10 روش کسب درآمد از برنامه نویسی در سال 1402

کسب درآمد از برنامه نویسی
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

همان‌طور که شاید خیلی از شما دوستان تجربه انجام کارهای اینترنتی را داشته باشید، باید بدانید که امروزه دیگر از طریق اینترنت و دورکاری می‌توان به درآمد قابل قبولی رسید و می‌توان به آن حتی به عنوان یکی از انواع کار های اینترنتی نیز نگاه کرد. یکی از شغل های پردرآمد در ایران در سال 1402 برنامه نویسی است.

اگر علم و تجربه کافی برای انجام این کار داشته باشید کسب درآمد از برنامه نویسی می‌تواند برای شما کاری بسیار پرسود باشد. اگر مهارت برنامه‌نویسی دارید می‌توانید از این مهارت خود به عنوان یک شغل تمام وقت استفاده کنید و یا حتی اگر هنوز در حال یادگیری برنامه نویسی هستید روش‌ها و شیوه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با استفاده و پیروی از آن‌ها به کسب درآمد از برنامه‌ریزی از طریق اینترنت و کدگذاری بپردازید.

شما با انتخاب روش‌های درست پول سازی می‌توانید به میزان قابل توجهی در وقت خود صرفه جویی کنید. بسیاری از افراد مبتدی که تازه وارد این صنعت شده‌اند به منظور کسب درآمد از برنامه نویسی نمی‌دانند دقیقاً باید از کجا شروع کنند و از مهارت‌های خود در چه راستایی استفاده نمایند. اگر شما در این راه گم شده‌اید و حس می‌کنید وقتتان در حال تلف شدن است ما در این مقاله از دکتر ویز قرار است تا به شما روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی را یاد دهیم.

برنامه نویسی را می‌توان جز دسته‌ای از مشاغل دانست که در حال حاضر تقاضای افراد برای یادگیری آن بسیار بالا رفته و پیش‌بینی می‌شود که در آینده‌ای نزدیک نیز این رقم بازهم افزایش پیدا کند.

پس اگر شما به صورت جدی تصمیم گرفته‌اید که کار برنامه نویسی در منزل  و یا اداره را انجام دهید باید به شما بگویم که به عنوان یک مبتدی در ابتدای کارتان باید اطمینان حاصل کنید که به هیچ عنوان در این راه تمرکز خود را از دست نخواهید داد و همچنین باید از همین حالا یاد بگیرید که صبور باشید.

به قول قدیمی‌ها هیچ میانبری برای رسیدن به موفقیت وجود ندارد و انعطاف‌پذیری تنها چیزی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید شکست‌های احتمالی را در این راه پشت سر بگذارید. به همین منظور ما در ادامه این مقاله راه‌هایی به منظور کسب درآمد از مهارت برنامه ریزی برای شما ذکر می‌کنیم. راه‌های «کسب درآمد با گوشی» را در مقاله اختصاصی دکتر ویز بخوانید.

کسب درآمد دلاری از برنامه‌ نویسی

معرفی 10 روش برای کسب درآمد دلاری از برنامه‌ نویسی

قبل از شروع به معرفی راه‌های موجود برای کسب درآمد از این مهارت باید به شما بگوییم که کسب درامد از برنامه ریزی به دو روش مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود.

در روش مستقیم شما قادر خواهید بود تا بلافاصله پس از یادگیری مهارت، کسب درآمد خود را آغاز کنید، در صورتی که در روش غیرمستقیم شما با هدف سرمایه‌گذاری بلند‌مدت به کسب مهارت‌های لازم در این حرفه می‌پردازید و لازم است بدانید که قطعاً با گذشت زمان نتیجه آن را خواهید دید. اما قبل از هر چیزی پیشنهاد میکنیم مقاله «لیست 7 تا از بهترین زبان های برنامه نویسی در جهان + میانگین درآمد» را جهت آشنایی بیشتر با انواع زبان‌های برنامه نویسی مطالعه نمایید.

  1. فعالیت خود را به عنوان یک فریلنسر شروع کنید

امروزه بازار فریلنسرینگ به عنوان یک شغل دائم در ایران در حال گسترش یافتن است و با توجه به اینکه فریلنسر بودن می‌تواند گاهاً حتی بسیار پردرآمد باشد، اما لازم است تا قبل از شروع آن بدانید که زحمت این کار بیشتر از کارهای سنتی است و به صبر و توجه بیشتری از ججانب شما نیاز دارد.

به منظور استفاده از مهارت برنامه نویسی به صورت فریلنسر تنها کافیست تا تعدادی سایت‌ بسازید و به مشتریان خود اجازه دهید تا بتوانند پروژه‌های موفق شما را ببینند و یا اجرای کدهای شما را به صورت زنده تماشا کنند. شما با کشف روش‌های بهتر به منظور به نمایش گذاشتن مهارت‌های خود می‌توانید مشتری‌های احتمالی خود را بیشتر کنید و پروژه‌های متناسب با مهارت خود دریافت نمایید.

شما به عنوان مثال به عنوان یک فریلنسر گرافیک می‌توانید حتی زمانی که در حال یادگیری و آموزش‌های مرتبط با کد نویسی یا رمزگذاری هستید به طور تمام وقت کار کنید و از این را کسب درآمد داشته باشید.

در واقع فریلنسری یکی از متداول‌ترین کارهایی است که امروزه برنامه نویسان به منظور کسب درامد انجام می‌دهند و هم‌زمان در این راه هم مهارتشان بهبود می‌یابد هم به افزایش اعتماد به نفس خود کمک می کنند. هنگامی که توانستید از کار برنامه نویسی در منزل درآمد قابل قبولی به دست آورید و قادر به پرداخت قبض‌های خود بودید دیگر می‌توانید به این کار به چشم یک کار تمام وقت آزاد نگاه کنید.

حال اگر از خود می‌پرسید که به عنوان یک برنامه نویس چگونه باید فریلنسری را آغاز کنم؟ باید به شما بگوییم که ابتدا باید بدانید که می‌خواهید برای مشتریان خود دقیقاً چه چیزی بسازید و عمده مهارت شما در برنامه نویسی چیست؟ به عنوان مثال شما دوست دارید با php کار کنید و یا با java و یا با پایتون؟

در آخر باید به شما بگویم که میزان درآمد برنامه نویسی در ایران به عنوان یک فریلنسر می‌تواند بسیار متغیر باشد. شما می‌توانید بسته به سختی کار و میزان ساعاتی که در این راه صرف کرده‌اید از ۵۰۰ هزار تومان تا ارقامی میلیونی کسب درآمد کنید.

  1. اقدام تولید فیلم‌های آموزشی کنید

اگر در برنامه نویسی بسیار مهارت دارید و همچنین توانایی آموزش دادن مطالب آن را به دیگران نیز دارید می‌توانید از این قابلیت به منظور کسب درآمد از برنامه نویسی استفاده کنید. همانطور که می‌دانید این روزها دیگر اشخاص به منظور یاد گرفتن موضوعات جدید ابتدا سراغ اینترنت می‌روند و همواره به دنبال برنامه‌های آموزشی مناسب برای یادگیری هستند.

شما با دانستن این موضوع دیگر باید به عنوان یک برنامه‌نویس به فکر کسب درآمد از اینترنت با بازاریابی و فروش دروس برنامه نویسی خود باشید. می‌توانید این کار را با «راه‌اندازی یک وب‌سایت» شروع کنید. ابتدا برای میزبانی وب و ثبت دامنه ثبت نام نمایید. حتی اگر قصد پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای در این راه ندارید می‌توانید ساخت سایت خود را با هاست رایگان شروع کنید.

پس از اینکه یک وب‌سایت زیبا و منظم راه‌اندازی کردید دیگر زمان آن می‌رسد تا اقدام به ساخت برنامه‌های آموزشی خود کنید. در ساخت برنامه‌های آموزشی به این نکته توجه داشته باشید که باید بر اساس یک برنامه سازمان ‌یافته به پیش بروید و ابتدا به توضیح مبانی اساسی یک موضوع کوچک بپردازید و سپس به سراغ مفاهیم و موضوعات پیشرفته‌تر بروید. حتی اگر در این راه بسیار مبتدی هستید هیچ اشکالی ندارد که به هنگام کار بر روی پروژه ساده خود اقدام به ضبط کردن فیلم از صفحه یا اسکرین کنید.

  1. یک کانال یوتیوب ایجاد کنید

یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌ها در کل جهان یوتیوب است. اگر با آن آشنایی ندارید می‌توایند به کمک مقاله «یوتیوب چیست؟» آن را بشناسید. شما می‌توانید با  به اشتراک‌گذاری محتویات ویدئوی که در آن به آموزش و نکات کدگذاری و برنامه نویسی پرداخته‌اید به کسب درآمد از طریق یوتیوب بپردازید.

البته طبیعی است که هر چه میزان مشترکان شما در این پلتفرم بیشتر باشند بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد و در نتیجه درآمد شما بیشتر خواهد بود. در زمینه کسب درآمد از برنامه نویسی باید به شما بگویم میزان مبلغی که از راه یوتیوب در می‌آورید تفاوت چندانی با کسب درآمد از طریق وبلاگ ندارد، همچنین شما می‌توانید با استفاده کردن از تبلیغات در یوتیوب و یا پیوند‌های وابسته به فروش محصولات خود بپردازید و در آمد‌زایی کنید.

کسب درآمد از برنامه نویسی

  1. در یک شرکت استخدام شوید

در واقع یکی از امن‌ترین شغل‌های ممکن برای یک برنامه نویس استخدام شدن در استارت‌آپ یا یک شرکت خصوصی می‌باشد. شما به عنوان یک برنامه نویس با استخدام شدن در یک شرکت، دیگر به صورت ثابت و ماهانه حقوق مشخصی دریافت می‌کنید و دیگر نگرانی‌های سابق را در پیدا کردن پروژه به منظور کسب درآمد از برنامه نویسی ندارید.

اما مسئله اصلی این است که گاهی این شرکت‌ها برای استخدام کردن برنامه نویس و سایر کارمندان خود اندکی سخت‌گیری می‌کنند. اگر به تازگی وارد این صنعت شده‌اید ممکن است تا زمانی که بتوانید یک رزومه و سابقه کار درست حسابی برای خود محیا کنید اندکی طول بکشد، اما باید بدانید که اصولاً چنین شرکت‌هایی به رزومه و سابقه کاری شما توجه می‌کنند و یکی از اصلی‌ترین شرایط آن‌ها برای استخدام است.

  1. برای خود یک وبلاگ برنامه نویسی بسازید

مزیت استفاده از این روش به منظور کسب درآمد از برنامه نویسی این است که نه تنها از این راه می‌توانید درآمد کسب کنید بلکه در جامعه برنامه نویسان نیز نامی برای خود خواهید ساخت. شما با داشتن یک وبلاگ برنامه‌نویسی در حالی‌که خود به عنوان یک برنامه نویس می‌توانید پیشرفت کنید همچنین می‌توانید علم خود را به دیگران نیز انتقال دهید.

در خصوص ساخت وبلاگ نیز باید به شما بگویم که لازم نیست تا با صرف هزینه‌های گزاف اقدام به ساخت یک وبلاگ نماید بلکه شما می‌توانید دیگر وبلاگ مورد نظر خود را در «سایت ساز یا قالب وردپرس» با قیمتی اندک راه‌اندازی کنید. پس از راه اندازی وبلاگ شما می‌توانید از طریق تبلیغات و فروش محصولات اقدام به کسب درآمد کنید.

راه اندازی وبلاگ برنامه نویسی برای کسب درآمد

  1. توسعه دادن برنامه‌ها

یک برنامه این پتانسیل را دارد تا تبدیل به یک منبع درآمد‌زایی عالی برای شما شود. مسئله‌ای که وجود دارد این است که برای اینکه بتوانید از طریق یک برنامه به کسب درامد برسید ابتدا باید ایده خوبی برای ارائه داشته باشید.

می‌توان گفت بخش عظیمی از کسب درآمدی که در آینده از یک برنامه خواهید داشت بستگی به کیفیت ایده شما دارد و اگر ایده آن‌چنان عالی در ابتدای کار نداشته باشید شانس این را که در آینده بتواند پول زیادی به جیب بزنید را از دست خواهید داد. حال پس از ایده‌پردازی دیگر نوبت به آن می‌رسد که ایده خود را به برنامه تبدیل کنید.

  1. برنده شدن در یکی از مسابقات برنامه نویسی

ما در این مقاله قصد داشتیم تا چند تا از بهترین راه‌هایی که می‌توانید به واسطه آن‌ها از برنامه نویسی کسب درآمد کنید را به شما معرفی کنیم. شرکت در مسابقات برنامه نویسی و برنده شدن در آن‌ها یکی دیگر از روش‌هایی است که شما به عنوان یک برنامه نویس می‌توانید در آن به کسب درآمد دلاری بپردازید.

در سرتاسر دنیا مسابقاتی برگزار می‌شود که در آن برنامه نویسانی از سراسر دنیا با یکدیگر رقابت می‌کنند. یکی از برجسته‌ترین این سایت‌ها topcoder است که مبلغ قابل توجهی به برنده این مسابقه اهدا می‌کند. رقابت این سایت در سه زمینه طراحی، توسعه و الگوریتم‌ها برگزار می‌شود و مدت زمان مسابقه بسته به وظیفه مورد نیاز ممکن است از چند ساعت تا چند روز باشد. هرکس که موفق به برنده شدن در این مسابقه گردد عنوان topcoder را دریافت می‌کند و می‌تواند مبلغ جایزه را از سمت این سایت دریافت کند.

  1. یک شرکت برنامه نویسی تأسیس کنید

شاید در ابتدا تأسیس شرکت یک کلمه بسیار سنگین و غیرممکن به نظر برسد، اما به طور کلی هر شرکت موفق برنامه نویسی که امروزه در سطح جهان توانسته بسیار مطرح گردد روزی موقعیت مشابهی با شما را تجربه کرده‌ است و به دنبال بهترین راه‌های کسب درآمد از طریق برنامه نویسی گشته است.

اگر بودجه کافی برای راه‌اندازی و ثبت یک شرکت در اختیار دارید و همچنین علاقه‌مند به علم برنامه نویسی نیز هستید، تأسیس یک شرکت در این خصوص می‌تواند یکی از بهترین روش‌های موجود برای کسب درآمد از برنامه نویسی باشد.

تاسیس شرکت برنامه نویسی برای کسب درآمد بیشتر

  1. کار بر روی پروژه‌ های منبع باز

تنها تعداد کمی از افراد هستند که پروژه‌های منبع باز را راهی به منظور کسب درآمد از مهارت خود قرار می‌دهند. درست است که در حالت عادی اگر یکی از اعضای اصلی تیم یک پروژه منبع باز که واجد شرایط پرداخت است نباشید درآمدی از این راه کسب خواهید کرد اما اگر شخصی بلندپرواز باشید می‌توانید از طریق منابع باز نیز کسب درآمد کنید.

  1. ساخت برنامه‌ هایی برای تلفن‌های همراه

برنامه نویسی برای تلفن‌های همراه یکی دیگر از راه‌های اصلی کسب درآمد از اینترنت و برنامه نویسی است. شما برای اینکه بتوانید یک برنامه تلفن همراه خوب طراحی کنید باید سطح مهارت خوبی در زمینه طراحی، بازاریابی و برنامه‌نویسی داشته باشید. ابتدا تصمیم بگیرید که می‌خواهید کدام پلتفرم را هدف قرار دهید اگر قصد دارید که برنامه‌هایی برای گوشی‌های اندروید تولید کنید باید جاوا را زبان برنامه نویسی شماره یک خود قرار دهید زیرا بهترین زبان برنامه نویسی برای کسب درآمد جاوا است.

حال اگر می‌خواهید کاربران ios را هدف اصلی خود قرار دهید باید Swift یا Objective-C را یاد بگیرید. برای اینکه بتوانید یک برنامه موفق تولید کنید باید این موضوع را در نظر داشته باشید که همواره موفق‌ترین برنامه‌های موجود در دنیا یک مشکل را برای انسان حل کرده‌اند، پس از این رو باید برنامه‌ای که تولید می‌کنید ساده و کاربردی باشد.

کسب درآمد از برنامه نویسی به کمک یادگیری زبان های برنامه نویسی

نتیجه‌گیری

در طول این مقاله از دکتر‌ویز سعی کردیم تا به شما چند راه کسب درآمد از برنامه نویسی را آموزش دهیم. حتی اگر شما شخصی هستید که تازه وارد صنعت علم و فن آوری شده و هنوز در حال یادگیری برنامه نویسی است باز هم می‌توانید از روش‌های مختلفی که به منظور کسب درامد از اینترنت و برنامه نویسی موجود است استفاده کنید.

البته باید بدانید که همه روش‌های ذکر شده مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند، بنابراین بهتر است موضوعی را انتخاب کنید که بیشترین علاقه را به آن دارید. همچنین باید بدانید که بهترین قسمت در مورد استفاده از مهارت‌های برنامه نویسی و کسب درآمد از آن این است که نتایج شما کاملا مقیاس پذیر است و هر چه بتوانید بازدید، فالوور و یا ترافیک سایت بیشتری دریافت کنید شانس فروش شما افزایش خواهد یافت و از این رو موفقیتتان بستگی به میزان تلاشتان و تکنیکی که از آن استفاده می‌کنید دارد.

برخی از سؤالات رایج

چگونه از برنامه نویسی کسب درآمد کنیم؟

  1. فعالیت خود را به عنوان یک فریلنسر شروع کنید
  2. اقدام تولید فیلم‌های آموزشی کنید
  3. یک کانال یوتیوب ایجاد کنید
  4. در یک شرکت استخدام شوید
  5. برای خود یک وبلاگ برنامه نویسی بسازید
  6. توسعه دادن برنامه‌ها
  7. برنده شدن در یکی از مسابقات برنامه نویسی
  8. یک شرکت برنامه نویسی تاسیس کنید
  9. کار بر روی پروژه های منبع باز

کسب درآمد از برنامه نویسی به چند روش صورت می‌گیرد؟

  1. مستقیم
  2. غیرمستقیم

در روش مستقیم شما قادر خواهید بود تا بلافاصله پس از یادگیری مهارت، کسب درآمد خود را آغاز کنید، در صورتی که در روش غیرمستقیم شما با هدف سرمایه‌گذاری بلند‌مدت به کسب مهارت‌های لازم در این حرفه می‌پردازید و لازم است بدانید که قطعاً با گذشت زمان نتیجه آن را خواهید دید.

چگونه می‌توان از طریق یوتوب از برنامه نویسی کسب درامد کرد؟

یکی از پربازدیدترین وبسایت‌ها در کل جهان یوتیوب است. شما می‌توانید با  به اشتراک‌گذاری محتویات ویدیوی که در آن به آموزش و نکات کدگذاری و برنامه نویسی پرداخته‌اید به کسب درآمد از طریق یوتیوب بپردازید. البته طبیعی است که هر چه میزان مشترکان شما در این پلتفرم بیشتر باشند بازدید بیشتری دریافت خواهید کرد و در نتیجه درآمد شما بیشتر خواهد بود

دیدگاه‌های شما

4 دیدگاه دربارهٔ «10 روش کسب درآمد از برنامه نویسی در سال 1402»

  1. مطالب خیلی خو ب بود و تشکر خواهشا در زمینه ی اینکه چه طور یک وبلاگ درست کنیم هم مطلب بگذارید

  2. با سلام : مقاله جالبی ارائه دادید از اینکه چالش های فراوانی را که در سر راه مشاغل اینترنتی قرار دارد تحلیل کردید بسیار سپاسگزارم .
    با نگاهی کوتاه به دست آورد شما سوالی برایم پیش آمد ، مخاطبان شما تنها جوانان بودند آیا این مشاغل برای افراد میان سال هم جایی دارد یا خیر.
    با سپاس فراوان

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز(با مدیریت دکتر پدرام)

      سلام. برای همه سنین کاربرد داره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان