5 روش کسب درآمد از برنامه نویسی پایتون سریع و عملی!

کسب درامد از برنامه نویسی پایتون
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

چگونه از پایتون پول در بیاوریم؟ برنامه‌نویسی با پایتون سال‌­ها است که در ایران و سایر کشورهای جهان در شغل­‌های مختلف به کار می­‌رود. امروزه با استفاده از پایتون می‌­توان درآمدهای بسیار بالا به دست آورد و از طریق آن در خانه کسب درآمد کرد. در این مقاله سعی داریم شما را با کسب درآمد از پایتون آشنا کنیم تا بتوانید از این برنامه قدرت­مند و در عین حال ساده نهایت استفاده را ببرید.

برنامه پایتون در جوامع بین‌المللی دارای محبوبیت بسیار زیادی است و از آن برای محاسبه و تحلیل معادلات پیچیده و داده­‌ها استفاده می­‌شود. در ادامه سعی می­‌کنیم شما را با چیستی این برنامه آشنا کرده و راه­‌هایی که می‌­توانید از آن­ها به وسیله این برنامه کسب درآمد کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.

کسب درامد از برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون چگونه است؟

همان‌طور که در مقاله «لیست 7 تا از بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان + میانگین درآمد» گفته‌ایم برنامه‌نویسی پایتون زبان برنامه نویسی شی‌گرایی است که دارای سطحی بالا بوده و برای توسعه نرم‌افزارهای کاربردی مورد استفاده قرار می­‌گیرد و در این زمینه بسیار جذاب عمل می­‌کند چون دارای Dynamic Types (انواع پویا) و Dynamic Binding (انقیاددهنده پویا) است.

برنامه‌نویسی پایتون بسیار ساده و در عین حال بسیار قدرتمند است که البته یادگیری آن نیز کار سختی نیست. ترجمه و خواندن کدهایی که با استفاده از این زبان برنامه‌نویسی نوشته شده است برای دیگران راحت بوده و همین دلیلی می­‌شود که هزینه­‌های توسعه برنامه‌­هایی که نوشته شده است کاهش پیدا کند. به این ترتیب پایتون موجب می­‌شود  موانع زبانی را رفع کرده و تجربه‌‌های متفاوت در میان اعضای تیم رد و بدل می­‌شود.

برنامه‌نویسی پایتون از بسته­‌ها و ماژول­‌ها استفاده می­‌کند و برنامه­‌هایی که با این زبان نوشته می­‌شوند، ماژولار هستند به گونه‌­ای که کدهای یک پروژه می­‌توانند برای پروژه‌های دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرند. در هنگام توسعه بسته و ماژول توسط یک کاربر سایرین نیز می­‌توانند از آن استفاده کنند و ماژول­‌ها را به راحتی اکسپورت (Export) و یا ایمپورت (Import) کنند.

زبان برنامه‌نویسی پایتون دارای کتابخانه و مفسر استاندارد است که به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. تمامی ابزارها در پایتون در پلتفرم­‌های اصلی وجود دارند و هیچ حالت انحصاری وجود ندارد. پس برای کسانی که نمی‌­توانند برای توسعه دادن هزینه‌­ای بپردازند گزینه بسیار جالبی است.

چرا پایتون محبوب است؟

عده‌­ای فکر می‌­کنند چون کسب درآمد از پایتون می‌­تواند افراد را به پول خوبی برساند گزینه مناسبی است این در حالی است که دلیل‌­های بسیار زیادی برای محبوبیت پایتون وجود دارد که کسب درآمد از پایتون یکی از آن­‌ها است. از جمله این عوامل عبارت­‌اند از:

  1. بزرگ­ترین غول­‌های فناوری در دنیا مانند یوتیوب، فیس‌بوک، اینستاگرام، گوگل، دراپ باکس، یاهو و موزیلا به برنامه‌نویسی پایتون بسیار علاقه­‌مند بوده و دوست دارند در انجام کارهای خود از آن استفاده کنند در نتیجه به دنبال استخدام مهندسی هستند که در پایتون خبره باشد.
  2. با رشد روز افزون علم داده برنامه نویسی پایتون محبوبیتی چندین برابر کسب کرد زیرا به عنوان یک زبان علمی شناخته شد. کتابخانه­‌های یادگیری ماشین بسیار زیادی با استفاده از این زبان برنامه‌نویسی نوشته شده‌اند و از طرفی ابزارهای زیادی وجود دارد که موجب شده است یادگیری پایتون بسیار راحت­‌تر شود.
  3. یکی دیگر از علت­‌های محبوبیت پایتون این است که برای کسانی که به تازگی می‌­خواهند برنامه‌نویسی را آغاز کنند پایتون گزینه بسیار خوبی است. چون ساده است و دارای انعطاف‌­پذیری بسیار قابل توجهی است . به کمک پایتون می‌­توانید به راحتی برنامه‌­ای بسازید و احساس کنید به دستاوردی رسیده‌­اید که این مسئله منجر می­‌شود افراد تمایل بیشتری به برنامه‌نویسی پیدا کنند.
  4. از دیگر علل محبوبیت پایتون این است که قادر است نیازهای مختلف کاربران را برآورده سازد. از پایتون برای تحلیل داده‌­ها و ساخت وب‌سایت­‌ها و توسعه آن­ها استفاده می‌­شود. در حالت کلی می­‌توان با پایتون در زمینه‌­های مختلف و به شکل‌­های گوناگون کار برنامه نویسی را انجام داد.

برنامه نویسی پایتون

وضعیت درآمد با برنامه نویسی پایتون چگونه است؟

هنگامی که افراد مهارتی را یاد می‌گیرند می‌­خواهند در مورد وضعیت درآمد با استفاده از آن اطلاعاتی داشته باشند. درآمد با برنامه نویسی پایتون نیز دغدغه افرادی است که این برنامه را فرا گرفته‌­اند که در ادامه نکاتی در مورد آن خواهیم گفت.

  1. فعال‌­ترین شرکت­هایی که در کشورمان به برنامه نویس پایتون احتیاج دارند در تهران، اصفهان، مشهد، شیراز و کرج هستند.
  2. حقوقی که برنامه نویسان دریافت می­کنند با توجه به عوامل گوناگون تعیین می­‌شود و حداکثر ۲۵ میلیون تومان است.
  3. از عوامل مؤثر در حقوق یک برنامه‌نویس پایتون می­‌توان به سابقه پروژه‌­هایی که انجام داده، میزان تسلط و آشنایی با پایتون و جایگاه شغلی و … اشاره کرد.
  4. فراموش نکنید داشتن تخصص در برنامه‌نویسی پایتون از مدرک مهم‌­تر است پس باید تخصص خود را در این زمینه افزایش دهید.
  5. برنامه‌نویسان پایتون می‌­توانند به صورت تمام وقت، پاره وقت، قراردادی و پروژه‌­ای مشغول به کار شوند.
  6. کسب درآمد از پایتون در جایگاه سوم برنامه‌نویسی در آمریکا قرار دارد و از نظر آگهی­‌های شغلی نیز در جایگاه سوم را از نظر عددی داشته است.

 

بهترین روش های کسب درآمد با پایتون

مهم ترین کاربرد پایتون

بهترین روش‌­های کسب درآمد با پایتون کدا‌م‌­اند؟ شما با چند مورد از روش‌­های کسب درآمد با پایتون آشنایی دارید در این پروژه سعی می‌­کنیم شما را با بهترین روش‌­های کسب درآمد با پایتون آشنا کنیم که در ایران و سراسر دنیا برای انجام این کسب‌وکارها به برنامه‌نویسان پایتون احتیاج است. کسب درآمد اینترنتی واقعی رایگان به چه صورتی است؟

درآمد با برنامه نویسی پایتون در دنیای اینترنت و وب

معمولاً برای طراحی سایت از PHP یا ASP استفاده می‌­شود اما پایتون نیز توانسته است در این زمینه جایگاه خود را به دست آورد زیرا توانایی­‌های دارد که می‌­تواند کارها مربوط به دنیای وب و اینترنت را به خوبی انجام دهد. بزرگ­ترین علتی که پایتون را برای این کارها مناسب دانسته‌اند این است که دارای فریم ورک­‌های مطرحی است که می‌­تواند کار طراحی وب را با جذابیت بیشتر و به شکل پیشرفته‌­تری پیش ببرد.

کسب درآمد از پایتون از طریق ساختن اپلیکیشن موبایل

همان­‌طور که می­‌دانید برای برنامه‌نویسی اندروید معمولا از کاتلین و جاوا استفاده می‌شود. این در حالی است که برای ساخت اپلیکیشن‌­های مختلف در گوشی موبایل لازم نیست حتماً از این زبا‌‌ن‌­ها استفاده کنیم. برای مثال می‌توانید با استفاده از فریم ورک Kivy در پایتون شروع به ساخت اپلیکیشن کنید.

پایتون در برنامه نویسی

یکی از کاربردهای پایتون که می­‌توان با آن کسب درآمد کرد یاد گرفتن برنامه‌نویسی پایتون است که دارای کاربرد گسترده­ای بوده و برای مبتدی­‌های گزینه بسیار خوبی است در برخی کشورها پایتون به عنوان یک برنامه نویسی پایه‌ای برای کودکان آموزش داده می­‌شود زیرا یادگیری آن بسیار راحت­‌تر از سایر زبان‌­های برنامه نویسی است.

کسب درآمد از پایتون با ساخت بازی رایانه ای

در بیشتر کشورهای جهان بازی‌­های رایانه‌­ای به سطح بسیار پیشرفته­‌ای رسیده‌­اند و یکی از منابع درآمد هستند. برای ساخت برنامه‌­ها با هزینه کم معمولاً از ترکیب برنامه C و موتور Unity استفاده می­‌شد. اما امروزه پایتون نیز حرف­‌هایی در این زمینه برای گفتن دارد. برای مثال یکی از کتابخانه به نام PyGame یا پایتون هماهنگی بسیار خوبی دارد و می‌­توان از ترکیب آن با پایتون برای ساخت بازی­‌های سبک استفاده کرد.

بازار کار پایتون در کشور ایران و سراسر جهان

پایتون در برنامه نویسی

سالانه لیست کسب‌وکارهایی که بیشترین درآمد را در جهان داشته‌­اند منتشر می‌­شود. همچنین نرم‌افزارهای کاربردی در سراسر دنیا نیز مورد ارزیابی قرار می‌­گیرند. در حال حاضر بر طبق گزارشات جهانی داشتن تسلط بر زبان برنامه‌نویسی پایتون از مهارت­‌های اساسی به حساب می‌­آید که این بررسی‌­ها نشان می‌­دهد کسب و کارهایی که از پایتون در سراسر جهان استفاده می­‌کنند چقدر زیاد هستند. همچنین از نظر درآمدی پایتون در ایران و جهان جایگاه بسیار خوبی دارد که می­‌تواند برای برنامه‌نویسان بسیار سودمند باشد. اگر باز هم علاقمند به روش‌های کسب درآمد از برنامه‌نویسی هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله «روش کسب درآمد از برنامه نویسی» را مطالعه نمایید.

در ایران هیچ منبع رسمی در مورد وضعیت کسب درآمد از پایتون آماری نداده است. اگر بخواهیم روزانه به تبلیغات شرکت‌­های بزرگ، متوسط و کوچک نگاه کنیم متوجه می­‌شویم که برنامه‌نویسی پایتون جایگاه ویژه‌­ای در کسب‌وکارهای ایران دارد. توجه و بررسی نمودارهای موجود نشان می‌­دهد که وضعیت استفاده از پایتون در ایران بسیار خوب و رو به افزایش است.

کسب درآمد از پایتون در ایران و جهان

بر اساس اطلاعاتی که از طرف کشور آمریکا در سال اخیر متشر شده است مهندسان نرم افزار، برنامه نویسی و هوش مصنوعی که با نرم افزار پایتون کار می­‌کنند در میان مشاغل با بهترین درآمدها هستند. نمی­‌توان از کاربرد پایتون در جهان چشم پوشی کرد و تأثیر آن بر افزایش کسب‌وکارها و درآمد مشاغل را در جهان نادیده گرفت.

بیشتر افرادی که می‌­خواهند کار با برنامه نویسی پایتون را شروع کنند از وضعیت کسب درآمد از پایتون در ایران می‌پرسند. درآمد با برنامه‌نویسی پایتون در ایران نیز مانند کشورهای دیگر جهان بسیار خوب است و از مشاغل پردرآمد به حساب می ­آید.

متاسفانه منبع رسمی برای درامد برنامه نویسان در ایران وجود ندارد اما بر اساس اطلاعاتی که از سایت­های کاریابی وجود دارد می­توان گفت برای یک برنامه نویس پایتون سطح خاصی وجود ندارد و بسته به کیفیت کار، سابقه کار، نوع پروژه و … متفاوت است. گاهی اوقات درامد مهندسانی که با پایتون کار می­کنند از 8 تا 10 میلیون شروع شده و تا 25 میلیون تومان نیز افزایش می­‌یابد.

کسب درامد از پایتون در ایران و جهان

بهترین منابع یادگیری پایتون

اگر به برنامه‌نویسی علاقه دارید و آن را راهی برای کسب درآمد می‌دانید می­‌توانید از اکنون شروع به یادگیری پایتون کنید. برای این کار می‌­توانید از کتاب Introduction to computation and programming using Python برای شروع یادگیری پایتون آغاز کنید که می­‌تواند برای شما کمک کننده بسیار بزرگی باشد.

اگر با برنامه‌نویسی پایتون آشنا هستید می­‌توانید از سایت  The Hitchhiker’s Guide to Pythonبرای افزایش توانایی­‌های خود در این زبان برنامه نویسی استفاده کنید. همچنین اگر می­‌خواهید از منابع فارسی استفاده کنید، می­‌توانید از سایت­‌هایی مانند فرادرس و یا مکتب خونه استفاده کرده و شروع به یاد گرفتن برنامه پایتون کنید. همچنین دوره‌­هایی وجود دارد که پایتون را به صورت مبتدی و حرفه­ای آموزش می­‌دهد. شما می­‌توانید با توجه به نیاز خود در این دوره‌­ها ثبت نام کنید و از طریق آن شروع به یادگیری پایتون کنید.

سخن آخر

پایتون یکی از برنامه‌نویسی‌هایی است که زبانی ساده دارد و به صورت رایگان، متن باز و چند سکویی در اختیار کاربران قرار می­‌گیرد. جامعه کاربران پایتون بسیار گسترده است و از سطح درآمدی بسیار خوبی در ایران و جهان برخوردار است. با استفاده از پایتون می­‌توان به درآمد بسیار خوبی دست یافت.

حوزه‌­های مختلفی وجود دارد که برنامه‌نویسی پایتون در آن­‌ها کاربرد دارد و می­‌توان از آن برای کسب درآمد استفاده کرد. اگر به برنامه‌نویسی علاقه‌­مند هستید می­‌توانید کار با پایتون را از همین الان آغاز کنید تا بتوانید به درآمد با برنامه‌نویسی پایتون دست یابید.

در این مقاله گفتیم که چگونه از برنامه‌نویسی پول در بیاوریم و بازار کار پایتون چگونه است. درآمد برنامه‌نویس پایتون در ایران به مهارت و تسلط شخص بستگی دارد. کسب درآمد از برنامه نویسی پایتون همانند دیگر زبان‌های برنامه‌نویسی می‌تواند هم به تومان هم به دلار اتفاق بیفتد.

از نظر شما بازار کار برنامه‌نویسی پایتون و همینطور حقوق برنامه‌نویس پایتون چه تفاوتی با دیگر زبان‌های برنامه نویسی دارد؟

 

برخی از سؤالات رایج

زبان برنامه‌نویسی پایتون چگونه است؟

برنامه‌نویسی پایتون زبان برنامه‌نویسی شی‌گرایی است که دارای سطحی بالا بوده و برای توسعه نرم‌افزارهای کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این زمینه بسیار جذاب عمل می‌کند چون دارای Dynamic Types (انواع پویا) و Dynamic Binding (انقیاددهنده پویا) است.

بهترین روش های کسب درآمد با پایتون کدام است؟

  • درآمد با برنامه‌نویسی پایتون در دنیای اینترنت و وب
  • کسب درآمد از پایتون از طریق ساختن اپلیکیشن موبایل
  • پایتون در برنامه نویسی
  • کسب درآمد از پایتون با ساخت بازی رایانه‌ای

بازار کار پایتون در کشور ایران و سراسر جهان به چه شکل است؟

سالانه لیست کسب‌وکارهایی که بیشترین درامد را از پایتون در جهان داشته اند منتشر می‌شود و در ایران هیچ منبع رسمی در مورد وضعیت کسب درآمد از پایتون آماری نداده است، اما از نظر درآمدی پایتون در ایران و جهان جایگاه بسیار خوبی دارد که می‌تواند برای برنامه نویسان بسیار سودمند باشد.

دیدگاه‌های شما

1 دیدگاه دربارهٔ «5 روش کسب درآمد از برنامه نویسی پایتون سریع و عملی!»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان