خلاقیت در سوپرمارکت: افزایش فروش تا 720% + اجناس پرفروش

افزایش فروش سوپرمارکت
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

در این مقاله مهم‌ترین روش‌های افزایش فروش سوپرمارکت را بررسی می‌کنیم و با بیان ایده‌های خاص کمک می‌کنیم تا فروش سوپرمارکت خود را چندین برابر کنید. قطعا می‌دانید که این روزها فروشگاه‌های محلی به ویژه سوپرمارکت‌ها با افت فروش زیادی روبه‌رو شده‌اند که این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شده است. پس در ادامه با خلاقیت در سوپرمارکت با ما همراه باشید.

مشکلات اقتصادی مردم، شیوع ویروس کرونا و پدید آمدن فروشگاه‌های اینترنتی و زنجیره‌ای باعث کاهش فروش سوپرمارکت‌های محلی شده است اما با همین شرایط نیز می‌توان رونق را به سوپرمارکت‌ها بازگرداند. در این مقاله جدیدترین و ارزنده‌ترین روش‌های افزایش فروش اینترنتی و خلاقیت در تبلیغات سوپرمارکت مطرح می‌شود و شما به کمک این روش‌ها می‌توانید فروش خود را بیش‌تر از ۶ برابر کنید.

سوپرمارکت‌ها محلی باگذشت زمان کم‌کم به حاشیه می‌روند و یکی از دلایل‌ این موضوع رشد کسب و کارهای اینترنتی است، برای مثال اسنپ مارکت و فروشگاه سوپرمارکت دیجی کالا در همین شروع فعالیت‌شان افراد زیادی را به خود جذب کرده‌اند و مشتریان زیادی به‌دست آورده‌اند که البته شیوع ویروس کرونا نیز یکی از علت‌های اصلی این موضوع بوده است.

هوشمندی تغییر کسب‌وکار یکی از مهم‌ترین مولفه‌های هر کسب و کاری است. اگر شما صاحب یک سوپر مارکت هستید و می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید باید به سراغ روش‌هایی بروید که در جهت تکنولوژی‌های روز باشد. همچنین در نظر داشته باشید که این روزها تبلیغات برای سوپرمارکت به شکل آفلاین نمی‌تواند روش خوبی برای جذب مخاطب باشد و بهتر است از ایده برای سوپرمارکت و ایده‌های ذکر شده در قسمت‌های بعدی مقاله کمک بگیرید.

افزایش فروش سوپرمارکت
افزایش فروش سوپرمارکت

البته ممکن است مردم شهرهای کوچک خیلی مشتاق این موضوع نباشند به همین خاطر باید از روش‌های دیگری کمک گرفت اما در حالت کلی استفاده از روش‌های آنلاین و تکنولوژی محور در بیش‌تر موارد پاسخ‌ می‌دهد.

برای مشاوره گرفتن در جهت افزایش فروش سوپرمارکت می‌توانید از مشاوران تخصصی دکتر ویز کمک بگیرید؛ مشاوران تخصصی دکتر ویز با دارا بودن سابقه در زمینه مشاوره کسب و کار می‌توانند در کمترین زمان و بهنیه‌ترین هزینه کسب و کار شما را به یک رشد چند صد درصدی برسانند.

روش‌های افزایش فروش سوپرمارکت در سه ماه

افزایش فروش سوپرمارکت حداقل به  ۳ ماه زمان نیاز دارد برای همین باید سعی کنید به‌صورت گام به گام فروش خود را افزایش دهید چرا که افزایش فروش به‌صورت دفعی می‌تواند مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاورد.

برای بیش‌تر شدن فروش یک سوپرمارکت کمک گرفتن از ابزارهای آنلاین می‌تواند نقش مهمی داشته باشد. استفاده از ابزارهای آنلاین به دلیل تخصصی بودن شاید کمی دشوار باشد اما اگر از مشاوران کسب و کار دکتر ویز کمک بگیرید می‌توانید مسیر مشخصی برای رسیدن به فروش بیش‌تر داشته باشید.

| تولیدات خانگی پر سود”]

هزینه استفاده از ابزارهای آنلاین در برخی موارد بسیار زیاد است و به همین خاطر در شروع کار باید بسیار محتاط باشید و هزینه‌های خود را بسیار حساب شده انجام دهید.

افزایش فروش سوپرمارکت نیاز به برنامه ریزی و اختصاص بودجه دارید. البته بودجه در نظر گرفته شده برای افزایش فروش سوپرمارکت عدد بزرگی نیست اما اگر در مورد خرج کردن این بودجه خساست به خرج دهید ممکن است هیچ گاه فروش شما بیش‌تر نشود.

راه های افزایش فروش سوپرمارکت
افزایش فروش سوپرمارکت

برای فروش بیش‌تر سوپرمارکت شاید همه ابزارهای آنلاین نیاز نباشد اما باید از بسیاری از آن‌ها استفاده کرد تا بتوانید پتانسیل فروش بیش‌تر را در کسب و کارتان ایجاد کنید.

ایجاد پتانسیل بیش‌تر در فروش بیش‌تر امری است که زمان نسبت زیادی می‌طلبد اما اگر از یک مشاور کسب و کار کمک بگیرید می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به افزایش فروش مغازه برسید. در ادامه به بیان نکاتی می‌پردازیم که رعایت آن‌ها می‌تواند باعث افزایش سوپرمارکت شود.

نقش تکمیل کردن اجناس مغازه در افزایش فروش سوپرمارکت

تهیه اجناس سوپرمارکت شاید در ابتدا کار غیرمهمی به‌نظر بیاید اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید تکمیل کردن درست و اصولی اجناس سوپرمارکت یکی از تاثیرگذارترین موارد روی فروش سوپرمارکت است.

برای همه سوپرمارکت‌ها نمی‌توان یک نسخه کامل پیچید و هر سوپرمارکت متناسب با مخاطبی که دارد باید جنس تهیه کند. برای مثال سوپرمارکت‌هایی که در نزدیکی مراکز بازار شهر و مراکز خرید هستند معمولا لبنیات نمی‌آورند چرا که بیش‌تر مشتریان این مدل سوپرمارکت‌ها مشتریان رهگذر هستند و برای خرید منزل به این مغازه‌ها مراجعه نمی‌کنند بلکه بیش‌تر به‌دنبال تهیه خوراکی و تلنقلات هستند.

خلاقیت در سوپرمارکت و افزایش فروش

خلاقیت در سوپرمارکت

خلاقیت در طراحی دکور و چیدمان قفسه‌های یک سوپرمارکت هم می‌تواند نقش بسیار مهمی برای مشتریان و افزایش فروش داشته باشد. شاید شما هم به این نتیجه رسیده باشید که برخی از سوپرمارکت‌های نزدیک محل زندگی‌تان چینش خوبی ندارند و همین موضوع سبب می‌شود تا نظم ذهنی مشتری در هنگام خرید به هم بریزد و گاهی اوقات برخی اقلام پرفروش سوپرمارکت موجود در لیست مورد نیازش را هم به‌خاطر چینش بد قفسه‌های فروشگاه فراموش می‌کند.

یکی از راه‌های افزایش فروش هایپر مارکت ها این است که تا حد ممکن چینش قفسه‌ها را بهینه می‌کنند و این موضوع به شدت روی فروش بیش‌تر آن‌ها اثر می‌گذارد زیرا با این روش معرفی محصول مناسب تری را به مشتری ارائه میدهند.

برای خلاقیت در سوپرمارکت اثر چینش اصولی قفسه‌های فروشگاه فقط روی خرید بیش‌تر نیست و اثرات مثبت دیگری هم برای مشتریان دارد. برای مثال چینش درست و اصولی قفسه‌های یک فروشگاه می‌تواند مشتری را به مغازه شما وفادار کند و او را مجاب کند تا برای هر بار خرید به سراغ شما بیاید. البته خلاقیت داشتن در یک فروشگاه فقط به چینش قفسه‌ها و محصولات محدود نمی‌شود و موارد دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا فروش خود را بیش‌تر کنید.

طرح‌های تخفیفی درست و اصولی می‌تواند مشتریان را به خرید از شما ترغیب کند، برای مثال می‌توانید به ازای هر ۱۰۰ هزار تومان خرید، ۱۰ هزار تومان کالای رایگان به مشتری ارائه دهید.

این کار در اصل همان تخفیف ۱۰ درصدی روی کالاهای فروشگاه‌تان است اما در عمل دید بهتری برای مشتری ایجاد می‌کند. پس بهتر است در نظر داشته باشید که خلاقیت در فروشگاه و مغازه (خلاقیت در سوپرمارکت) می‌تواند مشتریان بیش‌تری را برای شما به همراه داشته باشد.

افزایش فروش سوپرمارکت به کمک شناسایی نیاز مشتری
افزایش فروش سوپرمارکت

استفاده از اجناس مورد نیاز مخاطب برای افزایش فروش سوپرمارکت

سطح کیفیت برندهای سوپرمارکت‌ها تا حد زیادی با یکدیگر متفاوت است و این موضوع به این خاطر است که هر فروشگاه و هر سوپرمارکت مخاطب خاص خود را دارد.

برای مثال سوپرمارکت‌های جنوب تهران بیش‌تر کالاهای عمده و غیربرند به فروش می‌رسانند اما در مقابل سوپرمارکت‌های بالای شهر تهران بیش‌تر از کالاهای گران قیمت و برند استفاده می‌کنند چرا مخاطب آن‌ها قدرت خرید چنین کالاهایی را دارد.

یکی از بهترین راه‌ها برای تشخیص سلیقه مخاطبان در فروشگاه یا سوپرمارکت این است که کالاهای مختلف را تست کنید. برای مثال می‌توانید برنج مارک A و B را به شکل همزمان به مغازه بیاورید و بررسی کنید که رغبت مخاطب به کدام برند بیش‌تر است.

این کار کمک می‌کند تا بتوانید با ذائقه و سلیقه مخاطبان آشنایی بیش‌تری پیدا کنید. همچنین می‌توانید هر هفته اجناس پرفروش ترین محصولات سوپرمارکت را در یک قفسه جداگانه قرار دهید تا مشتریان به شکل راحت‌تری به کالاهای پرفروش دسترسی داشته باشند.

درآمد پر سود

صحبت مستقیم با مشتری

یکی دیگر از راه‌های افزایش فروش هایپر مارکت و سوپرمارکت این است که به صورت مستقیم با برخی از مشتریان صحبت کنید و از آن‌ها بخواهید تا در مورد مشکلات فروشگاه‌تان به شما بازخورد دهند. ارتباط مستقیم با مشتریان نه تنها به شما بازخورد می‌دهد بلکه باعث رضایت بیش‌تر مشتریان هم می‌شود.

این گونه مشتریان می‌توانند با برند شما و فروشگاه شما به سادگی ارتباط برقرار کنند و مشکلات و نیازهای‌شان را مطرح کنند. اگر مشتریان زیادی به شما مراجعه کردند و مثلا دنبال یک پنیر بودند اما از خرید پنیرهای شما منصرف شدند حتما دلیل این موضوع را از آن‌ها بپرسید چرا که این موارد می‌تواند موجب بهبود فروش سوپرمارکت و برندینگ شما شود.

قیمت مناسب و برچسب قیمتی برای افزایش فروش سوپرمارکت

البته این روزها بیش‌تر کالاهای سوپرمارکتی و زودمصرف دارای برچسب قیمتی هستند اما در هر صورت بهتر است قیمت کالاهایی که مشخص نیست را با یک برچسب مشخص کنید تا مشتری بتواند در عین آرامش کالای مورد نظر خود را از قفسه انتخاب کند و دائما نیازی به پرسش از شما نداشته باشد.

اگر بسیاری از کالاهای شما برچسب قیمتی نداشته باشد مشتری بعد از پرسش قیمت چند مدل کالا دیگر خجالت می‌کشد که قیمت سایر کالاهای مورد نیازش را از شما بپرسد و همین موضوع می‌تواند به یکی از علت‌های فروش کم سوپرمارکت شما تبدیل شود. قیمت مناسب هم یکی دیگر از مواردی است که باید در بسیاری از کالاها رعایت شود.

برای مثال برنج، خوار و بار و خشک‌بار از مهم‌ترین کالاهایی هستند که در فروشگاه‌های مختلف کیفیت و قیمت متفاوتی دارند و شما باید سعی کنید اجناسی را برای فروش بیاورید که در عین قیمت مناسب کیفیت مناسبی هم داشته باشد.

البته این قیمت متناسب در فروشگاه‌های مختلف بسته به نوع مخاطب فرق می‌کند و شما باید متناسب با نیاز و توان مخاطب‌تان کالاهای فروشگاه‌تان را تامین کنید. پس قیمت مناسب را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین راه‌های افزایش فروش سوپرمارکت در نظر داشته باشید.

قیمت مناسب و برچسب قیمتی برای افزایش فروش سوپرمارکت

استفاده از پیک موتوری و ارسال رایگان

این روزها با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تا سفارشات خود را به صورت اینترنتی و تلفنی سفارش دهند اما واقعا ارزش دارد که ارسال رایگان را برای سوپرمارکت خود راه اندازی کنید؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که استخدام یک پیک موتوری برای یک ماه حدود ۱ تا ۲ میلیون تومان هزینه دارد و این عدد واقعا عدد زیاد و سنگینی نیست اما به کمک همین ارسال رایگان می‌توانید مشتریان بسیار زیادی جذب کنید و به افزایش فروش سوپرمارکت خود برسید.

حتی می‌توانید برای ارسال رایگان سفارشات خود یک سقف قیمتی هم تعیین کنید. برای مثال مشخص کنید که فقط سبدهای خرید بالای ۵۰ هزار تومان مشمول ارسال رایگان می‌شوند و برای سبدهای زیر ۵۰ هزار تومان یک مبلغ اندکی دریافت کنید.

این کار از ۲ جنبه حسن دارد؛ اول اینکه مشتری سعی می‌کند حداقل ۵۰ هزار تومان از شما خرید کند تا ارسال رایگان باشد و دوم این که شما مشتریانی با سبر خرید کمتر از ۵۰ هزار تومان را هم از دست نداده‌اید و آن‌ها هم می‌توانند با پرداخت یک هزینه حداقلی در کمترین زمان سفارش‌شان را تحویل بگیرند.

البته ایده های خلاقانه برای سوپرمارکت بسیار زیاد است و شما متناسب با مشتریانی که دارید می‌توانید ایده‌های بهتری داشته باشید اما در کل استفاده از پیک موتوری می‌تواند فروش شما را بسیار بیش‌تر کند.

همچنین در نظر داشته باشید که مشاوران تخصصی دکتر ویز می‌توانند در جهت فروش بیش‌تر، شما را راهنمایی کنند. برای ارتباط با مشاوران تخصصی دکتر ویز کافی است فرم تماس با ما را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

سوپرمارکت‌ها از پرطرفدارترین‌ و پرفروش‌ترین مغازه‌های سطح هر شهری هستند و اگر به درستی مدیریت شوند می‌توانند سود بسیار مناسبی برای شما داشته باشند. خلاقیت‌ در سوپرمارکت شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد اما اگر از فروشگاه‌های موفق ایده بگیرید این موضوع بسیار آسان‌تر می‌شود. برای مثال می‌توانید برای تهیه اجناس سوپرمارکت مشتری، پیک رایگان در محدوده خاصی در نظر بگیرید اما قبل از این کار باید هزینه‌های این کار را نیز به خوبی محاسبه کنید.

همچنین می‌توانید روی اجناس پرفروش سوپرمارکت تخفیفات همیشگی داشته باشید تا مشتریان بیش‌تری وفادار شوند. استفاده از همین جزییات کوچک می‌تواند ایده های خلاقانه برای سوپرمارکت به حساب بیاید و فروش شما را به شکل جذابی بیش‌تر کند. البته ایده های جالب برای سوپرمارکت بسیار زیاد هستند و شما متناسب با شرایطی که دارید باید آن‌ها را اجرا کنید تا به افزایش فروش سوپرمارکت برسید. اگر به‌دنبال ایده برای سوپرمارکت هستید می‌توانید نکات ذکر شده در این مطلب را یادداشت کنید و مناسب‌ترین آن‌ها را اجرایی کنید. خلاقیت در پرفروش ترین محصولات سوپرمارکت باعث افزایش فروش شما می شود.

 

برخی از سوالات رایج

افزایش فروش سوپرمارکت به چند ماه زمان نیاز دارد؟

افزایش فروش سوپرمارکت حداقل به  ۳ ماه زمان نیاز دارد برای همین باید سعی کنید به‌صورت گام به گام فروش خود را افزایش دهید چرا که افزایش فروش به‌صورت دفعی می‌تواند مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاورد.

نقش تکمیل کردن اجناس مغازه در افزایش فروش سوپرمارکت چیست؟

تکمیل کردن درست و اصولی اجناس سوپرمارکت یکی از تاثیرگذارترین موارد روی فروش سوپرمارکت است.

نقش خلاقیت در افزایش فروش سوپرمارکت چیست؟

یکی از راه‌های افزایش فروش هایپر مارکت ها این است که تا حد ممکن چینش قفسه‌ها را بهینه می‌کنند و این موضوع به شدت روی فروش بیش‌تر آن‌ها اثر می‌گذارد زیرا با این روش معرفی محصول مناسب تری را به مشتری ارائه میدهند.

دیدگاه‌های شما

5 دیدگاه دربارهٔ «خلاقیت در سوپرمارکت: افزایش فروش تا 720% + اجناس پرفروش»

  1. همه فرمایشات شما درسته ولی تاثیر همشون باهم بنظرم کمتر از بیست درصد هست. بنده شش ماهه تو محله سوپری دارم و اوایل خیلی فروشم خوب بود الان با اینکه اجناسم بیشتر و متنوع تر شده فروشم کمتر شده کلا بازار از اوایل آبان خیلی راکد شد مردم پول ندارن

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز(با مدیریت دکتر پدرام)

      به هر حال عوامل مختلفی تاثیرگذار هستن

  2. مورگان هریس

    فوق العاده بودازنظرات شمادرسوپرماکت نوپای خوداستفاده خواهم کردبسیاراثربخش بودازمشاوره شماممنونم.سعی میکنم تک تک پیشنهاداتتان رادر4ماه آخرسال به گام عملی تبدیل کنم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان