بازاریابی درونگرا (inbound marketing) + مثال عملی ایرانی

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

بازاریابی درونگرا از مهم‌ترین مباحث بازاریابی مطرح شده در سال‌های اخیر است. در سال‌های اخیر بیشتر وبسایت‌ها و شرکت‌ها تلاش کرده‌اند تا با استفاده از بنرها، ویدیوهای تبلیغاتی و سایر شیوه‌های تبلیغات سنتی به جذب مشتری بپردازند.

اما این روزها دو دلیل مهم مانع از جذب مشتری برای این گونه شرکت‌ها می‌‌شوند؛ یکی این که افزونه‌ها و برنامه‌های مسدودکننده تبلیغ یا همان Ad Blocker مانع از نمایش این تبلیغات می‌‌شوند و دلیل مهم‌تر این که مخاطبان امروزی از تبلیغات (به خصوص تبلیغات مستقیم) متنفر شده‌اند.

این روزها به قدری تبلیغات زیاد شده‌اند که در همه جا به چشم می‌خورند، از پوسترها و بیلبوردهای خیابان و مترو گرفته تا تبلیغات تلوزیونی و فضای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی. این حجم عظیم تبلیغات باعث شده است که مخاطب امروزی (مخصوصاً کاربران اینترنت) از تبلیغات فراری باشد، به همین دلیل است که هنگام تبلیغات بازرگانی صدا و سیما بسیاری از افراد سریعاً شبکه را عوض می‌‌کنند!

بنابراین شرکت‌ها دریافتند که نوع جدیدی از بازاریابی برای جذب مخاطب و مشتری مورد نیاز است. یکی از روش‌های مشهور و مدرن روش بازاریابی درونگرا است که در ادامه به این نوع بازاریابی خواهیم پرداخت.

تعریف بازاریابی درونگرا

تعریف ساده بازاریابی درونگرا

inbound marketing چیست؟ بازاریابی درونگرا یک شیوه بازاریابی است که طوری طراحی شده است تا بجای استفاده از تبلیغات مستقیم برند، محصول یا خدمات به منظور جذب مشتری، به گونه‌ای عمل کند که مشتری‌های بالقوه خودشان به سمت آن‌ها جذب شوند.

در این شیوه با ایجاد یک ارتباط صمیمی و دائمی با مشتریان احتمالی، مشتریان کنونی و مشتریان وفادار، به آن‌ها کمک می‌کنیم تا به اهداف خود برسند. چرا؟ چون وقتی مشتری موفق شود، شما نیز موفق خواهید شد!

از دیدگاه بازاریابی دیجیتال، این روش به این معنی است که با استفاده از کانال‌های مختلف بازاریابی مانند بازاریابی محتوا، سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، با روش‌هایی خلاقانه به جذب مشتری بپردازیم.

هدف یک کمپین بازاریابی درون‌گرا افزایش آگاهی از برند، جذب ترافیک باکیفیت و ایجاد ارتباط دوطرفه با استفاده از رسانه‌های مختلف است. وبسایت هاب‌اسپات (Hubspot) که مدیر آن از بنیان‌گذاران روش بازاریابی درونگراست، این نوع بازاریابی را روند جذب، تبدیل و هدایت مشتری تعریف می‌کند.

با استفاده از انواع محتوا و در طول چند مرحله، بازاریابی درونگرا بهترین روش برای تبدیل یک غریبه (کسی که هیچ اطلاعی از برند ما ندارد) به یک مشتری وفادار و دائمی است.

مقایسه بازاریابی درونگرا و برون گرا

تاکنون حتماً حدس زده‌اید که بازاریابی برون‌گرا در نقطه مقابل بازاریابی درون‌گرا قرار دارد. بازاریابی درونگرا بر روی جذب مشتری به داخل رسانه‌های ما (مثل وبسایت یا شبکه اجتماعی) تمرکز دارد، در حالی که بازاریابی برون گرا در واقع فریاد زدن برند و خدمات ما با استفاده از تبلیغات است. هدف بازاریابی ربایشی به دست آوردن توجه است در حالی که هدف بازاریابی برون گرا خریدن توجه است.

تفاوت دیگر این دو نوع بازاریابی به نوع استفاده از رسانه‌های مختلف باز می‌گردد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

استفاده از مالکیت رسانه و پوشش رسانه‌ای در اینباند مارکتینگ:

مالکیت رسانه: کنترل رسانه‌هایی مانند وبسایت، وبلاگ، پروفایل شبکه‌های اجتماعی یا کانال یوتیوب در دست خود ماست و ما تعیین می‌کنیم که چه چیزی را چگونه و در چه زمانی منتشر کنیم. در بازاریابی درونگرا ما از رسانه‌هایی استفاده می کنیم که مالکیت آن‌ها متعلق به ماست.

پوشش رسانه ای: منظور از پوشش رسانه‌ای، توجهی است که ما در رسانه‌های دیگران بر اثر انتشار محتوای باکیفیت کسب می‌کنیم. با تولید محتوای باکیفیت و مفید ما مورد توجه رسانه‌های سنتی و آفلاین مانند مجلات و روزنامه‌ها قرار می‌گیریم و در واقع ما فعالیت و اعتبار ما را پوشش می‌دهند. همچنین این کار باعث افزایش پوشش ما در وبسایت‌های دیگر، رسانه‌های خبری آنلاین، شبکه‌های اجتماعی (که متعلق به ما نیست) و … می‌‌شود.

استفاده از رسانه های پولی در بازاریابی برون گرا: بازاریابی برون گرا برای جذب مشتریان جدید نیاز زیادی به رسانه‌ها و تبلیغات پولی دارد. این رسانه ها می‌توانند تبلیغات بیلبوردی و تبلیغات محیطی، تبلیغات کلیکی گوگل و تبلیغ در شبکه‌های تلوزیونی باشند.

رسانه‌های پولی حتی می‌توانند شامل تبلیغات پولی در اینستاگرام، فیسبوک و سایر شبکه‌های اجتماعی باشند.

نکته: استفاده از تبلیغات شبکه‌های اجتماعی معمولاً به بازاریابی برون گرا مربوط می‌‌شوند اما باید توجه داشت که گاهی اوقات این تبلیغات راهی مؤثر برای بهبود عملکرد کمپین‌های بازاریابی ربایشی هستند.

مزایا بازاریابی درونگرا(بازاریابی ربایشی)
مزایا بازاریابی درونگرا(بازاریابی ربایشی)

از جمله مزایای بازاریابی ربایشی می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • دائمی است و تا مدت زیادی اثرگذار خواهد بود

برخلاف بازاریابی برون گرا که فقط در طول یک کمپین تبلیغاتی وجود دارد، کمپین‌های درونگرا زمان انقضا ندارند. محتواهای متنی و ویدیویی، ایمیل‌ها و پست‌های شبکه‌های اجتماعی شما از بین نخواهند رفت و صفحات وبسایت شما همیشه در موتورهای جست و جو باقی خواهند ماند. البته این ماندگاری با تلاش فراوان و صرف زمان زیادی به دست خواهد آمد.

  • لیدهای مرتبط‌تری تولید می‌کند (مشتریان راغب‌تر را جذب می‌کند)

یکی از مهم‌ترین مزایای این نوع بازاریابی ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه یا همان لید است. با تولید محتوای مرتبط با محصول یا حوزه کاری خود، شما مشتریانی را جذب خواهید کرد که علاقه بیشتری به محصولات و خدمات شما دارند. در بازاریابی درونگرا مشتریان به سمت شما می‌آیند و قاعدتاً مشتریانی بیشتر جذب می‌‌شوند که به حوزه کاری شما علاقه بیشتری داشته باشند.

  • باعث بهبود جایگاه برند شما خواهد شد

اینباند مارکتینگ با تولید محتوای مفید به رفع مشکل مشتریان بالقوه کمک می‌کند و راه‌حل‌هایی کاربردی برای مشکل آن‌ها پیشنهاد می‌کند. کمک کردن و آموزش مشتریان باعث بهبود موقعیت برند شما به عنوان متخصص در زمینه کاریتان می‌‌شود. این بهبود موقعیت باعث می‌‌شود که شما مزیت رقابتی بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشید.

  • باعث افزایش اعتماد می‌‌شود

با کمک به مشتریان برای حل مشکلات رایج آن‌ها، شما به عنوان یک برند باعث ایجاد اعتماد در مشتریان خواهید شد. این اعتماد به این دلیل ایجاد می‌‌شود که مشتریان با ورود به وبسایت شما بدون مشاهده تبلیغات مستقیم اطلاعات زیادی کسب می‌‌کنند و می‌توانند تا حد زیادی مشکلاتشان را برطرف کنند.

آن ها از طریق شما به هدفی که دنبال می‌کردند، می‌رسند بنابراین به شما اعتماد خواهند کرد. حال نوبت شماست که از این اعتماد استفاده کنید و ارتباط قوی‌تری شکل دهید.

هزینه کمتر بازاریابی درونگرا و بازدهی بالا
هزینه کمتر بازاریابی درونگرا و بازدهی بالا
  • مقرون به صرفه است

یکی دیگر از مزایای بزرگ بازاریابی ربایشی در بیشتر موارد مقرون به صرفه بودن آن است. بازاریابی ربایشی می‌تواند بسیار ارزان باشد زیرا تنها با استفاده از یک وبسایت و وبلاگ است می‌توانید آن را انجام دهید.

البته به طور معمول شما نیاز به یک تیم متخصص (شامل تولیدکنندگان محتوا، توسعه دهندگان، دیجیتال مارکترها و … )، ابزارهای لازم برای اجرای کمپین‌ها و نگه‌داری وبسایت و سایر هزینه‌ها خواهید داشت اما شاید تمام این‌ها به اندازه هزینه چند ماه تبلیغات در رسانه‌های مختلف هم نباشد.

این را هم باید در نظر گرفت که نتایج به دست آمده با صرف این هزینه‌ها در اینباند مارکتینگ، تا سال‌ها باقی خواند ماند.

  • باعث بیشتر دیده شدن شما خواهد شد

بیشتر دیده شدن برند، محصولات و خدمات از اهداف اولیه بیشتر کمپین‌های بازاریابی هستند. با تولید محتوا و ارتباط دائمی با مشتریان و مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت، شما همواره در معرض دید مخاطبان هدف خود خواهید بود.

بدون منتشر کردن محتوا و ترویج آن‌ها در کانال‌های مختلفی مانند موتورهای جست و جو، کمتر در معرض دید قرار خواهید گرفت.

همچنین با استفاده از بازاریابی موتورهای جست و جو شما به مخاطبان کاملاً جدیدی دسترسی خواهید داشت و بازدیدکنندگان ارگانیک شما مدام در حال افزایش خواهند بود.

  • باعث فروش و بازاریابی همزمان می‌‌شود

اینباند مارکتینگ وظایف تیم فروش و بازاریاب‌ها را ساده‌تر خواهد کرد. تیم فروش می‌تواند به بازاریاب‌ها (دیجیتال مارکترها) برای تولید و توزیع محتوا کمک کند.

هر دو تیم می‌توانند نیروهای خود را در تعیین یک استراتژی برای افزایش ترافیک، ایجاد لید، مدیریت ارتباط با مشتریان و تبدیل آن‌ها به مشتریان دائمی، ترکیب کنند.

افزایش فروش به کمک بازاریابی درونگرا
افزایش فروش به کمک بازاریابی درونگرا
  • این روش از دید مشتریان بالقوه و کنونی پذیرفته شده است

همان‌طور که در اوایل مقاله هم گفتیم نمایش بی وقفه تبلیغات مستقیم باعث ایجاد حالت دفاعی در مشتریان و در نهایت نادیده گرفتن پیام‌های تبلیغاتی خواهد شد.

در یک کلام مشتریان از بازاریابی و تبلیغات خوششان نمی‌آید؛ ولی در روش بازاریابی درونگرا ما محتوا را در سایت یا شبکه اجتماعی قرار می‌دهیم و منتظر می‌مانیم تا مشتری خود به سراغ آن‌ها بیاید.

به همین دلیل بیشتر مورد پذیرش مخاطیبان قرار خواهد گرفت. کسانی که محتوای شما را پیدا می‌‌کنند معمولاً به چیزی که شما می‌فروشید علاقه دارند و هر زمان که مایل باشند می‌توانند محصولات شما را خریداری کنند.

  • با شیوه‌های سنتی بازاریابی نیز کنار می‌آید

شما می‌توانید در کمپین‌های بازاریابی ربایشی از شیوه‌های مربوط به بازاریابی برون‌گرا نیز استفاده کنید، برای مثال می‌توانید از تبلیغات کلیکی، تبلیغات شبکه‌های اجتماعی و یا حتی تبلیغات تلوزیونی برای نمایش بیشتر کمپین‌ها و ترویج محتوای خود کمک بگیرید.

2 مثال بسیار مهم از بازاریابی درونگرا:

1- بازاریابی محتوا:

طبق تعریف وبسایت معتبر هاب اسپات، بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ فرآیند برنامه ریزی، تولید، توزیع و انتشار محتوا به منظور جذب مخاطب هدف است. بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند تا آگاهی از برند خود را افزایش دهید، فروش خود را بیشتر کنید و ارتباطی قوی با مخاطبان و مشتریان خود ایجاد کنید. بازاریابی محتوا آن قدر در بازاریابی درونگرا اهمیت دارد که بسیاری از افراد این دو اصطلاح را بجای یکدیگر بکار می‌برند.

از جمله تاکتیک‌هایی که می‌توان در بازاریابی محتوا بکار برد وبلاگ نویسی، تهیه اینفوگرافی و کتاب الکترونیک است.

1-1- وبلاگ:

تحقیقی که در سال 2019 توسط وبسایت  Stateofinbound.com منتشر شد نشان می‌دهد که دیجیتال مارکترهایی که وبلاگ‌نویسی را در اولویت استراتژی خود قرار می‌دهند، تا 13 برابر بیش از سایرین به اهداف خود دست پیدا می‌‌کنند.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد، کسانی که حداقل 16 محتوا در ماه در وبلاگ خود قرار می‌دهند، حدود 3.5 برابر ترافیک وبسایت بیشتر و 4.5 برابر لید بیشتری نسبت به شرکت‌هایی تولید می‌کنند که تنها چند بار در ماه وبلاگ خود را آپدیت می‌‌کنند (کسانی که وبلاگ دارند اما به آن توجه چندانی نشان نمی‌دهند).

هر چقدر که وبلاگ شما ارزش بیشتری تولید کنید و آموزش‌های کاربردی‌تری را به کاربر ارائه دهد، به برند شما بیشتر اعتماد خواهد شد و احتمال تبدیل شدن مخاطب به مشتری بالا می‌رود.

وبلاگ نویسی در جهت بازاریابی درونگرا
وبلاگ نویسی در جهت بازاریابی درونگرا

2-1- اینفوگرافی:

با این که نوشتن محتوای متنی اهمیت زیادی دارد اما افراد همیشه وقت کافی برای خواندن یک مقاله 2000 کلمه‌ای نخواهند داشت. گاهی وقت‌ها مخاطبان شما می‌خواهند با صرف زمانی اندک و در یک نگاه اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنند.

در این مورد یک اینفوگرافی با طراحی جذاب و محتوای مفید خود می‌تواند آن‌ها را به خود جذب کند. همچنین احتمال زیادی وجود دارد که آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

3-1- کتاب الکترونیک:

کتاب الکترونیک فرصتی است تا برای برند خود اعتبار و احترام بیشتری به وجود آورید. وقتی مخاطبی یک کتاب الکترونیک شامل اطلاعات مفید و کاریردی از شما بخواند و بتواند مشکلات خود را با استفاده از آن برطرف کنید، دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به برند شما پیدا خواهد کرد.

مزیت مهمی که با استفاده از این کار می‌توانید به دست آورید، مبادله کتاب الکترونیک در مقابل اطلاعات تماس مخاطب است. این چیزی است که ارزش بسیار زیادی در بازاریابی دیجیتال دارد.

از دیگر انواع محتوایی که می توانید در استراتژی بازاریابی محتوا تولید کنید، ایجاد وبینارهای کاربردی، تولید پادکست و انتشار آن‌ها در رسانه‌های مختلف، تولید ویدیوهای آموزشی و سرگرم کننده، تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و … اشاره کرد.

2- سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو):

سئو یک روش بازاریابی بسیار مهم است که می‌تواند موارد قبلی که به آن اشاره شد را بسیار مؤثرتر کند. سئو در واقع به مجموعه اقداماتی گفته می‌‌شود که باعث می‌‌شود محتوای شما بیشترین بازدید را در موتورهای جستجوگری مانند گوگل و بینگ داشته باشد.

تفاوتی ندارد که محتوای شما تا چه اندازه خوب و کاربردی باشد، اگر محتوای شما در معرض دید مخاطبان قرار نگیرد هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

حال چرا سئو تا این حد در دیده شدن محتوا و برند شما تأثیر گذار است؟ زیرا بیشترین بازدید وبسایت‌ها از طریق موتورهای جستجوگر است (برای مثال 43% بازدید دیجی کالا از طریق گوگل است) و حدود 90 درصد جستجوها از طریق گوگل صورت می‌گیرد.

قرار گرفتن محتوای شما در صفحه اول گوگل (به خصوص رتبه‌های میانی و بالا) تضمین می‌کند که محتوای شما به طور قطع دیده خواهد شد.

بازاریابی درون گرا راهی برای بازاریابی به سبک مدرن

شما چنانچه به دنبال مقاله بازاریابی درون گرا باشید، متوجه خواهید شد که این بازاریابی تا چه حد جز مهم‌ترین چرخه‌های بازاریابی محسوب؛ چراکه بازاریابی درون‌گرا به واسطه شبکه‌های اینترنتی توانسته تحول عظیمی را به وجود آورد. البته با وجود انواع تبلیغات شاید افراد نتوانند به انواع بازرایابی اعتماد نمایند. به همین خاطر شما باید انواع ابزارهای بازاریابی درون گرا را بشناسید تا به کمک این ابزارها قادر باشید به بهترین شکل ممکن بازاریابی خود را آغاز کنید.

تبلیغات امروزه به عنوان یکی از آزاردهنده‌ترین موارد می‌تواند منجر به دلزدگی مشتری نسبت به یک محصول گردد. بدین ترتیب شما برای این که بتوانید یک بازاریابی درون گرا موفق را تجربه کنید، باید سعی کنید تا حد امکان به واسطه روش‌های اصولی و استاندارد انواع تبلیغات را مدنظر داشته باشید. در این بین، صددرصد ابزارهای بازاریابی درونی می‌تواند به شما به نحو احسن کمک کند؛ چرا که این نوع بازاریابی باعث خواهد شد که شما به بازدهی بالاتر در کار خود فکر کنید. تنها کافی است انواع مقاله را برای بازاریابی درونگرا مورد استفاده قرار دهید، تا به وسیله آن این قدرت را داشته باشید که بتوانید بهترین روش را برای فروش انواع محصولات خود به کارگیرید.

اهمیت سئو در بازاریابی درون گرا

فراموش نکنید که مقاله بازاریابی درون گرا به شما کمک می‌کند که بتوانید بدون هرگونه تبلیغات آزاردهنده و به قول معروف مستقیم، برای یک محصول مشتری را به بهترین شکل ممکن ترغیب کنید. البته نمونه بازاریابی درون گرا در حال حاضر مشخص کرده است که این نوع بازدهی با مزایا خود تا چه حد می‌تواند برای فروش محصولات شما گزینه مناسبی به حساب آید.

اگر نام سئو را شنیده باشید به خوبی متوجه خواهید شد که یکی از ابزارهای بازاریابی درون گرا توجه به بهینه‌سازی سئو و همچنین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی متفاوت به واسطه انواع مقاله در‌باره بازاریابی درونگرا است که بتوانید با هزینه پایین و سبکی کاملا مدرن بهترین مسیر بازاریابی را طی کنید؛ چراکه بازاریابی درونگرا به راحتی به واسطه تکنیک‌ها و قواعد مشخص خود می‌تواند انواع برندسازی را برای افراد آسان کند.

در بازاریابی ماندگار بمانید

اشما خواهید توانست به وسیله انواع نمونه بازاریابی درون گرا و با پوشش‌دهی منحصربه‌فرد رسانه‌ای به بهترین شکل ممکن به تبلیغات خود فکر کنید؛ چراکه در بازاریابی درون گرا تا حدودی از تبلیغات کلیکی خبری نیست و شما لازم نیست که بخواهید برای بازاریابی خود به هزینه‌های بی مورد توجه کنید.

ماندگاری مطالب و محتوای شما در جست‌وجوگر‌های گوگل باعث می‌شود تا شما قادر باشید همگام با مطالعه مقاله بازاریابی درونگرا به تلاش خود به شکل هدفمندتری فکر کنید؛ چراکه بسیاری از پست‌ها و عموما تولید محتوای شما در انواع شبکه‌های اجتماعی در طولانی مدت باقی می‌ماند و به مسیر صحیح و مناسب بازاریابی شما اشاره می‌کند. به همین دلیل است که ما به شما مطالعه انواع مقاله درمورد بازاریابی درونگرا را پیشنهاد می‌دهیم. مقاله به این موضوع اشاره می‌کند که شما می‌توانید به این بازار به دید بسیار جدی و سازماندهی شده نگاه کنید و یک فرآیند دائمی را در نظر داشته باشید. بازاریابی درون گرا شما را به بهترین شکل ممکن به فردی قدرتمند تبدیل می‌کند که می‌تواند مشتریان اصلی خود را جذب کنید و به این شکل محصولات شمال به شکل هدفمندتری به فروش خواهند رسید و شما همیشه خواهید توانست آمار فروش محصولات خود را به واسطه مشتریان ثابت مدیریت کنید و در دست داشته باشید.

توجه به قدرت محتوای متنی در بازاریابی درون گرا

به هیچ عنوان قدرت محتوای متنی را دست کم نگیرید؛ چرا که شما به واسطه انواع محتوای با کیفیت و بدون کپی این قدرت را خواهید داشت همان که در مقاله بازاریابی درون گرا به آن اشاره می‌شود، به مخاطب خود بفهمانید که ماهیت اصلی محصول شما در مورد چیست؟ و شما قصد دارید که چگونه در مورد محصولات خود صحبت کنید. به همین خاطر تولید محتوای قوی همیشه جزء ابزارهای مهم در بازاریابی درونگرا به حساب می‌آید تا بتوانید به نحو احسن از مزایای آن به شکل کاملا استاندارد استفاده کنید. اهمیت تولید محتوا به شکلی بالا است که اگر شما به اصول و تکنیک‌های منحصربه‌فرد تولید محتوا فکر نکنید و توجهی نداشته باشید شاید نتوانید آن‌چنان بازدهی بالایی را از بازاریابی درون‌گرا انتظار داشته باشید.

مقایسه بازاریابی درونگرا و برون گرا

اعتماد مشتریان را به راحتی در بازاریابی درون گرا جلب کنید

البته نکته حائز اهمیتی که وجود دارد، فروش محصول و یا برندسازی آن تنها به واسطه کیفیت محصولات به واسطه اعتماد مشتریان است. چنانچه شما به مقاله بازاریابی درون گرا توجه کنید، متوجه خواهید شد که این نوع بازاریابی تا چه اندازه می‌تواند به بالا رفتن اعتماد مشتری کمک کند. شاید شما با استفاده نکردن از انواع تبلیغات کلیکی به صورت استاندارد به تبلیغات خود می‌اندیشید و این گونه نتیجه مناسب‌تری را می‌توانید در نظر بگیرید.

اگر به مطالعه در مورد مقاله بازاریابی درون گرا بپردازید به راحتی متوجه خواهید شد که این بازاریابی چگونه می‌تواند یک بازاریابی کم هزینه و در نتیجه مقرون به‌صرفه محسوب شود. تنها با توجه به برنامه‌ریزی و تخصص شما این قدرت را خواهید داشت که به بهترین شکل ممکن به برندسازی محصول خود فکر کنید. البته این بازاریابی هم هزینه‌های خاص خود را دارد اما نسبت به بازاریابی برون‌گرا از حساسیت و قیمت پایین‌تری برخوردار است.

که امروزه عموم مردم بیشتر زمان خود را در فضاهای اجتماعی سپری می‌کنند و به همین خاطر بازاریابی درون گرا می‌تواند باعث شود که افراد به شکل اصولی‌تر بتوانند با محصولات شما آشنا شوند. مقاله‌های بازاریابی درون گرا به شما این مورد را یادآوری می‌کند که برای دیده شدن احتیاج نیست که همیشه از بنر و تابلوهای تبلیغاتی استفاده کنید.

روشی آگاهانه را برای بازاریابی انتخاب کنید

چنانچه به نقشه کتاب الکترونیکی توجه کنید، متوجه خواهید شد که این کتاب‌ها تا چه حد می‌تواند با توجه به مقاله بازاریابی درون گرا برای محصول شما نقش مهم و کلیدی را ایفا کند؛ چرا که شما در کتاب‌های الکترونیکی این قدرت را دارید که به شیوه اصولی و کاملا صحیح به مشتریان خود نشان دهید که چگونه باید از محصولات شما استفاده کنند. این چنین بازدهی بالاتری را در فروش محصولات می‌توانید انتظار داشته باشید. عمدتا در این روزها به واسطه کاربرد تکنولوژی دانلود کتاب الکترونیکی می‌‌تواند ضروری‌ترین و آگاهانه‌ترین روشی باشد، که برای بازاریابی قادر است به صورت مقرون به‌صرفه عمل کند.

شما چنانچه به مقاله‌ بازاریابی درون گرا نگاهی بیندازید، به این نکته آگاه خواهید شد که تا چه میزان بازاریابی درون گرا می‌تواند کمک کند که شما علاوه‌بر بازاریابی قادر باشید از خدمات فروش ممتاز و درجه یک نیز بهره‌مند شوید؛ چرا که در این بین، شما هم محصول خود را به فروش می‌رسانید و حتی مراحل بازاریابی خود را به صورت کاملا حرفه‌ای ادامه می‌دهید. این همزمانی، یکی از مزایای بسیاری کلیدی و ارجح در بازاریابی درون گرا به حساب می‌آید که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را نادیده گرفت. طبق روش‌های سنتی این نوع بازاریابی را عمدتا به عنوان بازاریابی مدرن می‌شناسند که با استفاده از ابزارهای خاص تکنولوژی و دیجیتال می‌توان به بهترین شکل ممکن کنترل و مدیریت بازاریابی را برای فروش بهتر و معقولانه به دست گرفت.

اهمیت بازاریابی درون گرا در ایران

اگر بخواهید که به دنبال محبوب‌ترین و پرطرفدارترین بازاریابی‌های درون گرا خصوصا در ایران باشید، صددرصد با دو گزینه روبه‌رو خواهید شد. اولین گزینه بازاریابی محتوا است که به وسیله محتوا می‌توان بهترین مسیر بازاریابی و فروش را مشخص کرد. اما نوع دیگر بهینه سازی سئو است که شما با این گزینه خواهید توانست سایت خود را در مطمئن‌ترین صفحات گوگل مشاهده کنید و واسطه آن اعتماد مشتریان را به نحو احسن بدست آورید. به همین خاطر است که امروزه در دنیای مجازی و یا صفحات مرورگر ما به راحتی می‌توانیم به کسب و کار انواع محصولات بدون صرف هزینه بالایی بپردازیم؛ چرا که دیگر از تبلیغات آنچنان آزاردهنده خبری نیست و به راحتی با روش‌های کاملا استاندارد می‌توان مردم را آگاه کرد که چگونه یک محصول بی‌نظیر و کاربردی را تهیه کنند. به همین خاطر توصیه ما به شما این است که مطالعه مقاله بازاریابی درون گرا را از یاد نبرید.

در هر کاری تخصصی عمل کنید

شما چنان چه به واسطه دانش بالاتر و با توجه به مقاله بازاریابی درون گرا  بتوانید به این نوع بازاریابی فکر کنید، صددرصد معقولانه‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهید توانست در دنیای بازاریابی حرفی برای گفتن داشته باشید. در هر صورت هر فعالیتی با فرایند یادگیری و تلاش نتیجه بهتری دارد. اما در این بین، چیزی که بسیار مهم است مزایای فوق‌العاده بازاریابی درون‌گرا است، که بدون شک هر فرد عاقلی به راحتی می‌تواند آن را در الویت انتخاب بازاریابی خود قرار دهد؛ چرا که کسب درآمد بالا برای همه در الویت قرار دارد و کاملا طبیعی است که افراد همیشه به دنبال بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه باشند.

سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)

نتیجه‌گیری:

بازاریابی درونگرا، ربایشی یا همان اینباند مارکتینگ (Inbound Marketing) به زبان ساده راهی است برای به دست آوردن اعتماد مشتری با فراهم کردن راه‌حل‌ها و آموزش آنها به طور مجانی. بنابراین آنها به شما اعتماد خواهند کرد و با احتمال بسیار بیشتری از شما خرید خواهند کرد.

بازاریابی ربایشی ار سال 2006 و به کمک وبسایت هاب‌اسپات رفته رفته تبدیل به یک روش بازاریابی بسیار مشهور شد و هم اکنون بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر از این شیوه استفاده می‌‌کنند.

در این مقاله ما سعی کردیم موضوعات مربوط با این رویکرد بسیار با اهمیت در بازاریابی دیجیتال را بررسی کنیم تا بتوانیم از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شویم.

معمولا اینباند مارکتینگ برای بسیاری از کسب‌وکارها نتایج فوق‌العاده درخشانی به همراه دارد و شما به کمک اصول اینباند مارکتینگ می‌توانید به رشد قابل توجهی دست پیدا کنید. نکته مهم در استفاده از اصول و تکنیک‌های اینباند مارکتینگ آن است که بتوانید به درستی از اصول این بازاریابی کمک بگیرید.

در حقیقت بسیاری از کسب‌وکارها از روش‌هایی استفاده می‌کنند که برای کسب‌وکارشان مناسب نیست، شما باید متناسب با حوزه مورد فعالیت‌تان و میزان گستردگی کسب‌وکارتان از اینباند مارکتینگ استفاده کنید تا به موفقیت برسید و در غیر این صورت صرفا دچار هزینه‌های سنگین شده‌اید.

برخی از سوالات رایج

تعریف ساده بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا یک شیوه بازاریابی است که طوری طراحی شده است تا بجای استفاده از تبلیغات مستقیم برند، محصول یا خدمات به منظور جذب مشتری، به گونه‌ای عمل کند که مشتری‌های بالقوه خودشان به سمت آن‌ها جذب شوند.

مزایا بازاریابی درونگرا(بازاریابی ربایشی) چیست؟

  • دائمی است و تا مدت زیادی اثرگذار خواهد بود
  • لیدهای مرتبط‌تری تولید می‌کند (مشتریان راغب‌تر را جذب می‌کند)
  • باعث بهبود جایگاه برند شما خواهد شد
  • باعث افزایش اعتماد می‌‌شود
  •  مقرون به صرفه است
  •  باعث بیشتر دیده شدن شما خواهد شد
  •  باعث فروش و بازاریابی همزمان می‌‌شود
  •  این روش از دید مشتریان بالقوه و کنونی پذیرفته شده است
  • با شیوه‌های سنتی بازاریابی نیز کنار می‌آید

دو بازاریابی پرطرفدار درونگرا در ایران کدامند؟

  1. بازاریابی محتوا
  2. سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو)

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان