چک لیست تولید محتوا 2023 | چارت تولید محتوا

چک لیست تولید محتوا 2021
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

تولید محتوا در دنیای امروز یکی از شغل­ های لازم و ضروری است. برای موفقیت در حرفه تولید محتوا علاوه‌بر دانش در زمینه مورد نظر باید نکات طلایی تولید محتوا را نیز بیاموزید.

تولید محتوا به روش­های مختلفی مانند نویسندگی، طراحی گرافیکی، تبدیل فرمت، ترجمه و موارد دیگر انجام می­گیرد. مهم‌ترین نکته در هنگام تهیه چارت تولید محتوا این است که بازدیدکنندگان یا به عبارت دیگر مشتریان را دگرگون کنید؛ به این معنا که در هنگام تهیه چک لیست تولید محتوا آرزوی مشتریان خود را کشف کنید و آن را مبنای تهیه چک لیست تولید محتوای خود قرار دهید. با ما همراه باشید تا نکات ضروری تهیه چک لیست تولید محتوا و ایجاد محتوای با ارزش را بیاموزید. همچنین برای آشنایی بیشتر با این موضوع پیشنهاد می میکنیم مقاله ” تولید محتوا چیست ” را مطالعه نمایید.

چک لیست تولید محتوا درست و اصولی

نکات مهم تهیه چک لیست تولید محتوا

  • محتوای جامع یا طولانی تولید کنید

یک محتوای خوب متنی، باید حداقل از 2000 کلمه تشکیل شده باشد و به همه جنبه­‌های موضوع مورد نظر پرداخته شده باشد. طولانی بودن محتوا لزوماً چیز بدی نیست، برای داشتن یک محتوای جامع باید حداقل بین 12 تا 17 زیر­عنوان داشته باشید.

  • استفاده زیاد از کلمات کلیدی و شروع متن محتوا با کلمات کلیدی

با توجه به نحوه جست‌وجو در موتور جست‌وجو گوگل استفاده از کلمات کلیدی در ابتدای متن بسیار با اهمیت است و نتایج بسیار مثبتی در پی دارد. بنا به همین دلیل سعی کنید که از کلمات کلیدی در ابتدای محتواهای خود استفاده کنید. تا بتوانید یک محتوای سئو شده مناسب تولید نمایید.

  • اهمیت بالای نگاه اول بازدید کننده و پاراگراف اول

در یک محتوای عالی اهمیت تیتر و پاراگراف ابتدایی که بازدیدکننده آن را مشاهد می­کند بسیار بالا است زیرا بر اساس همین نگاه اول و بازخورد ابتدایی است که مخاطب تصمیم به ادامه صرف وقت برای مقاله شما می­گیرد. بنابراین تیتر و پاراگراف ابتدایی شما باید به گونه‌ای باشد که خواننده بتواند برای خواند بقیه متن شما تشویق شود.

  • رعایت نکات سئو در ضمن تولید محتوا

همان طور که لازم است که سئو داخلی سایت یا صفحات خود را انجام دهید؛ لازم است که در هنگام تولید محتوا نیز دقیقاً همین موارد رعایت شود.

  • اهمیت بالای 100 کلمه ابتدا متن

از دید سئو 100 تا 200 کلمه ابتدا متن شما بسیار حائز اهمیت است. بنابراین سعی کنید به صورت هوشمندانه چندیدن بار کلمه کلیدی را در ابتدای متن به کار ببرید.

  • کپی نبودن متن

خط قرمز نویسندگی و بازاریابی محتوایی کپی است. شما به هیچ‌وجه نباید از متن کپی در متن­های خود استفاده کنید؛ زیرا این کار علاوه‌بر پایین آوردن سئو سایت موجب جریمه شما از سمت گوگل خواهد شد.

چک لیست تولید محتوا برای بهبود سئو

  • جذاب کردن محتوا با خودمانی کردن لحن نوشتار

خودمانی‌کردن لحن نوشتار و استفاده از برخی کلمات روان و آسان و استفاده از عدد، سال، جدول و عباراتی از این دست باعث ایجاد علاقه در بازدیدکنندگان می شود. همچنین استفاده از عبارت­های تعجب‌برانگیز بسیار می­تواند در ایجاد علاقه در بازدیدکننده برای خواندن ادامه متن موثر باشد.

  • چیدمان منظم محتوا

محتوای تولید شده شما باید دارای ظاهری منظم باشد و در آن از مقدمه، سر فصل­ ها و جمع‌بندی در انتها متن استفاده شده باشد تا خواندن محتوای شما برای خواننده راحت‌تر و جذاب‌تر باشد.

  • استفاده از تصاویر و انمیشن­های جذاب

استفاده زیاد از تصاویر با فرمت­­های مختلف باعث می­شود تا محتوای شما در نظر خواننده جذاب‌تر باشد. همچنین استفاده از جدول‌ها و آمار در قابل فهم‌ترکردن محتوای شما بسیار موثر خواهد بود.

  • از موضوع اصلی محتوا خارج نشوید

هنگامی‌که مطلبی را می­نویسید حتماً توجه داشته باشید که از چارچوب مبحث مورد نظرتان خارج نشوید. متنی که می­نوسید باید با موضوع متن یا تیتر اصلی شما ارتباط مستقیم داشته باشد یا حداقل از کلمات و جملاتی استفاده کنید که خارج از مبحث نباشد. با استفاده از ابزار LSI Keywords می­توانید از کلماتی استفاده کنید که گوگل هنگام ایندکس‌کردن سایت شما متوجه موضوع اصلی مقاله شود. این ابزار لیستی از کلماتی به شما ارائه می­دهد که از نظر معنایی با کلمه کلیدی شما ارتباط مستقیم دارند.

  • محتواهایی حاوی نقد و بررسی بنویسید

محتواهایی که در آن­ها از نقد، بررسی و مقایسه استفاده شده است بسیار در میان کاربران طرفدار دارد و محتوای جذابی به شمار می­آید.

چگونگی تهیه چارت تولید محتوا

حتماً تا کنون دریافته‎اید که چرا تولید محتوای ارزشمند برای وب سایت­ها بسیار با اهمیت است؟ زیرا به معنای واقعی یک محتوای خوب پادشاه است. در هنگام تولید محتوای تخصصی علاوه‌ بر دقت به این که متن شما کپی نباشد و برای موتورهای جست‌وجو مناسب باشد باید همواره دقت داشته باشید که محتوای شما برای مخاطبین است نه صرفاً موتورهای جست‌وجو؛ به همین دلیل بیشتر به مخاطبین خود توجه داشته باشید.

در ابتدای کار تولید محتوا اصولاً باید پژوهش دقیقی در خصوص موضوع اصلی محتوا انجام شود. با این کار تمام کلمات کلیدی بازار هدف نیز شناسایی می­شوند. این پژوهش باید از موارد سرچ شده در گوگل و رقبای شما جمع‌آوری شده باشد.

برای تولید بهترین محتوا برای وب سایت خود بهترین نویسندگان که سابقه تولید محتوا در حوزه کاری مرتبط با شما را دارند شناسایی کرده و برای پروژه خود انتخاب کنید تا بهترین متن­ها را در اختیار شما قرار دهند. در انتها محتوا باید کاملاً یونیک و ساخته ذهن و خلاقیت نویسنده باشد. تنها در این صورت است که صفر تا صد تولید محتوا را طی کرده‌­اید.

تولید یک نمونه چک لیست تولید محتوا

نحوه تولید یک نمونه چک لیست تولید محتوا

برای تهیه یک چک لیست تولید محتوای جذاب و کاربردی باید سوالات اساسی از خود بپرسید تا محتوای عالی و کاربردی برای مخاطبان خود داشته باشید. برخی از سوالاتی که به کاربردی شدن متن شما کمک می­کند عبارت اند از:

  • بزرگ‌ترین رویای مشتریان و مخاطبان شما چیست؟
  • مهم‌ترین رنج و پرسش مخاطبان شما چیست؟
  • قرار است که چه گره و مشکلی با خواندن متن شما از مخاطبان‌تان برطرف شود؟
  • استفاده از محصولات و خدمات شما چه نفعی برای مخاطب‌تان دارد؟

پاسخ به این سوالات و این که شما خود را به جای مخاطب‌تان قرار دهید تا بدانید که دغدغه و مشکل اصلی آن­ها چیست؟ در تولید یک محتوای عالی و کاربردی ضروری است. همچنین مشاهد نمونه چک لیست­ تحلیل محتوا در تهیه یک چک لیست تولید محتوا عالی به شما بسیار کمک خواهد کرد.

توجه به این موضوع که مخاطبان شما چگونه محتوای شما را مصرف می­کنند از شما یک نابغه تولید محتوا خواهد ساخت. برای شروع لازم است که این موضوع را درک کنید که هیچ کس به محتوای شما اهمیت نمی­دهد مگر آن که خواندن آن سودی برای‌اش داشته باشد.

برای سفارش تولید محتوا با کیفیت، کلیک کنید.

در نتیجه همیشه این سوال را از خود بپرسید که مخاطب شما چرا باید مقاله شما را بخواند؟ برای آن که مخاطب شما برای مقاله شما وقت صرف کند باید ابتدا مخاطب را جذب کنید و سپس ارزش بسازید؛ به این معنا که ابتدا باید توانایی جلب توجه مخاطب و سپس درگیرکردن او با مقاله را داشته باشید. این نکته را در نظر بگیرید که یک محتوای عالی مخاطب شما را از یک تصمیم ناآگاهانه تا تصمیمی آگاهانه همراهی خواهد کرد.

محتوای شما چگونه برای کاربران پیدا شده و نمایش داده می شود؟

حتی اگر شما بی‌نظیرترین محتوای دنیا را تولید کنید باز هم اگر شخصی آن را پیدا نکند هیچ فایده‌ای ندارد. با احتساب این موضوع ورود مخاطبان به وب سایت شما برای مطالعه یک مقاله اهمیت بالایی دارد. پس از آن که محتوای شما توسط مخاطبان پیدا شد داشتن خواننده ثابت، قدم بعدی است.

برای داشتن خواننده ثابت باید یک برنامه بلندمدت طراحی کنید و به مرور زمان سایت خود را به یک مرجع در صنعت مورد نظر خود تبدیل کنید. جست‌وجوکنندگان گوگل مخاطبان بعدی شما هستند این دسته معمولاً جذابیت بالایی برای مدیران وب سایت‌ها دارند؛ زیرا با آرزوی افزایش این مخاطبان کار تولید محتوا را انجام می­دهند تا در نهایت آن­ها را تبدیل به خوانندگان ثابت کنند.

10 نکته در تهیه چک لیست تولید محتوا که باعث می­شود شما در نتایج جستجو گوگل رتبه خوبی کسب کنید:

  • جملات و پاراگراف­‌های کوتاه و قابل فهم بنویسید
  • علائم نگارشی را به درستی رعایت کنید.
  • مقاله خود را با حرف‌ه­ای مثبت به پایان برسانید.
  • خلاق باشید ولی اصول را زیر پا نگذارید.
  • از تحقیقات و واقعیات علمی استفاده کنید.
  • تیترهای داخل متن را به دقت انتخاب کنید.
  • از محتوای چند رسانه­ایی در مقاله خود استفاده کنید.
  • در شبکه­‌های اجتماعی مقاله خود را منتشر کنید.
  • برچسب­‌های درستی برای محتوا انتخاب کنید.
  • تیتر اصلی تاثیرگذاری برای مخاطب خود بنویسید.
  • استفاده از پلن تولید محتوا

جمع بندی

برای ترویج و توزیع محتوای خود باید نقشه راه تولید محتوا را به خوبی بیاموزید. برای تهیه محتواهای عالی و بی‌نظیر باید به چک لیست تولید محتوا توجه کنید توجه به این نکات برای نگارش محتوای عالی به شما بسیار کمک می­کند.

برای آن که جایگاه خود را در گوگل بهبود ببخشید حتما قبل از تهیه محتوا برای خود یک چک لیست تولید محتوا تهیه کنید؛ زیرا تهیه چک لیست محتوا تعامل کاربر با مقاله شما را افزایش می­دهد. همچنین تعامل با دیگر نویسندگان از شما یک تولیدکننده محتوای عالی می‌­سازد.

مقاله ” ورود به وبینار ” را مطالعه نمایید.

برخی از سوالات متداول

نکات مهم در تهیه چک لیست تولید محتوا کدامند؟

  1. محتوای جامع یا طولانی تولید کنید
  2. استفاده زیاد از کلمات کلیدی و شروع متن محتوا با کلمات کلیدی
  3. اهمیت بالای نگاه اول بازدید کننده و پاراگراف اول
  4. رعایت نکات سئو در ضمن تولید محتوا
  5. اهمیت بالای 100 کلمه ابتدا متن
  6. کپی نبودن متن
  7. جذاب کردن محتوا با خودمانی کردن لحن نوشتار
  8. چیدمان منظم محتوا

10 نکته در تهیه چک لیست تولید محتوا که باعث می‌شود شما در نتایج جستجو گوگل رتبه خوبی کسب کنید کدامند؟

  1. جملات و پاراگراف­‌های کوتاه و قابل فهم بنویسید
  2. علائم نگارشی را به درستی رعایت کنید.
  3. مقاله خود را با حرف‌ه­ای مثبت به پایان برسانید.
  4. خلاق باشید ولی اصول را زیر پا نگذارید.
  5. از تحقیقات و واقعیات علمی استفاده کنید.
  6. تیترهای داخل متن را به دقت انتخاب کنید.
  7. از محتوای چند رسانه­ایی در مقاله خود استفاده کنید.
  8. در شبکه­‌های اجتماعی مقاله خود را منتشر کنید.
  9. برچسب­‌های درستی برای محتوا انتخاب کنید.
  10. تیتر اصلی تاثیرگذاری برای مخاطب خود بنویسید.

نحوه تولید یک نمونه چک لیست تولید محتوا چگونه است؟

برای تهیه یک چک لیست تولید محتوای جذاب و کاربردی باید سوالات اساسی از خود بپرسید تا محتوای عالی و کاربردی برای مخاطبان خود داشته باشید. سوالاتی مانند:

  1. بزرگ‌ترین رویای مشتریان و مخاطبان شما چیست؟
  2. مهم‌ترین رنج و پرسش مخاطبان شما چیست؟
  3. قرار است که چه گره و مشکلی با خواندن متن شما از مخاطبان‌تان برطرف شود؟

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان