0 تا 100 جفت ارز فارکس؛ لیست بهترین Currency Pair

جفت ارز فارکس
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

بهترین جفت ارزها برای ترید کدامند؟ جفت ارز فارکس عبارت است از مرجع قیمتی دو ارز مختلف که ارزش یک ارز در مقابل ارز دیگر ارائه می‌شود. اولین ارز ذکر شده از یک جفت ارز، ارز پایه است و ارز دوم ارز کویت نامیده می شود. تعریف ساده‌ی جفت ارز را می‌توان این گونه توضیح داد که جفت ارزها ارزش یک ارز را با ارز دیگر، ارز پایه (یا ارز اول) در مقابل ارز دوم یا ارز پیشنهادی مقایسه می‌کنند. جفت ارز چیست؟

این مقاله نشان می‌دهد که چه مقدار ارز پیشنهادی برای خرید یک واحد ارز پایه مورد نیاز است. ارزها با کد ارز ISO یا کد الفبایی سه حرفی که در بازار بین‌المللی با آن­ها در ارتباط هستند مشخص می‌شوند. مثلاً برای دلار آمریکا، کد ISO USD است.

جفت ارز فارکس

مبانی جفت ارز

معاملات جفت ارز در بازار «جفت ارز» انجام می‌شود که به‌عنوان بازار جفت ارز فارکس نیز شناخته می‌شود. این بازار جفت ارز بزرگ­ترین بازار در دنیای مالی است که دارای نمادهای است برای آشنایی با این نمادها پیشنهاد می‌کنیم مقاله «نمادها در فارکس | ۱6 نماد (ISO کد) در فارکس» را مطالعه نمایید.

این بازار امکان خرید، فروش و مبادله ارزها و همچنین امکان تبدیل ارز برای تجارت و سرمایه‌گذاری بین­‌المللی را فراهم می‌کند. بازار فارکس 24 ساعت شبانه‌روز، پنج روز هفته (به جز روزهای تعطیل) باز است و حجم زیادی از معاملات را دربر­می‌گیرد.

همه معاملات فارکس شامل خرید همزمان یک ارز و فروش ارز دیگر است، اما خود جفت ارز فارکس را می‌توان به عنوان یک واحد در نظر گرفت. اگر یک جفت ارزی می‌خرید، ارز پایه را خریداری کرده‌اید و به طور ضمنی ارز نقل شده را می‌فروشید. پیشنهاد (قیمت خرید) بیانگر میزان ارز پیشنهادی برای دریافت یک واحد از ارز پایه است.

برعکس، هنگامی که جفت ارزی را می‌فروشید، ارز پایه را فروخته­‌اید و ارز پیشنهادی را دریافت می‌کنید. درخواست (قیمت فروش) برای جفت ارز نشان دهنده میزان دریافتی شما برای فروش یک واحد ارز پایه در ارز پیشنهادی است.

برخلاف بازار سهام و کالا، شما در این بازار ارز معامله می‌کنید. این بدان معناست که شما یک ارز را می‌فروشید تا ارز دیگر را بخرید. برای سهام و کالاها، شما با استفاده از پول نقد یک اونس طلا یا یک سهم از سهام اپل را خریداری می‌کنید. داده‌­های اقتصادی مربوط به بازار جفت ارز روی نرخ بهره، اطلاعات تولید ناخالص داخلی و اعلامیه‌های اقتصادی مهم بر قیمت­های جفت ارزها در فارکس تأثیر می‌گذارد.

جفت ارزها در فارکس

جفت ارزها در فارکس

جفت ارزهای اصلی و فرعی و غیرمعمول در معاملات جفت ارز فارکس

بازار فارکس همیشه شامل جفت ارزی است. بسیاری از جفت ارزهای موجود را می‌توان در 3 دسته اصلی جفت ارزهای اصلی و فرعی و غیرمعمول تقسیم کرد. قبل از اینکه به سراغ جفت ارز برویم، ابتدا نگاهی به 7 ارز محبوب و پرمعامله در بازارها بیندازیم.

  • USD (دلار آمریکا): معروف به «Greenback» یا«Buck» به دلیل رنگ سبزی که دارد.
  • EURO (یورو): معروف به «Fiber» به دلیل فیبر پلیمری مورد استفاده در اسکناس های یورو است.
  • ) GBPپوند انگلیس): معروف به «Sterling» مشتق شده از نقره استرلینگ که فلزی مخلوط با بیش از 92٪ نقره خالص است.
  • ) CHFفرانک سوئیس): معروف به «Swissy» است.
  • ) CADدلار کانادا): معروف به «Loonie» زیرا تصویر پرنده بر روی اسکناس دلار کانادا است.
  • ) AUDدلار استرالیا): معروف به «Aussie» است.
  • ) NZDدلار نیوزیلند): معروف به «Kiwi» به دلیل پرنده‌ای که بومی نیوزلند است.

جفت ارز اصلی چیست؟

جفت ارزهای اصلی فارکس، این جفت ارزها به دلیل اینکه دارای عمده‌ترین خرید و فروش روزانه هستند در دسته اصلی طبقه­‌بندی می‌شوند. تمام جفت­ ارزهای اصلی شامل دلار آمریکا هستند زیرا این ارز برترترین ذخیره جهانی است و از همه بیشتر معامله می‌شود. بهترین جفت ارزها برای ترید کدام هستند؟

جفت ارز اصلی در بازار فارکس

7 جفت ارز اصلی (جفت ارزهای اصلی فارکس)

  1. EUR / USD – یورو / دلار آمریکا (معروف به “Fiber”)
  2. USD / JPY –  یورو / ین ژاپن (معروف به “Ninja”)
  3. GBP / USD – پوند انگلیس / دلار آمریکا (معروف به “Cable”)
  4. USD / CHF – دلار آمریکا / فرانک سوئیس
  5. USD / CAD –  دلار آمریکا / دلار کانادا (معروف به “The funds”)
  6. AUD / USD – دلار استرالیا / دلار آمریکا
  7. NZD / USD –  دلار نیوزیلند / دلار آمریکا

جفت ارز فرعی چیست؟

جفت ارزهای فرعی به جفت­ ارزهایی اتلاق می­‌شود که شامل دلار آمریکا نیستند. معاملات گسترده در آن شامل پوند انگلیس، یورو و ین است.

7 جفت ارز فرعی

  1. EUR / GBP – یورو / پوند انگلیس : یک “Chunnel” یادآور تونل کانال زیر آبی است که فرانسه را به انگلیس متصل می‌کند.
  2. EUR / JPY – یورو / ین ژاپن : معروف به “Euppy” ، ترکیبی از یورو و Jappy (مخفف ژاپنی)
  3. GBP / JPY – پوند انگلیس / ین ژاپن با نام مستعار “Guppy” شبیه ” Euppy”
  4. GBP / CAD – پوند انگلیس / دلار کانادا
  5. CHF / JPY –  فرانک سوئیس / ین ژاپن
  6. EUR / AUD – یورو / دلار استرالیا
  7. NZD / JPY –  دلار نیوزیلند / ین ژاپن

جفت ارز فرعی در بازار فارکس

جفت ارزهای غیرمعمول کدام‌ها هستند؟

جفت‌های غیرمعمول از یک ارز اصلی با واحد پول اقتصاد در حال توسعه (مانند ترکیه یا برزیل) تشکیل شده است. جفت ارزهای غیرمعمول به اندازه جفت ارزهای اصلی و فرعی معامله نمی‌شوند.

محبوب ترین جفت ارزهای غیرمعمول

  • EUR / TRY – یورو / لیر ترکیه
  • USD / HKD –  دلار آمریکا / دلار هنگ کنگ
  • JPY / NOK – ین ژاپن / کرون نروژ
  • NZD / SGD – دلار نیوزیلند / دلار سنگاپور
  • GBP / ZAR – پوند انگلیس / رند آفریقای جنوبی
  • AUD / MXN – دلار استرالیا / پزوی مکزیک

لیست ارزهای فارکس (لیست جفت ارزهای فارکس)

در زیر لیستی از زوج ارز در بازار فارکس برای شما آورده شده است:

AUD/CAD ، AUD/CHF ، AUD/JPY ، AUD/NZD ، AUD/USD ، BGN/RON ، CAD/CHF ، CAD/JPY ، CHF/BGN ، CHF/JPY ، CHF/RON ، CHF/TRY ، EUR/AUD ، EUR/CAD ، EUR/CHF ، EUR/CZK ، EUR/GBP ، EUR/HKD ، EUR/HUF ، EUR/ILS ، EUR/JPY ، EUR/MXN ، EUR/NOK ، EUR/NZD ، EUR/PLN ، EUR/RON ، EUR/RUB ، EUR/SEK ، EUR/SGD ، EUR/TRY ، EUR/USD ، EUR/ZAR ، GBP/AUD ، GBP/BGN ، GBP/CAD ، GBP/CHF ، GBP/CZK ، GBP/DKK ، GBP/HKD ، GBP/HUF ، GBP/JPY ، GBP/NOK ، GBP/NZD ، GBP/PLN ، GBP/RON ، GBP/SEK ، GBP/SGD ، GBP/TRY ، GBP/USD ، GBP/ZAR ، HKD/JPY ، NZD/CAD ، NZD/CHF ، NZD/JPY ، NZD/USD ، SGD/HKD ، SGD/JPY ، TRY/BGN ، TRY/JPY ، TRY/RON ، USD/BGN ، USD/CAD ، USD/CHF ، USD/CZK ، USD/DKK ، USD/HKD ، USD/HUF ، USD/ILS ، USD/JPY ، USD/MXN ، USD/NOK ، USD/PLN ، USD/RON ، USD/RUB ، USD/SEK ، USD/SGD ، USD/TRY ، USD/ZAR

لیست ارزهای فارکس

بهترین جفت ارز فارکس

بازار جفت ارز فارکس، بیشترین حجم تجارت جهانی را دارد. هر روزه مردم از همه کشورهای جهان در آن شرکت می‌کنند. بازار فارکس به دلیل نیاز به سیستمی برای تسهیل مبادله ارزهای مختلف از سراسر جهان برای تجارت امکان پذیر شده است. جمله معروف «پول هرگز از جریان نمی افتد» در فیلم مشهور «وال استریت» به خوبی این بازار را توصیف کرده است.

بازار فارکس از ساعت 22:00 به وقت گرینویچ از روزهای یکشنبه تا ساعت 22:00 به وقت گرینویچ جمعه باز است. بنابراین، در طول هفته شما می‌توانید 24 ساعته در بازار فارکس معامله کنید!

هنگامی که شما یک معامله‌گر مبتدی فارکس هستید، ممکن است تعداد گسترده جفت ارزهای فارکس و سایر ابزارهای موجود برای تجارت از طریق پایانه تجاری MetaTrader 5 شما را سردرگم کند. اینکه بگوییم بهترین جفت ارزها برای ترید در تجارت کدام است پاسخ ساده‌­ای ندارد، زیرا هر معامله‌گری رفتارهای متفاوتی در تجارت خواهد داشت.

شما باید وقت بگذارید و جفت ارزهای مختلف را در برابر استراتژی معاملاتی خود تجزیه و تحلیل کنید و سرانجام تعیین کنید که بهترین جفت ارز فارکس (بهترین جفت ارزهای فارکس) برای تجارت در حساب خود کدام است.

انتخاب چه جفت ارزی برای معامله به سبک معاملات، میزان ریسک افراد و تجربه آن­ها در بازار جفت ارز بستگی دارد. به خودی خود بهترین جفت ارزی وجود ندارد، اما اگر به تازگی وارد بازار فارکس شده اید، توصیه می‌کنیم که به جفت ارزهای اصلی پایبند باشید و پس از کسب تجربه و دانش به سمت ارزهای فرعی و غیرمعمول بروید.

بهترین جفت ارز برای اسکالپ

«forex scalping» یک استراتژی تجارت کوتاه مدت است که تلاش می‌کند از نوسانات اندک قیمت در بازار فارکس سود کسب کند. اسکالپرها یک جفت ارز فارکس را خریداری کرده و می‌فروشند تا فقط موقعیت خود را برای کوتاه مدت حفظ می‌کنند. سپس آن­ها این فرآیند را در طول روز تکرار می‌کنند تا با بهره‌­گیری از نوسانات قیمت، بازده مکرر داشته باشند.

در بازار فارکس به کوچک­ترین حرکت قیمتی که ارز می‌تواند ایجاد کند، pip (درصد در واحد) است که معامله‌­گران از آن برای اندازه ‌گیری سود و زیان استفاده می‌کنند.

بهترین استراتژی­‌های اسکالپ فارکس شامل معاملات اهرمی است. استفاده از اهرم در فارکس روشی است که معامله­‌گران را قادر می‌سازد تا بیشتر در معرض بازار فارکس قرار بگیرند و فقط درصد کمی از ارزش کامل دارایی را به عنوان سپرده استفاده کنند. این استراتژی سود را تقویت می‌کند. اما اگر بازار در جهت مطلوبی حرکت نکند می‌تواند باعث ضرر و زیان شود. حالا بهترین جفت ارز برای اسکالپ کدامند؟

بهترین جفت ارز برای اسکالپ

معامله‌­گران باید جفت ارزهای اصلی مانند EUR / USD  ،GBP / USD و AUD / USD و همچنین جفت ارزهای فرعی از جمله AUD / GBP را در انتخاب بهترین جفت ارز برای اسکالپ در نظر بگیرند. زیرا آن­ها به ­طور مداوم در بازار فرو می‌روند و این ارزها بیشترین حجم تجارت و شدیدترین درجه انتشار را دارند تا ضررها را به حداقل برسانند.

هرچه گستردگی شدیدتر باشد، تعداد پیپ­‌هایی که نرخ آن باید قبل از سودآوری معامله شما کاهش یابد، کمتر است. با این حال، برخی از معامله­‌گران باتجربه جفت‌های فرعی یا غیرمعمول را ترجیح می‌دهند که به‌طورکلی نوسانات بالاتری نسبت به جفت ارزهای اصلی دارند اما به همان میزان ریسک بیشتری را نیز به همراه خواهند داشت.

بهترین زمان برای اسکالپینگ در جفت ارز فارکس

برای بهترین زمان­ اسکالپینگ یک توافق کلی بین معامله‌­گران وجود دارد. اگرچه این امر به ارز بستگی دارد. به‌عنوان مثال، معامله یک جفت ارز بر اساس GBP بیشترین موفقیت را در اول تا اواسط صبح در معاملات لندن دارد. با این حال، بهترین زمان برای معامله هر جفت ارز فارکس اصلی به طور کلی در طول چند ساعت اول جلسه معاملات نیویورک است؛ زیرا USD بیشترین حجم معاملات را دارد.

ناگفته نماند که شاخص‌ها در بازار، خارج از ساعت معاملات فارکس نمودارها را رصد نمی‌کنند. برخی از این شاخص‌­ها نیز ترجیح می‌دهند در ساعات اولیه صبح که بازار بی‌ثبات است معامله کنند. اگرچه این روش فقط برای سرمایه گذاران حرف‌ه­ای توصیه می‌شود زیرا دارای ریسک زیادی است و بهتر است افراد مبتدی در بازار جفت ارز فارکس فعلاً از این روش استفاده نکنند.

جمع بندی

ما در این مقاله بهترین جفت ارزها برای ترید و جفت ارزهای اصلی فارکس (جفت ارزهای فارکس) را گفتیم. بازار فارکس با بیش از 3/5 تریلیون دلار خرید و فروش هر روز بیشترین معامله در بازار جهان را دارد. معامله­‌گران با در نظر گرفتن موقعیتی کوتاه ­مدت مسیر ارزها را در آینده حدس می‌­زنند. هفت جفت ارز فارکس که در بالا به آن­ها اشاره شد را ارزهای عمده و یا اصلی می­‌نامند که تقریباً 80٪ از کل حجم درآمد دلاری روزانه را تشکیل می‌دهند. بازار فارکس همچون بازار بورس دارای پیچیدگی‌های است که نیاز به کسب دانش دارد. اگر در بازار بورس در حال فعالیت و به‌دنبال آموزش هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «آموزش صفر تا صد بورس در شرایط بحران! +۱7 راز بورس» را مطالعه نمایید.

درحالی که جفت ارزهای اصلی بیشتر بازار را تشکیل می‌دهند جفت ارزهای جزئی و غیرمعمولی نیز وجود دارند که افراد باتجربه و حرفه­‌ای‌تر با آن­ها کار می‌­کنند. به‌طور کلی، معامله­ گران ترجیح می‌دهند EUR / USD یا USD / JPY را معامله کنند زیرا اطلاعات و منابع زیادی در مورد اقتصادهای اساسی در دسترس است. این دو جفت ارز مقدار زیادی از حجم معاملات جهانی روزانه را تشکیل می‌دهند. لیست جفت ارزهای فارکس را ارائه کردیم.

از نظر شما بهترین جفت ارزها برای ترید و بهترین جفت ارزهای فارکس کدامند؟ بهترین جفت ارز برای اسکالپ چیست؟

برخی از سؤالات رایج:

1. جفت ارز فارکس چیست؟

در واقع جفت ارزها ارزش یک ارز را با ارز دیگر ارز پایه در مقابل ارز دوم یا ارز پیشنهادی مقایسه می‌کند.

2. جفت ارز اصلی چیست؟

این عرض‌ها عمده‌ترین خرید و فروش روزانه هستند در دسته اصلی طبقه بندی می‌شوند. تمام جفت ارزهای اصلی شامل دلار آمریکا هستند به دلیل معامله بیشتر و کاربرد فراوانی که دارد.

3. جفت ارز فرعی چیست؟

به جفت ارزهایی می‌گویند که شامل دلار آمریکا نمی‌شوند. معاملات در آن-ها شامل پوند و یورو و … می‌شود.

دیدگاه‌های شما

1 دیدگاه دربارهٔ «0 تا 100 جفت ارز فارکس؛ لیست بهترین Currency Pair»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان