همکاری در فروش (Affiliate Makreting) چیست؟ + ۱۵ ایده همکاری در فروش

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

شاید شما هم در مورد بهترین سیستم همکاری در فروش تحقیق کرده‌اید و به‌دنبال پیدا کردن پرسودترین سیستم همکاری در فروش هستید. ایده‌ای که در پشت سیستم همکاری در فروش با پورسانت بالا وجود دارد این است که شما محصولات دیگران را اغلب از طریق یک شبکه وابسته تبلیغ می کنید.

اما در حقیقت مردم به لطف بازاریابی شما خرید می کنند ، کمیسیون دریافت می کنید. جالب است بدانید که در سال‌های اخیر همکاری در فروش محصولات آموزشی (همکاری در فروش محصولات دیجیتال) هم رونق زیادی داشته است.

اگر محصولی دارید و می خواهید فروش بیشتری داشته باشید، می‌توانید از طریق یک برنامه وابسته به مروجین انگیزه مالی بدهید. اگر محصولی ندارید و می خواهید پول در بیاورید، می توانید محصولی را که احساس می کنید ارزش دارد تبلیغ کنید و از آن به عنوان بازاریاب وابسته درآمد کسب کنید.

قبلا در مورد همکاری در فروش صحبت کرده‌ایم اما اکنون میخواهیم بدانیم که در بهترین سیستم همکاری در فروش (همکاری در فروش با پورسانت بالا) ایران و جهان چیست، طرف‌های آن چه کسانی هستند و چطور شروع کنیم؟ بنابراین بیایید به راهنمای بازاریابی افیلیت مارکتینگ خود برویم.

سیستم های همکاری در ایران

همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش یا افیلیت‌ مارکتینگ (Affiliate Makreting) همانطور که از نامش هم مشخص است به همکاري در فروش یک محصول یا خدمت خاص اطلاق می‌گردد.

وقتی یک تولیدکننده بزرگ محصولات خود را به بازار عرضه می‌کند، افراد می‌توانند برای همکاری در فروش محصولات آن اعلام آمادگی کنند. آنگاه بین تولیدکننده و مشتریان افرادی به عنوان همکار فروش قرار می‌گیرند که مشتریان بیشتری برای خرید به تولیدکننده اصلی ارجاع می‌دهند و بابت هر مشتری که خرید انجام دهد، پورسانتی را از تولیدکننده اصلی دریافت می‌کنند.

تصور کنید شما به صورت عمده از خارج کشور اسباب‌بازی خاصی را وارد کشور می‌کنید یا از تولیدکننده‌های داخلی به‌صورت عمده خرید می‌کنید. البته خودتان هم می‌توانید تولیدکننده آن اسباب‌بازی باشید؛ در هر صورت شما فروشنده‌ای هستید که می‌خواهید محصولی که در دست دارید را به‌صورت گسترده با نرخ مصوب به فروش برسانید.

در این‌صورت شما برای فروش گسترده خود به بازاریابان زیادی نیاز خواهید داشت. بازاریابانی که به‌ صورت اینترنتی اقدام به معرفی و فروش محصول شما کنند، سیستم همکاری در فروش ایجاد می‌کنند؛ در واقع شما بخش بزرگی از محصولات خود را با سیستم همکاري در فروش عرضه کرده‌اید.

اگر چه مصرف‌کنندگان نهایی با همان نرخ مصوب محصول شما را دریافت می‌کنند اما شما باید از سود خود به افرادی که همکاري در فروش کرده‌اند پورسانت یا کمسیون بدهید. افرادی که در سیستم همکاري در فروش کار می‌کنند، با عنوان بازاریابان اینترنتی، بازاریاب وابسته یا تبلیغ‌کننده هم خوانده می‌شوند. هدف اصلی از ایجاد سیستم‌های همکاري در فروش، افزایش فروش است.

فرق همکاری در فروش با ویزیتوری

با توجه به تعریفی که از شغل همکاري در فروش ارائه دادیم، ممکن است این سوال هم برای شما ایجاد شده باشد که آیا همکاري در فروش همان ویزیتوری است؟ جواب این سوال «خیر» است.

همکاری در فروش همان ویزیتوری نیست؛ اگرچه شباهت‌های زیادی به هم دارند اما متفاوت از هم هستند. وقتی شما به عنوان یک ویزیتور استخدام می‌شود، محصولات فیزیکی یا خدمات یک شرکت را به‌صورت حضوری (ویزیت کردن) به مشتریان معرفی کرده و در برابر هر فروشی که انجام دهید، پورسانت مشخصی دریافت می‌کنید.

این در حالی است که در سیستم همکاری در فروش هیچ ویزیت یا فروش حضوری صورت نمی‌گیرد. هرآنچه که شما با سیستم همکاري در فروش عرضه می‌کنید باید به صورت اینترنتی باشد. مراحل انجام این کار در ادامه بررسی خواهد شد.

تعاریف مربوطه به بهترین سیستم همکاری در فروش

بهترین تعریف از همکاری در فروش را می‌توان در درآمد غیرفعال هوشمند یافت:

حتما می‌دانید که همکاری در فروش به فرآیند بدست آوردن پورسانت با تبلیغ محصولات دیگران (یا شرکت) گفته می‌شود. شما محصولی را که دوست دارید پیدا می‌کنید ، آن را برای دیگران تبلیغ می‌کنید و برای هر فروشی که دارید بخشی از سود خود را کسب می کنید.

با این حال، وب سایت‌ های معتبر در مورد 4 طرف مختلف درگیر صحبت می کند: تولید کننده و فروشنده محصول و بازاریاب افیلیت. بهترین سایت ها برای همکاری در فروش با پورسانت بالا کدام است؟

وقتی نوبت به بازاریابی فروش می‌رسد، دو معادله وابسته وجود دارد: تولید کننده و فروشنده محصول و بازاریاب افیلیت.

بنابراین همکاری در فروش می تواند به عنوان روند گسترش ایجاد محصول و بازاریابی محصول و معرفی محصول در بین احزاب مختلف شناخته شود ، جایی که هر یک از طرفین با توجه به سهم خود سهمی از درآمد دریافت می کنند.

فقط تبلیغ یا فقط ایجاد محصول نیست که شما را به عنوان بازاریاب افیلیت مارکتینگ ها مشخص می کند.

تعاریف مربوطه به بهترین سیستم همکاری در فروش
شما می توانید هم ایده همکاری در فروش دهید و هم بازاریاب و همچنان از ایده اصلی تقسیم درآمد سود ببرید.

حال بیایید به تمام قسمت‌های بهترین سیستم همکاری در فروش نگاهی بیندازیم.

همکاری در فروش: این حزب بعضاً به عنوان ناشر نیز شناخته می شود. افلیت مارکتینگ‌ها می‌توانند به صورت فردی یا حتی به صورت زنجیره‌ای یا شرکت‌های بزرگ مانند بوش و…  باشند. یک تجارت همکاری در فروش می تواند هر ماه چند صد دلار کمیسیون یا ده ها میلیون دلار درآمد کسب کند.

این جایی است که بازاریابی برای بهترین سیستم همکاری در فروش اتفاق می‌افتد. یک افیلیت مارکتینگ یک یا چند محصول وابسته را تبلیغ می‌کند و سعی می کند مشتریان بالقوه را از ارزش محصول بازرگان جذب و متقاعد کند تا در نهایت خرید آن را انجام دهند. این امر می‌تواند با راه اندازی یک وبلاگ بررسی محصولات فروشنده حاصل شود.

مصرف کننده: مشتری یا مصرف کننده سیستم همکاری در فروش را دور و برش پیدا می کند. بدون فروش ، هیچ کمیسیونی برای توزیع وجود ندارد و هیچ درآمدی برای تقسیم وجود ندارد.

همکاری در فروش
دکترویز

افیلیت مارکتینگ شما در بهترین سیستم همکاری در فروش سعی خواهد کرد در هر کانالی که صلاح می داند، اعم از شبکه اجتماعی، بیلبوردهای دیجیتالی یا از طریق موتور جستجو با استفاده از بازاریابی محتوا در وبلاگ ، به مصرف کننده بازاریابی کند.

این که آیا مصرف کننده می داند که آنها بخشی از سیستم بازاریابی شرکت های همکاری در فروش هستند یا خیر ، بیشتر به شرکت افیلیت بستگی دارد.

برخی تصمیم می گیرند که به مصرف کنندگان خود اطلاع دهند و شرکت های همکاری در فروش بیشتر تمایل دارند در مورد انگیزه بازاریابی خود از نظر مالی شفاف باشند ، اما برخی دیگر این کار را نمی کنند.

بهترین سیستم همکاری در فروش
آنها اجازه می دهند سیستم ردیابی در پس زمینه کار کند ، جایی که مشتری می تواند روند خرید را مثل همیشه دنبال کند و شرکت وابسته همچنان در ازای کارمزد پرداخت می شود.

مصرف کننده معمولاً قیمت بالاتری به بازاریاب شرکت وابسته پرداخت نمی کند ، زیرا هزینه شبکه وابسته قبلاً در قیمت خرده فروشی لحاظ شده است.

شبکه: فقط برخی قسمت شبکه را از معادله بازاریابی همکاری در فروش در نظر می گیرند. اما یک راهنمای بازاریابی همکاری در فروش باید شامل شبکه‌های زیادی باشد  زیرا در بسیاری از موارد، یک شبکه به عنوان واسطه بین شرکت افیلیت و بازرگان کار می کند.

در حالی که می توانید دوره آنلاین شخصی را ایجاد کرده و فقط یک سهم مستقیم از درآمد را با آنها ترتیب دهید ، به شبکه ای مانند ClickBank یا کمیسیون اتصال اجازه پرداخت و تحویل محصول را می‌دهد تا نکته جدی تری در مورد بازاریابی همکاری در فروش شما ایجاد کند.

بعضی اوقات، شرکت‌های افیلیت مجبورند از طریق یک شبکه وابسته از طریق آن شرکت کنند تا حتی بتوانند محصول را تبلیغ کنند. به عنوان مثال، این اتفاق می افتد اگر تاجر فقط برنامه همکاری در فروش خود را در آن شبکه مدیریت کند.

سپس شبکه وابسته به عنوان پایگاه داده بسیاری از محصولات عمل می کند، که بازاریاب شرکت های همکاری در فروش می توانند از بین آنها محصولات موردنظر را انتخاب کنند.

در مورد تبلیغ کالاهای مصرفی ، مانند ابزار ، کتاب ، اسباب بازی و وسایل خانگی ، بزرگترین شبکه همکاری در فروش ، آمازون است. برنامه افیلیت Amazon Associates به شما امکان می دهد هر کالایی را که در سیستم عامل آنها فروخته می شود تبلیغ کنید. آمازون یکی از بهترین سیستم همکاری در فروش جهان را دارد. همکاری در فروش کالای ایرانی به چه صورتی است؟

سیستم افلیت مارکتینگ
هر کسی می تواند ثبت نام کرده و سپس یک لینک همکاری در فروش سفارشی برای محصولات آمازون ایجاد کند. اگر شخصی از طریق لینک شما خرید کند ، کمیسیون کمی بدست می آورید.

با روشن شدن اصطلاحات اساسی، بیایید نمای کلی از چگونگی شروع کار با بازاریابی شرکت های همکاری در فروش خود داشته باشیم.

مزایای همکاری در فروش

سیستم افیلیت یا همکاري در فروش مزایای زیادی دارد که می‌تواند به عنوان یک شغل اصلی و پردرآمد در نظر گرفته شود. افرادی که کارمند یا دانشجو هم هستند، می‌توانند به عنوان یک شاغل پاره‌وقت به آن نگاه کنند. مزایای این نوع از سه کسب و کار موفق در ایران به قرار زیر است:

  • نیاز به سرمایه‌گذاری ندارد.
  • نیاز به تولید محصول یا انبار کردن آن وجود ندارد.
  • وسیله کار همکاری در فروش تنها یک اتصال اینترنتی به همراه کامپیوتر، لپ‌تاپ یا گوشی هوشمند است.
  • در هر زمان و مکانی قابل انجام است.
  • می‌تواند به عنوان یک شغل خانگی و کار در منزل انتخاب شود.
  • درآمد آن نامحدود است.
  • و …..

معایب همکاری در فروش

همکاری در فروش علی‌رغم مزایایی که دارد، معایبی هم دارد که باعث می‌شود افرادی با انجام آن مخالف باشند یا کلاً آن را رد کنند. البته مانند هر شغل یا پیشه دیگر انتظار نمی‌رود تمام آراء ممکن به سود این کسب‌وکار باشد.

بالاخره سلایق، علایق و ارزش‌های خاصی در بین افراد وجود دارد که باعث می‌شود نظرات متفاوتی نسبت به یک کسب‌وکار داشته باشند. تعدادی از آراء مخالف به همکاري در فروش به‌ خاطر مشکلات زیر است:

  • ایجاد ترافیک بالای سایت برای فروش بیشتر کاری زمان‌بر و نسبتاً دشواری است.
  • بازاریابان هیچ کنترلی بر روی کیفیت و معرفی محصولات ندارند.
  • تعداد رقیبان در این کار بسیار زیاد است.
  • برخی از شرکت‌ها بدقول هستند و پول همکاران فروش خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.
  • و ….

همانطور که قبلاً گفتیم، هرکاری که در ظاهر راحت به نظر می‌رسد، دردسرهای خاصی هم دارد. در مورد سیستم همکاري در فروش هم مشکلاتی که عنوان کردیم وجود دارد. بنابراین تنها افرادی می‌توانند این شغل را انتخاب کنند که چالش‌های آن را پذیرفته و بتوانند از موانع این کار عبور کنند.

انواع همکاری در فروش

همکاری در فروش می‌تواند برای فروش یک محصول، خدمت، اکانت با حتی اشتراک ویژه یک سایت صورت بگیرد. در اینجا به چند مورد از مدل‌های همکاري در فروش رایج اشاره خواهیم کرد:

  • همکاری در فروش محصولات فیزیکی

این نوع از همکاری در فروش رایج‌ترین مدل مربوط به این کسب‌وکار است. در این صورت افراد با تبلیغ محصولات فیزیکی در سایت خود اقدام به معرفی و فروش آن محصولات می‌کنند. هم در سطح جهان و هم در کشور خودمان این مدل از همکاري در فروش به صورت گسترده انجام می‌شود و طرفداران زیادی هم دارد.

شرکت‌ها بین 2 تا 10 درصد بابت فروش هر محصول به همکاران خود پورسانت پرداخت می‌کنند. (نرخ پورسانت هر محصول با دیگری متفاوت است)

همکاری در فروش محصولات فیزیکی

  • همکاری در فروش خدمات

دیگر مدل رایج همکاری در فروش، مشارکت در فروش خدمات است. هر خدمت خاصی که به ‌صورت گسترده ارائه شود می‌تواند همکاران زیادی برای فروش نیاز داشته باشد. در کشورمان این نوع از همکاری در فروش بیشتر برای سایت‌های فروش هاست و سرور در دسترس است.

  • همکاری در فروش فایل ‌های الکترونیکی

احتمالاً وقتی در گوگل دنبال دوره آنلاین خاصی گشته‌اید، متوجه این موضوع شده‌اید که برخی از سایت‌ها محصول اصلی را ندارند، بلکه تنها لینک سایت اصلی که آن دوره را ارائه کرده است در سایت خود قرار داده‌اند.

وقتی شما از طریق یکی از این سایت‌ها به صفحه اصلی فروش محصول هدایت می‌شوید و پس از پرداخت محصول را دانلود می‌کنید، درصدی از سود فایلی که خریداری کرده‌اید به جیب صاحب سایتی که اولین بار وارد آن شدید واریز می‌شود.

همکاري در فروش نسخه آنلاین فیلم‌های سینمایی تازه اکران شده، دوره‌های آموزشی آنلاین و کتاب‌های الکترونیکی از جمله رایج‌ترین مدل این نوع همکاري در فروش هستند.

  • همکاری در فروش با ارجاع دوستان

مطمئناً با این مدل از همکاری در فروش به کرار روبه‌رو شده‌اید. مثلاً ار سایت‌ها یا سرویس‌های زیادی استفاده کرده‌اید که در برابر دعوت از دوستان یا معرفی آن‌ها به سایر افراد به شما امتیازات ویژه‌ای داده‌اند.

همین که تاکسی‌های اینترنتی در برابر هر فرد جدیدی که به سیستم آن‌ها معرفی کنید، یک سفر رایگان یا تخفیف ویژه سفر ارائه می‌کنند، این نوع از همکاري در فروش است. البته در این مدل همیشه پاداش‌ها به‌صورت پولی واریز نمی‌شود؛ گاهی در برابر دعوت دوستان و سایر افراد به استفاده از این سرویس‌ها تنها امتیاز یا تخفیف دریافت می‌کنید.

بهترین سیستم همکاری در فروش

  • سیستم همکاری در فروش سایت آمازون

آمازون یکی از بزرگترین پلتفرم‌های ارائه دهنده همکاري در فروش به خیل عظیمی از افراد در سراسر جهان است. سیستم همکاری در فروش آمازون، همکاري در فروش محصولات فیزیکی است (البته محصولات دانلودی هم به تعداد کمتر قرار دارد).

هرکسی که بخواهد در هر جای دنیا می‌تواند با ثبت‌نام در بخش همکاری در فروش سایت آمازون، برای تعدادی از محصولات آن تبلیغ کرده و در برابر هر فروشی که برای آمازون انجام دهد، پورسانت دریافت خواهد کرد.

همکاري در فروش آمازون را می‌توان بزرگترین سیستم همکاري در فروش دنیا دانست. تنوع محصولات این سایت به حدی زیاد است که شما از مداد و پاک کن گرفته تا لباس، ظروف، ماشین، خانه یا حتی جزیره را برای تبلیغ و همکاری در فروش آن انتخاب کنید.

با توجه به تحریم بودن آی‌پی‌های ایران و بانک‌های ایرانی در جهان، همکاري در فروش سایت آمازون برای ایرانیان کمی دشوار است و نیاز به دور زدن تحریم‌ها دارد. اما حتی با این اوضاع نیز افرادی در داخل کشورمان هستند که با همکاری در فروش آمازون به درآمدهای خوبی دست پیدا کرده‌اند.

مقاله اختصاصی ما در مورد ” کسب درآمد از آمازون ” را مطالعه نمایید.

  • سیستم همکاری در فروش سایت دیجی‌کالا

اگر همکاری در فروش آمازون کار سختی باشد، همکاري در فروش سایت دیجی‌کالا برای ایرانیان بسیار راحت و بی‌دردسر است. می‌توان دیجی‌کالا را نمونه داخلی آمازون دانست که در آن بیش از دو میلیون محصول گوناگون برای فروش وجود دارد.

پس از اینکه دیجی‌کالا این امکان را ایجاد کرد، افراد زیادی از سراسر کشور برای همکاری در فروش دیجی کالا داوطلب شدند. سیستم همکاری در فروش دیجی‌کالا علاوه بر فروش محصولات فیزیکی در مورد دعوت از دوستان هم ممکن خواهد بود؛ به طوری که دیجی‌کالا بابت هر ثبت‌نام جدید در سایتش از طرف شما بین 9 تا 20 هزار تومان پورسانت پرداخت می‌کند.

سایت بزرگ دیجی‌کالا با 20 میلیون بازدید ماهانه، پرمخاطب‌ترین فروشگاه آنلاین ایران و خاورمیانه می‌باشد. بنابراین اگر بتوانید به‌صورت اصولی همکاری با دیجی‌کالا را شروع کنید، در عرض چند ماه به درآمدهای میلیونی از آن خواهید رسید.

سیستم همکاری در فروش سایت دیجی‌کالا

بهترین سیستم همکاري در فروش کشور همین همکاري در فروش سایت دیجی‌کالا خواهد بود. برای موفقیت در این کار دوره‌های آموزشی زیادی تحت عنوان «آموزش همکاری در فروش دیجی‌کالا» طراحی شده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. آمارها نشان می‌دهد افراد زیادی توانسته‌اند در عرض یک هفته یا یک ماه از طریق همکاری در فروش دیجی‌کالا به درآمد 30 میلیون تومانی هم برسند.

البته شما اگر خود تولیدکننده یک محصول هم باشید، می‌توانید از دیجی‌کالا برای فروش محصولتان استفاده کنید. این سایت بزرگ راه‌های زیادی را برای فروش و کسب درآمد محصول ایجاد کرده است که هرکدام از آن‌ها می‌تواند فرصت تازه‌ای را پیش روی شما قرار دهد.

آشنایی با سیستم آموزش افیلیت مارکتینگ

بازاریابی واسطه نوعی فرایند می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان با انجام بازاریابی برای شرکت‌های مختلف و فروش محصول آن‌ها به میزان قابل‌توجهی درآمد رسید.

بسیاری از منابع سیستم همکاری در فروش را فرآیند بسیار آسان و درآمدزایی می‌دانند. در این سیستم شخص بازاریاب یا  همکار در فروش با تبلیغات و فروش محصول یک شرکت درصدی از قیمت محصول را به‌عنوان پاداش خود برمی‌دارد.

البته مدت‌زمان تقریباً زیادی است که این سیستم ایده همکاری در فروش در ایران باب شده است و مراکز و شرکت‌های معروف ایرانی زیادی به جذب همکاری در فروش محصولات خود مشغول هستند.

این نوع همکاری می‌تواند درزمینهٔ هایی چون  ایده همکاری در فروش محصولات آموزشی، ارزانکده و همکاری در فروش دیجی کالا باشد، که سایت بسیار معروف و شناخته‌شده ای در سطح ایران است.

در خصوص ایده همکاری در فروش دیجی کالا می توان اینگونه گفت که شما با یک عضویت ساده می توانید به فروش کالاهای متنوع موجود در دیجی کالا مشغول شوید و در ازای هر فروشی که می کنید پورسانت دریافت کنید.

در هر یک از سیستم های همکاری ذکر شده در بالا شما می توانید با استفاده درست از شبکه های اجتماعی چون تلگرام واتساپ اینستاگرام و غیره با ایجاد کانال و پیج تبلیغاتی به کسب درآمد آنلاین مشغول شوید.

همکاری در فروش موبایل

به‌ عنوان مثالی دیگر در زمینهٔ بازاریابی واسطه می‌توان به سیستم افلیت بازار اشاره کرد.

این سیستم فروش معروف ایرانی فعالیت خود را از سال ۹۱ آغاز کرده است و با جذب همکاران درزمینهٔ فروش توانسته است شغل بازاریابی اینترنتی را به یکی از پردرآمدترین مشاغل اینترنتی تبدیل کند.

| تولیدات خانگی پر سود”]

روند کار سیستم همکاری درفروش بازار نیز همانند سایر بازاریابی‌های واسطه می‌باشد. در ادامه ۱۵ ایده فروش را مطرح کرده‌ایم.

5 راه برای موفقیت در سیستم همکاری در فروش

برای موفقیت در شغل همکاری در فروش دیجی‌کالا یا هر سایت و شرکت دیگری می‌توانید از اصول خاصی استفاده کنید. در این مطلب به تعدادی راه‌حل‌های موفقیت در سیستم همکاری در فروش اشاره می‌کنیم که در ابتدای کار می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. این راه‌حل‌ها به قرار زیر هستند:

  • جمع‌آوری اطلاعات

بدون داشتن اطلاعات درست دست به هیچ کاری نزنید. اگر در مورد همکاری در فروش به هر سایتی اعتماد کنید، ممکن است بعدها برای گرفتن دستمزد دچار مشکل شوید. همین مورد درباره انتخاب محصولات کم‌فروش یا خاص هم می‌تواند تکرار شود.

تصور کنید چقدر غم‌انگیز خواهد بود اگر کلی برای یک محصول تبلیغ کنید و زحمت بکشید اما نتوانید نتیجه مطلوبی کسب کنید. بنابراین هم در مورد سایت‌های برتر ارائه دهنده همکاری در فروش و هم درباره نوع محصولات اطلاعات کافی کسب کنید.

بهتر است، قبل از شروع کار خودتان با افرادی که در این مسیر قدم گذاشته اند، مشورت کنید. در نتیجه بهتر است در ابتدای شروع مسیر با افراد ماهر و خلاق در این مسیر گفت و گو کنید و از چالش­ها و دغدغه­های آنان باخبر شوید.

با توجه به مواردی که با آن­ها اشاره شد، سعی کنید با افراد مختلف در زمینه کاری خود ارتباط برقرار کنید و دایره ارتباطی خود را گسترش دهید که در نهایت با اطلاعات بیشتری وارد مسیر خودتان شوید.

  • همکاری در فروش محصولات باکیفیت

یکی از اشکالات اصلی که به همکاری در فروش وارد شده بود، عدم اختیار بازاریابان بر روی کیفیت محصولات بود. این اشکال بزرگ را می‌توان با انتخاب محصولات باکیفیت رفع کرد. شما اگر روی محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید حساس هستید، بهتر است تنها محصولات و خدماتی که از بالاترین کیفیت برخوردار هستند را برای تبلیغ و فروش انتخاب کنید. در این‌صورت هم وجدانتان راحت خواهد بود و هم بهتر خواهید فروخت.

به این موضوع توجه داشته باشید که امروزه افراد زیادی در بازار فعالیت می­کنند و شما رقیب­های زیادی دارد. بر این اساس لازم است که محصول با کیفیتی ارائه دهید که در نهایت بتوانید رضایت افراد را به خود جلب کنید و در کسب و کار خود پیشرفت کنید.

توجه داشته باشید محصول با کیفیت درواقع ضامن رشد و پیشرفت شما در کسب و کارتان است. برای ارتباط بیشتر با مخاطب بهتر است، نیاز او را بشناسید و در نهایت با ارائه محصولی با کیفیت نظر او را جلب کنید، این اتفاق در نهایت به گسترش کسب و کار شما کمک می­کند و راه را برای شما هموار می­سازد.

آموزش همکاری در فروش

  • روی سئوی سایت خود کار کنید

برای اینکه بتوانید ترافیک بیشتری را به سمت سایت‌تان جذب کنید، باید به‌صورت اختصاصی روی بهینه کردن و سئو صفحات سایت‌تان کار کنید. سئو کمک می‌کند تا افراد مختلف راحت‌تر بتوانند صفحات محصول شما را پیدا کنند.

در این‌صورت تعداد بازدیدها بالا رفته و امکان کسب درآمد شما هم در همین راستا افزایش پیدا خواهد کرد. سئوی مناسب می‌تواند اصلی‌ترین عامل افزایش فروش شما باشد، بنابراین توجه به آن را در اولویت قرار دهید. برای اینکار بهتر است از بزرگ‌ترین متخصصین وب و سئو مشورت بگیرید تا شما را بهتر از هرکسی راهنمایی کنند.

در ادامه بررسی موضوع انواع همکاری در فروش به این موضوع توجه داشته باشید که هرچقدر محصول مناسب و با کیفیتی ارائه دهید ولی روی سئوسایت خود کار نکنید، مخاطب شما و محصول شما را نمی­شناسد. با توجه به اینکه کسب و کارها در سال­های اخیر به سمت مجازی شدن رفته اند، بهتر است، تاثیر شبکه­های اجتمائی بر کسب و کار خود را جدی بگیرید که در نهایت از این طریق به پیشرفت و موفقیت مناسبی برسید.

  • شبکه‌های اجتماعی را جدی بگیرید

شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و یوتیوب می‌توانند دیگر ابزار کاربردی همکاری در فروش شما باشند. برخی از افراد حتی سایت هم ندارند و تنها از طریق اینستاگرام یا دیگر رسانه‌های اجتماعی شروع به همکاری در فروش می‌کنند که البته قوائد خاص خودش را دارد.

بهترین کار فعالیت در پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی موازی با فعالیت‌های وبسایت‌تان است. اگر مدیریت تمام این صفحه‌ها برای‌تان دشوار است، در کنار سایت اصلی‌تان، تنها در یکی از این رسانه‌ها فعالیت کنید. مثلاً به‌جای اینکه هم حساب توییتر، یوتیوب و اینستا داشته باشید، در کنار سایت‌تان تنها از اینستاگرام استفاده کرده و بقیه را فیلتر کنید.

مورد بعدی که فعالیت در شبکه­های اجتمائی را می­توانید برای خود آسان­تر کنید، استفاده از ادمین شبکه­های اجتمائی است. با توجه به حجم کاری شما که پس از مدت مشخصی بیشتر می­شود، بهتر است، افرادی را برای ادمین شبکه­های اجتمائی خود استخدام کنید که بتوانید محصولات خود را در شبکه­های اجتمائی به بهترین شکل ممکن عرضه کنید که در نهایت به رشد و پیشرفت در زمینه کاری خود برسید.

این رسانه اجتماعی به تنهایی می‌تواند پیشرفت بسیار زیادی را در فروش شما ایجاد کند. هرچقدر در برنامه‌های اجتماعی فعال‌تر باشید، شانس موفقیت شما بالاتر خواهد رفت؛ چراکه تعداد کاربران این برنامه‌ها هر روز بیشتر می‌شود.

  • از ایمیل استفاده کنید

فرستادن ایمیل به مخاطبان هدف هم می‌تواند یکی دیگر از راه‌های خلاقانه و کاربردی برای افزایش فروش باشد. بدست آوردن ایمیل کاربران از طریق ثبت‌نام در وبسایت‌تان امکان‌پذیر خواهد بود.

خرید و استفاده از بانک‌های ایمیل هم ممکن است اما بهترین راه ذخیره کردن اطلاعات کاربران سایت خودتان است. با اضافه کردن هر محصول جدید به سیستم همکاری در فروشتان، می‌توانید یک ایمیل به کاربران ارسال کرده و ضمن معرفی محصول، پیشنهاد خرید بدهید.

در ادامه بررسی موضوع سایت همکاری در فروش می­توان گفت، با توجه به گسترش کسب و کارهای مجازی و افزایش مخاطبان به این موضوع توجه داشته باشید که ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راه­های برقراری ارتباط با مخاطب است. بر این اساس می­توان گفت، در جهت ارسال ایمیل مارکتیگ بهتر است، ویژگی­های محصول خود را معرفی کنید.

برای ارتباط بیشتر جهت ارسال ایمیل مارکتیگ به مخاطب بهتر است، در ابتدا نیاز مخاطب را بشناسید و در ایمیلی که ارسال می­کنید به طور مشخص به موارد مورد نیاز مخاطب اشاره کنید.

همکاری در فروش کالا

15 ایده همکاری در فروش تا ماهی 50 میلیون تومان

  1.  قطعات الکترونیکی
  2. کالاهای زودمصرف
  3.  پوشاک و البسه
  4. فروش کالاهای پت شاپ
  5. فروش وسایل تعمیر و قطعات دستگاه‌ها
  6. فروش کتاب و وسایل فرهنگی
  7. فروش لوازم‌ التحریر و…
  8. فروش موبایل و قطعات جانبی آن
  9. فروش کالاهای دست دوم
  10. فروش کالاهای آشپزخانه
  11. فروش کالاهای منزل و دکوراسیون
  12. فروش مواد خوراکی
  13. فروش کارت شارژ و…
  14. فروش لپ‌تاپ و…
  15. فروش تجهیزات صوتی تصویری

بررسی اجمالی و آموزش ­فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش

همانطور که گفتم، در اصل دو طرف معادله همکاری در فروش وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، با این فرض که قصد ندارید یک شبکه وابسته مانند کمیسیون اتصال ایجاد کنید.

شما می توانید در ازای دادن پورسانتی از فروش که انجام می دهند، تاجر شوید و از دیگران بخواهید محصول شما را تبلیغ کنند.

یا می توانید برای کسب درآمد، به یک بازاریاب افیلیت برای یک یا چند محصولی تبدیل شوید که دوست دارید آن را تبلیغ کرده و آن را برای مصرف کنندگان به بازار عرضه کنید.

در حالی که بیشتر افراد با انتخاب مسیر وابسته شروع به کار می کنند و مطمئناً مسیر آسان تری است ، ایجاد ترافیک کافی برای درآمدزایی قابل توجه فقط از فروش شرکت های همکاری در فروش سریع یا آسان نیست.

به همین دلیل شما را در ۳ مرحله اساسی که می توانید برای شروع در هر دو طرف بهترین سیستم همکاری در فروش شروع کنید، راهنمایی می کنیم.

چگونه در ۳ مرحله فروشنده بهترین سیستم همکاری در فروش شوید

اگر می خواهید به یک فروشنده در بهترین سیستم همکاری در فروش تبدیل شوید و سپس با فروش محصول خود توسط شرکت های همکاری در فروش درآمد کسب کنید ، ۳ گام ساده و در عین حال آسان وجود دارد که می توانید بردارید. در ادامه با سیستم همکاری در فروش بازار همراه باشید.

اول، شما باید یک ایده محصول داشته باشید. در بخش بعدی چند روش به شما نشان می دهیم که می توانید این ایده ها را بر اساس آنچه در حال حاضر محبوب است، تولید کنید.

همکاری در فروش اینترنتی

دوم، شما باید ایده خود را تأیید کنید. شما فقط می توانید پیش بروید و ایده خود را بسازید. اما ، اگر مردم حتی آن را نخواهند چه؟ ایده فقط در صورتی خوب است که مردم واقعاً بخواهند آن را زنده کنند.

سوم، شما باید محصول را ایجاد کنید. از آنجا که ایجاد یک محصول فیزیکی معمولاً با سرمایه گذاری و خطرات زیادی همراه است ، من فقط روش های ایجاد محصولات دیجیتالی را به شما نشان خواهم داد.

این مکان ها بهترین مکان برای شروع کار هستند زیرا معمولاً فقط به وقت شما نیاز دارند و هزینه کمی یا بی هزینه می کنند.همچنین، هنگامی که محصول شما ایجاد و منتشر شد، هنوز باید برای تبلیغ محصول خود شرکت های وابسته پیدا کنید و اینجاست که آموزش فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش می توانند به شما کمک کنند.

مرحله 1: ارائه یک ایده محصول برای رسیدن به بهترین سیستم همکاری در فروش

مردم همیشه می گویند ایده پردازی دشوار است اما اینطور نیست ایده‌ها آسان هستند. تنها برای پیاده سازی ایده ها نیاز به متخصصان این حوزه داریم. مشاوره کارآفرینی می تواند در ابتدای مسیر کمک کننده باشد و در ادامه مسیر و بعد از راه اندازی بیزینس نیاز است که از یک مشاوره کسب و کار کمک گرفت.

اما، اگر فکر می کنید ایده شما باید بسیار اصیل باشد و از نبوغ ناب مغز شما نشات گرفته باشد سخت است. اگر می‌خواهید از طریق تجارت بازاریابی همکاری در فروش درآمد کسب کنید، نمی‌توانید اصولی به ایده خود وابسته باشید.

در عوض، فقط ببینید چه محصولات و خدماتی از قبل وجود دارد. در نظر بگیرید که چگونه می توانید با ارائه چیزی که مشکلات این محصولات را برطرف می کند، آنها را بهبود ببخشید.

اگر شما یک شخص خانه‌دار هستید شاید می‌خواهید محصولی تهیه کنید که کارهای خانه را راحت تر کند. به عنوان مثال ، می توانید به دنبال یک ربات جاروبرقی باشید تا برخی ایده ها را بدست آورید. سایت Robat vacuum reviews حتما اولین نتیجه سرچ در گوگل خواهد بود. در این سایت فقط با بررسی تک تک بررسی ها ، می توانید فوراً ببینید چه چیز منفی در این ربات ها وجود دارد و چه مواردی می توانید به طور بالقوه بهبود یابید.

انواع همکاری در فروش

بنابراین ، یک ایده عالی می تواند ایجاد یک دیوار مجازی باشد که برای همه ربات های نظافت کار کند.

تصور می کنیم شما می توانید به هرکسی که یک ربات نظافت کار دارد سیستمی بفروشید که به عنوان یک دیوار مجازی کار می کند ، و ربات با تنظیم آن سیستم فقط یک فضای از پیش تعریف شده را تمیز می کند.

اکنون این یک ایده عالی و شگفت انگیز است! این برای هر کاری مفید است ، من به شما نشان خواهم داد

روش دیگری که می توانید تحقیق کنید استفاده از ابزاری به نام Buzzsumo است که محبوبیت شما را براساس اشتراک های اجتماعی به شما نشان می دهد.

ظاهراً مردم واقعاً می خواهند بدانند که چگونه می توان قلعه های ماسه ای خنک ساخت. بنابراین ، چه کاری می توانستید انجام دهید؟

مجموعه ای از فیلم ها را ضبط کنید که در آن گام به گام به مردم نشان می دهد که چگونه 5 قلعه ماسه ای بسیار خاص و حماسی بسازید.

تمام موارد بالا می توانید ایده مناسبی برای شما باشد همچنین می توانید با مطالعه مقاله ” 18 ایده کارافرینی زنان : ۰ تا ۱۰۰ موفقیت در کارافرینی ” به ایده های بیشتری دست پیدا کنید .

همکاری در فروش دیجی کالا
مرحله 2: اعتبار سنجی ایده شما برای فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش

طبق قانون همکاری در فروش برای اینکه در نهایت یک مجموعه عالی از فیلم های قدیمی که هیچ کس نمی خواهد آنها را بخرد انجام دهید ، باید ابتدا ایده خود را تأیید کنید.

با پرسیدن سوال اطمینان حاصل کنید که آیا آنها ایده شما را خریداری می کنند یا خیر؟ نه اینکه فقط از آنها در مورد میزان علاقه شان به این ایده سوال کنید.

زیرا هرکسی ممکن است ایده شما را دوست داشته باشد یا از آن استقبال کند. اگر آنها با بله پاسخ دهند، باید بلافاصله بپرسید آیا حاضر هستید که بابت این ایده هزینه ای پرداخت کنید؟ توجه کنید که پاسخ مثبت آن ها به این سوال به این معنی نیست که حتماً هزینه ای پرداخت خواهند کرد.

وقتی مردم به محصول شما علاقه مند هستند ، به آنها فرصت خرید دهید. در صورت دریافت مقدار مشخصی سفارش ، می توانید از PayPal استفاده کنید و بگویید که با ثبت سفارش و پرداخت مبلغی شروع به ساختن محصول می کنید.

پس از عبور از آستانه خود و اطمینان از اینکه مردم واقعاً آن را می خواهند ، می توانید شروع به ایجاد محصول کنید.

مرحله 3: ایجاد محصول برای فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش

برای ایجاد یک محصول تعداد زیادی مرحله باید دنبال کنید و این یک راهنمای کارآفرینی نیست ، اما می خواهیم شما را به برخی از مبتدیان خوب معرفی کنم.

من فقط منابعی را برای راه اندازی محصولات دیجیتالی در اختیارتان قرار می دهم ، زیرا نمی خواهم وقت و هزینه گرانبهایی را برای تولید یک محصول فیزیکی در اولین تلاش خود هدر دهید …

سیستم همکاری در فروش
مرحله 4: جست‌ و جوی شرکا برای یافتن بهترین سیستم همکاری در فروش

قسمت فنی در اینجا کار ساده ای است. با استفاده از ابزارهایی مانند Gumroad یا Digital Product Delivery ، به راحتی می توانید شرکای برنامه های همکاری در فروش را تنظیم کرده و به آنها اجازه دهید کمیسیون ها را جمع کنند.

بخش دشوار یافتن شرکایی است که در واقع مخاطبانی دارند که به آنچه شما باید بفروشید علاقه مند هستند. هرچه محصول شما شایستگی بیشتری داشته باشد، جذب آن توسط سایر فروشندگان بیشتر خواهد بود و بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد.

می توانید به سادگی برای آنها ایمیل ارسال کنید ، خود و محصول خود را معرفی کنید و از آنها سوال کنید که آیا تمایل به همکاری در فروش دارند یا خیر.

نکته مثبت: کمیسیون‌های بهترین سیستم همکاری در فروش 50٪ یا بالاتر در محصولات دیجیتال بسیار رایج است زیرا شما هزینه تکثیر ندارید. در اینجا حرص نخورید، سهم را به طور مساوی تقسیم کنید تا همه از این همکاری در فروش سود ببرند.

با جست و جو کردن در گوگل”وبلاگ بررسی اسباب بازی” همچنین نتایج زیادی را مشاهده خواهید کرد ، جایی که مردم نظرات خود را در مورد اسباب بازی ها می نویسند.

علاوه بر این ، بسیاری از کانال های YouTube دسته های خاصی از اسباب بازی ها را بررسی می کنند. اگر موردی را پیدا کردید که اسباب بازی های کودکان را مرور می کند ، احتمالاً مناسب محصولات همکاری در فروش شما نیز خواهد بود.

فقط سعی کنید یک نفر را برای همکاری در فروش پیدا کنید و اولین تبلیغ تبلیغات خود را شروع کنید. بعداً می توانید کمیسیون ها و جزئیات را تنظیم کنید ، قسمت مهم شروع کار است.

اگرچه ممکن است شرایط را به گونه ای تنظیم کنید که شما فقط نقش یک همکاری در فروش ارزانکده را داشته باشد.

در ادامه ۱۰ مورد از سایت‌های سایت های همکاری در فروش( بهترین سیستم همکاری در فروش بازار) را مطرح کرده‌ایم و یک مقایسه با دیگر رقبای آن‌ها داشته‌ایم.

  1. سیستم همکاری در فروش دیجی کالا (همکاری در فروش لباس)
  2. بوتیک؛ یک جستجوگر لباس جذاب (تخصصی ‌ترین و بهترین سیستم همکاری در فروش پوشاک)
  3. سیستم همکاری در فروش سبز گستر
  4. سیستم همکاری در فروش میهن استور
  5. سیستم همکاری در فروش می مارکت (پایگان)
  6. Amazon Associates
  7. Jet Affiliate Program
  8. Walmart Affiliate Program
  9. Target Affiliate Program
  10. eBay Partners

لیست بالا ۱۰ مورد از سیستم‌های همکاری در فروش با پورسانت بالا در سراسر دنیا است که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. در حقیقت این مدل کسب‌وکار هنوز در کشور ایران به شکل کامل جا نیفتاده است و به همین خاطر شرکت‌هایی که سیستم‌های همکاری در فروش ارائه می‌دهند مشکلات زیادی دارد. در بین این شرکت‌ها سیستم همکاری در فروش دیجی کالا بهتر از سایرین است اما باز هم نسبت به نمونه‌های خارجی ضعف دارد.

به‌طور کلی سیستم‌های همکاری در فروش به شکل قابل توجهی در حال رشد هستند اما باید در نظر داشته باشید که در ایران هنوز این سیستم به شکل کاملی جانیفتاده است و باید سعی کنید با احتیاط بیش‌تری به این شغل بپردازید. در حال حاضر بهترین سیستم همکاری در فروش ایران (بهترین سیستم همکاری در فروش پوشاک) ، سیستم همکاری در فروش دیجی کالا یا همکاری در فروش ارزانکده است که البته مشکلاتی هم دارد اما در هر صورت به عنوان یک سیستم همکاری در فروش منظم می‌توانید روی آن حساب کنید. نظر شما در مورد سایت های همکاری در فروش چیست؟

سخن نهایی

راه‌حل‌هایی که برای فروش بیشتر در شغل همکاری در فروش‌ها ارائه کردیم، تنها بخشی از ده‌ها راه‌حل مفید برای افزایش فروش هستند. شما با خواندن کتاب‌های تخصصی این حرفه یا شرکت در دوره‌های حضوری و آنلاین آموزش همکاری در فروش می‌توانید راه‌های بیشتر و کاربردی‌تری را یاد بگیرید. بهتر است برای انتخاب این شغل عجله نکنید.

اگرچه همکاری در فروش بسیار متداول شده است اما شما تنها زمانی می‌توانید در آن موفق باشید که با علاقه و مستمر کار کنید. البته نه تنها در همکاری در فروش، بلکه در انتخاب هر شغل یا حرفه‌ای باید علاقه شخصی خود را نیز در نظر بگیرید.

همکاری در فروش می‌تواند به عنوان یک شغل پاره‌وقت هم انتخاب شود؛ اما وقتی به صورت پاره‌وقت روی سایت و صفحه مجازی خود کار کنید باید انتظار درآمد یک کار پاره‌وقت هم از آن داشته باشید.

یکی از موضوعاتی که برای همکاری در فروش می­توان به آن اشاره کرد، سایت های همکاری در فروش لباس و سایت همکاری در فروش لباس است. با توجه به این موضوع می­توان گفت، یکی از راه­های مهم برای افزایش همکاری در فروش استفاده از فضای مجازی انواع اپلیکیشن­ها و سایت­ها است.

با توجه به این موضوع بهتر است، مهارت­های لازم در جهت افزایش فعالیت در شبکه­های اجتمائی را بیاموزید. در نهایت اگر با توجه به فشارهای کاری زمان مدیریت شبکه­های اجتمائی ندارید، بهتر است، افرادی را به عنوان ادمین استخدام کنید که به شما کمک کنند.

برخی از سوالات رایج

منظور از سیستم همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش با پورسانت بالا با تبلیغ محصولات دیگران (یا شرکت) گفته می‌شود. شما محصولی را که دوست دارید پیدا می‌کنید ، آن را برای دیگران تبلیغ می‌کنید و برای هر فروشی که دارید بخشی از سود خود را کسب می کنید.

3 گام موفقیت در سیستم همکاری در فروش کدامند؟

 مرحله 1: ارائه یک ایده محصول برای رسیدن به بهترین سیستم همکاری در فروش

 مرحله 2: اعتبار سنجی ایده شما برای فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش

 مرحله 3: ایجاد محصول برای فعالیت در بهترین سیستم همکاری در فروش

 مرحله 4: جست‌وجوی شرکا برای یافتن بهترین سیستم همکاری در فروش

نقش افیلیت مارکتینگ در سیستم همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ شما در بهترین سیستم همکاری در فروش سعی خواهد کرد در هر کانالی که صلاح می داند، اعم از شبکه اجتماعی، بیلبوردهای دیجیتالی یا از طریق موتور جستجو با استفاده از بازاریابی محتوا در وبلاگ ، به مصرف کننده بازاریابی کند.

دیدگاه‌های شما

4 دیدگاه دربارهٔ «همکاری در فروش (Affiliate Makreting) چیست؟ + ۱۵ ایده همکاری در فروش»

  1. این 15 ایده همکاری در فروش خیلی عالیه، تو ماه درآمد خیلی خوبی ازشون میشه داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان