9 راه پول درآوردن بدون سرمایه | روش پول درآوردن بدون سرمایه!

پول درآوردن بدون سرمایه
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

در تفکر سنتی، پولدار شدن به سرمایه فراوان بستگی دارد، اما در تفکر مدرن بدون سرمایه هم می‌توان به درآمد رسید؛ حتی گاهی شغل‌های بدون سرمایه می‌توانند به کسب ثروت فراوان منجر شوند. چیزی که اهمیت دارد، نوع انجام آن کار توسط افراد است. در عصر حاضر، فراگیرشدن اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به قدرتمندترین ابزارهای راه ‌اندازی کسب ‌و کار بدون سرمایه تبدیل شده ‌اند. چگونه ثروتمند شویم؟

می‌توان گفت که پول درآوردن بدون سرمایه بیشتر از طریق کانال‌ های اجتماعی صورت می‌گیرد اما رویکردهای دیگری نیز دارد که نیاز به بررسی دارند. در این مطلب می‌خواهیم تمام چون و چراهای پول درآوردن بدون سرمایه اولیه (راه پول درآوردن) را مورد بحث قرار دهیم. لطفاً با ما همراه باشید.

آیا واقعاً بدون سرمایه می‌توان پولدار شد؟

نمونه‌های موفق جهانی حاکی از این هستند که واقعاً پول درآوردن بدون سرمایه و حتی ثروتمند شدن در کسب‌وکاری، بدون هیچ سرمایه‌ای هم ممکن است.

بزرگترین نمونه پول درآوردن بدون سرمایه سایت‌های بزرگ فروش محصولات هستند که از جمله آن‌ها می‌توان آمازون و ایبِی را نام برد. شاید با خود بگویید که این شرکت‌ها در حال حاضر سرمایه هنگفتی در دست دارند، اما از اول چنین نبود.

آمازون فروشگاه مجازی خود را با یک کتابفروشی آنلاین ایجاد کرد شروع به پول در آوردن مجازی کرد و بعدها توانست کسب ‌و کار خود را در حد اعلا گسترش دهد. اگر از نمونه‌های خارجی بگذریم و بخواهیم نمونه‌های ایرانی پولدار درآوردن بدون سرمایه را مثال بزنیم، می‌توانیم به بسیاری از میلیادرهای ایرانی اشاره کنیم که بدون سرمایه کار خود را آغاز کرده‌اند که حتی در بین آن‌ها مدیرعامل شرکت‌های بزرگی چون امرسان و زرماکارون هم دیده می‌شوند.

مقاله اختصاصی ما در مورد «درآمد از آمازون» را مطالعه نمایید.

البته در چند سال اخیر جوانان زیادی در رده میلیاردرهای جهانی قرار گرفته‌اند که تنها به کمک بسترهای آنلاین به این ثروت رسیده‌اند. اگر بخواهیم داستان زندگی تمام ثروتمندان دنیا را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که بیشتر آن‌ها کار خود را با سرمایه اندک یا بدون سرمایه آغاز کرده‌اند.

بنابراین به ‌راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که راه پول درآوردن بدون سرمایه برای همه افراد ممکن است، به شرطی که به آن باور داشته باشند و فوت و فن پول درآوردن را یاد بگیرند. وقتی فردی هربار که می‌خواهد کسب‌وکار تازه‌ای راه بیندازد، نبود سرمایه را بهانه کرده و تلاش‌هایش را متوقف می‌کند، هیچ اتفاق خاصی هم در مسیر درآمد وی روی نمی‌دهد.

بنابراین بهتر است نمونه‌هایی که بدون سرمایه موفق شده‌اند را بررسی کنیم و به خود بفهمانیم که پول درآوردن بدون سرمایه ممکن است، تا ما نیز بتوانیم با انگیزه کافی و دستان خالی کار خود را شروع کنیم.

بزرگترین سایت رزرو اقامتگاه

آیا منظور از سرمایه، تنها سرمایه مالی است؟

به صورت معمول منظور از سرمایه، پول و دیگر سرمایه‌های مالی است؛ اما اگر بخواهیم دقیق‌تر موضوع سرمایه را بررسی کنیم، به‌راحتی متوجه می‌شویم که به غیر از پول، سرمایه‌های دیگری نیز برای موفق شدن لازم هستند.

از جمله سرمایه‌های لازم غیر پولی می‌توان سرمایه زمان، انرژی و مهارت را نام برد. گاهی وقتی بیوگرافی افرادی را مطالعه می‌کنیم که بدون سرمایه مالی موفق شده‌اند، می‌توانیم تلاش‌های مستمر، زمان فراوان و مهارت‌های تخصصی آن‌ها را مشاهده کنیم که سرمایه‌های اصلی موفقیت آن‌ها بوده‌اند.

بنابراین بهتر است وقتی صحبت از سرمایه می‌شود، نه تنها فقط سرمایه‌های مالی، بلکه سایر سرمایه‌های ارزشمند انسان در مسیر موفقیت را نیز ببینیم. آیا به نظر شما فردی که هیچ پولی ندارد، اما انرژی و مهارت کافی و ایده راه ‌اندازی یک کسب ‌و کار را دارد، نمی‌تواند موفق شود؟! احتمالاً تا به اینجا شما نیز متوجه شده‌اید که پاسخ به این سوال 100 درصد می‌تواند مثبت باشد.

اگرچه موضوعی که در این متن مورد بررسی قرار می‌گیرد، پول در آوردن بدون سرمایه مالی اولیه است، اما سایر مدل‌های سرمایه باید وجود داشته باشد. یعنی اگر شما پول ندارید، باید انرژی، مهارت یا استمرار داشته باشید.

برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید

آیا هر نوع کار بدون سرمایه‌ای برای انجام مناسب است؟

همان‌طور که اشاره کردیم، پول تنها سرمایه لازم برای کسب درآمد نیست. این در حالی است که موضوع پول به تنهایی یک اهرم بزرگ انگیزشی است؛ یعنی وقتی افراد بدانند با وجود انجام یک کار، پول زیادی بدست می‌آورند، انگیزه کافی برای انجام آن کار در آن‌ها ایجاد می‌شود.

آیا اگر به خود شما پیشنهاد کاری را بدهند که هرگز انجام نداده‌اید و علاقه‌ای هم به انجام آن ندارید اما در صورت انجام پول هنگفتی نصیب‌تان ‌شود، قبول می‌کنید که آن کار را انجام دهید؟! به احتمال زیاد قبول می‌کنید، مگر اینکه اهداف یا برنامه‌های مهم‌تری داشته باشید.

پس اگر پای پول در میان باشد، کارها بهتر و سریع‌تر انجام می‌شوند، اما گاهی ایده راه ‌اندازی استارت ‌آ‌پ‌ نمی‌توانند درآمدهای حاصل از آن را تضمین کنند. یعنی فردی کاری را شروع می‌کند اما نمی‌داند چه زمانی به درآمد قابل توجهی از آن کار می‌رسد. در این‌صورت فاکتورهای تعیین کننده دیگری لازم هستند تا فرد بتواند آن کار را ادامه دهد. اگر برایتان سوال شده است که استارت آپ چیست؟ پیشنهاد می کنیم با دکتر ویز همراه باشید.

مثلاً اگر شخصی به کاری که انجام می‌دهد علاقه زیادی داشته باشد، کسب درآمد برایش بی‌معنی می‌شود و تنها هدف وی انجام درست کار مورد نظرش خواهد بود. اما اگر علاقه نباشد و درآمدی هم در کار نباشد، به احتمال 90 درصد، آن کار به سرانجام نمی‌رسد.

اگر نمونه‌های برتر استارت آپ های میلیاردی ایران و جهان را بررسی کنید، می‌بینید که علاقه و ایمان عامل اصلی رشد آن‌ها بوده‌اند. مثلاً شرکت‌هایی مانند گوگل یا اپل کار خود را از منزل یا گاراژ خودشان شروع کردند و بعدها توانستند به غول‌های تکنولوژی جهان تبدیل شوند.

می‌توان نتیجه گرفت که به ثمر رسیدن کسب‌وکار تا رسیدن به درآمد، بدون سرمایه اولیه، باید با علاقه، انرژی و انگیزه همراه باشد. بنابراین هرکاری نمی‌تواند به واسطه بدون سرمایه بودنش مورد انتخاب قرار بگیرد.

پول درآوردن بدون سرمایه اولیه

چه راه‌هایی برای کسب درآمد بدون سرمایه مالی وجود دارد؟

قطعاً راه‌های بسیاری زیادی همچون کسب و کار خانگی برای پول درآوردن بدون سرمایه وجود دارد. بخش اعظم چنین کارهایی هم در داخل کشورمان به راحتی امکان‌پذیر هستند.

اما با توجه به مطالبی که عنوان شد، بهتر است قبل از شروع هر کاری، به شناخت دقیقی از خودتان برسید. آن‌گاه در بین فرصت‌های کاری بدون سرمایه (راههای پول درآوردن بدون سرمایه)، می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که هرگز براساس مقدار درآمد نهایی کسب‌وکارها آن‌ها را انتخاب نکنید، بلکه کاری را برای انجام در نظر بگیرید که بیشترین علاقه را به انجام آن داشته باشید.

در ادامه این متن 9 راه پول درآوردن بدون سرمایه اولیه یا با سرمایه اولیه اندک را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید هم از بین گزینه‌های زیر کار مورد نظر خود را انتخاب کنید و هم از آن‌ها برای راه‌اندازی کارهای دیگر الگو بگیرید.

9 راه پولدار شدن بدون سرمایه مالی

قبل از اینکه راههای پول درآوردن بدون سرمایه را بررسی کنیم، باید در نظر داشته باشید که اکثر شغل‌ها به خودی خود قابلیت ثروتمند کردن افراد را ندارند، بلکه سرمایه‌گذاری با درآمد حاصل از آن کارها است که می‌تواند افراد را ثروتمند کند.

پس کارهایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانند در صورت علاقه و استمرار، درآمد خوبی برای شما ایجاد کنند تا بتوانید در کنار پوشش دادن هزینه‌های ضروری زندگی‌تان، سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام دهید. برخی از مهم‌ترین مشاغل بدون سرمایه به قرار زیر هستند:

1. همکاری در فروش

همکاری در فروش می‌تواند به دو صورت همکاری در فروش مستقیم یا «فروش قطره‌ای» صورت بگیرد. این دو مفهوم بسیار شبیه به هم بوده و تنها تفاوت‌های جزئی با هم دارند.

در سیستم فروش قطره‌ای، شما لیستی از محصولات شرکت‌های بزرگ را انتخاب کرده و اقدام به فروش آن‌ها می‌کنید. در این‌صورت شما تنها به یک واسطه فروش تبدیل شده و خود هیچ محصولی ندارید. حتی درصورت پیدا کردن مشتری، شما چیزی برای مشتری ارسال نمی‌کنید، فقط شرکتی که محصولات آن را برای فروش لیست کرده‌اید، با دریافت سفارش، آن را به مقصد مشتری مورد نظر ارسال می‌کند و شما پورسانت خود را دریافت می‌کنید. این فروش می‌تواند به صورت حضوری یا مجازی (پول دراوردن مجازی) توسط شما انجام شود.

همکاری در فروش هم دقیقاً مانند فرش قطره‌ای است و در آن شما باید اقدام به معرفی و فروش محصولات یک تولید کننده خاص کنید. اما در سیستم همکاری در فروش لازم است شما برای یک مکان یا شرکت خاص کار کنید.

مثلاً یکی از برندهای تولید کننده لوازم خانگی را انتخاب کرده و تنها در فکر فروش محصولات آن شرکت باشید. البته همکاری در فروش می‌تواند برای هر نوع محصول یا خدماتی انجام شود. وقتی همکاری با فروش را شروع کنید، نیاز به هیچ سرمایه‌ای ندارید.

تمام کارهای تولید، انبار، حمل‌و نقل و ….. توسط تولید کننده یا عرضه‌کننده اصلی انجام می‌شود و شما تنها در نقش یک بازاریابی، فروشنده یا همکار اقدام به معرفی و فروش محصولات و خدمات آن‌ها می‌کنید و در برابر ارجاع دادن هر مشتری، پورسانت دریافت می‌کنید.

سیستم همکاری در فروش به عنوان اولین و بهترین راه پول درآوردن بدون سرمایه در جهان شناخته شده است. اگر توانایی بازاریابی یا فروش بالایی دارید، همکاری در فروش بهترین روش پول درآوردن بدون سرمایه برای شماست.

آن‌گاه می‌توانید محصولات مورد علاقه خود یا شرکت‌های موردعلاقه خود را برای همکاری انتخاب کنید. همچنین در صورتی که علاقمند به بازاریابی می باشید می توانید مقاله «مراحل بازاریابی چیست؟» مطالعه نمایید.

مدیر شرکت آمازون جف بزووس

2. وبلاگ نویسی

برای راه‌اندازی وبلاگ هیچ محدودیت و اخذ مجوزی وجود ندارد. حتی لازم نیست مانند راه‌اندازی سایت، هاست و دامنه خریداری کنید. بنابراین تنها ایده وبلاگ‌نویسی هم نماد پول دراوردن بدون سرمایه (راههای پول درآوردن بدون سرمایه) است.

اما اینکه در وبلاگ خود چه مطالبی را منتشر می‌کنید و چقدر ترافیک دریافت می‌کنید، مشخص می‌کند که چقدر می‌توانید از وبلاگ‌نویسی درآمد کسب کنید. شما می‌توانید موضوع خاصی را انتخاب کرده و فقط در مورد آن در وبلاگ خود مقاله بنویسید و منتشر کنید تا افراد بیشتری برای خواندن آن مقالات به وبلاگ شما رجوع کنند.

از جمله مطالب پرطرفداری که می‌تواند ترافیک خوبی برای شما جذب کند، می‌توان به مشکلات جامعه، موضوعات داغ روز، اخبار، داستان‌نویسی و ….. اشاره کرد. لازم به ذکر است که هرچقدر محتوای یک وبلاگ کاربردی‌تر باشد (یعنی گره کوچکی از مشکلات و مسائل کاربران باز کند) آن وبلاگ طرفدران بیشتری خواهد داشت.

بزرگترین شرکت کرایه خودرو

وبلاگ‌نویسان پس از جذب ترافیک بالا، می‌توانند از طریق تبلیغ گرفتن یا تبلیغات کلیکی درآمد کسب کنند. برای این کار می‌توان تبلیغ سایت‌های معروف را در وبلاگ خود قرار داده و هزینه تبلیغ دریافت کنید یا با قرار دادن لینک‌های مربوط به تبلیغات کلیکی از تعداد کلیکی که در سایتتان می‌شود نیز درآمد کسب کنید. در واقع پول درآوردن بدون سرمایه از طریق وبلاگ‌نویسی، تنها به ترافیک بالا و تعداد بازدیدکننده‌های آن وبلاگ بستگی خواهد داشت.

3. بلاگری

شاید تصور کنید که وبلاگ‌نویسی و بلاگری تفاوتی با هم ندارند؛ اما با اطمینان می‌توانم به شما بگویم که بلاگری کاملاً متفاوت از وبلاگ‌نویسی است.

اگر بخواهید برای پول درآوردن بدون سرمایه از بلاگری استفاده کنید، باید تنها در شبکه‌های اجتماعی به فعالیت بپردازید. البته این فعالیت باید کاملاً هدفمند باشد. مثلاً شما می‌توانید در بستر شبکه‌های اجتماعی قدرتمندی مانند اینستاگرام به یک بلاگر تبدیل شوید. بلاگری یکی از راه های پول درآوردن بدون سرمایه و بصورت مجازی است.

برای این که بتوان تبدیل به بلاگر موفق شوید باید خود را در زمینه خاصی به عنوان متخصص اعلام کرده و به تولید محتوای مستمر و هدفمند بپردازید. در این‌صورت با بالا رفتن تعداد اعضا و فالوورهایتان می‌توانید با گرفتن تبلیغ به درآمدهای قابل توجهی برسید. از جمله موضوعات بلاگری پرطرفدار می‌توان به مُد و فشن، طنز و سرگرمی، استایل، تست غذا، آموزش آشپزی، آموزش بورس و … اشاره کرد.

 

بدون هیچ سرمایه ای پولدار شوید

4. فروش محصولات دانلودی

راه‌اندازی یک فروشگاه‌ مجازی فایل می‌تواند ایده خوبی برای پول درآوردن بدون سرمایه (پول درآوردن مجازی) باشد. شما می‌توانید هم یک سایت فروش فایل گسترده ایجاد کنید و هم تنها در یک زمینه تخصصی اقدام به فروش فایل کنید.

”]

مثلاً فقط‌ فایل‌های صوتی، متنی، ویدئویی، پاروپوینت، پی‌دی‌اف یا …. قرار دهید و برای هرکدام قیمت مناسبی در نظر بگیرید. فروش نرم‌افزار و فیلم سینمایی هم می‌تواند در این ایده جای بگیرد. در این صورت بدون هیچ سرمایه‌ای صاحب کسب‌وکار خواهید شد. فروش محصولات دانلودی می‌تواند به اندازه فروش محصولات فیزیکی سودده باشد. در مقاله «بهترین فیلم های انگیزشی سینمایی» به معرفی ۱۳ فیلم انگیزشی پرداخته ایم که مطالعه آن می‌تواند مفید باشد.

 

بیشتر بخوانید: از چه بازی هایی می شه پول درآورد؟

 

5. آموزش مجازی

خوشبختانه آموزش مجازی در هر زمینه‌ای مورد استقبال قرار می‌گیرد. شما هر تخصص خاصی داشته باشید، می‌توانید آن را به ‌صورت مجازی به دیگران آموزش دهید و در راه پول درآوردن بدون سرمایه گام بردارید.

شما می‌توانید آموزش‌های خود را به‌صورت کتابچه متنی الکترونیکی، ویدئو، صوت یا پاورپوینت ارائه دهید. آموزش شما می‌توانید تلفیقی از متن، صورت و ویدئو هم باشد. برای فروش این آموزش‌ها هم می‌توانید یک سایت شخصی ایجاد کنید یا از سایت‌های ارائه آموزش مجازی مانند فرانش، فرادرس یا …. کمک بگیرید.

6. تولید و فروش صنایع دستی

صنایع دستی همیشه طرفدار دارند و با قیمت‌های گزافی به فروش می‌رسند. هرکسی خواهان صنایع دستی نیست، اما افرادی که مایلند این صنایع را خریداری کند، پول خوبی بابت آن‌ها پرداخت می‌کنند.

برای فروش محصولات و صنایع دستی تولیدی خود یا دیگران، یک بستر یا بازار مناسب انتخاب کنید و از طریق فروش آن‌ها به درآمدهای بالایی برسید. مسیرهای توریستی می‌تواند بهترین گزینه برای فروش صنایع دستی باشد. اگر در تولید این صنایع تخصص دارید یا کسی را می‌شناسید که می‌تواند صنایع خوبی تولید کند، مسیر فروش این کار را پیدا کرده و پول درآوردن بدون سرمایه خود را شروع کنید.

7. خدمات مشاوره

خدمات مشاوره در هر زمینه‌ای می‌تواند به‌‌صورت آنلاین، تلفنی یا حضوری صورت بگیرید. حتی می‌توانید هرسه این موارد را در کار خود لحاظ کنید؛ یعنی در زمینه‌ای که تخصص دارید، هم به‌صورت آنلاین و هم به‌صورت تلفنی و حضوری مشاوره بدهید.

برای این کار باید دارای تخصص خاص یا اطلاعات بالا در زمینه مشخصی باشید. آن‌گاه به‌راحتی می‌توانید در برابر دریافت هزینه‌ی مشاوره، به دیگران کمک کنید. مشاوره می‌تواند برای موضوعات روانشناسی، تربیت فرزند، آشپزی، سلامت، دکوراسیون و ….. در نظر گرفته شود.

8. آزادکاری یا فریلنسری

امروزه بازار آزادکاری یا فریلنسرینگ بسیار داغ شده است. افرادی که تخصص‌ خاصی دارند، می‌توانند با مراجعه و ثبت‌نام در سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی به اخذ پروژه بپردازند و در قبال انجام پروژه‌ها دستمزدهای خوبی دریافت کنند. شما از تایپ گرفته تا برنامه‌نویسی، ادیت ویدئو یا هر مهارت دیگری، می‌توانید پروژه‌های مربوط به این کارها را به‌صورت آزادکاری قبول کرده و در منزل خود، بدون هیچ سرمایه‌ای انجام دهید. فریلنسری یکی از راههای پول درآوردن بدون سرمایه است.

9. خدمات ترجمه

خدمات مربوط به ترجمه متون، فیلم‌ها و فایل‌های آموزشی طرفداران بسیاری دارند. شما اگر به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری تسلط داشته باشید، در برابر ترجمه‌ای که انجام می‌دهید، پول خوبی دریافت خواهید کرد. این کار نیز تنها به مهارت زبان شما وابسته بوده و به سرمایه نیاز ندارد.

بهترین راه پول درآوردن بدون سرمایه

بهترین راه پول درآوردن بدون سرمایه کدام است؟

با توجه به اینکه هرکسی علاقه، سبک زندگی، مهارت، تخصص و شرایط متفاوتی دارد، نمی‌توان گفت یک راه مطمئن برای همه افراد وجود دارد که همه می‌توانند با دنبال کردن آن به درآمد بالا برسند.

هرکسی بسته به موقعیت زندگی خود می‌تواند بهترین راه پول در آوردن بدون سرمایه خود را پیدا کند. اما یک نکته وجود دارد که غافل شدن از آن ممکن است نتایج خوبی برای شما ایجاد نکند.

ممکن است شما بارها اقدام به راه‌اندازی کسب‌وکارهای بدون سرمایه یا حتی با سرمایه کرده باشید، اما هیچ نتیجه خاصی حاصل نشده باشد. متخصصان برتر موفقیت و کسب‌وکار جهان با صراحت اعلام می‌کنند که برای یافتن بهترین راه کسب درآمد، ابتدا باید روی خودتان کار کرده و رشد شخصی پیدا کنید.

رشد شخصی به معنی ارتقا دادن خود و مهارت‌هایتان است. شما اگر از نظر شخصیتی (اعتمادبه‌نفس، عزت ‌نفس، توانایی صحبت در جمع، توانایی پرزنت خود، دیدگاه و باورهای مثبت نسبت به دنیای کسب‌وکار) در سطح بالایی قرار داشته باشید، دست به هر کاری بزنید، از آن نتیجه مثبت و قابل توجه خواهید گرفت.

پولدار شدن بدون سرمایه

اگر بتوانید از نظر مهارتی هم در سطح خوبی قرار بگیرید، باز هم امکان موفقیت شما چندین برابر خواهد شد. بنابراین اگر از کارهایی که استارت می‌زنید، نتیجه نمی‌گیرید، تنها باید روی خودتان کار کنید و شخصیت و مهارت‌های خود را ارتقا دهید. در واقع می‌توان گفت که ساده ترین راه پول درآوردن تنها در ارتقای شخصیت نهفته است.

سخن نهایی

در این مطلب فوت فن پول درآوردن را با ارائه 9 روش کسب درآمد بدون سرمایه را به شما معرفی کردیم. با توجه به مطالبی که عنوان شد، می‌توان به این نتیجه رسید که پول در اوردن بی دردسر نه تنها امکان‌پذیر است، بلکه کار بسیار راحتی نیز هست. تنها کافیست نمونه‌های موفق افرادی که بدون سرمایه به ثروت رسیده‌اند را پیدا کنید و با مطالعه شرح حال آن‌ها، به وضوح و باور در این زمینه برسید.

امیدواریم که شما نیز جزو افرادی باشید که راه های مدیریت مالی شخصی و پول درآوردن بدون سرمایه (فوت و فن پول درآوردن) را متوجه و توانسته‌ باشید بدون سرمایه، درآمدهای قابل توجهی کسب کنید و به موفقیت مالی دست پیدا کنید. فراموش نکنید که نه تنها برای راه‌اندازی کسب‌وکار بدون سرمایه، بلکه برای راه‌اندازی هر نوع از کسب‌وکار، ابتدا باید به افزایش مهارت و تغییر دیدگاه خود نسبت به دنیای کسب‌وکار مشغول شوید.

برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید

 

برخی از سوالات رایج:

1. راه های ایجاد کسب و کار بدون سرمایه چیست؟

1. همکاری در فروش
2. بلاگری
3. وبلاگ نویسی
4. فروش محصولات دانلودی

 

2. راه آسان برای پول درآوردن بدون سرمایه چیست؟
شاید بتوان راه مشخص و واضحی برای تمام افراد وجود ندارد. هر فردی با توجه به شرایط و توانایی که دارد می تواند کسب و کار خود را راه اندازی کند.

 

3. منظوراز راه اندازی کسب و کار بدون سرمایه صرفا سرمایه مالی است؟
این موضوع واضح است که برای راه اندازی هر کسب و کار به سرمایه نیاز است اما داشتن سرمایه تنها راه شروع یک کسب و کار نیست و باید توانایی و امکانات دیگر نیز فراهم باشد.

دیدگاه‌های شما

6 دیدگاه دربارهٔ «9 راه پول درآوردن بدون سرمایه | روش پول درآوردن بدون سرمایه!»

  1. سلام وخدا قوت
    مطالب شما بسیار خوب وعالی و بود،امیدوارم که موفق وموید باشید .

  2. بسیار عالی و اموزنده هست ، فقط نکته ی مهم ، هیچ ایده ای بدون عمل به جایی نمی‌رسد و هیچ عملی بدون پشتکار و استمرار نتیجه نمی دهد این رو کاملا با تمام وجودم تجربه کردم چون خودم از اون دسته هستم که ایده بدون عمل دارم و عمل بدون پشتکار، که حتما باید این نقطه ضعف رو بر طرف کنم ، به امید خدا

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز(با مدیریت دکتر پدرام)

      سلام. امکان مشاوره تلفنی فراهمه دوست عزیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان