سجام چیست ؟ 0 تا 100 سجام بورس از ثبت نام تا مراکز احراز هویت

سجام چیست
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

بورس اوراق بهادار یکی از بازارهای مالی است که توجه عده بسیاری را به خود جلب کرده است. در حال حاضر حدودا 11 میلیون ایرانی در بورس تهران فعالیت دارند که این رقم بالا نشان دهنده جذابیت بسیار بالای این بازار برای ایرانیان است.برای این کار لازم است افراد با سامانه سجام آشنایی داشته و بتوانند به درستی از آن استفاده کنند. در ادامه ضمن پاسخ به این که سجام چیست، نحوه ثبت نام در سجام و همچنین نحوه استفاده از سامانه سجام را به شما خوهیم آموخت.

ورود به بورس نیازمند دانش اولیه در مورد این بازار مالی و آموزش بورس است. یکی از اقداماتی که بعد از کسب اطلاعات لازم است سرمایه گذاران انجام دهند، ثبت نام در بورس است. بیشتر افرادی که می­خواهند به تازگی وارد این بازار جذاب و هیجان انگیز شوند تمایل دارند در مورد ثبت نام در بورس بیشتر بدانند.

 ثبت نام در بورس

سجام چیست؟

برخی از افراد تازه وارد به بازار بورس می­خواهند بدانند سجام چیست. در پاسخ به این افراد باید بگوییم که سجام سامانه­ای است که مخفف عبارت سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان است و در بازار سرمایه فعالیت می­کند.

”]

در واقع سجام یک سامانه تجاری نیست بلکه می­توان گفت سامانه مادری است که به جمع آوری اطلاعات مشتریان م ی­پردازد. تمامی افرادی که می­خواهند وارد بازارهای سرمایه گذاری از بورس گرفته تا هر بازار دیگری شوند لازم است در این سامانه ثبت نام کرده و برخی آن را سامانه­ای ملی می­دانند.

مراحل ثبت نام سجام چیست؟

عده بسیاری می­خواهند بدانند چگونه می­توانند در سجام ثبت نام کنند؟ در پاسخ به این افراد می­توان گفت ثبت نام سجام دارای مراحلی می باشد که می توانید در مقاله ” احراز هویت سجام” آن را به صورت مفصل مطالعه نمایید.

سیستم یکپارچه سجام

مزایای ثبت نام در سجام

ثبت نام در سامانه سجام می­تواند افراد را از امکاناتی بهره مند سازد. از جمله این امکانات می­توان به مواردی نظیر موراد زیر اشاره کرد.

  1. با ثبت نام در سامانه سجام شخص می تواند به تمام سرویس های بازار سرمایه وارد شود.
  2. با یک ثبت نام در سامانه سجام اشخاص در مراجعه به هیچ نهاد مالی احراز هویت نمی شوند.
  3. تمامی مدارک، مکاتبات، مرسولات و … شما با استفاده از اطلاعاتی که وارد سجام کرده اید صورت می گیرد.
  4. با استفاده از سجام می توانید در صورت تغییر آدرس و یا شماره تلفن مجددا آن را وارد کنید.
  5. تمامی عایدی نقدی به شماره حسابی که وارد سجام کرده­اید ارسال می­شود البته می­توانید شماره حساب خود را نیز تغییر دهید و از طرف حساب خود بخواهید پول را به آن واریز کند.

نکاتی ضروری هنگام ثبت نام سجام

پیش از این در مورد نحوه ثبت نام در سجام و این که کد بورسی چیست و مزایای آن صحبت کردیم. نکاتی وجود دارد که بهتر است هنگام ثبت نام  سجام به آن­ها توجه کنید. از جمله این که برای ثبت نام در این سایت لازم است مبلغ 10 هزار تومان به صورت آنلاین پرداخت کنید. برای این کار لازم است حتما یک کارت بانک ملی و یا ملت در هنگام ثبت نام همراه خود داشته باشید که رمز یک بار مصرف آن نیز فعال باشد.

نکته دیگر این است که سامانه سجام محلی برای انجام معاملات شما نیست و تنها برای احراز هویت افرادی که می­خواهند وارد بازارهای مالی شوند به کار می­رود. برای معاملات سهام لازم است شخص به کارگذاری بازار سهام مراجعه کند. از آن­جایی که شما  در سجام ثبت نام کرده ­اید نیاز نیست مدرک ارائه دهید و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود می­توانید معاملاتتان را انجام دهید.

توجه داشته باشید چنانچه در هنگام ثبت نام وجه را پرداخت کردید اما در قسمت اپلیکیشن به مشکل برخورد کردید حتما آخرین نسخه اپلیکیشن سیگنال را دانلود کرده و مجددا احراز هویت را بدون پرداخت پول انجام دهید.

ثبت نام در سجام

آیا ثبت نام در سجام اجباری است؟

در پاسخ به این سوال لازم است بگوییم بر اساس مصوبه­ ای که از طرف سازمان بورس ابلاغ شده است، هم افرادی که در گذشته کد بورسی داشته اند و هم افرادی که در حال حاضر می­خواهند وارد بورس شوند لازم است در سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شوند.

سخن پایانی

سامانه سجام، سامانه­ای است که لازم است تمام افرادی که در بورس فعالیت دارند حداقل یک بار در این سامانه ثبت نام کرده و احراز هویت شوند. در واقع سجام به منظور ارائه خدمات و امکانات به مشتریان و مبارزه با پولشویی فعالیت می­کند و محیطی برای انجام معاملات شما نیست. همچنین امکاناتی را نیز در سایت https://www.sejam.ir/ در اختیار افراد قرار می­دهد که با استفاده از آن­ها می­توانند کار خود را راحت ­تر پیش ببرند.

برخی از سوالات رایج:

1. مزایای ثبت نام در سجام چیست؟

1. دسترسی آسان به تمام سرویس های بازار سرمایه
2. تمام مکاتبات و فعالیت های افراد با استفاده از اطلاعاتی که وارد کرده اند صورت می گیرد.

2. به چه نکاتی در زمان ثبت نام سجام باید رعایت کرد؟

داشتن کد بورسی لازم است و همچنین باید مبلغی را برای ثبت نام پرداخت کرد و در این مرحله بهتر است از طریق کارت ملی یا ملت اقدام نمایید.

3. سجام چیست؟

سجام مخفف سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان است. این سامانه درواقع برای هماهنگی و انسجام اطلاعات مشتریان در نظر گرفته شده است و در همین راستا فعالیت می کند. که توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادارو تسویه وجوه ایجاد شده است.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان