لیست بهترین شبکه‌ های اجتماعی (2018 تا 2023) + میزان محبوبیت

لیست بهترین شبکه‌ های اجتماعی
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

آیا می دانید که از سال های 2018 تا 2023 بهترین شبکه‌ های اجتماعی کدامند؟ شاید جواب شما دو شبکه اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام باشد. پاسخ شما درست است اما برنامه های بسیار دیگری نیز وجود دارند برای اینکه توجه شما را جلب کنند در رقابت شدیدی با یکدیگر قرار دارند. لازم است بدانید که شبکه های اجتماعی در سراسر دنیا پرطرفدار بوده و برای اکثر افراد بسیار مفید واقع شده اند.

در این مقاله قصد داریم تا در لیستی از بهترین شبکه‌ های اجتماعی (2018 تا 2023) و میزان محبوبیت آن‌ها را در میان مردم بررسی کنیم. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بهترین شبکه‌­ های اجتماعی در فضای مجازی

بهترین شبکه های اجتماعی طی سال های اخیر

طبق گزارشات فیس بوک، یوتیوب و واتس­اپ در طی سال­های اخیر جایگاه اول تا سوم را در لیست بهترین شبکه­ های اجتماعی به خود اختصاص داده ­اند و از سال 2018 تا 2019، تعداد کاربران به سه میلیارد و 474 نفر رسید و رشد 9 درصدی را در فاصله این دو سال از آنِ خود نمود.

بهترین شبکه­‌ های اجتماعی 2018

تحقیقات جدید در مورد بزرگسالان ایالات متحده نشان داده ­اند که فضای رسانه ­های اجتماعی در اوایل سال 2018 با ترکیبی از روندهای دیرینه و روایت­های تازه ظهور یافته تعریف شده­ اند. می­توان گفت که بهترین شبکه­ های اجتماعی 2018، فیس بوک و یوتیوب بود­ه و اکثریت قابل توجهی از بزرگسالان از این دو سایت استفاده نموده ­اند.

در عین حال، 78 درصد از جوانان (به ویژه سنین 18 تا 24 سال) به دلیل استقبال از سیستم عامل­های مختلف از Snapchat استفاده کرده ­اند. به همین ترتیب، 71 درصد از آنها در این گروه سنی، اینستاگرام را برگزیده و تقریبا نیمی از آنها یعنی 45 درصد، از کاربران توییتر بوده­اند.

تحقیقات از سال 2012 همچنین نشان داده­اند که فیس بوک بستر اصلی اکثر آمریکایی ­ها و نیز یکی از بهترین شبکه­ های اجتماعی بوده است. طبق گزارشات تقریبا دو سوم بزرگسالان ایالات متحده جز کاربران فیس بوک بوده و سه چهارم آنها به طور روزانه به این شبکه اجتماعی دسترسی داشته ­اند.

اما داستان شبکه­ های اجتماعی بسیار فراتر از فیس بوک است. وب سایت اشتراک ویدئو یوتیوب، که شامل بسیاری از عناصر اجتماعی می ­شود، حتی اگر جزء یک بستر رسانه اجتماعی سنتی نباشد، اکنون تقریبا توسط سه چهارم بزرگسالان ایالات متحده و نود و چهار درصد از افراد 18 تا 24 ساله مورد استفاده قرار می گیرد. برای آشنایی بیشتر می توانید مقاله ” یوتیوب چیست؟ | یوتیوبر کیست؟ ” را مطالعه نمایید.

بهترین شبکه­‌ های اجتماعی 2019

چه یک بازاریاب فصلی در شبکه ‌­های اجتماعی باشید یا بازاریابی که قصد دارد تازه وارد این شبکه ­ها شود شناخت بهترین شبکه ­‌های اجتماعی بسیار مهم بوده و به شما امکان می­دهد تا با شناخت آنها میزان دسترسی به برند خود را در لیست بهترین شبکه­ ها به حداکثر رسانده و به اهداف اجتماعی خود دست یابید.

بهترین شبکه­‌ های اجتماعی 2019

در ادامه قصد داریم پس از معرفی شبکه­ های اجتماعی 2018، شما را با سه مورد از بهترین شبکه­ های اجتماعی 2019 آشنا سازیم. این لیست به صورت زیر می­باشد:

  • فیس بوک: فیس بوک جزء بهترین شبکه­ های اجتماعی 2019 در جهان بوده و هر ماه بیش از دو میلیارد نفر از آن استفاده کرده ­اند. به عبارتی بیش از یک سوم جمعیت جهان! در سال 2019، بیش از 65 میلیون کسب و کار با استفاده از صفحات فیس بوک و بیش از شش میلیون مبلغ به گونه­ای فعالانه، فعالیت خود را در فیس بوک تبلیغ کرده­اند.

شروع کار در فیس بوک آسان است زیرا تقریبا تمامی قالب­های محتوا در این شبکه اجتماعی عالی عمل می­کنند: متن، تصاویر، فیلم­ها، فیلم زنده و داستان­ها. اما توجه داشته باشید که الگوریتم این بهترین شبکه اجتماعی محتوایی را در اولویت قرار می­دهد که باعث شروع گفتگوها و تعاملات معنی ­دار، میان افراد به ویژه خانواده و دوستان شود.

  • یوتیوب: یوتیوب یک پلتفرم اشتراک ویدئو است که کاربران هر روز در آن یک میلیارد ساعت فیلم در آن تماشا می­کنند. شما برای شروع می­توانید یک کانال یوتیوب برای برند خود ایجاد کرده و در آن کلیپ­ های مورد نظر را برای مشترکین خود بارگذاری نمایید. یوتیوب علاوه بر اینکه جزء بهترین شبکه­ های اجتماعی 2019 به شمار می­رود، پس از گوگل به عنوان دومین موتور جستجوگر شناخته می­شود. در صورتی که علاقمند به این پلتفرم می باشید می توانید مقاله ” 15 ایده ناب برای ساخت کانال یوتوب + ویدئو ایده برای کانال یوتیوب ” را مطالعه نمایید.
  • واتس ­اَپ: واتس­اپ یکی دیگر از بهترین شبکه­ های اجتماعی 2019 و یک برنامه پیام­رسان است که در بیش از 180 کشور در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می­گیرد. در ابتدا، مردم از این شبکه اجتماعی فقط برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان خود استفاده می ­نمودند. اما به تدریج ارتباط با مشاغل نیز با آن آغاز شد.

سایر موارد بهترین شبکه­ های اجتماعی 2019 عبارتند از: مسنجر، وی چت، ایسنتاگرام، QQ، Tumblr، Qzone و تیک تاک.

بهترین شبکه­ های اجتماعی 2020

در رأس بهترین شبکه­ های اجتماعی 2020، فیس بوک با 100 میلیون کاربر فعال در ماه قرار دارد که از 2.13 میلیارد نفر در دسامبر 2017 به 2.23 میلیارد نفر در 30 ژوئن 2018 افزایش یافت. پس تا پایان سال 2020 باید شاهد 2.35 میلیارد کاربر فعال در فیس بوک باشیم. ما کاملا بر این باور هستیم که این روند ادامه خواهد یافت و تا چند سال آینده نیز شاهد چنین رشدی خواهیم بود.پس از فیس بوک می­توان از یوتیوب و توئیتر به عنوان بهترین شبکه­ های اجتماعی در رده دوم و سوم نام برد.

بهترین شبکه­ های اجتماعی 2020

بهترین شبکه ­های اجتماعی ایران

کاربران ایرانی کار با شبکه ­های اجتماعی را از فیس بوک آغاز نمودند اما پس از آن، انواع شبکه ­های اجتماعی و پیام­رسان ­ها توسط آنها مورد استفاده قرار گرفتند. طبق یک نظرسنجی رفتارشناسی، مشخص شد که بهترین شبکه­ های اجتماعی در ایران تلگرام و ایسنتاگرام هستند.

  • تلگرام

تلگرام در روسیه راه­ اندازی شد و در ابتدا فقط به عنوان یک پیام رسان ساده مورد استفاده قرار گرفت. به تدریج با ظهور امکاناتی همچون گروه و کانال به یکی از بهترین شبکه­ های اجتماعی در ایران تبدیل شد. پس از اینکه فیس بوک در ایران فلیتر شد، افراد بیشتری به استفاده از این شبکه اجتماعی سوق پیدا کرده و آن به سرعت پرطرفدارترین پیام رسان ایرانی شد. البته پس از اینکه تلگرام نیز فیلتر شد، بیشتر افراد به استفاده از واتس­اپ روی آوردند اما پس از مدت کوتاهی با وجود فیلترینگ باز در رأس بهترین شبکه­ های اجتماعی ایران ایستاد.

  • اینستاگرام

پس از تلگرام، اینستاگرام جزء بهترین شبکه­ های اجتماعی در ایران به شمار می­رود. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی تصویری و متعلق به فیس بوک می ­باشد. این شبکه محبوب در سال 2010 راه ­اندازی شد و اکنون چند صد میلیون کاربر فعال دارد. امروزه، بسیاری از فروشگاه­ها و شرکت­های مختلف ایرانی دارای صفحه اینستاگرام بوده و با معرفی کالا و خدمات خود به فروش آنلاین پرداخته ­اند. در صورتی که علاقمند به کسب درآمد از این پلتفرم می باشید.

  • واتس­اپ

واتس­اپ که یکی از بهترین و محبوب­ترین شبکه­ های اجتماعی در ایران به شمار می­رود یک برنامه پیام­رسان فوری برای تلفن­های هوشمند بوده که توسط شرکت سهامی واتس­اپ ساخته شده است. به جز ارسال پیام ساده می­توان پرونده­ هایی مانند پی دی اف، نگاره، آوا و ویدئو را با کیفیت بالا فرستاد.

بهترین شبکه‌ های اجتماعی

یکی دیگر از ویژگی­های متمایز واتس­اپ، رمزگذاری پیام­ها قبل از ارسال و جلوگیری از سرقت اطلاعات اشخاص است. زمانی که واتس­اپ در ایران وارد شد در ابتدا مسئولان قضایی خواستار فیلتر شدن آن شدند اما این تصمیم بعدها کنسل شد.

نظرسنجی­ها نشان داده­ اند که 66 درصد از کاربران در ایران هر روز به آن سر زده و با اقوام و دوستان خود از طریق تماس­های صوتی و تصویری معاشرت داشته باشند.

  • فیس بوک

یکی از شناخته ­تر شده ­ترین شبکه­ های اجتماعی در ایران فیس بوک است که جزء بهترین شبکه­ های اجتماعی 2018 تا 2023 نیز بوده است. این شبکه در ابتدا مورد توجه و استقبال گسترده­ ای قرار گرفت. در سال 1390، فیس بوک در ایران بسیار اوج گرفت و تعداد 17 میلیون کاربر ایرانی در آن عضو بودند.

  • توییتر

توییتر به دلیل وجود برخی از محدودیت­های این شبکه اجتماعی، بیشتر توسط خبرنگاران و سیاست­مداران ایرانی مورد استفاده قرار می­گیرد.

به دلیل سرعت بالای انتقال اخبار در این شبکه که حتی از خبرگزاری­ها نیز بالاتر است، توییتر به یکی از بهترین شبکه ­های اجتماعی در ایران تبدیل شده و مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته است. البته به این دلیل که جنبه سرگرمی و انتشار عکس و فیلم در این شبکه اجتماعی چندان بارز نیست، مردم عادی زیاد از آن استقبال ننمودند. اگر علاقمند آموزش این شبکه اجتماعی دارید مقاله ” آموزش توییتر : 16 تکنیک از برندینگ شخصی تا کسب‌ و کارها ” را مطالعه نمایید.

بهترین شبکه­ های اجتماعی و رشد کسب و کارها

  • یوتیوب

یوتیوب معروف­ترین وب گاه بارگذاری رایگان فیلم است  و در حال حاضر نه تنها جزء بهترین شبکه­ های اجتماعی ایران است بلکه در سراسر دنیا دارای شهرت بی­ نظیری می ­باشد. البته این شبکه اجتماعی به دلیل توزیع محتواهای نامناسب که با قوانین کشور ما مغایرت دارد فلیتر است.

بهترین شبکه­ های اجتماعی و رشد کسب و کارها

مطمئنا طی دو دهه گذشته، شبکه ­های اجتماعی برای رونق کسب و کارها بسیار سودمند بوده ­اند. در ادامه با دلائل اصلی ضرورت شبکه­ های اجتماعی در کسب و کارها و کمک به موفقیت برند آشنا خواهیم شد.

– ارتباط آسان­تر و سریع­تر: به لطف بهترین شبکه ­های اجتماعی، مشتریان سریع­تر و راحت­تر می­توانند با بخش خدمات تماس گرفته و نیازهای خود را بیان کنند. اکنون ارتباط با افراد از طریق این شبکه ­ها سریع­تر از هر زمان دیگری است و مشتریان می­توانند برخلاف گذشته، بازخورد واقعی را در زمان واقعی برقرار کنند.

– افزایش آگاهی از برند: با استفاده تقریبا نیمی از جمعیت جهان که از بهترین شبکه­ های اجتماعی استفاده می­کنند، دستیابی به مشتریان جدید به صورتی هدفمند حاصل می ­آید. فکر نکنید که مردم فقط با برندهایی که از قبل از شبکه ­های اجتماعی می­شناخته ­اند سر و کار خواهند داشت. لازم به ذکر است که 60 درصد از کاربران اینستاگرام محصولات جدیدی را در این شبکه­ ها کشف می­کنند.برای آشنایی بیشتر با برند میتوانید مقاله ” برند یا نام تجاری چیست ” را مطالعه نمایید.

– افزایش فروش محصولات: مهم نیست که شما چه نوع محصولی می­فروشید زیرا در هر صورت بهترین شبکه­ های اجتماعی می­توانند به فروش شما کمک زیادی بنمایند. همانطور که تعداد افرادی که از رسانه­ های اجتماعی استفاده می­کنند رو به افزایش است پس جستجوی محصول و تجارت الکترونیکی نیز اهمیت بیشتری پیدا می­کنند. در واقع این زمان مناسبی برای همسان­سازی اهداف بازاریابی اجتماعی و فروش شما است. فروش اجتماعی برای متخصصین فروش فردی در حال حاضر یک ابزار حیاتی محسوب می­شود.

– پیگیری رقابت: شبکه­ های اجتماعی این امکان را به کسب و کارها می­دهد تا با تکنیک­هایی که رقبای آنها برای بازاریابی و فروش محصولات استفاده می­کنند آشنا شوند. لازم به ذکر است که هیچ کس کامل نیست و همه ما در هر لحظه در حال یادگیری هستیم. هدف نهایی کسب و کارها این است که مشتریان صاحبان مشاغل را به خوبی درک کرده و بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند. کارهایی که سایر رقبا در مشاغل انجام می­دهند عبارتند از محافظت از شهرت برند و در نهایت فروش محصولات و خدمات. از این رو نظارت و بررسی امور بازاریابی رقبا می­تواند به ارتقا برند کمک کند.

– ماندگاری در اذهان: شبکه­ های اجتماعی این امکان را به شما می­دهند تا هر زمان که مشتریان و فالوئرهای شما وارد سیستم می­شوند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کرده و ماندگاری خود را در ذهن آنان حفظ نمایید. شما می­توانید پست­های اجتماعی سرگرم­کننده و آموزنده برای مشتریان خود گذاشته و توجه آنها را بیش از پیش جلب کنید.

جمع­‌بندی

در این مقاله با بهترین­ شبکه­ های اجتماعی 2018 تا 2023 آشنا شده و توضیح مختصری در مورد برخی از آنها ارائه نمودیم. بسیاری از شبکه­ های دیگری نیز به جز موارد فوق وجود دارند که به تبلیغ برند شما در دیجیتال مارکتینگ کمک شایانی نموده و می­توانند کسب و کار شما را تا حد زیادی گسترش دهند؛ شبکه­ هایی مانند پینترست، لینکدین، ردیت و … . توجه داشته باشید که قبل از بررسی این شبکه ­های اجتماعی تمامی ویژگی­های مثبت و منفی آنها را در نظر گرفته و سپس برای رونق کسب و کار خود از آنها بهره گیرید.

برخی از سوالات رایج

بهترین شبکه­ های اجتماعی طی سال­های اخیر کدام‌یک بوده‌اند؟

طبق گزارشات فیس بوک، یوتیوب و واتس­اپ در طی سال­های اخیر جایگاه اول تا سوم را در لیست بهترین شبکه­ های اجتماعی به خود اختصاص داده ­اند و از سال 2018 تا 2019، تعداد کاربران به سه میلیارد و 474 نفر رسید و رشد 9 درصدی را در فاصله این دو سال از آنِ خود نمود.

بهترین شبکه­ های اجتماعی 2018 کدامند؟

می‌توان گفت که بهترین شبکه‌های اجتماعی 2018، فیس بوک و یوتیوب بود‌ه و اکثریت قابل توجهی از بزرگسالان از این دو سایت استفاده نموده‌اند. در عین حال، 78 درصد از جوانان (به ویژه سنین 18 تا 24 سال) به دلیل استقبال از سیستم عامل‌های مختلف از Snapchat استفاده کرده‌اند. به همین ترتیب، 71 درصد از آن‌ها در این گروه سنی، اینستاگرام را برگزیده و تقریبا نیمی از آنها یعنی 45 درصد، از کاربران توییتر بوده‌اند.

بهترین شبکه­های اجتماعی ایران کدامند؟

  1. واتس‌آپ
  2. اینستاگرام
  3. توئیتر
  4. تلگرام
  5. یوتوب

 

 

 

دیدگاه‌های شما

0 دیدگاه دربارهٔ «لیست بهترین شبکه‌ های اجتماعی (2018 تا 2023) + میزان محبوبیت»

  1. Greetings from Ohio! I’m bored to death at work so
    I decided to check out your blog on my iphone during lunch break.
    I really like the knowledge you provide here and can’t
    wait to take a look when I get home. I’m surprised at how quick your blog loaded on my mobile ..

    I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, superb site!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان