ساعت کار فارکس؟ بهترین زمان معامله طلا در فارکس + بهترین ساعت ترید Forex

ساعت کار فارکس
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

ساعت کار بازار فارکس بزرگ‌‌ترین بازار مالی در جهان است، خرید و فروش در بازار فارکس در یک مکان مرکزی انجام نمی‌­شود بلکه بین شرکت‌کنندگان از طریق تلفن و شبکه‌های ارتباطی الکترونیکی (ECN) در بازارهای مختلف در سراسر جهان انجام می‌شود. این بازار در مناطق مختلف جهان به صورت 24 ساعته باز و مشغول فعالیت است.

در هر برهه از زمان حداقل یک بازار باز است و چند ساعتی با تعطیلی بازار یک منطقه و افتتاحیه‌­های دیگر هم پوشانی وجود خواهد داشت. دامنه بین‌المللی معاملات ارزی به این معنا است که همیشه معامله ­‌گرانی در سراسر جهان وجود دارند که تقاضای یک ارز خاص را مطرح و برآورده می‌کنند.

همچنین در تجارت بین ­الملل توسط بانک‌­های مرکزی و مشاغل جهانی در سراسر جهان به ارز نیاز است. بانک‌های مرکزی از سال 1971 که بازا­رهای ارز ثابت به دلیل سقوط استاندارد طلا متوقف شدند، به طور خاص به بازارهای ارز متکی هستند. از آن زمان، بیشتر ارزهای بین‌المللی به جای اینکه به ارزش طلا گره خورده باشند؛ «شناور» شده‌اند.

معامله در فارکس در ساعت های روزانه

ساعت کار فارکس به چه صورت است؟

توانایی بازار فارکس در معاملات 24 ساعته تا حدودی به مناطق مختلف بین­‌المللی مربوط می‌شود و معاملات در شبکه­‌های رایانه‌­ای انجام می‌شود. به عنوان مثال وقتی می­‌شنوید دلار آمریکا با نرخ مشخصی بسته شد؛ این بدان معناست که نرخ آن در نزدیکی بازار نیویورک بوده است.

به این دلیل که برخلاف اوراق بهادار مدت­‌ها پس از بسته شدن نیویورک به معاملات ارز در سراسر جهان ادامه می‌دهد. اوراق بهاداری مانند سهام داخلی، اوراق قرضه و کالاها در صحنه بین­ المللی به اندازه کافی مربوط و مورد نیاز نیستند و بنابراین لازم نیست که بیش از روز کاری استاندارد در کشور اصلی صادر کننده تجارت کنند.

تقاضا برای تجارت در این بازارها به دلیل تمرکز بر بازار داخلی، آن­قدر زیاد نیست که بتواند 24 ساعته باز باشد. به عنوان مثال، به احتمال زیاد معاملات بسیار کمی در ساعت 3 صبح در ایالات متحده انجام می‌شود.

مبلغی که روزانه در جدول زمانی بازار فارکس معامله می­‌شود حدود 5/1 تریلیون است. اروپا از مراکز عمده مالی مانند لندن، پاریس، فرانکفورت و زوریخ تشکیل شده است. بانک­‌ها و مؤسسات و فروشندگان همه در هر یک از این بازارها معاملات فارکس را برای خود و مشتریان خود انجام می‌دهند.

هر روز تجارت فارکس با باز شدن منطقه استرالیا و پس از آن اروپا و سپس آمریکای شمالی آغاز می‌شود. با بسته شدن بازارهای یک منطقه، منطقه دیگر باز می‌شود یا در حال بازشدن است و به تجارت در بازار فارکس ادامه می‌دهد. ساعت کار فارکس (ساعت بازار فارکس یا ساعت باز شدن بازار فارکس – تایم بازار فارکس) در این بازارها اغلب برای چند ساعت با هم تداخل پیدا می‌کنند و برخی از فعال‌ترین دوره‌های معاملات فارکس را فراهم می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر یک معامله ‌گر فارکس در استرالیا ساعت 3 صبح بیدار شود و بخواهد معامله ارزی انجام دهد از طریق نمایندگی‌­‌های فارکس مستقر در استرالیا قادر به انجام این کار نیست. اما او می‌تواند تجارت دلخواه خود را از طریق نمایندگی­‌های اروپایی یا آمریکای شمالی انجام دهند. بازار فارکس را می‌توان به سه منطقه اصلی استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی با چندین مرکز مالی عمده در هر یک از این مناطق اصلی تقسیم کرد.

ساعت کار فارکس تایم

ساعت کار فارکس تایم

بازارهای ارز بین المللی یا جفت ارزها از بانک­‌ ها، شرکت­‌های تجاری، بانک‌های مرکزی، شرکت­‌های مدیریت سرمایه­ گذاری، صندوق­‌های سرمایه­ گذاری و همچنین کارگزاران و سرمایه­‌گذاران خرده فروشی فارکس در سراسر جهان تشکیل شده است. از آن­جا که این بازار در چند منطقه زمانی فعالیت می‌کند به جز تعطیلات آخر هفته در هر زمان می‌توان به آن دسترسی داشت.

بازار ارز بین­‌المللی تحت سلطه یک بازار واحد نیست بلکه شامل یک شبکه جهانی مبادلات و کارگزاران در سراسر جهان است. ساعات معاملات فارکس براساس زمانی است که معاملات در هر کشور شرکت کننده باز است. در حالی که مناطق زمانی با هم هم‌پوشانی دارند، منطقه زمانی پذیرفته شده برای هر منطقه به شرح زیر است:

  1. نیویورک 8 صبح تا 5 بعد از ظهر EST )13:00 تا 10:00 UTC)
  2. توکیو 7 عصر تا 4 صبح EST )12:00 تا 9:00صبحUTC )
  3. سیدنی 5 عصر تا 2 بامدادEST )10شب تا 7 صبح بامداد)
  4. لندن 3 صبح تا 12 ظهر EST )8عصر تا 5عصر UTC)

لندن و نیویورک دو منطقه شلوغ در انجام معاملات ارزی فارکس هستند. دوره‌ای که این دو جلسه معاملاتی با هم هم‌پوشانی دارند(بعدازظهرها لندن و صبح‌ها نیویورک) شلوغ­‌ترین دوره انجام معاملات ارزی است و بیش‌ترین حجم معاملات در بازار، 6 تریلیون دلار است. لازم به ذکر است که در این دوره معیار معاملات رویترز / WMR نرخ ارز تعیین می­‌شود.

این نرخ که در ساعت 4 بعدازظهر به وقت لندن تعیین می‌شود برای ارزیابی و قیمت‌گذاری روزانه برای بسیاری از مدیران پول و صندوق‌های بازنشستگی استفاده می‌شود.

دانلود ساعت فارکس

برای تسهیل در معاملات فارکس سایت­‌ها و اپلیکیشن­‌هایی وجود دارد که نه تنها اطلاعات کار فارکس بلکه مواردی مانند هشدار بازگشایی و بسته­ شدن بازار و همچنین خبرهای مربوط به روزهای تعطیل بازار فارکس، بهترین ساعات ترید در فارکس و غیره را نیز پوشش می­دهد.

تقویم تعطیلات فارکس

برای بهبود معاملات خود تاریخ­‌های مهم را ثبت کنید؛ جدول زمانی بازار فارکس اطلاعات مربوط به تعطیلات ملی در کشورهای مختلف را نشان می‌دهد که هنگام تجارت در فارکس می‌بایست در نظر گرفته شوند. اطلاعات ساعت کار فارکس (ساعت کاری فارکس – تایم بازار فارکس) و روزهای تعطیل بازار فارکس را می‌توانید از طریق سایت­ها و اپلیکیشن‌های معتبر استخراج کنید.

تاریخ‌­ها و ساعت­‌های نمایش داده شده می‌توانند راهنمای خوبی در پیش‌بینی وضعیت بازار در این زمان­‌ها باشند. در معاملات خود از این لحظات استفاده کنید و سعی کنید نقطه ورود صحیحی را پیدا کنید! به عنوان یک قاعده، بلافاصله پس از روزهای تعطیل بازار فارکس مخصوصاً تعطیلات ملی، جهشی در فعالیت­‌های بازار مشاهده می‌شود.

با تقویم تعطیلات Alpari، می ­‌توانید اطلاعات مورد نیاز برای جلسه معاملات مورد علاقه خود را پیدا کنید. همچنین از ابزار فیلتر مناسب برای مرتب­‌سازی سریع تمام تاریخ­‌های مربوط به خود استفاده کنید.

اندیکاتور ساعت فارکس (ساعات باز شدن بازارهای جهانی) یک ابزار کاربردی است که به وسیله آن می ‌­توانید زمان باز شدن بازار فارکس را مشاهده کرده و در زمان­‌های دلخواه معاملات خود را انجام دهید. برای دانلود اندیکاتور ساعت فارکس نیز می­‌توانید به سایت­‌ها و منابع معتبر مراجعه کنید.

بهترین ساعات ترید در فارکس

بهترین ساعات ترید در فارکس

بسیاری از معامله­‌گران فارکس برای اولین بار در بازار حضور دارند، پس کاملاً عادی است که آن‌­ها تقویم تعطیلات فارکس و تقویم‌­های مختلف اقتصادی را تماشا می‌­کنند و با شور و اشتیاق در زمان هر انتشاری تجارت می‌­کنند. آن‌ ها در 24 ساعت کار فارکس (ساعت کاری فارکس – ساعت شروع بازار فارکس) در روز، و مدت پنج روز در هفته را به عنوان یک روش مناسب برای تجارت می‌دانند.

این استراتژی نه ‌تنها می‌تواند به سرعت ذخایر یک معامله ­‌گر را تخلیه کند، بلکه می‌تواند حتی حرفه‌­‌ای‌­ترین معامله­‌گر را نیز نابود کند. برخلاف وال استریت که در ساعات کاری منظم کار می‌کند، بازار فارکس در ساعات عادی کاری در چهار قسمت مختلف جهان و مناطق زمانی مربوط به آن­‌ها اجرا می‌شود.

اگر معامله­‌ گران بتوانند دریکی از ساعات بازار بدست آورند و اهداف مناسبی را تعیین کنند، در یک برنامه عملیاتی شانس بسیار بیشتری برای دست‌ یابی به سود خواهند داشت. همه ساعات روز به یک اندازه برای معامله مناسب نیستند. بهترین زمان برای ترید، زمانی است که بازار فعالیت بیشتری داشته باشد.

هنگامی که بیش از یکی از چهار بازار به طور هم‌زمان باز باشد، جو معاملات افزایش خواهد یافت و به این معنی است که نوسانات جفت ارز بیشتر خواهد بود. هنگامی ‌که فقط یک بازار باز باشد، جفت ارز تمایل دارد در یک پیپ حرکت قفل شود. دو بازار که همزمان باز می شوند، می‌توانند به راحتی حرکت در شمال 70 پیپ را به ویژه هنگام انتشار اخبار مهم مشاهده کنند. بهترین زمان برای معامله، هم‌پوشانی در زمان معاملات بین بازارهای آزاد است. هم‌پوشانی با دامنه­‌های بالاتر، قیمت بالاتر و در نتیجه فرصت‌های بیشتری ایجاد می­‌کند. به این مثال از ساعت کار جفت ارزها و هم ‌پوشانی آن­ها  در معاملات توجه کنید.

ایالات متحده/ لندن (ساعت کار فارکس: 8 صبح تا ظهر): بیشترین هم ‌پوشانی در بازارها در بازارهای ایالات متحده / لندن رخ می‌دهد. طبق گفته Lien، بیش از 70 درصد از معاملات در صورت همپوشانی این بازارها اتفاق می ‌افتد زیرا دلار و یورو (یورو) دو ارز رایج برای معامله هستند. این زمان بهینه‌ترین زمان برای تجارت است زیرا نوسانات قیمتی بسیار زیاد است.

سیدنی / توکیو (ساعت کار فارکس: 2صبح تا 4 صبح): این دوره زمانی به اندازه همپوشانی ایالات متحده / لندن بی ثبات نیست، اما با این وجود فرصتی برای معامله در دوره‌­ای با نوسانات بالاتر فراهم می‌کند. EUR / JPY جفت ارزی ایده‌ئال برای هدف‌گذاری است، زیرا این دو ارز اصلی هستند که تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

لندن / توکیو (ساعت کار جفت ارز در فارکس: 3 صبح تا 4 صبح): این همپوشانی کمترین اقدام از سه مورد را نشان می‌دهدر(بیش‌تر معامله‌گران مستقر در ایالات متحده در این زمان بیدار نیستند) و همپوشانی یک ساعته فرصت کمی برای تماشای تغییرات بزرگ است.

ساعت کار فارکس تایم

جمع بندی

به طور کلی در این مقاله به ساعت کار فارکس، ساعت کار بورس طلا (ساعت کار طلا در فارکس – ساعت کار بازار طلا فارکس – بهترین زمان معامله طلا در فارکس) و جفت ‌ارزها پی بردیم و همچنین متوجه بهترین ساعات ترید در فارکس شدیم. سعی کنیم معاملات خود را طبق تقویم تعطیلات فارکس و همین­‌طور جدول زمانی بازار فارکس (بهترین زمان معامله طلا در فارکس) انجام داده و حتما با دانش و آگاهی وارد این معاملات شویم.

استفاده از مشورت­‌های افراد متخصص در این زمینه ما را به سوددهی بسیار جذابی در این بازار خواهد رساند. برای بهر­ه‌گیری از اطلاعات ساعت کار فارکس بهتر است از اندیکاتور ساعت فارکس استفاده کنیم.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان