67 راهکار افزایش فروش اینترنتی تا 300%

راه های پیشرفت کسب و کار
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

فرقی ندارد که کسب و کار شما از نوع آنلاین است یا سنتی. معمولا بیش‌تر افرادی که به فروش یک کالا یا عرضه‌ی یک خدمت برای افزایش فروش و افزایش مشتری مشغول هستند اعتقاد دارند که فروش مناسبی ندارند و به همین خاطر از شغل‌شان ناراضی هستند و دائما به دنبال راهکار افزایش فروش و افزایش مشتری هستند. فروش بیش‌ تر در کسب و کار می‌تواند به بزرگ شدن شرکت شما منجر شود و برعکس کم فروختن نیز می‌تواند شما را با مشکلات زیادی مواجه کند.

امروزه بسیاری از کسب و کارهای بزرگ ایرانی هم به‌خاطر مشکلات اقتصادی کمر خم کرده‌اند و دچار مشکلات ریز و درشت زیادی شده‌اند. این مشکلات باعث شده‌ است که بسیاری از شرکت‌ها تعدیل نیرو کنند. تعدیل نیرو کمترین کاری است که یک شرکت دست به آن می‌زند تا بخشی از ضررهایش را جبران کند. البته دردسر میزان فروش کم بعضی از شرکت‌ها، فقط به تعدیل نیرو منجر نمی‌شود بلکه گاهی اوقات آن کسب و کار را تا مرز ورشکستگی هم پیش می‌برد.

البته ممکن است شما هم علت فروش کم شرکت و برندتان را موضوعات اقتصادی و ضعف‌ زیرساخت‌های اقتصادی کشور بدانید اما بهتر است بدانید که طبق تجربیات شرکت‌ها بزرگ و تحقیقات انجام شده، یک شرکت موفق حتی در بدترین شرایط هم می‌فروشد و سود می‌کند و تکنیک فروش خاص خود را دارند.

در بحران اقتصادی اخیر آمریکا بعضی از شرکت‌ها حتی از زمان‌های دیگر هم بیش‌تر سود کردند و این موضوع فقط به‌خاطر هوشمندی آن کسب و کار  و تکنیک فروش برنامه ریزی شده از قبل بوده است.

حتما شما هم شنیده‌اید که می‌گویند در یکی از بحران‌های اقتصادی آمریکا اکثر کسب و کارها به تعطیلی کشیده شد و بسیاری از مردم به دنبال یافتن گنج رفتند. در این بین همه‌ این افراد به ‌دنبال خرید ابزار گنج‌یاب بودند و مغازه‌هایی که ابزار گنج‌یاب می‌فروختند سود کلانی به‌دست آورند و بقیه افراد کماکان به‌دنبال به‌دست آوردن گنج بود‌ند.

این مثال کوچک نشان می‌دهد که افرادی که دائم می‌گویند که ”فروش ندارم ،  چرا افزایش مشتری ندارم چکار کنم ؟” احتمالا به‌دنبال این هستند که بدون ایجاد تغییرات در کسب و کارشان به یک سود کلان برسند. اما افرادی که واقعا به‌دنبال افزایش فروش و جذب مشتری هستند و راهکارهای افزایش فروش اینترنتی ، تکنیک فروش و استراتژی خاص خودشان را دارند و خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا بتوانند سود بیش‌تری کسب کنند.

البته در این بین باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که به‌دست آوردن سود بیش‌تر باید طبق اصول بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی صورت بگیرد و شاید مجبور شوید برای پیدا کردن راه‌ های فروش بیش‌تر به‌ سراغ کلاس‌ و آموزش هم بروید. 

پیشنهاد می شود مقاله ” انواع کسب و کار ” را بخوانید. 

 

افزایش فروش به کمک بازاریابی

 

بررسی علت‌های نفروختن یک کالا یا محصول

در موضوعات افزایش مشتری و افزایش فروش یک شرکت یا مغازه علت‌های زیادی وجود دارد و این باعث می‌شود تا نتوانیم یک یا چند دلیل مشخص را برای فروش کم محصولات یا خدمات یک شرکت بیان کنیم. برای مثال فرض کنید صاحب یک مغازه کفش فروشی از ما سوال می‌پرسد که چرا مشتری ندارم چکار کنم ؟ چرا فروش ندارم ؟ یا فروش من به اندازه‌ای که می‌خواهم نیست.

در خصوص بررسی علت کم شدن مشتری مغازه ، قطعا باید مواردی مانند مکان مغازه‌، نحوه تعامل او با مشتریان، قیمت اجناس، کیفیت اجناس و بسیاری موارد دیگر را بررسی کنیم. حالا به ‌نظر شما آیا برای یک فروشگاه اینرتنی کفش هم مکان مغازه را بررسی می‌کنیم؟ جواب قطعا منفی است چرا که در سطح اینترنت مکان جغرافیایی فروشگاه تاثیر چندانی ندارد و حتی در بسیاری از موارد افرادی که ساکن تهران هستند کالای‌شان را از یک فروشگاه اینترنتی خرید می‌کنند که در شهرستان مستقر است چراکه ممکن است او قیمت کمتری را برای محصولاتش درنظر گرفته باشد.

اما به ‌طور کلی باید در نظر داشته باشید که اگر کسی می‌پرسد که چرا افزایش مشتری ندارم چکار کنم یا چرا فروش ندارم یا حتی علت کم شدن مشتری مغازه اش چیست باید ده‌ها علت را در کسب و کار او بررسی کرد که این علت‌ها همگی متناسب با نوع کسب و کار او هستند تا بتوانیم راهکارهای افزایش فروش  اینترنتی مخصوص آن کسب و کار را ارائه دهیم.

امروزه افراد زیادی در سطح اینترنت سرچ می‌کنند که چرا مشتری ندارم چکار کنم یا چرا فروش ندارم و این نشان می‌دهد که این افراد به هیچ وجه از وضعیت فروش‌شان رضایت ندارند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بعضی از شرکت‌ها کارهایی می‌کنند که ما مجبور به خرید مجدد از آن‌ها شویم.

اگر بخواهیم راهکارهای فروش اینترنتی را در ابعاد یک شرکت بزرگ مانند اپل و یا سامسونگ شرح دهیم می‌توانیم به زمان پشتیبانی‌های نرم افزاری این شرکت‌ها اشاره کنیم. برای مثال در سال‌ ۲۰۲۰ بسیاری از تلفن‌های همراه سال ۲۰۱۴ و قبل‌تر امکان نصب اپلیکیشن‌های جدید را ندارند و این چیزی نیست جز راهکار های فروش بیشتر شرکت، برای فروش مجدد محصولات جدیدش البته در برخی موارد هم محدودیت‌های سخت افزاری باعث این موضوع می‌شود. ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس به چه صورتی است؟

این موضوعات فقط در شرکت‌های بزرگی مانند اپل استفاده نمی‌شود و در شرکت‌های کوچک و محلی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال یک شرکت آمریکایی که پوست‌کن سیب زمینی تولید می‌کرد بعد از چند سال به این نتیجه رسید که فروشش کاهش زیادی داشته است و به‌طور خلاصه این شرکت به این سوال ما رسید که چرا فروش ندارم؟!

قطعا می‌دانید که این روزها فروشگاه‌ های محلی به ویژه سوپرمارکت‌ ها با افت فروش زیادی روبه‌رو شده‌اند که این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است. برای آشنایی با علت کم شدن مشتری مغازه و راهکارهای افزایش فروش و جذب مشتری سوپرمارکت مقاله ” خلاقیت در سوپرمارکت ” را مطالعه کنید.


کاهش و افزایش در فروش محصولات یک شرکت

مسئول بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی راه‌های زیادی را امتحان کرد تا بتواند فروش این شرکت را مجددا افزایش دهد اما موفق که نشد هیچ، تازه فروش این شرکت کمتر هم شد. راه‌هایی که این بازاریاب برای فروش بیشتر در زمان کمتر برای محصولات به‌کار گرفته بود همان راهکارهای فروش بود که در دیگر شرکت‌ها نیز دیده می‌شد.

برای مثال با خرید ۲ عدد پوست‌کن، یک پوست‌کن رایگان هم به مشتریان هدیه می‌دادند اما با ارزیابی‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیدند که هیچ تغییری در فروش حاصل نشد.

بعد از چند هفته یکی از کارمندان شرکت پیشنهاد برای فروش بیشتر هوشمندانه‌ای داد و پیشنهادش این بود که رنگ دسته پوست‌کن را دقیقا به رنگ پوست سیب زمینی تولید کنند. این موضوع باعث می‌شد که در هنگام کندن پوست سیب زمینی، پوست‌کن بین پوسته‌های سیب زمینی گم شود و همراه پوست‌های سیب زمینی دور ریخته شود.

این کار باعث شد تا مشتریان مجبور به خرید مجدد شوند. همین تغییر ساده و هوشمندانه رنگ دسته باعث شد تا این شرکت فروش بسیار زیادی را تجربه کند و از ورشکستگی فاصله بگیرد.

در این مثال قصد داشتیم به شما نشان بدهیم که فروش کم محصولات راهکارهای فروش موفق خود دارد و باید راه آن را پیدا کرد اما در برخی موارد هم می‌توان یک ترفندی استفاده کرد که شاید در هیچ کتاب بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی و هیچ کلاسی مطرح نشده باشد اما همان راه ساده معجزه‌ای شود برای یک ایده کسب و کار.

طبق تحقیقاتی که هر ساله توسط دانشگاه‌های آمریکا انجام می‌شود مهم‌ترین علت‌های فروش کم محصولات را می‌توان دسته‌بندی کرد اما باید در نظر داشته باشید که این علت‌ها برای بعضی از کسب و کارها مفید نیستند اما اطلاع از آن‌ها می‌تواند کمک زیادی به شرکت یا برند شما در زمان‌ها بحران داشته باشد.

یک نکته‌ دیگر را هم در نظر داشته باشید که می‌تواند در بسیاری از موارد بحرانی شما و کسب و کارتان را از ورشکستگی نجات دهد و آن ساختن یک برند است که همیشه طرفداران خاص خودش را دارد؛ چنین برندی در هر شرایطی می‌تواند محصولات و خدمات خود را به فروش برساند.

افزایش فروش به کمک نمودار های آماری

اگر به پیش فروش‌ شرکت‌های بزرگ اروپایی و آمریکایی دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که امروزه مردم دنیا تا چه حد به برند یک کالا و یا محصول اهمیت می‌دهند. برای مثال بعضی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی در کشورهای خارجی قبل از عرضه‌ی رسمی خودرو، آن را پیش فروش می‌کنند و جالب است در بیشتر موارد همه‌ خودروها قبل از معرفی به فروش می‌روند.

علت این موضوع فقط و فقط یک چیز است و آن ساختن یک برند لوکس و مطمئن. به‌عبارت دیگر همه کاربران مطمئن هستند که شرکت خودروسازی لامبورگینی یک خودرو تمام عیار طراحی و عرضه می‌کند و باتوجه به پیشینه‌ای که در ذهن مشتری وجود دارد، سریعا محصول آن شرکت خریداری می‌شود.

اگر شما هم در ابتدای این مطلب با ذهنیت چرا فروش ندارم یا مشتری ندارم چکار کنم و سوالاتی مشابه این ها وارد شدید و تا این قسمت، مطالب را مطالعه کردید احتمالا متوجه شده‌اید که افزایش فروش و افزایش مشتری بیشتر یک محصول یا خدمت نیازمند دانستن اصول بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی است و به هیچ عنوان موضوعی اتفاقی و شانسی نیست.

اگر شرکت شما کوچک است و توانایی استخدام فرد جداگانه‌ای را برای بازاریابی ندارید می‌توانید خودتان شروع به مطالعه در این زمینه کنید اما باید دقت داشته باشید که نمی‌توانید همیشه خودتان در بحث بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی شرکت بمانید و بعد از این‌که شرکت شما پیشرفت کرد و مراحل توسعه‌ کسب و کار را طی کرد می‌بایست یک شخص ماهر را در حوزه بازاریای استخدام کنید.

اما برسیم به ۳ پاسخ مهم به سوال مشتری ندارم چکار کنم ، چرا فروش ندارم!؟ در ادامه این مطلب ۳ پاسخ مهم به سوالی که در ابتدای مقاله پرسیده شد و افزایش فروش و جذب افزایش مشتری برای فروشگاه اینترنتی می‌دهیم.

شاخص های افزایش فروش در کسب و کار

  • فروختن همه چیز به همه افراد

افرادی که می‌خواهند در همه حوزه‌ها و همه گروه مخاطبان فعالیت کنند به هیچ عنوان در فروش موفق نخواهند شد. این افراد همیشه با خود می‌گویند که چرا فروش ندارم در صورتی‌که نمی‌دانند علت فروش کم آن‌ها عدم تمرکز بر کالا و گروه مشتریان است. کسانی‌که با مبانی فروش آشنایی دارند می‌دانند که بخش‌بندی مشتریان یکی از مهم‌ترین مواردی است که در بحث بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی وجود دارد.

شما در ابتدای مسیر فروش‌تان باید مشخص کنید که چه محصولی را می‌خواهید به چه افرادی بفروشید. برای مثال اگر قرار است یک موسسه آموزش زبان راه‌اندازی کنید باید مشخص کنید که هدف‌تان آموزش چه سطحی و به چه گروه سنی از افراد است.

  • فراری دادن مشتری یکی از علت‌های اصلی نفروختن

بسیاری از افرادی که می‌پرسند چرا فروش ندارم به این نکته دقت ندارند که شاید یک دافعه‌ای در کسب و کارشان وجود دارد که باعث می‌شود فروش‌شان به حداقل ممکن برسد. شاید برای شما هم جالب باشد اما در بسیاری از مواقع علت نفروختن محصول، به شخص مشتری مربوط نیست و دقیقا به‌خاطر نحوه غلط تعامل ما با مشتریان است.

پس سعی کنید ابتدا دافعه‌های کسب و کارتان را از بین ببرید و سعی کنید مشتریان را به سمت خود بکشید و در گام‌های بعدی سعی کنید مصحولات‌تان را به او بفروشید.

البته قضیه‌ فراری دادن مشتری به همین جا ختم نمی‌شود و در بعضی موارد بعد از خرید ناموفق و یا یک تجربه بد خرید، مشتری سعی می‌کند از شما دور شود و دیگر از شما هیچ خریدی را نداشته باشد. شما به‌عنوان یک کسب و کار موفق باید سعی کنید مشتریان‌تان را در هر مرحله از خرید راضی نگه دارید

راه های فزایش فروش در انواع کسب و کار

  • رفع ابهام و پاسخ‌گویی صحیح به مشکلات مشتری

فرض کنید شما صاحب یک اپراتور دیتا اینترنت هستید و مشتریان شما به‌خاطر مشکلات آنتن‌دهی و سرعت پایین اینترنت از شما شاکی هستند. در این شرایط اگر شما نتوانید رضایت مشتریان ناراضی خود جلب کنید ممکن است مشتریان خاکستری شما هم به مشتری ناراضی تبدیل شوند و خیلی سریع شرکت شما با چالش‌های بزرگی روبه‌رو شود.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید فقط صاحب یک سوپرمارکت از خود نمی‌پرسد که چرا فروش ندارم و گاهی اوقات شرکت‌های بزرگ هم در پاسخ به این سوال به مشکل می‌خورند. شما به‌عنوان صاحب یک کسب و کار باید تمامی مشکلات مشتریان‌تان را با آرامش پاسخ‌ دهید و حتی اگر تعداد مشتریان شما زیاد است باید یک یا چند نفر متخصص را استخدام کنید و آن‌ها را مسئول پاسخ‌گویی به سوالات مشتریان کنید تا بتوانید ارتباط خوبی با مشتریان‌تان داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید برای رضایت هرچه بیش‌تر مشتریان‌تان از سیستم سی ار ام استفاده کنید که نقش بسیار موثری در ارتباط شما با مشتریان‌تان دارد.

افزایش فروش و روش های جذب افزایش مشتری برای فروش بیشتر در زمان کمتر از دغدغه‌های تمام کسب‌وکارهای مبتنی بر فروش و ارائه خدمات است. وجود فروشگاه‌های متعدد برای ارائه یک محصول به جامعه باعث شده است تا رقابت شدیدتری در بین صاحبان یک کسب‌وکار مشخص ایجاد شود.

بسیاری از فروشنده‌ها و مغازه‌داران امروزی از کم بودن مقدار فروش خود گله دارند و به دنبال راهی برای افزایش فروش هستند. اما فروش نرفتن هر محصول یا خدمتی به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد که باید بتوانید آن دلایل را در کسب‌وکار خود پیدا کنید.

بنابراین خبر خوبی که از همین ابتدا می‌توانم به شما بدهم این است که: «در هر کسب‌وکاری که هستید، می‌توانید فروش خود را افزایش دهید؛ به شرطی که بتوانید موانع فروش‌تان را برطرف کنید!».

افزایش فروش

راه های افزایش فروش فروشگاه

فروشگاه‌داران زیادی از کم شدن ناگهانی یا دوره‌ای فروش خود شکایت می‌کنند. حتی بعضی از آن‌ها بعد از تبلیغات گسترده‌ای که انجام می‌هند، باز هم به آن مقداری که انتظار دارند افزایش فروش پیدا نمی‌کنند.

در اینجا به پنج روش کاربردی از راه‌ های افزایش فروش فروشگاه (فروشگاه سوپرمارکت تا  فروشگاه‌های پوشاک و عمده‌فروشی) را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با اجرای هرکدام از آن‌ها شاهد بالا رفتن فروش خود باشید:

  • محل و نوع چیدمان کالاهای خود را تغییر دهید

تحقیقات ثابت کرده است که مرتب بودن یک فروشگاه و در دسترس بودن محصولات آن از گزینه‌هایی است که می‌تواند روی فزایش فروش یک فروشگاه تاثیر خوبی داشته باشد. به فروشگاه خود نگاه کنید و ببینید چطور می‌تواند دسته‌بندی بهتری برای محصولات خود داشته باشید؛

همچینین ببینید که آیا می‌توانید با عوض کردن جای قفسه‌ها، فضای مرتب‌تر و بازتری برای مشتریان خود ایجاد کنید یا نه. امتحان کردن این مورد می‌تواند چند دقیقه یا نهایتاً چند ساعت وقت شما را بگیرد، اما می‌تواند یکی از موانع فروش شما را برطرف کند.

  • تمرکزتان روی رفع مشکل باشد نه فروش

انسان‌ها ذاتاً از کسانی‌که قصد دارند چیزی را به آن‌ها بفروشند متنفرند؛ بنابراین تمرکز خود را روی دادن اطلاعات درست و به‌دردبخور به مشتری بگذارید تا با این‌کار هم مشتری احساس کند که شما فقط در فکر فروش خود نیستید و هم خودتان هم ترغیب شوید در مورد هر کالایی که می‌فروشید اطلاعات کامل کسب کرده و روی کیفیت محصولاتتان حساس باشید.

اگر دیدید محصول شما واقعاً برای یک مشتری مناسب نیست، به او نفروشید. مطمئن باشید او دوباره به فروشگاه شما برمی‌گردد. اما اگر بدانید محصولی به درد کار یک مشتری نمی‌خرود اما باز هم به او بفروشید، به احتمال زیاد دیگر هرگز او را نخواهید دید.

راه های افزایش فروش فروشگاه

  • بوی معطر و دل‌انگیز ایجاد کنید

اگر محیط فروشگاه شما بوی مطبوعی داشته باشد، مشتری‌ که وارد آن می‌شود، به صورتی ناخودآگاه دوست دارد بیشتر در آن محیط بماند. وقتی مشتری بیشتر در فروشگاه شما بماند، حتماً محصولات بیشتری را برای خرید انتخاب می‌کند. برای ایجاد بوی مطبوع در فروشگاه خود می‌توانید از گل‌های طبیعی معطر یا اسپری‌های خوشبو کننده محیط استفاده کنید.

  • موسیقی پخش کنید

پخش موسیقی در محیط فروشگاه هم مانند ایجاد بوی معطر مشتری‌ها را ترغیب می‌کند تا بیشتر در محیط فروشگاه شما بمانند. بنابراین با پخش یک موسیقی آرام و عامه‌پسند در محیط کاری خود، افزایش فروش خود را تا چند درصد تضمین خواهید کرد.

  • با مشتریان خود دوست باشید

همه انسان‌ها برای خود و خانواده‌شان بیشتر از هر چیزی در دنیا ارزش قائل هستند. اگر شما بتوانید در هنگام مراجعه هر فرد به فروشگاه‌تان این حس ارزشمند بودن را در او تقویت کنید، حتماً از شما خرید می‌کند حتی اگر چیزی هم نیاز نداشته باشد.

برای این کار می‌توانید روی کودکان متمرکز شوید. مثلاً اگر شما فروشنده میوه، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی یا …. هستید، احتمالاً کودکانی که به همراه والدینشان وارد محیط فروشگاه شده‌اند کلافه شده و دوست دارند سریع بروند؛ زیرا محصولات شما برای آن‌ها نیستند و والدین آن‌هاست که نیاز به خرید از شما دارد.

اما شما می‌توانید شکلات‌های کوچکی را روی میز خود بگذارید و هر کودکی که با پدر و مادرش وارد فروشگا‌ه‌تان شد یکی را به او بدهید. پدر و مادر این لطف شما را در نظر خواهند داشت و در صدد جبران برمی‌آیند.

البته برای ارزش دادن به مشتری راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید در مورد مشتری‌های خود بیشتر فکر کرده و گزینه‌های دیگری را پیدا کنید. یکی دیگر از این روش‌ها، به خاطر سپردن نام مشتریان است که می‌تواند حس خوبی را در آن‌ها ایجاد کند.

انواع راه های افزایش فروش

راه های افزایش فروش مغازه

راه‌های افزایش فروش مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌تواند مشترک باشد اما گاهی افزایش فروش در مغازه‌های کوچک در مقایسه با فروشگاه‌های بزرگتر می‌تواند تفاوت‌هایی هم داشته باشد. بنابراین در این مطلب سعی کرده‌ایم تا به‌صورت جداگانه راه‌ های افزایش فروش مغازه را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم با به‌کارگیری پنج روش زیر بتوانید به فروش مغازه خود رونق زیادی ببخشید:

  • خرید از مغازه‌تان را به یک بازی تبدیل کنید

بازی‌سازی یا گیمیفیکیشن یکی از روش‌های اثبات شده برای افزایش فروش در سطح جهان است. اگر شما بتوانید به هر طریقی خرید کردن از مغازه‌تان را برای مشتریان تبدیل به نوعی بازی کنید، فروشت‌تان بدون استثنا افزایش پیدا خواهد کرد.

دلیل این موضوع ساختار ذهن انسان است، در واقع بخشی در ذهن انسان وجود دارد که عاشق بازی است و در صورتی که متوجه شود یک کار معمولی را می‌تواند به کمک بازی انجام دهد، جذب آن می‌شود. برای مثال بازی‌سازی می‌توان به مغازه‌های پیتزا فروشی اشاره کرد که به مشتریان خود یک جدول 10 خانه‌ای می‌دهند و با هر بار خرید مشتری یک مهر به خانه‌های جدول می‌زنند؛ در صورتی‌که تمام خانه‌ها مهر بخورد، یک پیتزای رایگان به مشتری می‌دهند.

  • به مشتریان خود اطلاعات کاربردی بدهید

برای دادن اطلاعات محصول‌تان به مشتری‌ها باید ابتدا خودتان در مورد تمام محصولاتی که می‌فروشید اطلاعات جامع و مفیدی کسب کنید. آن‌گاه این اطلاعات را به مشتریان خود (در صورت مایل بودن مشتری) انتقال دهید. وقتی یک مشتری بداند هر مشکلی در استفاده از محصول موردنظر داشته باشد، شما راهنمای او خواهید بود، برای خرید آن محصول بیشتر ترغیب می‌شود.

  • به مشتری خود فرصت فکر کردن بدهید

آشنایی با انواع مدل کسب و کار حسن بزرگی برای شما می باشد زیرا وقتی مرتب از مزایای محصول‌تان صحبت می‌کنید و پشت سر هم از مشتری می‌خواهید که خرید را نهایی کند، مشتری سردرگم می‌شود. بنابراین شما توضیحاتی که فکر می‌کنید نیاز است مشتری بداند را به او بدهید و سپس اجازه بدهید تا فکر کند. با اصرار کردن ممکن است آن لحظه موفق شوید چیزی به مشتری خود بفروشید اما او دیگر به مغازه شما بازنمی‌گردد.

وقتی به مشتری خود فرصت فکر کردن بدهید، شاید آن لحظه به این نتیجه برسد که محصول شما برایش ضروری نیست و آن را نخرد اما در آینده باز هم نزد شما بازمی‌گردد. یادتان باشد بازگشتن یک مشتری مهم‌تر از فروختن به اوست.

افزایش فروش در فروشگاه ها

 

  • خودتان را به جای مشتریان‌تان بگذارید

اگر فکر می‌کنید فروش‌تان کم شده است، در یک فرصت مناسب خود را جای یک مشتری بگذارید و وارد مغازه خود شوید. ببینید چه چیزی در محیط کار شما وجود دارد که باعث دفع مشتری از آن می‌شود. متوجه هر مانعی شدید، سعی کنید آن را برطرف کنید.

گاهی بهتر است حتی جلوی آینه بروید و ببینید در چشم مشتریان چگونه فروشنده‌ای هستید. اگر شما ذاتاً فرد اخمویی هستید، باید با روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر در زمان کمتر، آشنا شوید و سعی کنید چهره بازتری پیدا کنید.

  • خوش‌تیپ و خوش‌مشرب باشید

فروشنده‌های نامرتب و بداخلاق خود بزرگترین مانع فروششان هستند. بنابراین اگر می‌خواهید افزایش فروش داشته باشید، باید بتوانید بیشتر به خودتان برسید و بیشتر لبخند بزنید. در برابر فروشندگان بدتیپ و نامرتب، فروشندگان خوش‌تیپ و خوش‌مشرب می‌توانند خود بزرگترین دلیل افزایش فروششان باشند.

راه‌‌های افزایش فروش داروخانه

داروخانه نیز یک فروشگاه است که به‌صورت اختصاصی دارو و لوازم بهداشتی درجه یک می‌فروشد. بنابراین روش‌هایی که قبلاً در مورد افزایش فروش فروشگاه و مغازه‌ها عنوان کردیم، می‌توانند برای داروخانه‌ها نیز کاربرد داشته باشند.

اما به دلیل اینکه تعداد داروخانه‌ها در سطح شهرها روز به روز در حال افزایش است و یک رقابت شدید در این بین به وجود آمده است، ترجیح دادیم تا راه‌های افزایش فروش داروخانه را به‌صورت مجزا در اختیار شما قرار دهیم. در اینجا به سه راهکار اساسی نیز برای افزایش فروش داروخانه‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • پیشنهاد خرید بدهید

زمانی‌که یک مشتری به داروخانه شما مراجعه کرد، بعد از اینکه خرید خود را انجام داد و خواست تسویه کند، به او یک پیشنهاد خرید متناسب با خریدهای خودش بدهید. مثلاً اگر کرم ضد آفتاب خریده، به او پیشنهاد خرید یک کرم روز و شب را نیز بدهید.

یادتان باشد حتماً این کار را در زمان تسویه انجام دهید و فقط یک پیشنهاد فروش نیز داشته باشید نه چند تا. این روش برای افزایش فروش‌ داروخانه‌ها بسیار موثر است.

راه‌‌های افزایش فروش داروخانه

 

  • تبلیغات محلی را جدی بگیرید

معمولاً دلیل اصلی افراد برای خرید از یک داروخانه، نزدیک بودن آن به محل زندگی‌شان است. بنابراین می‌توانید با چاپ تراکت و بروشور و پخش کردن آن در منطقه‌ای که داروخانه‌تان در آن واقع شده می‌توانید خود را بیشتر مطرح کنید. البته اولین فاکتور از روش های جذب مشتری برای فروش بیشتر و افزایش فروش در نوع رفتار کارکنان یک داروخانه نهفته است.

معمولاً به دلایل عجیب و ناشناخته‌ای کارکنان داروخانه‌ها بداخلاق و سرد هستند. اگر بتوانید به کارکنان داروخانه‌تان یاد بدهید تا با مشتریان خوش‌برخوردتر باشند، با پخش تراکت می‌توانید انتظار داشته باشید افراد زیادی به داروخانه شما برگردند.

  • محصولات باکیفیت بفروشید

هرگز برای جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی از محصولات بی‌کیفیت و ارزان استفاده نکنید. با ارائه چنین محصولاتی ممکن است به‌صورت موقت افزایش فروش داشته باشید، اما بعد از اینکه مشتریان زیادی از محصول بی‌کیفیت شما صدایشان درآمد، آنوقت نوبت به کاهش فروش و کمبود مشتری می‌رسد.

روش های افزایش فروش اینترنتی

هریک از کسب‌وکارهایی که راه‌های افزایش فروششان را مورد بررسی قرار دادیم می‌توانند با اینترنتی کردن قسمتی از فروش خود، کسب‌وکار خود را رونق بدهند. امروزه ضروری است تا تمام کسب وکارهای سنتی کار خود را وارد اینترنت و به خصوص شبکه‌های اجتماعی کنند. در ادامه راهکارهای فروش اینترنتی را بررسی می کنیم  و 5 روش عالی برای افزایش فروش اینترنتی را با شما در میان می گذاریم.

البته سایت اولین پشتوانه آنلاین فروش مجازی شما خواهد بود. بنابراین بهتر است به فعالیت در رسانه‌های اجتماعی بسنده نکرده و حتماً یک سایت مستقل برای فروش محصولات اینترنتی خود داشته باشید. آن‌گاه می‌توانید با استفاده از روش های افزایش فروش اینترنتی مانند پنج روش زیر به فروش مجازی خود نیز رونق ببخشید و افزایش فروش سایت داشته باشید :

  • ارائه آموزش‌های متنی و ویدئویی آنلاین به مشتریان اینترنتی

 از راهکارهای فروش اینترنتی، آموزش است که یکی از بهترین‌ راه‌های جلب توجه و رضایت مشتری‌های وفادار و بالقوه و افزایش فروش آنلاین شماست. استفاده از ابزارهای آنلاین می‌تواند این امکان را به شما بدهد تا برای استفاده از محصولات‌تان به مشتریان خود آموزش‌های لازم را بدهید و از این طریق افزایش فروش سایت داشته باشید.

  • برگزاری مسابقات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی

اگر موفق شوید با فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی پیدا کنید، با برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی می‌توانید به افزایش فروش آنلاین خود کمک کنید. در فروش اینترنتی لازم است تا جایی که می‌توانید در تمام پلتفرم‌های آنلاین حضور داشته باشید و با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی بیشتر و لینک دادن به مقر اصلی که همان سایت‌تان است، می‌توانید مشتریان دیگری نیز پیدا کنید. یادتان باشد هرچقدر بیشتر دیده شوید، یعنی قابل اعتمادتر هستید.

روش های افزایش فروش اینترنتی

  • گذاشتن فیلم و صوت مشتریان راضی خود در سایت‌تان

با گذاشتن فیلم یا فایل صوتی رضایتمندی مشتریان خود می‌توانید باعث جلب اعتماد افرادی شوید که به سایت شما مراجعه می‌کنند. در روز افراد زیادی از سایت شما بازدید می‌کنند و خریدی هم انجام نمی‌دهند اما با این کار باعث افزایش فروش سایت می شوید و نرخ تبدیل کاربران به مشتری را افزایش می‌دهید.

  • ارائه اشانتیون و جایزه ویژه در سفارش‌های‌ بالاتر از دو یا سه محصول

درصورتی که مشتریان آنلاین شما بیشتر از دو یا سه محصول سفارش دهند، به آن‌ها جایزه یا اشانتیون‌های ویژه بدهید. در اینصورت آن‌ها ترغیب می‌شوند تا خرید خود را به یک گزینه محدود نکنند.

  • دادن مشاوره و پشتیبانی آنلاین به مشتریان‌تان

با ارائه مشاوره و پشتیبانی به مشتریان خود اعلام می‌کنید که همیشه در دسترس آن‌ها قرار دارید. با این کار بازدیدکنندگان سایت می‌دانند که در صورت بروز مشکل به راحتی می‌توانند با شما ارتباط برقرار کرده و از شما مشاوره دریافت کنند؛ بنابراین به مشتری‌های شما تبدیل می‌شوند و باعث افزایش فروش آنلاین شما میشود.

در فروش اینترنتی شما به جامعه هدف بسیار گسترده‌تری دسترسی دارید و مشتریان شما تنها محدود به یک منطقه یا شهر خاص نیستند. پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریعتر کانال‌های آنلاین خود را فعال کنید تا بتوانید شما نیز از این قابلیت بزرگ عصر کنونی در جهت فروش بیشتر محصولات و خدمات خود بهره بگیرید.

پس از ایجاد بستر اینترنتی مناسب، می‌توانید به فراگیری روش‌های درست تبلیغ‌نویسی، سئو سایت و استفاده درست از هشتگ‌ در شبکه‌های اجتماعی بپردازید. با انجام این کارها می‌توانید در فضای مجازی برندسازی کرده و فروش‌تان را به حدی بالا ببرید که قابل مقایسه با فروش فروشگاه یا مغازه نباشد.

راه های افزایش فروش در تلگرام

تلگرام یک رسانه اجتماعی محبوب در بین کاربران ایرانی است که حتی بعد از فیلترینگ هم همچنان پرطرفدار باقی مانده است. همچنین تلگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی است که با فعالیت در آن بیشتر می‌توانید به مشتریان بالقوه خود اعلام حضور کنید. برای اینکه بتوانید از طریق تلگرام بیشتر بفروشید باید با بهترین روش برای درآمدزایی از تلگرام آشنا باشید که در اینجا به پنج مورد آن اشاره می‌کنیم:

راه های افزایش فروش در شبکه های مجازی

  • ایجاد کانال به‌جای گروه

گروه‌های تلگرامی به دلیل چت زیاد کاربران باعث ایجاد ازدحام شده و باعث گم شدن محتوای موردنظر ما برای مشتریان اصلی می‌شوند. بنابراین ایجاد کانال تلگرامی بهتر از ایجاد گروه است.

  • تبلیغات گسترده

یکی از روش های فروش کالا ، کانال‌های مشهور و پرطرفدار تلگرام هست که برای افزایش اعضای کانال کاری خود می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید تا برای شما تبلیغ کنند. می‌توانید هر هفته یا هرماه مبلغی را برای تبلیغات در تلگرام در نظر بگیرید.

  • وصل کردن کانال به سایت

بهتر است در کانال خود لینک سایت و سایر رسانه‌های اجتماعی خود را قرار دهید. با این کار می‌توانید فضای بیشتری به مشتریان بدهید تا بتوانند محصولات شما را مشاهده کرده و از آموزش‌ها نیز استفاده کنند.

  • امکان ارتباط با مشتریان

برای اینکه اعضای کانال بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند، بهتر است آیدی خود را در بایو کانال‌تان قرار دهید. زمانی‌که یک مشتری به آیدی شما مراجعه کرد، در اسرع وقت پاسخگوی او باشید.

  • گرفتن بازخورد از مشتریان

بازخورد مشتریان می‌تواند بهترین راهنمای شما برای بهبود کارتان باشد. این امکان در تلگرام به راحتی وجود دارد؛ تنها کافیست بعد از تحویل محصول به آیدی مشتری مراجعه کرده و درباره محصول‌تان از او سوال بپرسید. آن‌گاه می‌توانید از اشکالات کار و محصول خود خبردار  شده و آن‌ها را رفع کنید و روش های فروش کالا خود را ارتقا بدهید.

نکته پایانی

هریک از انواع ترفند افزایش فروش که در این مطلب عنوان شد می‌تواند در افزایش فروش شما موثر باشد. اگرچه نکات بسیار بیشتری وجود دارند که می‌توانند در مقدار فروش فیزیکی یا اینترنتی دخیل باشند. اگر با عمل کردن به راهکارهایی برای فروش بیشتر در زمان کمتر ، موجود در این مطلب به نتیجه مطلوب نرسیدید، می‌توانید از دورهای تخصصی آموزش فروش و بازاریابی عصبی استفاده کنید.

یادتان باشد برای اینکه فروش خود را بالا ببرید، باید نکات قوت و ضعف کار خود را بشناسید. گاهی حتی برای اینکه فروش خوبی داشته باشید، باید روی رشد شخصی خود نیز کار کنید. نباید انتظار داشته باشید بدون ایجاد هیچ تغییری خود‌به‌خود فروش شما بالا برود. تلاش کردن همیشه بهترین گزینه برای گرفتن نتایج بهتر است. بنابراین به امتحان کردن هریک از نکات افزایش فروش که در اینجا ارائه شد ادامه دهید تا بتوانید در نهایت به نتیجه ایده‌آل خود در فروشتان برسید.

تکنیک­ های افزایش فروش از طریق اینستا گرام

  1. حساب کاربری خود را به حساب کسب و کار یا (Business) تبدیل کنید

 حساب­های مخصوص کسب و کار در اینستاگرام اولین کاری که برای کسب و کار شما انجام می­دهد این است که امکان اضافه‌کردن راه­های ارتباط با مشتری را برای شما را فراهم کرده است و شما می­توانید آدرس سایت فروشگاه، شماره تماس محل کار و ایمیل مربوط به کارتان را به صفحه اینستاگرام‌تان اضافه کنید.

مزیت دیگر استفاده از اینستاگرام برای افزایش فروش این است که این امکان را برای شما فراهم می­کند که ببینید مشتریان شما از کدام پست­ها استقبال کرده و از آن­ها خوش‌شان می ­آید. اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار این امکان را فراهم کرده تا با یک بازاریابی کوچک برای کسب و کار خود به توسعه آن کمک کنند.

  1. حتماً در بیوگرافی پیج کاری خود، کسب و کارتان را کامل توضیح دهید

پس از انجام مرحله اول و ایجاد یک حساب کسب و کار برای افزایش فروش خود به صورت کامل و به زبان ساده در بیوگرافی اینستاگرام‌تان توضیح دهید که کسب و کار شما چیست. با این کار به مخاطبان پیج خود کمک می‌کنید که به محض ورود به پیج شما متوجه کسب و کارتان شوند.

  1. راه ­های ساده­ ای برای خرید از پیج خود قرار دهید

شاید برای عده زیادی پیش آمده باشد که تصمیم به خرید وسیله‌ای از یک پیج اینستاگرام می­گیرند اما به دلیل پاسخ‌گویی دیر و عدم اشاره به نحوه سفارش محصول و پرداخت، از خرید خود منصرف می‌شوند؛ در نتیجه برای افزایش فروش اینترنتی خود باید راه­های آسانی جهت خرید برای مشتریان خود در نظر بگیرید و زیر همه پست­های خود قیمت و نحوه سفارش‌دهی را توضیح دهید یا راه­های سفارش و ارتباط با پشتیبانی را به‌ عنوان استوری ‌های هایلایت اینستاگرام در پیج خود قرار دهید و از این طریق شاهد افزایش فروش اینستاگرامی خود باشید.

  1. تقویم محتوا داشته باشید و با مشتریان خود قرار های مشخصی بگذارید

داشتن برنامه و استراتژی محتوایی یکی از گام­های بنیادی جهت افزایش فروش است. به این معنا که در هر بازه زمانی مشخص محتوای مشخصی به اشتراک بگذارید. نحوه زمان‌بندی تقویم محتوا کاملاً به کسب و کار شما بستگی دارد.

شما باید زمان­های مشخصی برای انتشار محتوای خود در نظر داشته باشید و از قبل مواردی مانند هشتگ­ ها، آدرس کسب و کار، کپشن و لوکیشن را برای هر پست تعیین کنید. این کار به افزایش فروش اینترنتی شما از طریق اینستاگرام کمک به سزایی خواهد کرد.

استفاده از عکس مناسب برای افزایش فروش

  1. عکس­ها جاذبه ­های اینستاگرام هستند از عکس هایی با کیفیت بالا استفاده کنید

با توجه به این که محور اصلی فضای اینستاگرام عکس است، اولین قدم برای جذب مخاطب قرار دادن عکس­های با کیفیت است. حتما توجه کنید که کپشن­های مناسب با تصویر قرار دهید. قرار دادن عکس­های زیبا و با کیفیت به شما کمک می­کند که کسانی که حتی مشتری شما نیستند را در پیج‌تان نگه دارید. یعنی کسانی که ممکن است در آینده تبدیل به مشتری شما شوند.

  1. همیشه در دسترس و آماده پاسخ‌گویی باشید

اینستاگرام یکی از راهکارهایی برای فروش بیشتر اینترنتی است که همواره در دسترس و پاسخگو باشید. این کار برای ایجاد اعتماد در مخاطب موثر است و به افزایش فروش کمک خواهد کرد. دیگر راه افزایش فروش ار طریق اینستاگرام این است که هرگز کامنت­های منفی مخاطبان‌تان را پاک نکنید.

  1. با قرار دادن تخفیفات گاه به گاه مخاطبان تان را تشویق به خرید کنید

بسیاری از افراد پیج شما منتظر بهانه یا فرصتی هستند که از شما خرید کنند. قرار دادن تخفیفات گاه به گاه می­تواند برای خرید این مخاطبان از پیج شما موثر باشد. همچنین این کار به طور مستقیم در افزایش فروش شما تاثیر گذار خواهد بود.

  1. هرگز پیج کاری اینستاگرام تان را خصوصی نکنید

برای افزایش فروش از طریق اینستاگرام به هیچ عنوان پیج کاری‌تان را Private نکنید. دیگر تکنیک افزایش فروش در اینستاگرام این است که از هشتگ های پربازدید فارسی اینستاگرام استفاده کنید؛ زیرا استفاده از هشتگ­ها باعث می­شود تا جست‌وجوکنندگان در اینستاگرام شما را پیدا کنند این کار یعنی معرفی محصول یا خدمات شما به کسانی که نمی شناسید یا حتی اسم برندتان را نشنیده­اند.

راه­های افزایش فروش اینترنتی

اگر  سوال چگونه فروش اینترنتی را بالا ببریم هم در ذهن شما بوجود آمده است باید بگوییم اولین هدف اصلی هر فروشگاه اینترنتی جدید یا قدیمی داشتن فروش بالا است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با راهکارهایی برای فروش بیشتر اینترنتی آشنا شوید.

  1. در معرفی محصول یا خدمات خود صادق باشید

شما نباید در معرفی برند یا محصولات‌تان اغراق کنید. شاید این حرف اشتباه به نظر برسد زیرا اغراق و بزرگ‌نمایی در خیلی از موارد منجر به جذب مخاطب می­شود اما قطعا مخاطبان باهوش امروزی فرق حرف درست و نادرست را بسیار زود متوجه می­شوند؛ در نتیجه نقش بازی نکنید و خود را همان گونه که هستید نشان دهید و هنگام معرفی محصول یا خدمات‌تان صادق باشید زیرا این کار در بلند مدت در امر افزایش فروش بسیار کمک کننده خواهد بود.

  1. استفاده از تبلیغات برای دریافت کلیک بیشتر

در جدیدترین تکنیک­های افزایش فروش اینترنتی استفاده از این روش توصیه شده است؛ زیرا موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل رتبه بالایی برای وب سایت­هایی با تعداد کلیک بالا در نظر گرفته اند. برای قرار دادن تبلیغات در وب سایت خود از افزونه Ad Extensions استفاده کنید.

  1. از پیشنهادات ویژه و لحظه ­ای در وب سایت خود استفاده کنید

در روش افزایش فروش اینترنتی به این پیشناهات ویژه، پیشنهادات اورژانسی گفته می­شود. پیشنهادات ویژه باید در صفحه نخست وب سایت قرار گیرد و کاملا واضح و خوانا باشد. هنگام قرار دادان این پیشنهادات ذکر کنید که این فرصت به زودی به پایان می‌رسد تا مخاطبان را بیش از پیش به خرید ترغیب کنید. دیگر روش استفاده از این گزینه به این صورت است که فروشگاه­ها و سایت‌های اینترنتی فرصت خرید یک محصول را به صورت محدود اعلام می­کنند.

استفاده از تخفیف برای افزایش فروش

  1. تضمین بازگشت وجه در صورت عدم رضایت از محصول را در وب سایت خود قرار دهید

یکی از اصول بازاریابی این است که خود را جای مشتری بگذارید. مشتریان خرید اینترنتی همشه فکر می کنند که اگر یک محصول را خریداری کنند و سالم نباشد دیگر راهی برای برگرداندن آن محصول وجود ندارد.

در این زمان تکلیف چیست؟ زمانی که شما گزینه بازگشت وجه را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید بدون شک باعث می‌شوید که این مشتریان با خیال راحت از شما خرید کنند. شما می‌توانید برای این کار ضمانت 7 روزه برای محصولات‌تان قرار دهید تا مشتریان بتوانند با خیال راحت از شما خرید کنند.

  1. تعداد محصولات مشابه را کمتر کنید

شاید دربرگرفتن طیف گسترده‌ای از یک محصول در برخی موارد کار درستی باشد اما در اغلب موارد قرار دادن طیف وسیعی از یک محصول باعث ایجاد دودلی در انتخاب یک محصول خواهد شد و در نهایت این کار ممکن است باعث کاهش فروش شما شود. تا حد ممکن طیف گسترده‌ای از یک محصول را در فروشگاه اینترنتی خود قرار ندهید تا پیداکردن محصول مورد پسند برای مشتریان شما سخت نشود و مشتری شما در خرید خود دچار سردگمی نگردد.

  1. فرایند سفارش و پرداخت را حد ممکن ساده کنید

یکی  از راهکارهایی برای فروش بیشتر اینترنتی این است که برای مخاطبان خود فرایند سفارش‌گیری و پرداخت را ساده کنید. آمار قابل توجهی در این باره وجود دارد که نشان می‌دهد 63 درصد از مشتریان فروشگاه­های اینترنتی سبد خرید خود را هنگام پرداخت رها کرده‌اند. اغلب مشتریان به خاطر پیچیدگی سفارش‌گیری و سرعت پایین  این کار را انجام می­دهند. در نتیجه اگر می‌خواهید افزایش فروش داشته باشید باید تا حد ممکن نحوه سفارش‌دهی و پرداخت را آسان کنید. می‌توانید برای این کار یک ویدیو آموزشی درباره نحوه سفارش‌دهی محصول در وب سایت خود قرار دهید و به مشتری‌های خود در امر خرید کمک کنید.

  1. گزینه­ های پرداخت را تا حد ممکن بیشتر کنید

یکی دیگر از تکنیک‌های افزایش فروش اینترنتی ایجاد گزینه ­های متنوع پرداخت است. درست است که اغلب فروشگا­ه­های اینترنتی امکان پرداخت با کارت اعتباری را فراهم می‌کنند اما هنوز هم عده زیادی مایل هستند که هنگام دریافت محصول و در محل، پرداخت را انجام دهند. در نتیجه سعی کنید هر نوع پرداختی که ممکن است را در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید. این کار قطعاً در افزایش فروش بسیار موثر خواهد بود.

  1. تصاویر با کیفیت برای معرفی محصولات خود قرار دهید

تصاویری که برای محصولات فروشگاه اینترنتی خود قرار می­دهید به طور مستقیم به ایجاد ارتباط میان مخاطب و محصول کمک می­کند و موجب افزایش فروش خواهد شد. در نتیجه استفاده از تصاویر حرفه­ای و با کیفیت، یک نوع سرمایه گذاری است؛ پس حتی اگر عکس­های محصول مورد نظر شما در اینترنت موجود است باز هم سعی کنید که تصاویر اختصاصی برای فروشگاه خود تهیه کنید قطعاً استفاده از این ترفند یکی از روش­های موثر در افزایش فروش اینترنتی است. حالا که به خوبی می دانیم چگونه فروش اینترنتی را بالا ببریم، در ادامه راهکارهایی برای افزایش فروش تلفنی را بررسی می کنیم.

راه­ های افزایش فروش تلفنی

  • برای فروش به مشتری اصرار نکنید اما از فشار مودبانه و روانی استفاده کنید. مثلا بگویید:«محصول شما و تخفیفی که برای آن در نظر گرفته‌اید بسیار شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد است و زمان طلایی مخاطب‌تان برای خرید این محصول تنها امروز است.» این فشار روانی یکی از پرکاربردترین راه‌ها افزایش فروش محصول از طریق تماس و فروش تلفنی است.

  • مطالب را سریع جمع‌بندی کنید تا مشتریانی که عجله دارند به دچار استرس نشوند.
  • مخاطب را در عمل انجام شده قرار دهید؛ مثلاً هنگامی که مخاطب می­پرسد قیمت یک محصول چند است سریع راه­های ممکن برای پرداخت را توضیح دهید و به این صورت مخاطب را در عمل انجام شده قرار دهید.
  • در پایان مکالمه از مخاطب خود سوال پایانی را بپرسید مانند این دست سوالات «سوالی ندارید؟» «نظرتان چیست؟» مشکل اکثر بازاریابان تلفنی این است که سوال مناسبی برای پایان مکالمه پیدا نمی­کنند.
  • در نهایت استفاده از نکات مثبت در شروع و پایان مکالمه یعنی استفاده از تکنیک ساندویچ در افزایش فروش تلفنی بسیار موثر خواهد بود. 

برخی از سوالات رایج

راه های افزایش فروش فروشگاه کدامند؟

تغییر محل و نوع چیدمان کالاهای فروشگاهتان

تمرکزتان روی رفع مشکل باشد نه فروش

بوی معطر و دل‌انگیز ایجاد کنید

موسیقی پخش کنید

با مشتریان خود دوست باشید

راه های افزایش فروش مغازه کدامند؟

خرید از مغازه‌تان را به یک بازی تبدیل کنید

به مشتریان خود اطلاعات کاربردی بدهید

به مشتری خود فرصت فکر کردن بدهید

خودتان را به جای مشتریان‌تان بگذارید

خوش‌تیپ و خوش‌مشرب باشید

روش های افزایش فروش اینترنتی کدامند؟

ارائه آموزش‌های متنی و ویدئویی آنلاین به مشتریان اینترنتی

برگزاری مسابقات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی

گذاشتن فیلم و صوت مشتریان راضی خود در سایت‌تان

ارائه اشانتیون و جایزه ویژه در سفارش‌های‌ بالاتر از دو یا سه محصول

دادن مشاوره و پشتیبانی آنلاین به مشتریان‌تان

دیدگاه‌های شما

3 دیدگاه دربارهٔ «67 راهکار افزایش فروش اینترنتی تا 300%»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان