بلاگری چیست و چگونه blogger شویم؟

راهنمای کامل بلاگر شدن
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

بلاگر کیست و چه‌ کاری انجام می‌دهد؟

بلاگر شدن از مهم‌ترین موضوعاتی است که هر روز میلیون‌ها بار در سطح اینترنت مطالعه می‌شود. در این مقاله دکتر ویز این راهنما را به‌صورت گام به گام منتشر کرده‌ایم تا بتوانید با مراحل کامل بلاگر شدن در ایران آشنا شوید.

در جواب سؤال بلاگر کیست یا بلاگر چیست باید بگویم بلاگرها مطالب را در صفحات شبکه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌های خود می‌نویسند، ویرایش، پست و تبلیغات می‌کنند. آنها ایده‌ها را تولید و ارائه می‌ دهند.

اگر نگاهی به لیست پردرآمدترین شغل‌‌های جهان بیاندازید یکی از این شغل‌ها بلاگر بودن است. امروزه بلاگرها در دنیای مجازی درآمد بسیار بالایی دارند. در سال‌های اخیر بسیاری از جوانان به این شغل علاقه‌مند شده‌اند و به سمت بلاگر شدن در فضای مجازی رفته‌اند.

خوشبختانه در سال‌های اخیر قوانین جهانی در مورد بلاگرها به‌وجود آمده است و این حوزه به یک صنعت تبدیل شده است که البته در کشور ما هنوز این قوانین به شکل واضح و مشخصی وضع نشده است اما برای مثال خبرهایی شنیده می‌شود که در سال 1402 قرار است مالیات بلاگرها محاسبه شود.

ممکن است شما فکر کنید که بلاگر شدن کار آسانی است و در هر روز با کار بسیار کمی، پول خوبی به‌دست می‌آورید. البته این تفکر کاملا غلط است و نباید این‌گونه تصور کنید که بلاگر شدن کار ساده‌ای است. بلاگرها در ایران چند سالی است که کسب و کارشان رونق گرفته است و تعداد آن‌ها در هر سال رو به فزونی است.

اگر می‌خواهید بلاگر شوید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید بهتر است ابتدا بدانید علاقه‌ی شما به چه موضوعی است؟ یک بلاگر موفق باید در زمینه‌ی مورد علاقه‌اش فعالیت کند در غیر این‌صورت نمی‌تواند در طول چند سال متوالی تولید محتوا کند و بر سر این شغل بماند. 

بهتر است قبل از انتخاب حیطه‌ی کاری‌تان، درآمد حوزه‌های بلاگری مختلف را نیز بررسی کنید تا بعداً نگویید کاش به سمت بلاگر شدن در فلان حوزه رفته بودم. البته مطمئن باشید درآمد بلاگر بودن در ایران نسبت به بسیاری شغل‌های دیگر بهتر است و به هیچ عنوان در هیچ کدام از حوزه‌هایش درآمد کمی ندارد اما به‌هرحال بهتر است میزان درآمد هر حوزه را به‌دست بیاورید و با دید باز به‌ سراغ حوزه‌ی مورد علاقه‌تان بروید.

بلاگرهای ایرانی بیشتر در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند چرا که این شبکه‌ی اجتماعی در کشور ایران طرفداران بسیار زیادی دارد و طبق اعلام فیس بوک، مردم ایران جز ۷ کشور پر استفاده‌ی اینستاگرام هستند. البته این موضوع به نفع شماست چون در کشورهای خارجی شخصی که می‌خواهد بلاگر شدن را آغاز کند غیر از آن‌که باید برای حوزه‌ی فعالیتش تحقیق کند و بداند حوزه کاری بلاگر چیست هم چنین باید به سراغ شبکه‌ی اجتماعی مورد فعالیتش نیز برود و ببیند که آیا فضای اینستاگرام مناسب است یا مثلاً پینترست؟! 

راهنمای کامل بلاگر شدن

بهتر است ابتدا تحقیقاتی در مورد حوزه‌های مختلف بلاگر شدن کنید و سپس سعی کنید با توجه به علاقه‌ی شخصی و همچنین میزان درآمد، یک حوزه را برای خود انتخاب کنید

دریافت مشاوره بلاگری و درآمدزایی در اینستاگرام

اگر هنوز نتوانسته اید در اینستاگرام کسب و درآمد کنید این فرم را پر کنید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

نام و نام‌خانوادگی*
Hidden

 اگر می‌خواهید یک بلاگر موفق در سطح اینترنت بشوید باید نکات زیادی را رعایت کنید و به تنهایی نمی‌توانید این کار را انجام دهید. اگر می‌خواهید بدانید برای blogger شدن چه باید کرد؟ باید بگوییم بلاگرهای موفق ایرانی مانند صدف بیوتی،‌ یک تیم تولید محتوا دارند که این تیم باید در شروع هر هفته، موضوعات پست‌ها و استوری‌ها را برای شخص بلاگر بفرستد و سپس گرافیست تیم به طراحی پست‌ها و استوری‌ها بپردازد.

اگر می‌خواهید به یک بلاگر حرفه‌ای در سطح اینترنت تبدیل شوید می‌توانید از متخصصان  و مشاور کسب و کار دکتر ویز کمک بگیرید تا شما را در این مسیر همراهی کنند و در سریع‌ترین زمان شما به یک بلاگر حرفه‌ ای تبدیل شوید و از این طریق کسب درآمد کنید.

بلاگر شدن چه ابزاری نیاز دارد؟

در ادامه‌ی این مطلب راهنمای کامل بلاگر شدن، سعی می‌کنیم افرادی که برای یک تیم موفق نیاز دارید را بررسی کنیم. البته در همه‌ی جای دنیا از جمله کشور ایران بلاگر‌های محلی نیز به‌ وجود آمده‌اند به‌طوری‌ که این افراد فقط در منطقه و محله‌ی خاصی فعالیت دارند.

طبق تحقیقات انجام شده، این افراد کسانی بوده‌اند  که به خوبی از عهده این کار برآمدند؛ در ابتدا در سطح منطقه و محله‌ی جغرافیایی‌شان یک محبوبیت نسبی داشته‌اند و سپس با استفاده از آن توانسته‌اند یک پیج موفق در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کنند و تعدادی مخاطب جذب کنند. بسیاری از این افراد پس از موفق شدن در یک سطح کوچک توانسته‌اند به سراغ جامعه‌ی هدف بزرگ‌تری بروند و محبوبیت بیشتری به‌دست آورند.

همان‌طور که گفته شد داشتن یک تیم هدفمند شما را به موفقیت خواهد رساند. اگر چه باید بدانید مدیریت آن تیم کار آسانی نخواهد بود و ممکن است در اداره‌ی تیم و هماهنگی‌های مرتبط با آن تیم به مشکلاتی بربخورید؛ ما در تیم دکتر ویز این موضوع را به شکل کامل در مقاله‌ی کار گروهی چیست توضیح داده ایم. مطالعه‌ی آن برای مدیریت تیم‌تان بسیار ضروری و حائز اهمیت خواهد بود. 

چگونه بلاگر شویم؟

با توجه به مواردی که    گفتیم شاید برای‌تان سوال شود که چطور بلاگر شویم؟  چنان‏چه قصد دارید به یک بلاگر در شبکه های اجتماعی تبدیل شوید بایستی برای رسیدن به این هدف راه سختی را سپری کنید. 

برای موفقیت و پیشرفت در این زمینه باید به یک‌سری نکات کلیدی توجه نمایید که این کار نیاز به صبر و حوصله زیادی دارد. علاوه‌بر این کسب درآمد در فضای شبکه اجتماعی متفاوت است و نیاز به داشتن صدها هزار فالور نیست تا بتوانید با برندهای مختلف همکاری نموده و درآمد داشته باشید. در حال حاضر برندهای بسیاری به سرمایه‌گذاری روی میکرواینفلوئنسرها نیز تمایل نشان می‎دهند.

برای بلاگر شدن از کجا شروع کنیم؟

در جواب به سؤال برای بلاگر شدن از کجا شروع کنیم و چطور بلاگر شویم باید گفت برای بلاگر شدن و شروع آن بهترین روش، آموزش و یادگیری در این رابطه است. چنان ‌چه به بلاگر اینستاگرام تمایل دارید، باید در دوره‌های بلاگری در اینستاگرام شرکت نمایید. در این دروه‏‌ها در رابطه با چگونگی تولید محتوا و ساخت بلاگ بحث می‌کنند. همچنین روش‌های درآمدزایی و ادامه دادن این مسیر برای داشتن درآمد را به صورت کامل برای شما شرح می‏‌دهند.

در ادامه کار می‎توانید شروع به تولید محتوا و پرداختن به سوژه‌‏های جذاب و مهم در زمینه کاری خود کنید. بنابراین باید نظر مخاطبین خود را جلب نمایید و برای حرفه‌ای شدن در حوزه تخصصی خود برحسب اصول و تکنیک‌های مرتبط محتوا تولید نمایید.

آموزش بلاگر شدن در اینستاگرام 

برای بلاگر شدن در اینستاگرام آموزش‏‌های مختلفی در بازار تحت عنوان آموزش بلاگری در اینستاگرام عرضه می‏‏‌شود. از به‌روزترین مسائل امروزه، یادگیری شیوه بلاگری است که مورد توجه بسیاری از کاربران در فضای مجازی قرار گرفته است. از آن‌جایی که معمولاً افراد بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام می‌‏‏گذرانند، در نتیجه کم‎ کم علاقه به بلاگری و یا ولاگری پیدا می‏‌کنند و مایل به آموزش بلاگری اینستاگرام می‌شوند.

بنابراین برای رسیدن به هدف خود به‌دنبال آموزش بلاگری اینستاگرام و یا آموزش blogger هستند. این افراد باید بدانند که چگونه کاربران خود را جذب کنند و در مقابل درآمد بالایی نیز داشته باشند. برای شروع یادگیری ابتدا موضوع مورد علاقه خودر ا مشخص کنید، که البته اصلی‏‏‏‌ترین مورد است.

برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق باید یک‌سری نکات مهم را رعایت نمایید؛ البته تمام این کارها به تنهایی صورت نمی‏‌گیرد. مهم‌ترین بخش این آموزش این است که آموزش‌های مرتبط با کسب و کار خود را مشاهده نمایید تا در کوتاه‏‌ترین زمان و با کمترین هزینه به بلاگر موفق تبدیل شوید.دوره

  برای آموزش بلاگری کلیک کنید

از دیگر نکات مهم آموزش بلاگری در اینستاگرام، نوشتن محصولات، معرفی محصولات و فروش محصولات است. به صورت کلی، تولید محتوا، تحقیق و توسعه، حسابداری، امورمالی، بازاریابی، فروش و خدمات مشتری به طور جزئی از وظایف یک بلاگر محسوب می شود.

گام‌های تبدیل شدن به یک بلاگر موفق

چگونه بلاگر روزمرگی شویم

بعد از مبحث آموزش بلاگر شدن در ادامه ‌ی مطلب راهنمای کامل و مراحل بلاگر شدن توضیحات داده شده است که به کمک آن می‌توانید فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنید.

۱ـ طراحی ظاهری پیج

در ادامه مبحث آموزش بلاگر شدن باید بگوییم اگر می‌خواهید به یک بلاگر موفق تبدیل شوید نباید این مرحله را دست کم بگیرید. بلاگر شدن مراحل مختلفی دارد و اگر بخواهید در این حوزه به یک شخص واقعا موثر یا در اصطلاح اینفلوئنسر (Influencer) تبدیل شوید بهتر است تک‌تک نکاتی که گفته می‌شود را رعایت کنید. بعضی از این نکات مانند طراحی ظاهری وبلاگ ممکن است بیشتر به قسمت فنی تیم‌تان مربوط باشد و قرار نیست در این قسمت خودتان مهارت داشته باشید. در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ بدانید. مقاله اینفلوئنسر چیست را برای کسب اطلاعات بیشتر دنبال کنید.

البته می‌توانید این قسمت را در شروع کارتان خودتان به‌دست بگیرید اما بعد از این‌که در این عرصه شناخته شوید دیگری فرصتی برای طراحی صفحه یا پیج‌تان نخواهید داشت. اهمیت ظاهری صفحه‌تان اینقدر زیاد است که اگر به سراغ پیج بلاگرهای موفق بروید اهمیت این موضوع را به‌خوبی درک خواهید کرد.

شاید شما احساس کنید که محتوای پیج ارزشمندتر است اما حتی تحقیقات نیز ثابت کرده‌اند که اهمیت ظاهری یک پیج و یا یک سایت در اینترنت می‌تواند بسیار مهم‌تر از محتوای تولید شده در آن پیج یا سایت باشد. دیزاینرهای زیادی در سطح اینترنت وجود دارند که می‌توانند در این حوزه به شما کمک کنند.

حتی می‌توانید در شروع کار به‌صورت دورکاری یا در اصطلاح فریلنسری با آن‌ها کار کنید تا هزینه‌های شما کمتر شوند. پس در این قسمت از راهنمای کامل بلاگر شدن متوجه شدید که طراحی ظاهری وبلاگ تا چه حد می‌تواند برای مخاطب شما مهم باشد.

۲ـ عکس با کیفیت

همین حالا اینستاگرام خود را باز کنید و پیج تعدادی از بلاگرهای بزرگ خارجی و یا حتی ایرانی را بررسی کنید. آیا از کیفیت عکس‌های‌شان شگفت‌زده نشدید؟ کیفیت عکس‌های پیج یا سایت شما در ذهن مخاطبان بسیار تأثیرگذار است اما باید در نظر داشته باشید که شاید در شروع کار خرید یک دوربین خوب کمی غیرعقلانی باشد.

پس بهتر است با کمک گرفتن از دوربین تلفن‌ همراه‌تان یا یک دوربین ارزان‌ قیمت ‌تر عکاسی را شروع کنید و کیفیت عکس‌های‌تان را به‌صورت نرم‌افزاری بالا ببرید و به یک بلاگر هنری تبدیل شوید. ادیت عکس‌ها نیز در شروع کار می‌تواند کمی سخت باشد اما بعد از مدتی می‌توانید به کمک گرافیست‌تان عکس‌های بسیار با کیفیتی درست کنید و در صفحه‌تان به اشتراک بگذارید.

در ادامه مطلب راهنمای کامل بلاگر شدن به سراغ حفظ پرسونال برندینگ می‌رویم.

۳ـ حفظ پرسونال برندینگ باوجود بلاگر شدن

 حال که به خوبی می‌دانید چگونه یک بلاگر شویم باید به این نکته توجه کنید که حتی بعد از این‌ که به یک بلاگر حرفه‌ای در حوزه‌ی تخصصی‌تان تبدیل شدید بهتر است سعی کنید پرسونال برندینگ‌ را حفظ کنید تا بتوانید مانند بلاگرهای بزرگ، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشید. اگر در سطح اینترنت پرسونال برندینگ خوبی داشته باشید می‌توانید در بین مخاطبان به یک شخص تأثیر گذار تبدیل شوید.

جالب است بدانید بسیاری بلاگرهای موفق در سطح اینترنت یک برند لوکس و قدرت‌مند برای خودشان دست و پا کرده‌اند و حتی بسیاری از آنان تولیدات بسیار موفقی نیز در حوزه‌ی مورد فعالیت‌شان داشته‌اند.

برای مثال یکی از افرادی که چند سال گذشته در حوزه‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی مشغول به فعالیت بود توانست یک سرمایه‌گذار جذب کند و سرمایه‌گذار به او کمک کرد تا یک کارخانه‌ی تولید لوازم آرایشی و بهداشتی تأسیس کنند و اکنون بیشتر از آن‌که از بلاگر بودنش پول به‌دست بیاورد از کارخانه‌ی شخصی‌اش درآمد دارد.

اهمیت داشتن برند لوکس به همین جا خلاصه نمی‌شود و شما به کمک داشتن یک برند لوکس و موفق می‌توانید به یک فرد شناخته شده در حوزه‌ی مورد فعالیت‌تان تبدیل شوید.

اگر می‌خواهید در مورد اهمیت برند لوکس مطالعه کنید، می‌توانید به مقاله‌ی دکتر ویز را در این مورد بخوانید. در مطالب بالا در مقاله‌ی راهنمای کامل بلاگر شدن موضوعاتی را بیان کردیم که عمل به آنان می‌تواند کمک زیادی به جذب مخاطبان‌تان داشته باشد اما اگر می‌خواهید به یک بلاگر حرفه‌ای تبدیل شوید ادامه‌ی مطالب نیز بسیار مفید است.

دریافت مشاوره بلاگری و درآمدزایی در اینستاگرام

اگر هنوز نتوانسته اید در اینستاگرام کسب و درآمد کنید این فرم را پر کنید.

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

نام و نام‌خانوادگی*
Hidden

چرا بلاگر شدن را شروع نمی کنید؟

از مهم‌ترین موانع شروع بلاگری میتوان عواملی چون استرس، ترس و عدم اعتماد به نفس را نام برد. شما باید بتوانید در مقابل برخی بازدارنده های ذهنی ایستادگی کنید تا به اهداف خود برسید.

ترس از نداشتن شانس در برابر دیگر بلاگرها

با توجه به  تعداد زیاد بلاگرهای فعال در شبکه‌های اجتماعی مشهوری مثل اینستاگرام، افراد زیادی از بلاگر شدن می‌ترسند. آن‌ها تصور می‌کنند که در برابر بلاگرهای مشهور شانسی برای دیده شدن ندارند. اما این ترس یک ترس موجه نیست. با در نظر گرفتن سلایق مختلفی که وجود دارد، هرکس خواستار طرفداری از نوع خاصی از بلاگرها است.

مسأله مهم میزان علاقه و توانایی شما در ارائه محتوای‌تان است. آیا به آن‌چه می‌خواهید در صورت بلاگر شدن درباره‌اش صحبت کنید ایمان دارید؟ آیا از اعتماد به‌ نفس کافی برای بلاگر شدن برخوردار هستید؟ چقدر باور دارید که بتوانید یک بلاگر موفق شوید؟ جالب است بدانید که کشور ایران جز هفت کشوری است که مردمش بیشترین استفاده را از اینستاگرام می‌کنند.

بنابراین شما با شروع کار بلاگری خود در برابر 30 میلیون کاربر  ایرانی فعال اینستاگرام قرار می‌گیرید. در بین این تعداد حتی اگر حداکثر نزدیک به یک میلیون نفر هم طرفدار شما باشند، می‌توانید به درآمدهای فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنید.

شرایط بلاگر شدن

ترس از گذاشتن ویدئو از خود

افراد زیادی هستند که فوبیای دوربین دارند. این افراد نمی‌توانند به‌راحتی در برابر دوربین صحبت کنند. دریچه دوربین برای آن‌ها به اندازه یک جمع چند هزار نفری استرس ایجاد می‌کند.

علاوه بر این ترس، بعضی دیگر از افراد هستند که به دلیل فرهنگ حاکم بر جامعه یا خانواده‌شان نمی‌توانند فیلم‌های شخصی خود را در محیط اینترنت به اشتراک بگذارند. البته ممکن است شخصی این محدودیت‌ها را نداشته باشد اما ظاهر خود را آنقدر جذاب نداند که فیلم‌هایش را منتشر کند.

محتوای ویدئویی بهترین نوع محتواست و می‌تواند بیشتری مخاطب را برای شما ایجاد کند. اما بلاگر شدن از سایر راه‌ها هم امکان‌پذیر است. اگر به هر دلیلی نمی‌توانید ویدئوهای خود را در شبکه‌های اجتماعی بگذارید، می‌توانید محتوای آموزشی، صوتی، کلیپ و …. در صفحه خود قرار دهید.

البته اگر موضوع بلاگ شما، آشپزی، نقاشی، ساخت بدلیجات و وسایل تزئینی یا از این نوع فعالیت‌ها است، می‌توانید به جای گرفتن فیلم از خود، از کاری که در حال انجام آن هستید فیلم بگیرید.

ترس از شروع کردن بلاگری

نه تنها بلاگر شدن بلکه شروع هر کار تازه‌ای با ترس همراه است. بنابراین اگر شما نیز از شروع این کار می‌ترسید، تنها نیستید. برداشتن قدم اول می‌تواند این ترس را درمان کند. پس با تمام دلهره و ترسی که دارید دست به اقدام و بزنید و اولین محتوای خود را در صفحه‌تان منتشر کنید.

آن‌گاه می‌بینید که اولین محتوایتان هرچقدر هم ناقص و بی‌کیفیت باشد، توانسته است شما را از دست ترس‌هایتان رها کند. پس اگر می‌ترسید، همین حالا اقدام به اشتراک‌گذاری اولین محتوای خود کنید. اگر نمی‌دانید چه محتوایی بگذارید، می‌توانید از عکس‌نوشته استفاده کنید. روی تصویر خود یا یک تصویر جذاب دیگر جمله کوتاه و زیبایی بنویسید و سپس آن را برای مخاطبانتان بگذارید.

ترس از شروع کردن بلاگری

بهترین بلاگرهای ایرانی کدام‌ها هستند؟

از جمله موفق‌ترین، مشهورترین و بهترین بلاگرهای ایرانی در زمینه‌های طنز و سرگرمی، آرایشی، مد و استایل، آشپزی، تراول و نویسندگی می‌توان پیج‌های اینستاگرامی mohamadaminkarimpor، iz.mohsen، milad_khahhh، sadaf_beauty، __its.shaqayeq__، amir_food_review، loghme_،‌ hodarostami، asuhsworld، shahinkalantary، alighazinezam را نام برد.

شما می‌توانید با رصد کردن هریک از این پیج‌ها به نحوه کار، نوع خلاقیت و کار این افراد پی ببرید. پیشنهاد من تقلید نیست اما می‌توانید از صفحه مورد علاقه خود برای بهبود کارتان الگوبرداری کنید.

در واقع الگوبرداری از یک بلاگر موفق می‌تواند باعث بالا رفتن کیفیت کار ما نیز شود. بهرحال سلیقه متفاوت کاربران شبکه‌های اینترنتی و اجتماعی در پیدا کردن طرفدار دست ما را باز می‌گذارد. اگر محتوای خوب و مفیدی ارائه دهیم، به یقین می‌توانیم طرفداران زیادی پیدا کنیم.

رمز موفقیت بلاگرهای مشهور 

هر شهرت و محبوبیتی، مدیون شگرد خاصی است. بنابراین تمام بلاگرهای مشهور رمزهایی برای موفقیت در کار خود دارند. علاوه بر ظاهر گیرا و جذابی که باید یک بیوتی ‌بلاگر در ویدئوهای خود نشان دهد و بلاگری دیگر توانایی صدای خود را با بالاترین کیفیت در اختیار طرفدارانش قرار ‌دهد، اصول دیگری نیز وجود دارد که افراد موفق در زمینه بلاگ از آن‌ها استفاده می‌کنند.

در اینجا به 5 مورد از این اصول اشاره می‌کنیم که می‌تواند در موفقیت بلاگرها نقش اساسی داشته باشد:

  • صداقت بی چون و چرا
  • متمایز عمل کردن
  • تولید محتوای باکیفیت و کاربردی
  • وجود تاچ‌پوینت Touch-Point
  • ارزش دادن به طرفداران

خب با توجه به اینکه عنوان‌ها به تنهایی برای الگو گرفتن کافی نیستند، می‌خواهیم هر یک از رمزهای موفقیت بلاگرهای برتر را به‌صورت موردی، بررسی کنیم. با ما همراه باشید:

1- صداقت بی چون و چرا

با توجه به اینکه ذهن ناخودآگاه انسان می‌تواند هر چیز درست و غلطی را تشخیص دهد، بنابراین اگر شما بتوانید در کار خودتان صداقتی بی‌ چون‌وچرا داشته باشید، مخاطبان این صداقت را حس می‌کنند.

ممکن است در ظاهر چیز خاصی به نظر نرسد اما این موضوع فراتر از ظاهر قضایا است. در واقع به‌صورتی ناخودآگاه افراد می‌خواهند شما را پیگیری کنند. حتی ممکن است خود افراد از این تمایل به دنبال کردن شما متعجب شوند. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که ناخودآگاه مخاطبان شما صداقت حقیقی موجود در محتوای شما را درک کرده‌اند.

بنابراین سعی کنید در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، حتماً در کار خود صداقت داشته باشید. اگر کار شما از نظر ظاهر بی‌مورد باشد اما در پشت پرده ناخالصی یا مطالب دروغی داشته باشد، باز هم ناخودآگاه کاربران آن را تشخیص می‌دهد. در این‌صورت کاربران از اینکه علی‌رغم کیفیت محتوا اما تمایل به پیگیری شما ندارند، باز هم تعجب خواهند کرد.

چگونه بلاگر روانشناسی شویم

2- متمایز عمل کردن

وجه تمایزی که در کارتان برای خود در نظر می‌گیرد، می‌تواند مهم‌ترین عامل موفقیت شما باشد. انسان‌ها عاشق تفاوت‌ها هستند؛ بنابراین شما می‌توانید با ایجاد یک تفاوت در انجام یک کار همیشگی و خسته‌کننده، مخاطبان زیادی جذب کنید.

برای مثال، همه‌ی مردم روزانه از غذاهای سریع مانند نیمرو یا املت استفاده می‌کنند؛ اگر شما بتوانید این دو را با روش‌هایی متفاوت درست کنید که علی‌رغم حفظ سرعت، تنوع داشته باشد، مطمئنا مخاطبان از این تفاوت استقبال خواهند کرد. همین وجه تمایز عامل موفقیت تمام بلاگرهای مشهور بوده است و می‌تواند روزی رمز موفقیت شما نیز باشد.

3- تولید محتوای باکیفیت و کاربردی

محتوای کاربردی که بتواند مورد استفاده مخاطبان قرار بگیرد، بیشتر از محتواهای سرگرم‌کننده اشتراک‌گذاری می‌شود. بنابراین سعی کنید ویدئوهای کوتاه آموزشی در صفحه بلاگ خود قرار دهید.

این آموزش‌های کوتاه باعث می‌شوند تا مخاطبان به پیج شما برگردند و شما را به دوستان خود نیز معرفی کنند. روزانه هزاران پست توسط کاربران به اشتراک گذاشته می‌شود که پست شما در صورت کاربردی بودن می‌تواند جز این هزاران مورد باشد. کیفیت عامل مهم دیگری است که چشم و ذهن عاطفی انسان‌ها را نوازش می‌کند.

در واقع افراد دوست دارند به تصاویر و فیلم‌های باکیفیت توجه کنند تا تصاویر و فیلم‌های بی‌کیفیت. پس با تولید محتوای کاربردی و باکیفیت، می‌توانید از دو عامل ترغیب کننده افراد برخوردار باشید.

4- وجود تاچ‌پوینت Touch-Point مخصوص

تاچ‌پوینت در واقع مثل یک امضا می‌ماند. تیکه کلام نیز می‌تواند یک تاچ‌پوینت باشد. اگر شما به صفحات بلاگرهای مشهور نگاه کنید، خواهید دید که اکثر آن‌ها یک جمله مشخص در ابتدا یا انتهای فیلم یا کلیپ‌های خود بر زبان می‌آورند.

این جمله مخصوص خودشان است و بیشتر مخاطبان آن‌ها را با آن جمله می‌شناسند. شما نیز می‌تواند یک جمله یا حرکت خاصی در دست یا صورت خود داشته باشید که مختص شما بوده و در واقع تاچ‌پوینت شما باشد.

5- ارزش دادن به طرفداران

همه انسان‌ها دوست دارند احساس ارزشمندی کنند. حتماً متوجه شده‌اید که انتقادات اگرچه مثبت و سازنده هم باشند اما به مزاج انسان‌ها خوش نمی‌آیند. این به آن خاطر است که انتقاد ارزشمندی انسان را کاهش می‌دهد.

وقتی یک بلاگر با گفتن جملات ارزشمند کننده، ارائه جوایز یا هر کاری که بتواند حس ارزشمندی در انسان‌ها ایجاد کند، می‌تواند باعث جذب آنها شود. راز موفقیت بسیاری از بلاگرهای مشهور این ارزش دادن به طرافداران است که باید حتماً با صداقت نیز همراه باشد.

روش بلاگر شدن

تفاوت بلاگر با ویلاگر چیست؟

بلاگرها محدود به ویدئو نیستند و می‌توانند از انواع محتوا برای بلاگ خود استفاده کنند؛ این در حالی است که ویلاگر‌ها برای انتقال مفهوم موردنظر خود تنها از ویدئوها استفاده می‌کنند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که کسانیکه فقط از ویدئو بهره می‌گیرند، همان ویلاگرها هستند. اما افرادی که از سایر فرمت‌ها نیز در پست‌های بلاگ خود استفاده می‌کنند، بلاگر هستند.

در واقع بلاگرها برای تولید محتوا دستشان بازتر است اما یک ویلاگر تنها با ویدئو می‌تواند تولید محتوا داشته باشد. در نگاه اول بلاگر شدن آسانتر و قابل‌اجراتر به‌نظر می‌رسد اما ویلاگرها موفق‌تر از بلاگرها هستند چون مخاطبان ویدئو بیشتر از مخاطب سایر فرمت‌های تصویر یا صوت هستند. بنابراین اگر برای انتشار فیلم‌های خود محدودتی ندارید، می‌توانید به ویلاگر شدن فکر کنید.

ابزارهای لازم برای بلاگر شدن

ابزارهای لازم برای بلاگر شدن

تولید محتوای جذاب، باکیفیت و ارزشمند زمانی ممکن می‌شود که بتوانید از ابزارهای تولید و ویرایش ویدئو، کلیپ، صوت و تصویر استفاده کنید. اگر استفاده از نرم‌افزارهای تحت ویندوز برای شما امکان‌پذیر نیست، می‌توانید از اپلیکیشن‌های تحت موبایل استفاده کنید.

در اینجا هم نرم‌افزار و هم اپلیکیشن‌های ویرایش ویدئو و تصویر برای بلاگر شدن را به شما معرفی خواهیم کرد. بعضی از بلاگرها هستند که تنها به‌وسیله تلفن همراه خود تمام تصاویر و فیلم‌ها را هم گرفته و هم ویرایش می‌کنند.

میزان درآمد یک بلاگر در ایران چقدر می باشد؟

اگر موضوعی که شما انتخاب کرده‌اید، یک موضوع کاربردی و آموزشی است، این روش می‌تواند برای شما نیز کاربرد داشته باشد.

اما در صورت فعالیت در زمینه‌های فشن و مد باید حتماً از دوربین‌های باکیفیت برای گرفتن تصاویر و فیلم‌های خود استفاده کنید. فشن‌بلاگر‌ها و بیوتی‌بلاگرها به ابزارهای بیشتری برای نشان دادن بهتر کار خود نیاز دارند.

بهترین نرم‌افزارهای ویرایش تصویر و ویدئو در ویندوز برای بلاگرها

حالا که می‌دانید بلاگر چیست (بلاگر کیست) یا بلاگر یعنی چی باید بدانید نرم‌افزارهای مشهور و کاربردی زیادی وجود دارند که می‌توانند تصاویر و فیلم‌های ساده شما را تبدیل به تصاویر و ویدئوهای حرفه‌ای و خلاقانه کنند. کسب مهارت کافی برای استفاده از یک یا چند مورد از این نرم‌افزارها می‌تواند شما را تبدیل به یک بلاگر موفق کند.

در صورت افزایش مخاطبان و بالا رفتن درآمدتان می‌توانید تولید تصویر و ویدئوهای صفحه‌تان را به شخص دیگری واگذار کرده و خودتان تنها بر عملکردش نظارت داشته باشید.

1- نرم‌افزار فتوشاپ (Adobe Photoshop)

در بین نرم‌افزارهای ویرایش عکس، هنوز هم فتوشاپ از محوبیت بالاتری برخوردار است. این برنامه کاربردی می‌تواند تصاویر تیره، لک‌دار، قدیمی و بدردنخور را به تصاویری سالم، باکیفیت، روشن و خلاقانه تبدیل کند. استفاده از این نرم‌افزار محدودیتی ندارد. شما می‌توانید هرچقدر که مایل باشید تصاویرتان را با آن دستکاری کنید تا به طرح ایده‌آل خود برسید.

استفاده از فتوشاپ راحت است؛ در واقع شما با روزی چند ساعت آموزش، در عرض یک یا دو هفته می‌توانید یک فتوشاپیست آماتور یا متوسط شوید که توانایی ویرایش تمام تصاویر بلاگ خود را دارد. اگر چند ماه آموزش ببینید، شما می‌توانید حتی یک فتوشاپیست حرفه‌ای شوید.

هرچقدر توانایی شما در استفاده از این برنامه کاربردی و قدرتمند بیشتر باشد، می‌توانید تصاویر بهتری برای پست‌های خود و کاور ویدئوهایتان طراحی کنید. از جمله توانایی‌های این نرم‌افزار صنعتی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • پشتیبانی از تمام فرمت‌های تصویری رایج
  • قابلیت ارتباط با سایر نرم‌افزارهای گرافیکی شرکت ادوبی
  • قابلیت تولید اینوفوگرافیک، نقاشی دیجیتال و تصاویر هنری
  • قابلیت ترمیم تصاویر آسیب دیده
  • پشتیبانی از چندین نمونه رنگی (RGB – LAB- CMYK)
  • و ……

استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ برای بلاگر شدن 

2- نرم‌افزار پریمیر (Adobe Premiere)

پریمیر یکی دیگر از پروژه‌های موفق شرکت ادوبی است که در زمینه ساخت و ویرایش مالتی مدیا استفاده می‌شود. پریمیر به‌صورت تخصصی ویدئوهای شما را ویرایش می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این نرم‌افزار گرافیکی قدتمند، ویدئوهای بی‌‌نظیری بسازید. از جمله ویژگی‌های پریمیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت سازگاری و برقراری ارتباط بین دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری
  • پشتیبانی از اکثر فرمت‌های رایج فیلم و صوت
  • توانایی تغییر واسط کاربری برای سرعت در ویرایش و تدوین فیلم‌ها
  • و …..

3- نرم‌افزار کامتازیا (Camtasia)

کامتازیا یا کمتاژیا یکی دیگر از نرم‌افزارهای محبوب ویرایش ویدئو است. این نرم‌افزار به نسبت پریمیر، کاربری ساده‌تر و امکانات محدودتری دارد. اما می‌تواند یک ویدئوی تمیز و مرتب تحویل شما دهد.

بنابراین اگر فیلم‌های شما به تدوین و ویرایش‌های حرفه‌ای و گرافیکی سنگین نیاز ندارند، می‌توانید در مدت زمان کمی (چند روز)، استفاده از کامتازیا را فراگرفته و از آن برای تدوین و ویرایش ویدئوهای بلاگ خود استفاده کنید.  از جمله توانایی‌های این نرم‌افزار می‌توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • توانایی جدا کردن صوت از تصویر
  • پشتیبانی از اکثر فرمت‌های رایج فیلم و صدا
  • قابلیت حذف تپق‌ها در فیلم
  • ایجاد تصاویر سریع و آرام
  • قابلیت اضافه کردن انیمیشن‌های ساده به ویدئو
  • و …..

سه نرم‌افزاری که معرفی کردیم، در واقع جزو بهترین نر‌م‌افزارهای ویرایش تصویر و فیلم برای سیتم‌عامل ویندوز هستند. علاوه بر این موارد می‌توانید از سایر نرم‌افزارهای ویرایش عکس مانند ایلوستریتور (Adobe illustrator)، کورل دراور (Corel Draw) یا نرم‌افزارهای ویرایش تصویر تحت وب رایگان استفاده کنید.

همچنین می‌توانید برای ویرایش ویدئوهای حرفه‌ای و ساخت تیزر نیز از سایر نرم‌افزارهای قدرتمند ویرایش فیلم مانند افتر افکت (After Effects) بهره ببرید.

استفاده از نرم‌افزار پریمیر برای بلاگر شدن

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر و ویدئو در موبایل برای بلاگرها

با توجه به استفاده و کاربری قابل دسترس‌تر موبایل نسبت به پی‌سی و لپ‌تاپ‌ها، اکثر افراد ترجیح می‌دهند برای تولید محتوای صوتی و تصویری بلاگ خود تنها از تلفن همراه‌شان استفاده کنند.

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم، در صورتی که محتوای شما آموزشی است می‌توانید تنها تلفن همراه خود را وسیله کاری‌تان قرا دهید. اما اگر محتوای شما در زمینه فشن و بیوتی است، موبایل به تنهایی نمی‌تواند وسیله کاری شما باشد. در اینجا سعی کرده‌ایم تا بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر و ویدئوی تحت موبایل را به شما معرفی کنیم:

1- اپلیکیشن پیکس‌آرت (PicsArt Photo Studio)

پیکس‌آرت یکی از محبوب‌ترین اپ‌های ویرایش ویدئو در اندروید و آیفون است که با 100 میلیون دانلود، رتبه برتر اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر موبایل را به خود اختصاص داده است. این برنامه یک شبکه اجتماعی در داخل خود دارد که می‌توانید تصاویر ویرایش شده خود را در آن به اشتراک بگذارید. دانلود و استفاده از بیشتر قسمت‌های این اپلیکیشن رایگان است اما برای استفاده از امکانات حرفه‌ای آن لازم است تا هزینه اندکی را پرداخت کنید. از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن قدرتمند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت فتومونتاژ و اضافه کردن استیکرهای جذاب
  • دابل اکسپوژر و امکان شفاف‌سازی لایه‌های تصویر
  • امکان اضافه کردن متن به تصویر با قلم‌های متفاوت
  • داشتن دوربین داخلی و قابلیت اعمال افکت‌های لحظه‌ای
  • اعمال افکت‌های سریع با استفاده از هوش مصنوعی
  • و …..

2- اپلیکیشن این‌شات (Inshot Video Editor)

اینشات جزو محبوب‌ترین اپ‌هایی است که قابلیت تدوین و ویرایش فیلم برای اینستاگرام را نیز دارد. اینشات را می‌توان هم برای اندروید و هم برای ios دانلود کرد. این اپلیکیشن کاربردی قابلیت‌های زیر را دارد:

  • قابلیت اضافه کردن جلوه‌های صوتی به فیلم‌ها
  • قابلیت اضافه کردن تم و جلوه‌های تصویری ویژه به ویدئو
  • قابلیت ایجاد ویدئوهای مربعی برای اینستاگرام
  • قابلیت اضافه کردن اموجی و استیکرهای زیبا به ویدئو
  • و ……

استفاده از نرم افزارهای متفاوت برای بلاگر شدن

دو اپلیکیشنی که معرفی کردیم، جز‌ء کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس و فیلم در موبایل بودند. علاوه بر این دو مورد، اپ‌های دیگری نیز هستند که شما می‌توانید بسته به نیازی که صفحه بلاگ‌تان دارد از آن‌ها استفاده کنید. VivaVideo، PowerDirector، Clips، FilmoraGo و Quik از دیگر اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفدار ویرایش ویدئو در اندروید و آی‌او‌اس هستند.

از دیگر اپلیکیشن‌های محبوب و پرطرفدار ویرایش تصویر تحت موبایل نیز می‌توان به اپ‌های Photoshop Express، Fotor Photo Editor، PhotoDirector، Snapseed و AirBrush اشاره کرد که بر روی سیستم‌های اندروید و آیفون قابل اجرا هستند.

در پایان این مقاله شما یاد گرفتید بلاگر کیست؟ بلاگر چیست؟ چگونه بلاگر شویم؟ کلاً بلاگر یعنی چی؟ و سؤالاتی از این دست، همچنین می‌توانید با پکیج آموزش بلاگری دکتر ویز، راه و روش بلاگر شدن را خیلی راحت یاد بگیرید.

  برای آموزش بلاگری کلیک کنید

برخی از سوالات رایج

بلاگر چیست یا بلاگر کیست؟

بلاگر ها مطالب را در صفحات وب یا وب‌سایت های خود می‌نویسند، ویرایش می کنند، پست می‌کنند و تبلیغات می‌کنند. آنها ایده‌ها را تولید و ارائه می‌دهند.

بلاگر یعنی چی؟ (بلاگر یعنی چه؟)

 

قدم اول برای یک بلاگر موفق شدن چیست؟

یک بلاگر موفق باید در زمینه‌ی مورد علاقه‌اش فعالیت کند در غیر این‌صورت نمی‌تواند در طول چند سال متوالی تولید محتوا کند و بر سر این شغل بماند.

میزان درآمد یک بلاگر در ایران چقدر می باشد؟

بلاگر بودن در ایران نسبت به بسیاری شغل‌های دیگر بهتر است و به‌هیچ عنوان در هیچ کدام از حوزه‌هایش درآمد کمی ندارد.

آیا می‌توان به تنهایی یک بلاگر بزرگ شد؟

خیر. اگر بخواهید به یک بلاگر بزرگ تبدیل شوید می‌بایست یک تیم داشته باشید که مدیریت آن تیم کار آسانی نخواهد بود و نیاز به هماهنگی ها و برنامه ریزی های مختلف دارد.

دیدگاه‌های شما

45 دیدگاه دربارهٔ «بلاگری چیست و چگونه blogger شویم؟»

  1. مرسی که انقدر کامل و عالی توضیح دادید و‌جواب همه ی سوالات ذهنی منو دادید و‌کلی انگیزه گرفتم.

  2. سلام بلاگری املاک (مازندران)از لحاظ کسب درامد با توجه به علاقه فردی توصیه میشه؟
    ایا همزمان میشه هم املاک فعالیت کرد هم صنعت ساختمان یعنی معرفی استاد کاران و هنرمندان و مصالح مورد نیاز ساختمان؟

  3. سلام روزتون بخیر من دوست دارم بلاگر در زمینه صنعت نفت و گاز پتروشیمی بشم اما نمیدونم جواب میده یا نه رشته تحصیلیم طراحی صنعتی هستش وبه نرم افزار های کتیا و سالید و تسلط نسبی دارم لطف میکنید راهنمایی کنید بلاگری در زمینه صنعت به چه صورته؟؟؟؟

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز(با مدیریت دکتر پدرام)

      از مشاوره های تلفنی ما میتونید استفاده کنید.

  4. سلام. میخوام بلاگر بشم برای چند تا هنر قبلا دوره دیدم اما نمیدونم کدوم یک از مهارتهامو برای این کار انتخاب کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید

  5. سلام من دانشجوی سال آخر دامپزشکی هستم..از طرفی علاقه ی زیادی هم به حوزه ی مد و فشن دارم..میخواستم ببینم آیا همزمان میتونم در این دو زمینه تولید محتوا بکنم و بلاگر بشم؟

  6. سلام خسته نباشید ممنون بابت محتوای خوبتون . میخواستم بپرسم میشه تنها با استفاده از ویدئوهای طنزهم پیشرفت کرد و بلاگر خوبی بشیم بدون اینک خودمون بخایم جلوی دوربین ظاهر بشیم یا حرفی بزنیم؟ و اینک برای اینک بتونیم درمراحل اولیه خوب جلوه کنیم چطور شروع کنیم بهتره؟

    1. تیم تحقیقات دکتر پدرام شهدوست

      سلام بله قطعا میتوانید
      جهت کسب و اطلاعات بیشتر با شماره
      02188746213 تماس بگیرید

  7. سلام. من کارشناس روانشناسی هستم و دوست دارم ی پیجی مرتبط بااین موضوع داشته باشم . بلاگر شدن تو این حیطه سابقه ی خوبی داشته یا نه؟

    1. سلام ، بله
      در شرایط فعلی بلاگری در رشته شما نتایج بسیار خوبی خواهد داشت
      برای اینکه بتونین از این فرصت استفاده کنید با شماره مجموعه *88746213-021* در تماس باشید.

  8. میتراحنیفی

    سلام وعرض ادب ببخشیدمن درراستای روابط زناشویی و درک متقابل زن وشوهرازهم میخوام تولیدمحتواکنم یعنی یه پیجی داشته باشم وبامطالعه مقاله هاوکتابهای مختلف درارتباط بااین موضوع مطلب بزارم باتوجه به وضعیت جامعه به نظرم ایده جالب وخوبی رسید لطفاشماهم نظرتون روبگید
    باتشکر

    1. تیم تحقیقات دکتر پدرام شهدوست

      سلام خانم حنیفی بزرگوار قطعا ایده خوبی میتواند باشد
      بهتون توصیه میکنم تا با شماره 02188746213 تماس بگیرید تا دوستان در مجموعه دکتر ویز راهنماییتان کنند.

    2. سلام درود به شما
      اگر دانشی که شما در راستای بهبود بهتر روابط زناشویی دارید بزارید دیگران هم موفق خواهند شد

      1. تیم تحقیقات دکتر پدرام شهدوست

        سلام خانم حنیفی عزیز
        جهت تولید محتوا در حوزه گیم با شماره 09903302273 جناب فروغی تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند

  9. سلام وقت بخیر،من مربی هستمو خیلی علاقه دارم که یه بلاگر ورزشی بشم،بنظرتون ممکنه؟

    1. سلام ، بله در خصوص کار شما ما قبلا تجربه شو داشتیم
      اتفاقا الان برای کسب و کاری مانند شما شرایط بسیار خوبی هست
      برای اینکه بتونین از این فرصت استفاده کنید با شماره مجموعه *88746213-021* در تماس باشید.

  10. میترا بیوتی

    سلام من 15سالمع و میخام که بیوتی بلاگر بشم و در زمینه (زیبایی و سلامت پوست) کار کنم، و یه قیافه معمولی دارم ولی در عوض فن بیان بالایی دارم میخواستم بدونم که چند درصد احتمال موفق شدن من وجود داره؟ و اینکه آیا من 14ساله باید تیم داشته باشم؟ و اینکه سنم تاثیری روی روند جذب مخاطب داره؟ من فکر میکنم که سن کمم برای مردم جالبه و به خودی خود یه پوئن مثبت برای منه.
    مطمئن باشین که وقتی موفق شدم نام شما آورده میشه

    1. تیم تحقیقات دکتر پدرام شهدوست

      سلام، ‌قطعا میتونید. و ما در کنارتون هستیم
      جهت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید
      ۰۲۱۸۸۷۴۶۲۱۳

  11. خانم اعظم که زنبوردار هستید به نظرم یه سر به پیج نگین میرصالحی بزنید که محصولاتی رو با عسل طبیعی ساختند منتها ایران نیستند و کار شما طرفدارهای خاص خودشو پیدا میکنه

    1. سلام
      ممنون، امید داریم شما هم خوب باشید.
      از طریق چت آنلاین یا شماره *88746213-021* با ما در تماس باشین تا مشاورینمون بیشتر راهنماییتون کنند

  12. سلام خسته نباشید تو حوزه مبل میتونست بلاگر شد نظر شما چیه ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. سلام
      بله، در حال حاضر در حوزه کاری شما برند های فعالی وجود دارند که از طریق بلاگری افزایش فروش چشمگیری داشتند.
      در مجموعه ما نیز مشاورینمون روش های نوینی ارائه میدهند، که فقط و فقط مخصوص کسب کار شما خواهد بود.
      برای دریافت مشاوره حرفه ای تر با مجموعه تماس حاصل فرمایید: *88746213-021*

  13. سلام من یک معلم هستم ایا با اموزش دروس ابتدایی میتونم این حرفه رو شروع کنم؟؟

    1. سلام
      بله، ما تجربه همکاری با افراد شبیه به شما را داشتیم قبلا
      و اینکه خدماتی که شما میتونین در این راستا ارائه بدین در این شرایط خاص، درآمدزایی خیلی خوبی میتونه در پیش داشته باشه.
      برای راهنمایی حرفه ای و خصوصی تر مناسب با شرایط شما حتما با مجموعه تماس بگیرید: *88746213-021*

  14. سلام ببخشید من یه خانمم شغلم زنبورداریه و برداشت ژل رویال به نظرتون میتونم با توجه به شغلم یه بلاگر موفق بشم یا واقعا جذابیت نداره

    1. سلام
      بله حتما میتوانید موفق شوید و شغل شما جذابیت خاص خود را خواهد داشت.
      برای دریافت راهنمایی های بیشتر با ما در تماس باشید: *88746213-021*

  15. سلام آقای دکتر شهدوست، بنظر شما بهترین پیشنهاد چی میتونه باشه؟
    برای بلاگر شدن میتونیم خودمان عکاس بشیم و ایده عکاس شدن به تنهایی چطور؟
    و اینکه من خیلی استعدادها دارم مثلا تویه جا خوندم که برای حل مسائل پیچیده میتونیم درامد کسب کنیم و در زمینه های بیوشیمی، مثل استحصال طلا و استخراج سم برای مصارف صنعتی و کشفیات دیگه که تعجب آور بنظر بیاد! وخیلی کارهای دیگه توانایی بالا دارم اما ایده ای برای بعد از اجرا شدنش ندارم، به هرحال خوشحال میشم چیزی که خودتون بیشتر صلاح میدونید راهنمایی کنید_ممنونم

    1. سلام برای بلاگر شدن در زمینه مد وفشن چه کارهای اولیه ای لازم وضرروریه واستارت و مانور اولیه باید رو چی باشه سپاس

      1. تیم تحقیقات دکتر پدرام شهدوست

        سلام وقت به خیر برای اطلاعات بیشتر با شماره “02188746213” تماس بگیرید تا راهنمایی لازم به صورت رایگان برایتان انجام شود

    2. سلام من میخوام بلاگر بشم اما خیلی دو دل هستم ک با روزمرگی های فرزندم پیج بزنم یا با آموزش در حیطه سلامتی و دارو با توجه ب اینک کارم و رشته تحصیلیم در حوزه دارو می باشد.

    3. ببخشید بلاگری در زمینه هتل و سوغات و … بهتره یا لایف استایل و روزمرگی؟

      1. سلام عرفان عزیز
        همه حوزه‌ها برای بلاگری مفید هستند و شما متناسب با علاقه و وضعیت خودتان باید یک مورد را انتخاب کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان