گوگل پلاس مارکتینگ (+google) : یکی از بهترین ابزار ها برای بازاریابی دیجیتال

گوگل پلاس مارکتینگ (+google)
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

به طور حتم شما در مورد سایت معروف گوگل و تاریخچه شرکت گوگل بسیار شنیده‌اید و بارها از آن برای جستجو موضوعات مختلف استفاده کرده‌اید. اما گوگل پلاس مارکتینگ برای بسیاری از ما هنوز به خوبی جا نیفتاده است و هنوز از مزایای آن آن‌گونه که باید آگاه نیستیم. این در حالی است که این ابزار می‌تواند برای معرفی بیزینس‌ها در دنیای دیجیتال مفید واقع شود.

دیجیتال مارگتینگ در گوگل پلاس یکی از بهترین راه‌ها برای بازاریابی در دنیای مجازی است. دلیل آن هم عرضه شدن آن توسط گوگل است که یک پلتفرم فراگیر است و همواره بهترین‌ سوژه‌ها را برای عرضه به همه کاربران فراهم می‌کند. ما در این متن قصد داریم تا شما را با این ابزار سودمند در دنیای مجازی آشنا کنیم تا بهتر بتوانید از این ابزار برای بهبود کسب‌وکار خود بهره ببرید.

گوگل پلاس مارکتینگ

نگاهی به تاریخچه دیجیتال مارکتینگ در گوگل پلاس

قبل از این که شما را با گوگل پلاس مارکتینگ آشنا کنیم، بهتر است تا نگاهی به تاریخچه دیجیتال مارکتینگ و گوگل پلاس بیندازیم. تاسیس این پلتفرم به سال 2011 میلادی برمی‌گردد. این پلتفرم از ابتدا به‌عنوان بخشی از گوگل شناخته می‌شد و کمتر آن را به ‌عنوان یک شبکه اجتماعی مستقل می‌شناختند. برای همین هنوز هم بسیاری از کاربران این پلتفرم را به ‌عنوان بخشی جانبی و کم اهمیت از اکستنشن‌های گوگل می‌دانند و به خوبی از قالبیت‌های گوگل پلاس مارکتینگ آگاهی ندارند.

 در بررسی تاریخچه شرکت گوگل ، این درست است که گفته می‌شود که گوگل پلاس نزدیک به دو میلیارد کاربر دارد و واقعا این آمار خیره ‎کننده است اما باید توجه داشته باشید که این آمار متعلق به کسانی است که در گوگل حساب کاربری یا Gmail دارند. حساب کاربری افراد در Gmail به طور خودکار به حساب آن‌ها در گوگل پلاس لینک می‌شود و باعث می‌شود که همه آن‌ها عضوی از این پلتفرم نیز محسوب شوند. با این وجود شرکت‌های زیادی به این پلتفرم توجه نمی‌کنند آیا شما دلیل آن را می‌دانید؟

چرا بسیاری از شرکت ها و افراد به گوگل پلاس مارکتینگ توجه چندانی نمی‌کنند؟

اکنون که به خوبی می دانید گوگل پلاس چیست و از کجا آمده است باید گفت دلیل این که بسیاری از شرکت‌ها و افراد فعال در عرصه‌های مختلف تجاری و اقتصادی به گوگل پلاس مارکتینگ اهمیت چندانی نمی‌دهند این است که تنها درصد کمی از میلیون‌ها نفری که دارای حساب کاربری Gmail هستند از گوگل پلاس استفاده می‌کنند. برای همین است که بسیاری از شرکت‌های تجاری این‌گونه فکر می‌کنند که با توجه به گسترش استفاده از پلتفرم‌های محبوب دیگری مانند اینستاگرام، فیسبوک مارکتینگ ، توئیتر ، یوتیوب و تلگرام دیگر نیازی به استفاده از گوگل پلاس نیست.

این در حالی است که افراد آشنا با بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) می‌گویند که اهمیت گوگل پلاس کمتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یا تلگرام نیست و می‌توان به اندازه فیسبوک و یا توئیتر از این پلتفرم نیز برای معرفی خود به مخاطبان استفاده نمود.مطالعه مقاله “متن معرفی خود” را توصیه می کنیم.

اما چرا این ابزار که می‌توان آن را یک اکستنشن یا افزونه برای گوگل دانست تا این قدر اهمیت دارد؟ ما در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

دلیل اهمیت گوگل پلاس چیست؟

همانطور که در تاریخچه دیجیتال مارکتینگ در گوگل پلاس بیان کردیم ، یکی از دلایل روشن اهمیت گوگل پلاس مارکتینگ این است که بسیاری از افراد از حساب کاربری خود در گوگل و یا Gmail به طور روزانه استفاده می‌کنند که این بهترین فرصت برای استفاده از آن برای بازاریابی دیجیتالی است. به طور حتم تعداد افراد استفاده‌کننده از Gmail و یا همان حساب کاربری گوگل برای هر کسب‌و‌کاری دارای اهمیت زیادی است.

زیرا که تجارت الکترونیک را می‌توان با استفاده از این این پتانسیل بالقوه متحول نمود و برای همین است که اگر از گوگل پلاس به خوبی استفاده کنید می‌توان امید داشت که موفق به جذب مخاطبان بیشتری نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی بشوید.

اهمیت گوگل پلاس

مزایای استفاده از گوگل پلاس برای بازاریابی دیجیتال

اگر چه این درست است که برای پیشرفت کسب‌وکارتان باید تلاش کنید تا مخاطبان بیشتری را در این پلتفرم جذب کنید (که این کار با تولید محتوای باکیفیت به خوبی امکان‌پذیر است). اما همانطور که در تاریخچه دیجیتال مارکتینگ به صورت مفصل بیان کردیم یکی از مزایایی که برای استفاده از گوگل پلاس مارکتینگ می‌توان ذکر نمود این است که همه نرم‌افزارهای متعلق به کمپانی بزرگ گوگل مانند Gmail و گوگل پلاس به خوبی با هم کار می‌کنند و به همین دلیل می‌توانند بهترین سرویس‌ها را برای جذب کاربران در اختیار شما قرار دهند.

با توجه به تاریخچه شرکت گوگل همه ما می‌دانیم که نتایج جستجو گوگل با استفاده از الگوریتم‌های این شرکت کنترل می‌شود. گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خود است که سایت‌ها را ارزیابی و در نتایج جستجو صفحات خود رتبه بندی می‌کند. برای همین بسیار پیش می‌آید که هنگام جستجو افراد در مورد یک شرکت، پروفایل گوگل پلاس آن شرکت به نمایش در بیاید. اگر پروفایل شرکت در گوگل پلاس خوب باشد می‌توان امید داشت که افراد بیشتری جذب شده و سایت شرکت نیز بازدید بیشتری داشته و ترافیک بیشتری به دست آورد.

تاثیر پروفایل گوگل پلاس بر رتبه سایت در جستجو گوگل

فرض کنید که سایت شما از نظر سئو چندان خوب نباشد، اما در عوض پروفایل گوگل پلاس شما عالی باشد. در این حالت با احتمال زیاد گوگل ارزیابی بسیار مثبت‌تری از سایت شما خواهد داشت و آن را در نتایج جستجو خود در جایگاه بالاتری قرار خواهد داد.

گستردگی استفاده از گوگل پلاس در مقایسه با دیگر پلتفرم‌ها در فضای مجازی

نکته‌ای که در این جا باید ذکر کنیم این است که گوگل پلاس از لحاظ گستردگی مانند دیگر شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های شناخته شده مثل اینستاگرام و یا تلگرام نیست و مخاطبان در آن فعالیت زیادی ندارند. برای همین است که برای جلب توجه کاربر باید تلاش بسیار بیشتری به کار بست تا موفق به ترغیب آن‌ها برای فالووکردن خود شد.

دلیل تمایز گوگل پلاس با دیگر شبکه‌های اجتماعی

اکنون که به خوبی می دانید دلیل اهمیت گوگل پلاس چیست باید ذکر کنیم که اگر به سئو سایت خود اهمیت می‌دهید، به طور حتم باید به تمایز بین گوگل پلاس مارکتینگ و بازاریابی با دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام یا توئیتر و فیسبوک توجه بیشتری بکنید. به طور حتم پست‌ها و مطالبی که در گوگل پلاس منتشر می‌شوند به خوبی در موتور جستجو گوگل ایندکس می‌شوند و این مزیتی است که در بسیاری از دیگر شبکه‌های اجتماعی محبوب نمی‌توان به آن دست یافت.

هر ابزار و یا پلتفرمی که توسط خود گوگل طراحی شده باشد از این جنبه با دیگر شبکه‌ها و یا پلتفرم‌ها متمایز است و برای همین شما نباید پلتفرم‌های طراحی شده و فعالی را که توسط کمپانی گوگل به بازار عرضه شده را نادیده بگیرید. با این وجود برای بهره‌وری هرچه بیشتر، در زمان استفاده از این پلتفرم‌ها همواره به خاطر داشته باشید که پست‌های خود را با در نظر گرفتن نکات سئو بهینه کنید تا بهترین نتیجه را پس از انتشار آن‌ها به دست آورید.

موفقیت در گوگل پلاس مارکتینگ

برای موفقیت در گوگل پلاس مارکتینگ پست‌های خود را بهینه کنید

تمامی فعالیت‌ها و به اشتراک‌گذاری‌های شما باید به گونه‌ای باشد که پس از گوگل پلاس مارکتینگ بتوانید دایره ارتباطی خود را در فضای مجازی گسترده‌تر کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات، تصاویر و مطالبی که توسط شما منتشر می‌شوند توسط موتورهای جستجو در صفحه نتایج گوگل ظاهر شده و در صورت جالب بودن آن‌ها می‌توان انتظار داشت که مخاطبان بیشتری برروی آن کلیک کرده و حتی از سایت شما هم بازدید کنند.

ارتباط بین گوگل پلاس و الگوریتم‌های رتبه بندی گوگل

اگرچه برخی از کاربران هرگونه ارتباط بین پلتفرم‌هایی مانند گوگل پلاس و الگوریتم‌های گوگل را انکار می‌کنند اما در اصل می‌توان دید که با توجه به اطلاعات در دسترس خلاف این موضوع ثابت شده است و داشتن یک حساب کاربری در گوگل پلاس می‌تواند تاثیر زیادی بر میزان بازدید از سایت ما و گوگل پلاس مارکتینگ داشته باشد.

اهمیت فالوور در گوگل پلاس

همان‌طور که گفته شد توجه داشته باشید که داشتن حساب کاربری برای بهره بردن از تمام مزایای بازاریابی گوگل پلاس کافی نیست و مانند بسیاری از دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، داشتن فالوور یا دنبال‌کننده، در این پلتفرم نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این دنبال‌کننده‌های شما هستند که برای شما رتبه بالاتری را در نتایج جستجو گوگل به همراه می‌آورند و همواره باید بر جذب مخاطب تمرکز ویژه داشته باشید.

نکاتی برای افزایش رتبه و موفقیت در گوگل پلاس مارکتینگ

در زمان استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی توجه داشته باشید که مطالب خود را قابل اشتراک‌گذاری کنید تا هر چه بیشتر در فضای مجازی منتشر شده و در اصطلاح وایرال شود. توجه به‌عنوان محتوا بسیار مهم است و جذابیت در جذب مخاطب اثر زیادی دارد. بهینه سازی پروفایل و پست‌ها را هرگز فراموش نکنید و با افزایش فعالیت‌های خود در این پلتفرم سعی در برقراری ارتباط با دیگر افراد حاضر در فضای مجازی بنمایید.

افزایش رتبه و موفقیت در گوگل پلاس مارکتینگ

نتیجه گیری

ما در این متن به زبانی شیوا سعی در معرفی پلتفرم اجتماعی گوگل پلاس داشتیم این پلتفرم در اصل اکستنشنی از گوگل است. اگر چه این شبکه یا ابزار دیجیتالی به گونه‌ای که مورد انتظار کمپانی گوگل بود نتوانست به رقابت با دیگر شبکه‌های اجتماعی بپردازد اما با توجه به تاثیرگذاری آن برروی سئو سایت شما، و نیز جایگاه شما در بین سایت‌های دیگر در صفحه نتایج گوگل، نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

برای همین بهتر است با مطالعه بیشتر در مورد گوگل پلاس مارکتینگ سعی کنید تا هر چه بیشتر از مزایای پلتفرم‌های طراحی شده توسط کمپانی بزرگ گوگل بهره‌مند شوید و با یادگیری روش‌ها و تکنیک های بازاریابی در گوگل پلاس حضور خود را در دنیای دیجیتال پررنگتر کنید تا بتوانید از همه پتانسیل‌های موجود برای جذب مخاطبان بهره ببرید.

 

برخی از سوالات رایج:

1. چرا شرکت ها و مشاغل توجه زیادی به گوگل پلاس مارکتینگ ندارند؟

شاید اصلی ترین علت آن داشتن حساب کاربری gmail است که تمام افراد به آن دسترسی ندارند و همین موضوع باعث کاهش میل کسب و کارها به این پلتفرم می شود.

 

2. مزایای استفاده از گوگل پلاس چیست؟

نرم افزار های متعلق گوگل مانند جی میل و گوگل پلاس به خوبی باهم کار می کنند و به همین دلیل سرویس های خوبی به شما ارائه می دهند.

 

3. چرا گوگل پلاس از سایر پلتفرم ها متفاوت است؟

سئو یکی از مهم ترین مسائلی است که در گوگل پلاس رعایت می شود و با سرچ کردن مطالب در دسترس قرار می گیرند همین موضوع یکی از مهم ترین تمایز گوگل پلاس با سایر پلتفرم هاست.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان