ساخت سایت رایگان ! معرفی 3 ابزار + راهنمایی طراحی سایت

ساخت سایت رایگان !
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

این روز ها مردم برای راه اندازی کسب و کاری مجازی با اعتبار بیشتر، به فکر ساخت یک سایت معتبر و رایگان هستند. این مطلب بارها در گوگل سرچ شده و مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. اما این مسئله پیش می آید که آیا ساخت سایت رایگان حقیقت دارد یا خیر؟

دلایل اصلی شکست در کسب و کارهای اینترنتی چیست؟ یاقتن دلیل برای شکست کسب و کار اینترنتی به موفقیت در این زمینه کمک می کند.

ساخت وب سایت رایگان بسیار جذاب و جالب توجه است. در دنیای امروز که کسب و کارهای اینترنتی رونق بسیار زیادی دارند، وب سایت‌ها شالوده و اساس وجود این کسب و کارها هستند و همین مسئله است که باعث جذابیت این موضوع می‌شود.

امکان ساخت وب سایت رایگان در واقع تمام بهانه‌هایی که ممکن است افراد برای شروع نکردن یک کسب و کار اینترنتی داشته باشند را از بین برده است.

برای شروع کسب و کارهای اینترنتی یا حتی برای توسعه کسب و کارهای سنتی و ورود آن‌ها به فضای کسب و کار مدرن و اینترنتی، نیازمندی به یک وب سایت امری کاملا بدیهی و حیاتی است.

ابزارهای موجود برای ساخت وبسایت رایگان این امکان را ایجاد کرده‌اند.

ساخت سایت رایگان خارجی بسیار مورد توجه و اقبال قرار گرفته است.

در این مقاله 3 ابزار برای ساخت و طراحی وب سایت رایگان را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید به آسانی وب سایت مورد نظر و علاقه خود را به رایگان بسازید. مقاله ما در خصوص کسب درآمد از آپارات را مطالعه نمایید.

ساخت سایت رایگان

سه ابزار برای ساخت سایت کاملا رایگان

  1. برنامه ورد پرس (WORD PRESS)

اولین سایت و برنامه ساخت سایت رایگان، برنامه ورد پرس است. ورد پرس مانند دیگر سایت هایی است که پایه رایگان دارند و یک سایت خام و پایه را در اختیار شما قرار می دهد. شما برای طراحی بیشتر سایت خود به قالب و افزونه هایی برای ظاهر سایت خود نیاز دارید.

اما به طور کلی ساخت وب سایت رایگان با استفاده از برنامه وردپرس امکان پذیر است و در همان نسخه رایگان هم امکانات مناسبی وجود دارد که می‌توان با استفاده از همین ابزارهای رایگان اهداف مورد نظر خود را از ساخت وب سایت رایگان دنبال کرد.

ابزارهای موجود در وردپرس بسیار کاربردی هستند و مهم تر از آن اینکه استفاده کردن از این ابزارها بسیار راحت است و با کسب کمی تجربه در استفاده کردن از آن‌ها می‌توان کاملا به آن‌ها مسلط شد.

باید توجه کنید که مقدار کمی از این قالب ها و افزونه ها رایگان هستند و شما گاهی برای طراحی هر چه بهتر سایت خود به قالب بهتری نیاز پیدا می­کنید که کاملا رایگان نیستند و برای آن که به آن ها دست یابید، باید هزینه ای را پرداخت کنید.

وردپرس برای تازه کاران عالی ست! اگر شما میتوانید در ورد مایکروسافت مطلب بنویسید پس می توانید محتوای وبسایت خود را در وردپرس هم وارد کنید. شما می توانید با افزونه های وردپرس وبسایت خود را گسترش دهید و تقریبا هر امکاناتی در ساخت سایت رایگان خود نیاز داشته باشید از پلاگین های وردپرس به صورت رایگان استفاده کنید.

با “پلاگین ها یا همان افزونه ها” شما قادر به اضافه کردن فرم های تماس، فرم های اشتراک، گالری عکس و … برای وب سایت تان خواهید بود. بسیار ساده است، نه؟

ابزار برای ساخت سایت رایگان

بنابراین می توان گفت که وردپرس برای بارگیری و استفاده رایگان است. این یک نرم افزار منبع باز است که تحت قرارداد مجوز عمومی  GNU مجوز گرفته است، هر کسی می تواند از آن استفاده کند، آن را اصلاح کند و به اشتراک بگذارد زیرا طراحی آن به گونه ای است که در دسترس عموم است.

مسئله دیگری که وجود دارد این است که شما حین کار با سایت، به احتمال زیاد با مشکلاتی روبرو می‌شوید، که گاهی برای حل آن مجبورید، هزینۀ کنید. مقدار این هزینه بسته به مشکلاتی که برایتان پیش آمده می تواند متفاوت باشد. اگر بخواهید مجموع این هزینه‌ها را در نظر بگیرید مبلغ کمی هم نمی‌شود. پس اگر هدفتان طراحی سایت کاملا رایگان است دور وردپرس را خط بکشید.

  1. استفاده از سایت ساز ها­ی خارجی

سایت ساز ها در دسترس و قابل استفاده برای سایت های خارجی و ایرانی هستند.

یکی از ویژگی های این سایت ساز‌ها و ساخت سایت رایگان این است که امروز دیگر مثل قدیم نیاز نیست کلی پول خرج کنید و با یک برنامه نویس سر و کله بزنین تا یک وب سایت برای شما بسازند.

ساخت وب سایت رایگان با سایت ساز‌ها بسیار مقرون به صرفه‌تر از گذشته است و باید این نکته را هم در نظر داشت که زمان بسیار زیادی را می‌توان صرفه جویی کرد.

سایت سازهای رایگان امکانات بسیار زیادی را در اختیار مشتریان و کاربران خود قرار می‌دهند و به آن‌ها حق انتخاب می‌دهند، که این هم از دیگر مزایای سایت سازهای رایگان است که به وسیله آن می‌توانید ساخت وب سایت رایگان خود را شروع کنید.

یکی از بزرگترین مزیت شبکه های اجتماعی همین صاحب اختیار بودن شما است، اینکه فضایی رایگان و ساده در اختیار شما قرار میدهند تا شما بتوانید به ­صورت مستقل مطالب خود را وارد کنید. این مسئله باعث این شد که مردم فکر کنند برای شروع یک کسب و کار اینترنی باید پول کلانی برای طراحی و ساخت سایت رایگان بپردازند تا بتوانند به راه حل مورد نیاز خود دست بیابند.

برنامه نویسان وب سایت­ها برای حل این معضل گروه‌هایی شکل دادند و دنبال راه حل هایی بودند تا بتوانند طراحی و ساخت سایت رایگان را راحت تر کنند. در آخر آنها موفق شدند بعد از طی این سال ها برنامه­ هایی را بسازند که هر کسی به راحتی و بدون نیاز به هیچ علم برنامه‌نویسی قادر باشد، وب ‌سایت خودش را طراحی کند.

برای مثال شما می توانید برای ساخت و طراحی وب سایت رایگان و استفاده از پرکاربردترین ساختار طراحی وب سایت از سایت های زیر استفاده کنید. همچنین برای مقایسه بیشتر بین استفاده از سایت ساز و وردپرس پیشنهاد میکنیم مقاله ” سایت ‌ساز یا وردپرس ” را مطالعه نمایید.

  • سایت ساز سایت بیلدر SiteBuilder

سایت ساز بیلدر یک سایت خارجی برای ساخت وب سایت رایگان خارجی است که اخیرا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

یکی از مزیت های این سایت، قابلیت ادیتور آن می باشد که به شما امکان ادیت سایت را می دهد.

  • سایت ساز Wix

این سایت از طریق مرورگر های وب قابل دسترس است. این سایت به شما امکان استفاده از تمامی قسمت های یک سایت را می دهد. یکی دیگر از ویژگی های این سایت، اضافه کردن فضای هاست است که برای ذخیره فایل ها در نظر گرفته شده است.

ساخت سایت رایگان

  1. استفاده از سایت سازهای ایرانی

هرچند نمونه هایی که مطرح شد جزو دسته بهترین سایت ها محسوب می­شوند اما، همانطور که عرض کردیم این سایت ها ممکن است گزینه چپ گردان برای یک سایت فارسی را نداشته باشند و همین مسئله باعث می شود که سایت شما به هم ریخته و نامرتب دیده شود. راه حل این موضوع، راه حل این موضوع، استفاده از سایت هایی است که ساخت سایت رایگان ایرانی را در دستور کار خود دارند.

مثال­هایی از سایت ساز ایرانی برای ساخت سایت رایگان

  • سایت ساز بهسا وب، راهکار ایرانی طراحی سایت

سایت ساز بهسا وب، نرم افزاری است که با ارائه محیط کاربری بسیار ساده (بدون نیاز به تخصص و دانش برنامه نویسی)، امکانات قدرتمندی جهت طراحی و راه اندازی وب سایت به صورت پیشرفته را با قیمت کاملا مناسب در اختیار کاربران قرار می دهد.

اگر برای استفاده از برنامه ساخت سایت رایگان به دنبال راهی آسان برای ایجاد وب سایت هستید، می توانید اکنون برای این کار اقدام کنید و ساخت سایت رایگان خود را به اتمام برسانید.

یکی از ویژگی های مهم بهسا وب این است که شرایطی را برای کاربران خود مهیا کرده که با انتخاب یک پکیج ثبت نام کنند و سایت خود را بسازند. این ویژگی باعث انتخاب راحتتر و آشنایی قبل از خرید با بسته های خریداری شده، می شود.

  • سایت ساز پرتال، راهکار جامع راه اندازی و ساخت سایت رایگان

سایت پرتال یک سایت تیمی است که توسط برنامه نویسان و افراد متخصص طراحی و گردآوری شده است. این یک سایت بومی است که به شما این امکان را می دهد که به دلخواه وبسایت خود را طراحی کنید. اما این سایت نیز کاملا رایگان نیست و به شما امکان استفاده از امکانات رایگانش را تنها به مدت یک هفته به شما می دهد تا بتوانید پنل اصلی را با توجه به سلیقه خود خریداری کنید.

پس بهتر است ناگفته نماند که برای ساخت رایگان سایت باید در نظر گرفت که این سایت ساز ها آنچنان هم رایگان نیستند! با ترفندهای افزایش بازدید سایت آشنا شوید.

راهنمایی طراحی سایت

راهنمایی طراحی سایت

این که وجود برنامه‌هایی مانند وردپرس و سایت سازها دغدغه خیلی از افراد را نسبت به ایجاد و طراحی وب سایت کاهش داده است، درست است.

اما با این وجود بد نیست که با طراحی سایت و نکات موجود در این زمینه آشنایی داشته باشیم.

ساخت وب سایت رایگان نباید ما را نسبت به این موضوع که نیازمند دانستن دانش حداقلی در این زمینه هستیم بی‌تفاوت کند.

طراحی وبسایت فرآیند برنامه ریزی، ایده پردازی و تنظیم محتوای مورد نظر برای سایت شما است. طراحی وب مدرن فراتر از شکل ظاهری (زیبایی شناسی) است و شامل چگونگی کارکرد (عملکرد) است.

  • عناصر طراحی وب

هنگام طراحی سایت، ضروری است که آن را هم از نظر ظاهر و هم از نظر عملکرد سایت در نظر گرفت. ادغام این عناصر در طراحی به حداکثر رساندن عملکرد سایت کمک خواهد کرد.  به عنوان مثال، آیا می دانید به دلیل سئو سایت، طراحی سایت می تواند تأثیر زیادی در عملکرد شما در موتورهای جستجو  مانند Google داشته باشد؟

  • عناصر بصری

در اینجا یک مرور کلی از عناصری را که باید در طراحی خود در نظر بگیرید، ارائه می دهیم تا مطمئن شوید همه چیز خوب به نظر می رسد!

  • قلم ها

هنگام طراحی وب سایت، انتخاب جفت های فونت خوانا که مکمل طراحی باشند ضروری است.

  • رنگها

رنگها یکی از مهمترین عناصری هستند که باید هنگام طراحی وب سایت مورد توجه قرار گیرند. هنگام انتخاب رنگ برای سایت خود، مهم است که روی همسان سازی رنگ های خود با نام تجاری و پیامی که می خواهید منتقل کنید تمرکز کنید.

  • چیدمان

نحوه تصمیم گیری برای تنظیم محتوای خود تأثیر چشمگیری در ظاهر و عملکرد سایت شما خواهد داشت. اگرچه در مورد چیدمان وب سایت هیچ قانون خاصی وجود ندارد، اما قطعاً  اصولی وجود دارد که باید رعایت کنید.

  • شکل ها

استفاده از عناصر گرافیکی در طراحی وب طی چند سال گذشته واقعاً چشمگیر بوده است. از ترکیب رنگ ها و اشکال زیبا می توان برای به دست آوردن بسیاری از کارها مانند جلب توجه بازدیدکنندگان سایت خود استفاده کرد.

  • تصاویر و نمادها

طراحی های شگفت انگیز می توانند اطلاعات زیادی را فقط در چند ثانیه به مخطبینتان منتقل کنند. یکی از راه های تحقق این امر استفاده از تصاویر و آیکون های قدرتمند است.

  • سرعت

هیچ کس وب سایت های کند را دوست ندارد. صرف نظر از اینکه طرح شما چقدر خوب است، اگر در مدت زمان معینی بارگیری نشود، در جستجو عملکردی نخواهد داشت و اهداف شما را محقق نخواهد کرد.

  • تصاوير متحرك

تعداد زیادی از تکنیک های انیمیشن سایت وجود دارد  که می تواند به شما در انجام طیف وسیعی از کارها کمک کند.

  • ساختار سایت

ساختار یک وب سایت هم در تجربه کاربر و هم در سئو سایت نقش مهمی دارد.

  • سازگاری بین مرورگر متقابل و میان دستگاه

یک طراحی عالی این است که سایت شما در همه دستگاه ها و مرورگرها (از جمله اینترنت اکسپلورر) خوب به نظر برسد. اگر سایت خود را از ابتدا می سازید، توصیه می کنیم از یک  ابزار آزمایش مرورگر متقابل استفاده کنید  تا این روند خسته کننده سریعتر و کارآمدتر شود.

سازگاری بین مرورگر متقابل و میان دستگاه برای ساخت سایت

انواع طراحی وب سایت

امروزه در دنیای تکنولوژی تنها دو روش برای طراحی صحیح یک وب سایت وجود دارد: وب سایت های سازگار و پاسخگو.

بهترین قسمت این است که با استفاده از ابزارهای مدرن طراحی، نیازی به چگونگی کدگذاری برای ایجاد وب سایت رایگان و خیره کننده ندارید که در همه دستگاه ها عالی به نظر برسد. آشنایی با وب سایت های سازگار و پاسخگو به شما کمک می کند تا بهترین راه را برای خود تعیین کنید. اما جهت آشنایی بهترین زبان های برنامه نویسی پیشنهاد میکنیم مقاله ” لیست 7 تا از بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان ” را مطالعه نمایید.

وب سایت های سازگار

طراحی وب انطباقی از دو یا چند نسخه از یک وب سایت استفاده می کند که برای اندازه های مختلف صفحه نمایش سفارشی شده اند. وب سایتهای سازگار را می توان بر اساس نحوه تشخیص سایت برای “نسخه” موردنظر، به دو دسته اصلی تقسیم کرد.

  • بر اساس نوع دستگاه سازگار می شود

هنگامی که مرورگر شما به وب سایتی متصل می شود، درخواست HTTP شامل فیلدی به نام “user-agent” است که نوع دستگاهی را که می خواهد صفحه را مشاهده کند، به سرور اطلاع می دهد.

اساساً، این بدان معنی است که سایت می داند چه نسخه ای را نمایش دهد (به عنوان مثال: دسک تاپ یا تلفن همراه). تنها مشكل این روش این است كه اگر پنجره مرورگر را روی یك دسكتاپ كوچك كنید، صفحه سازگار نمی شود زیرا همچنان به نمایش كامل “نسخه دسكتاپ” ادامه می دهد.

  • بر اساس عرض مرورگر سازگار است

وب سایت به جای استفاده از “user-agent”، از سوالات رسانه و نقاط شکست برای تغییر بین نسخه ها استفاده می کند. بنابراین به جای داشتن نسخه های دسک تاپ، تبلت و موبایل، باید نسخه هایی با عرض 1080، 768و 480 داشته باشید. علاوه بر ارائه انعطاف پذیری بیشتر هنگام طراحی، این روش هنگام تغییر اندازه مرورگر در صفحه نمایش بزرگ، بهتر عمل می کند.

وب سایت هایی که از “نوع دستگاه” استفاده می کنند، هنگام مشاهده در یک پنجره کوچک مرورگر روی دسک تاپ، ممکن است شکسته و نصفه به نظر برسند.

وب سایت های پاسخگو

وب سایت های پاسخگو از ترکیبی از شبکه های انعطاف پذیر (بر اساس درصد) با نقاط شکست برای ایجاد نمای سفارشی در هر اندازه صفحه استفاده می کنند. برخلاف سایتهای سازگار که فقط هنگام برخورد با یک نقطه شکست سازگار می شوند، وب سایتهای پاسخگو با توجه به اندازه صفحه دائماً در حال تغییر هستند.

توجه: وب سایت های سازگار می توانند حاوی عناصر پاسخ دهنده باشند.

ابزار طراحی وب سایت

برای طراحی وب سایت دو روش اصلی وجود دارد: استفاده از برنامه دسکتاپ یا استفاده از وب سایت ساز. ابزاری که تصمیم دارید از آن استفاده کنید بسته به اندازه تیم، بودجه، نوع سایت و نیازهای فنی آن بسیار متفاوت خواهد بود.

  • برنامه های دسک تاپ

مشهورترین برنامه های دسک تاپ برای طراحی وب سایت،  فتوشاپ  و Sketch هستند. برای انجام این کار شما می توانید از یک طراح سایت کمک بگیرید تا هم به خواسته خود برسید و همچنین اینکار برای شما هزینه خیلی زیادی را در بر نداشته باشد.

  • سازندگان وب سایت

امروزه چندین گزینه ساخت سایت رایگان در بازار­های اینترنی وجود دارد. همه آنها را نمی توان “ابزار طراحی وب” دانست زیرا محدودیت های ویرایش، باعث می شود که طرح سفارشی بدون نیاز به اعتماد به کد را بسیار دشوار می کند.

به عنوان مثال، گرچه  وردپرس  پرکاربردترین وب سایت برای ساخت سایت رایگان است، اما مورد علاقه طراحان نیست. به طور معمول، توسط توسعه دهندگانی که طرح ها را اجرا می کنند، استفاده می شود.

همانطور که در بالا ذکر شد، فقط دو نوع طراحی وب وجود دارد: انطباقی و پاسخگو. بیایید نگاهی سریع به محبوب ترین ابزارهای طراحی وب بر اساس نوع کدی که تولید می کنیم، بیاندازیم.

بهترین­های وب سایت­های سازگار

بدون شک Wix  و  PageCloud دو تا از بهترین وب سایت ساز رایگان در بازار امروز هستند.

Wix از سال 2006 شروع به کار کرده و از آن زمان طیف گسترده ای از ویژگی ها و الگوها را متناسب با هر نیاز تجاری ایجاد کرده است. امروزه، این یکی از ساده ترین ابزارها برای استفاده برای مبتدیان است.

از طرف دیگر، PageCloud در سال 2014 تاسیس شد و فناوری انقلابی آن به طراحان و توسعه دهندگان این امکان را داد تا مانند یک تجربه ویرایش بصری با یکدیگر همکاری کنند. امروزه، این یکی از آسان ترین سازندگان وب سایت است.

اگرچه در این گروه هیچ برنده مشخصی وجود ندارد، اما در اینجا باید چند نکته را بخاطر بسپارید:

  • اگر به دنبال شخصی سازی ترین تجربه هستید، PageCloud را انتخاب کنید. اگر به دنبال چیزی واقعاً آسان هستید و تجربه زیادی در طراحی ندارید، Wix را انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید با یک توسعه دهنده کار کنید، PageCloud را انتخاب کنید اگر می خواهید با بسیاری از الگوها کار کنید، Wix را انتخاب کنید.
  • اگر میانبرها و تجربه موجود در برنامه های انتشار دسک تاپ را دوست دارید، PageCloud را انتخاب کنید.

از آنجا که هر دو سیستم عامل آزمایشات رایگان را ارائه می دهند، توصیه می کنیم قبل از تصمیم گیری هر دو را امتحان کنید. امروزه کسب درآمد از برنامه نویسی بسیار راحت تر از گذشته شده است پس آن را از دست ندهید.

برخی از سوالات رایج:

1. ابزارهای ساختن سایت چیست؟

1. ورد پرس
2. سایت های خارجی در دسترس
3. سایت های ایرانی در دسترس

2. موارد لازم برای کارایی بهتر سایت ها چیست؟
1. عناصر بصری وب
2. قلم ها
3. رنگ ها
4. چیدمان
5. تصاویر و نمادها
6. سرعت سایت
7. تصاویر متحرک و مربوط به هر موضوع

3. ویژگی اصلی وب سایت های سازگار چیست؟

1. بر اساس نوع دستگاه سازگار می شوند
2. بر اساس عرض مرورگر سازگار می¬شوند.

دیدگاه‌های شما

1 دیدگاه دربارهٔ «ساخت سایت رایگان ! معرفی 3 ابزار + راهنمایی طراحی سایت»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان