبک کاری این دو سایت تقریباً مشابه است؛ اما اطلاعات موجود در ویکی محتوا بسیار جذاب‌تر و تخصصی‌تر هستند.

نکات مهم در زمینه پیدا کردن منابع برای تولید محتوا

در زمینه پیداکردن منابع برای تولید محتوا به چند نکته بسیار مهم باید توجه کنید تا هم اطلاعات بسیار مناسب و خوبی را بتوانید به‌دست آورید و هم آن که محتوا تولید شده مناسبی را ارائه دهید. این روش‌ها تقریبا به صورت تجربی به‌دست آمده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند در بهتر شدن محتواهای‌تان تأثیر شگرفی بگذارد.

  • محلی

پیداکردن اطلاعات محلی می‌تواند یکی از روش‌های مناسب برای جمع‌آوری داده‌هایی باشد که کاملاً خاص هستند و کسی این اطلاعات را ندارد.

  • تجربیات افراد

برای برخی از محتواها و مقالات می‌توانید از تجربیات افراد مختلف استفاده کنید. به طور مثال در محتوایی که در خصوص عمل جراحی بینی انجام شده است می‌تواند براساس تجربیات افراد و نظرات آن‌ها محتوای خود را تنظیم کنید. این‌گونه از محتواها به دلیل آن که از ذهن و فکر خود مردم خارج شده‌اند نزدیکی بسیار بیشتری را با مخاطب به وجود می‌آورند.

سخن پایانی

در خصوص منابع برای تولید محتوا و روش‌های گوناگون جمع‌آوری اطلاعات برای تولید محتوا توضیحات کاملی را ارائه دادیم. فرقی نمی‌کند که منابع و اطلاعات را برای یک پیج اینستاگرامی نیاز دارید یا برای یک وب سایت، وبلاگ و… می‌خواهید. شما می‌توانید با رجوع به این منابع برای تولید محتوا می‌توانید اطلاعات لازم را به‌دست بیاورید.

برای مشاوره تولید محتوا کلیک کنید

برخی از سؤالات متداول 

بهترین منابع انگلیسی برای تولید محتوا کدامند؟

  1. سایت science direct
  2. سایت Wiley Online Library
  3. مقالات isi

 شالوده تولید محتوا کدامند؟

  1. کتاب بازاریابی محتوا حماسی
  2. کتاب همه می‌نویسند
  3. کتاب lead machine

سایت‌های مرجع تولید محتوا کدامند؟

  1. سایت “موسسه بازاریابی محتوایی”
  2. سایت ویکی پدیا
  3. سایت نمناک
  4. ماز دات کام
  5. سایت بک لینکو
  6. سایت ژورنالی موتورهای جست‌وجو
  7. سایت هاب اسپات
  8. سایت نوین

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان