ثروتمندترین زنان جهان چه کسانی هستند؟! + عکس 2022 – 2023

ثروتمندترین زنان جهان چه کسانی هستند؟!
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

در طول تاریخ زنان همواره پا به پای مردان تلاش کرده‌اند و توانستند پس از گذشت این همه سال به تازگی به جایگاه واقعی و برابر خود با مردان دست پیدا کنند. مثال بارز این موفقیت را می‌توان در زنانی دید که توانسه‌اند به تنهایی و با تکیه برهوش و پشتکار خود به ثروت‌هایی افسانه‌ای دست پیدا کنند.

به این موضوع توجه داشته باشید که برای رسیدن به موقعیت پولدارترین زن جهان با چالش­های زیادی مواجه هستید. در هر جامعه ایی برای رسیدن به استقلال زنان چالش­های زیادی وجود دارد. با توجه به این موضوع بهتر است، راه های مهمی که برای رسیدن به استقلال زنان در جوامع امروز وجود دارد را به خوبی بشناسید و با شناخت ان­ها به جایگاه مناسبی در جامعه برسید.

به این موضوع توجه داشته باشید که یادگیری مهارت­های کسب درامد در هر جامعه ایی متفاوت است. با توجه به توانایی­های خود بهتر است کسب و کار مناسبی را برای خود فراهم کنید و به استقلال مالی برسید.

در این مقاله ما سعی کردیم تا چندین نفر از ثروتمندترین زنان جهان را به شما معرفی کنیم، در ادامه این مقاله ما به شما می‌گوییم که شغل ثروتمندترین زنان جهان چیست و رازهای میلیاردر شدن آنها چه بوده است تا توانسته اند به این ثروت‌های افسانه‌ای دست پیدا کنند.

حقیقت این است که ثروتمندترین زنان جهان با به عهده گرفتن نمایندگی صنایع مختلفی از جمله مد، پوشاک، خرده فروشی‌ها، غذا، نوشیدنی، املاک، مستغلات و … توانستند زندگی مرفه ی را برای خود و خانواده‌هایشان فراهم کنند. در واقع زنان ثروتمندی که قرار است در این مقاله به شما معرفی کنیم ممکن است ثروت خود را از طریق مشاغل خانوادگی، خلق یک ایده و یا حتی ارثیه به دست آورده باشند اما باز هم ثروتمند محسوب می‌شوند و در لیست ما قرار می‌گیرند.

ثروتمندترین زنان جهان

  1. آلیس والتون

  • ارزش خالص: 54.4 میلیارد دلار
  • کشور: ایالات متحده
  • منبع ثروت: والمارت

آلیس واتر یکی دیگر از پولدار ترین زنان جهان و تنها دختر بنیانگذار Walmart  سام والتون است. او پیش از اینکه مانند برادرانش راب و جیم برای والمارت کار کند، به کارهای هنری توجه وافری داشت.

وی موزه هنرهای آمریکایی Crystal Bridges را در سال 2011 در بنتونویل آرکانزاس افتتاح کرد. آلیس والتون پس از از دست دادن جایگاه خود به وراث لورآل، فرانسوا بتنکورت مایرز در سال 2019  دوباره توانست ثروتمندترین زن جهان 2023 شود.

با اینکه تمام دنیا در سال گذشته پستی‌ها و بلندی‌های زیادی را در تجارت و اقتصاد طی کرده است، اما ثروت والتون از سال گذشته تا کنون 23٪ افزایش یافته است. وی نقشی در به دست آوردن سرمایه اولیه Walmart نداشته اما در طی برنامه‌هایی توانسته 300 میلیون دلار اوراق قرضه برای کمک به مدارس معتبر جهت سرمایه گذاری در آن‌ها و بازسازی امکاناتشان فراهم کند.

ثروتمندترین زنان جهان

  1. فرانسوا بتانکور می‌یر

  • ارزش خالص: 48.9 میلیارد دلار
  • منبع ثروت: اورآل
  • کشور: فرانسه

او نوه بنیانگذار لورآل اوژن شوئلر است و پس از درگذشت مادرش لیلیان بتنکورت در سن 94 سالگی، در سال 2017 به عنوان وارث سلطنتی لورئال در فرانسه شناخته شد. او ثروتمندترین زن جهان 2020 معرفی شد.

از سال 1997 او عضو هیئت مدیره لورآل محسوب شد و رئیس هیئت مدیره خانواده بود. با توجه به بیماری همه گیر COVID-19  ثروت بتنکورت مایر نسبت به لیست سال گذشته 400 میلیون دلار کاهش یافته است؛ زیرا سهام این غول لوازم آرایشی در دو هفته اول مارس 12 درصد کاهش یافته.

این شرکت در ماه مارس اعلام کرد که کارخانه‌های آن‌ها برای حمایت از نیاز مقامات بهداشتی فرانسه و اروپا ضد عفونی کننده دست تولید می‌کنند.

پولدارترین زنان دنیا

  1. جولیا کوچ و خانواده‌اش (از ثروتمندترین زنان جهان)

  • ارزش خالص: 38.2 میلیارد دلار
  • منبع ثروت: صنایع کوچ
  • کشور: ایالات متحده

او در لیست ثرتمندان سال 2023 عضوی جدید محسوب می‌شود. وی پس از اینکه 42 درصد از سهام Koch Industries را از همسرش دیوید به ارث برد توانست به top10 و لیست میلیاردرهای زن دنیا بپیوندد. البته وی در ماه اوت در سن 79 سالگی درگذشت.

در دهه 1980 وی به شهر نیویورک نقل مکان کرد و به عنوان دستیار طراح مد آدولفو مشغول به کار شد. از موفقیت‌ها و همکاری‌های اودر گذشته می‌توان به چندین مشتری برجسته وی از جمله بانوی اول آمریکا نانسی ریگان اشاره کرد.

در سال 1991 جولیا با دیوید آشنا شد و در سال 1996 ازدواج کردند. وی به همراه همسرش 10 میلیون دلار به مرکز پزشکی Mount Sinai و 10 میلیون دلار به بیمارستان کودکان استنفورد برای بررسی آلرژی‌های غذایی کمک مالی کرده است.

  1. مکنزی بزوس

  • ارزش خالص: 36 میلیارد دلار
  • منبع ثروت: Amazon.Com
  • کشور: ایالات متحده

در ژوئیه 2019  او طلاق خود را با بنیانگذار آمازون جف بزوس نهایی کرد که منجر به اولین حضور وی در این لیست شد. وی یک چهارم سهام شوهر سابق خود که غول تجارت الکترونیکی محسوب می‌شود را دریافت کرد. او نویسنده است و در سال 1992  هنگامی که هم او و هم همسر سابقش در صندوق هدیج D. E. Shaw کار می‌کردند با یکدیگر آشنا شد.

آن‌ها سال بعد با همدیگر ازدواج کردند و در سال 1994 به سیاتل نقل مکان کردند. بزوس تا کنون دو رمان منتشر کرده و حتی در این زمینه جایزه کسب کرده است. وی شاگرد نویسنده تونی موریسون در پرینستون بود و به عنوان دستیار تحقیقی برای او کار می‌کرد. وی انقلاب Bystander Revolution را تاسیس کرد که یک سازمان ضد آزار در سال 2014 بوده است.

شغل ثروتمندترین زنان جهان

  1. ژاکلین مریخ(از پولدار ترین زن جهان)

  • ارزش خالص: 24.7 میلیارد دلار
  • منبع ثروت: آب نبات، غذای حیوانات خانگی
  • کشور: ایالات متحده

ژاکلین مارس و برادرش جان، هرکدام یک سوم شرکت آب نبات 35 میلیارد دلاری معروف را به ارث برده‌اند که به M & Ms و Milky Way معروف است.خانواده آن‌ها همچنین دارای یک تجارت بزرگ حیوانات خانگی و مراقبت دامپزشکی است. نزدیک به 20 سال تمام یعنی تا سال2016 ژاکلین مارس به عنوان هیئت مدیره مشغول به کار بود. یکی از رازهای موفقیت او ایجاد مزیت رقابتی بود که توانست اورا به ثروت زیادی برساند.

  1. یانگ هویان و خانواده

  • ارزش خالص: 20.3 میلیارد دلار
  • منبع ثروت: املاک و مستغلات
  • کشور: چین

او 57٪ مالکیت و سمت هیئت مدیره در کمپانی Country Garden را دارد که پدرش تاسیس کرده بود. وی همچنین ریاست هلدینگ آموزش برایت اسکولار را بر عهده دارد که یک شرکت آموزشی چینی است.

یانگ هویان دارای مدرک دانشگاه دولتی از اوهایو است. وی همچنین در طول بیماری همه گیر COVID-19  ایستگاه‌های رباتیک و خودکاری را برای تهیه غذا در ووهان، مکانی که ویروس کرونا اولین بار در انجا ظاهر شد به منظور تغذیه کارگران پزشکی چین ایجاد کرده است.

  1. سوزان کلاتن(از ثروتمندترین زنان جهان)

  • ارزش خالص: 16.8 میلیارد دلار
  • منبع ثروت: BMW ، داروسازی
  • کشور: آلمان

سوزان کلاتن وارث کمپانی خودروسازی BMW است که ارزش خالص آن در سال گذشته 20٪ سقوط کرده است. با توجه به بیماری همه گیر COVID-19، روند فروش خودرو اندکی کند شده و سهام BMW در نیمه اول مارس 24 درصد کاهش یافته است. او همچنین تنها مالک و معاون رئیس آتلانتا است که یک شرکت شیمیایی دارویی و تخصصی است.

مادر او یوهانا، سومین همسر صنعتگر افسانه‌ای هربرت کواندت بود. سوزان کلاتن اقتصاددان است و دارای مدرک دانشگاهی M.B.A است. او همچنین سهام شرکت‌های تولید برق Nordex AG و SGL Group که تولید کننده کربن و گرافیت‌اند را در اختیار دارد.

ثروتمندترین زن جهان۲۰۲۰

  1. خانواده لورن پاول

  • ارزش خالص: 16.4 میلیارد دلار
  • منبع ثروت: اپل، دیزنی
  • کشور: ایالات متحده

او بیوه بنیانگذار فقید اپل استیو جابز است که در سال 2011 درگذشت .او رئیس Emerson Collective، یک شرکت خیرخواهانه دورگه و سرمایه گذاری با مسئولیت محدود است که وی آن را در سال 2016 تأسیس کرد.

وی همچنین اقدام به خرید سهامی از جمله بیشتر سهام مجله The Atlantic و کل سهام California Sunday و Popup Magazine را کرده است. البته از سال گذشته به دلیل کاهش قیمت سهام دیزنی، ثروت وی چیزی حدود 2.2 میلیارد دلار کاهش یافته است.

  1. زونگ هویجوان(از ثروتمندترین زنان جهان)

  • ارزش خالص: 14.6 میلیارد دلار
  • منبع ثروت: داروسازی
  • کشور: چین

وی بر کرسی دانشگاه داروسازی چین Hansoh Pharmaceutical می‌نشیند. این شرکت داروهای انکولوژی، روانگردان، ضد دیابت و سایر داروها را تولید می‌کند. در زمان شیوع یافتن COVID-19 در کشور چین، سهام او از اوایل ژانویه تا اواسط مارس به میزان10٪ افزایش یافت.

او با سون پیائویانگ که رئیس میلیاردر جیانگ سو هنگروئی است ازدواج کرده است. وی بیش از سه چهارم شرکت داروسازی Hansoh را به همراه دخترشان سون یوان در اختیار دارد. دفتر مرکزی شرکت داروسازی Hansoh در شهر ساحلی لیان یونگانگ چین واقع شده است.

  1. جینا رینهارت

  • ارزش خالص: 13.1 میلیارد دلار
  • منبع ثروت: معدن
  • کشور: استرالیا

او ثروتمندترین فرد استرالیا محسوب می‌شود که ثروت خود را از طریق سنگ آهن به دست اورده است و به بانوی آهنین مشهور است. او دختر لانگ هنکاک، کاشف سنگ آهن است. وی از سال 1992 رئیس شرکت استخراج مواد معدنی Hancock Prospecting Group بوده است.

به شما بگوییم که بزرگترین ثروت او از طریق پروژه استخراج معدن حاصل شد و دققا از سال 2015 بود که حمل و نقل به آیسا را آغاز کرد. همچنین معدن او سومین معدن بزرگ استرالیا است. ثروت وی در سال گذشته 2 میلیارد دلار کاهش یافت، زیرا شیوع ویروس کرونا باعث کاهش ارزش‌ سهام در صنعت سنگ آهن شد.

پولدار ترین زن جهان

  1. ابیگل جانسون

  • دارایی خالص: 10.8 میلیارد دلار

ابیگیل جانسون متولد 1961 و رئیس و مدیر عامل شرکت Fidelity Investments است که یک شرکت خدمات مالی پیشرو است. این شرکت مستقر در بوستون توسط پدربزرگش ادوارد جانسون دوم در سال 1946 تاسیس شد و همچنان به صورت خصوصی در اختیار خانواده آن‌ها است .

جانسون تقریباً سهمی حدود 25٪ از کل شرکت را در اختیار دارد که 2.7 تریلیون دلار ارزش آن است. وی پس از دریافت MBA از هاروارد، در Fidelity به عنوان تحلیلگر و مدیر کار کرد و راه خود را تا رسیدن به سمت مدیر ارشد بخش اجرایی ادامه داد. جانسون در حال حاضر به عنوان عضوی از کمیته تنظیم بازارهای سرمایه فعالیت می‌کند او همچنین توانسته است ایده عملی بازاریابی چریکی زیادی را ایجاد کند.

  1. کریستی والتون

  • دارایی خالص: 8.9 میلیارد دلار

کریستی والتون دومین عضو خانواده والتون است که در لیست ما قرار گرفته است. وی در سال 1955 متولد شد، بیوه جان تی والتون یا همان پسر بنیانگذار والمارت، سام والتون است.

سرمایه گذاری موفقیت آمیز زودهنگام شوهر فقید وی در زمینه صفحه‌های خورشیدی First Solar نیز باعث شد تا ثروت او افزایش یابد. فعالیت‌های خیرخواهانه وی شامل عضویت در هیئت مدیره صندوق بورس تحصیلی کودکان است که به میزانی کمک مالی برای آموزش کودکان کم درآمد فراهم می‌کند.

  1. بلر پری-اوکدن(از ثروتمندترین زنان جهان)

  • دارایی خالص: 7.6 میلیارد دلار

بلر پری-اوكدن در سال 1952 متولد شد. او نوه جیمز ام كاكس، بنیانگذار كاكس اینترپرایز است. پری-اوكدن 25٪ از سهام كاكس اینترپرایز را از مادرش به ارث برده است اما به طور فعال در زمینه کارهای مدیریتی شركت درگیر نیست.

  1. آیریس فونتبونا(از ثروتمندترین زنان جهان)

  • دارایی خالص: 14.6 میلیارد دلار

آیریس فونتبونا 18 ساله بود که با تاجر شیلیایی آندروونیکو لوکسیک آبروآ ازدواج کرد. وی پس از مرگ همسرش  به همراه هر سه فرزندشان ثروت و سرمایه‌های تجاری آبروآ را به ارث بردند. آیریس فونتبونا در حال حاضر یکی از میلیاردرهای جهان است که مجرد است.

پولدارترین زنان جهان

  1. شارلین دو کاروالیو-هاینکن:

  • سرمایه خالص:  13.8 میلیارد دلار

شارلین دو کاروالیو-هاینکن دختر هاینکن صاحب شرکت آبجو معروف هلندی است. وی دارای مدرک حقوق از دانشگاه لیدن است و صاحب 23٪ از شرکت brewing است که در آنجا به عنوان مدیر اجرایی نیز فعالیت می‌کند. او در حال حاضر در انگلستان زندگی می‌کند.

  1. ماریا فرانکا فیسولو

  • سرمایه خالص: 32.3 میلیارد دلار

ماریا فرانکا فیسولو یک میلیاردر ایتالیایی و بیوه میشل فررو و صاحب Ferrero SpA  دومین شرکت شیرینی سازی اروپا است.

  1. ماسیمیلیانا لندینی آلوتی

  • سرمایه خالص: 11.3 میلیارد دلار

ماسیمیلیانا لاندینی آلئوتی وراث میلیاردر ایتالیایی و مالک شرکت دارویی منارینی است. دارایی خالص Aleotti معادل 11.3 میلیارد دلار تخمین زده شده است که وی را به یکی از ثروتمندترین زنان جهان تبدیل کرده است.

  1. ژو قونفی(از ثروتمندترین زنان جهان)

  • ارزش خالص: 10.2 میلیارد دلار

ژو Qunfei یک کارآفرین موفق چینی و بنیانگذار سازنده اصلی صفحه نمایش لمسی Lens Technology است. دارایی خالص وی در حال حاضر به  10.2 میلیارد دلار رسیده است که وی را به یکی از ثروتمندترین زنان چین تبدیل کرده است.

  1. پولیانا چو

  • ارزش خالص: 9.5 میلیارد دلار

Pollyanna Chu یک بازرگان اهل هنگ کنگ است. او مدیر مالی گروه کینگستون است.

دارایی خالص چو معادل 9.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است که وی را به یکی از ثروتمندترین افراد هنگ کنگ و یکی از ثروتمندترین زنان جهان تبدیل کرده است.

پولدارترین زن جهان

  1. کاترین راینر

ارزش خالص: 8.1 میلیارد دلار

  1. مارگارتا تیلور

ارزش خالص: 8.1 میلیارد دلار

  1. کیرستن راوزینگ(از ثروتمندترین زنان جهان)

ارزش خالص: 8 میلیارد دلار

  1. ساویتری جیندال

ارزش خالص: 7.9 میلیارد دلار

  1. لورتا رابینسون

ارزش خالص: 7.9 میلیارد دلار

  1. پائولین مک میلان(از ثروتمندترین زنان جهان)

ارزش خالص: 7.4 میلیارد دلار

ثروتمندترین زنان جوان جهان

روش­هایی برای استقلال زنان

با بررسی مسیر زندگی جوانترین زن ثروتمند جهان و افراد دیگری که در مسیر زندگی خود موفق باشند، راهکارهایی برای رسیدن به استقلال در زندگی شخصی وجود دارد که در ادامه به بررسی آن­ها می­پردازیم.

شناخت توانایی و نقاط قوت خود

شاید بتوان گفت مهم­ترین عامل در کسب استقلال برای هر فردی درک درست از توانایی و قابلیت­های ذهنی و جسمی است. با توجه به شناخت این توانایی ها در طولانی مدت به رشد و توسعه در زندگی کاری و شخصی دست پیدا می­کنید و به نتایج خوبی می­رسید.

افزایش مهارت

افزایش مهارت

مورد دیگری که در رسیدن به استقلال باید به آن توجه داشته باشید، افزایش مهارت­های مختلف است. با توجه به این موضوع می­توان گفت، افزایش مهارت­ها باعث رشد و پیشرفت در زندگی کاری و شخصی شما می­شود و در طولانی مدت باعث رشد کسب و کار شما و رسیدن به درآمد مناسب می­شود.

برقراری ارتباط مناسب

برای افزایش درامد و استقلال در زندگی بهتر است، با افراد مناسبی ارتباط برقرار کنید. با برقراری ارتباط مناسب در طولانی مدت با افراد بیشتری اشنا می­شوید و برای در نهایت باعث رشد و پیشرفت در زندگی کاری و شخصی خود می­شوید.

برنامه ریزی درست

شاید بتوان گفت، برنامه ریزی دقیق و درست مهم­ترین عاملی است که برای رسیدن به استقلال مالی باید به ان توجه داشته باشید. به این موضوع توجه کنید که مشاوره کسب و کار با مشخص کردن یک برنامه ریزی دقیق در نهایت مسیرهای روشنی را ایجاد می­ کند و درک درستی از آینده را شکل دهد.

هدف گذاری بلند مدت

یک مشاوره کارآفرینی می تواند برای رسیدن به استقلال مالی با هدف گذاری بلند مدت، در نهایت شما را به نقطه دلخواه برساند و باعث شود دید روشنی از آینده داشته باشید، در ادامه به این موضوع توجه داشته باشید برای هدف گذاری بهتر است در ابتدا مهارت و توانایی­های خود را بشناسید و در مسیر درست گام بردارید.

جوانترین زن ثروتمند جهان

نتیجه‌ گیری

در لیستی از پولدار ترین زنان دنیا که در این مقاله تعدادی از آن‌ها را برای شما معرفی کردیم، در این مقاله با اشاره به شغل ثروتمندترین زنان جهان سعی داشتیم تا این مفهوم را به شما برسانیم که تنها تعدادی از آن‌ها دارای ثروتی خودساخته هستند و باقی تنها از طریق شرکت‌های پدر خود به چنین ثروت چشمگیری دست پیدا کرده‌اند.

به این موضوع توجه داشته باشید که ثروتمندترین زنان جوان جهان در زندگی کاری و شخصی خود همیشه با چالش­های متعددی مواجه بودند، با توجه به این موضوع می­توان گفت زنان مستقل در تمام دوران با چالش­های خاص خود مواجه بودند.

این چالش­ها محدود به فرهنگ خاصی نمی­شود و در تمام نقاط دنیا وجود دارد. با توجه به این موضوع می­توان گفت شاید در ابتدای مسیر استقلال ممکن است با سختی های زیادی مواجه شوید، اما در ادامه با توجه به شناخت توانایی و قابلیت های خود مسیر روشنی برای شما آغاز می­شود.

در آخر به این موضوع توجه داشته باشید، شناخت توانایی و قابلیت­های خود مهم­ترین گزینه در ساختن مسیر شخصی خودتان است. در هر شرایطی سعی کنید، مسیر مخصوص خودتان را بسازید و از دستاوردهایتان لذت ببرید.

در واقع سال ۲۰۲۰ سال بسیار پر حادثه بود چه از نظر اقتصادی، اجتماعی و یا سیاسی. علاوه بر این‌ها شیوع و گسترش ویروس کرونا نیز توانست بر بسیاری از تجارت‌ها تاثیر بگذارد و باعث کاهش و یا افزایش سهام آن‌ها گردد. اما طبق آخرین بروزرسانی‌های مجله فوربس در تمام دنیا ۲۲۰۸ میلیاردر وجود دارد که ۲۵۶ تا از آنها زن هستند و دارای کل آن‌ها بیش از یک تریلیون دلار است.

 

برخی از سوالات رایج:

1. چند مورد از ثروتمندترین زنان دنیا را نام ببرید؟

1. آلیس والتون
2. فرانسوا بتانکور می‌یر
3. مکنزی بزوس

 

2. زنان در چه صنایعی توانسته به فعالیت بپردازند و به درآمد برسند؟
1. مد و پوشاک
2. خرده فروشی
3. غذا و نوشیدنی
4. املاک

 

3. ثروتمندترین زن های دنیا از چه روشی به این موقعیت رسیده اند؟

تعدادی از این زن ها دارای ثروتی خود ساخته هستند بیشتر آن ها از طریق پدران خود به این جایگاه رسیده اند.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان