100 ایده کسب و کار موفق در ایران و جهان! (از 1340 تا 1402)

ایده کسب و کار موفق
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

وقتی صحبت از شغل و کسب و کار موفق به میان می آید، همیشه پاسخ به سوال شغل خوب چیست؟ یک جواب میلیون دلاری خواهد بود. افراد شاغل در رتبه های متفاوت و با سمت های گوناگون همواره یک نظر واحد در مواجه با این سوال دارند. عموما پاسخ ها حول محور درآمد میگردد. اما جالب اینجاست طبق پژوهش‌های معتبر درآمد در رتبه ی سوم مولفه های لازم در رضایت ‌مندی شغلی مطرح است. بهترین ایده های کسب و کار در ایران چیست؟

درپاسخ به سوال کار خوب چیست باید بگوییم دانلد سوپر روانشناس مشهور (1975) میگوید: شغل خوب این امکان را فراهم میکند تا شما آن تصویری را که از خود در ذهن دارید، به فعل درآورید و آن را ابراز کنید. شغل مناسب ما در واقع آن کاری است که حاضریم برای انجامش صبح با روحیه برخیزیم و تا پایان کار علی رغم تمام چالش‌ها نیرومندی خود را حفظ کنیم.

پیدا کردن ایده برای شروع کار ، کاری است که ما با رسیدن به اولین سکوهای بلند، به جای جا زدن و استعفا دادن انعطاف را انتخاب میکنیم، و حاضریم برای فتح هر سکو با رها سازی پتانسیل‌هایمان و خلاقیت قدمان را به جایگاه جدید برسانیم. برای آگاهی از اطلاعات بیشتر در این مبحث به شدت توصیه میکنیم مقاله ما در مورد شغل ایده‌آل و اصول راه اندازی کسب و کار را بخوانید.

در ادامه 101 ایده برتر کارآفرینی (ایده جدید کسب و کار) را برای شما آورده ایم پس با ما همراه باشید.

  برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید

تاثیر شغل مناسب در زندگی ما چیست؟

شغلی که انتخاب میکنیم تاثیر مستقیم بر سبک زندگی ما دارد. با یک بررسی ساده میتوانیم به نتایج قابل توجهی برسیم. اگر انتخاب شغل صرفا برای کسب درآمد باشد، با توجه به هدف که همان کسب پول بیشتر است، ممکن است به هر فعالیتی دست بزنیم و برایمان مهم نباشد که چه تاثیراتی روی خودمان یا دیگران دارد.

اما برخی مشاغل هستند که علاوه بر اهداف مالی نیازهای معنوی را نیز ارضا میکنند. برای هر فرد زندگی کاری و اجتماعی پاسخگوی نیازهای ارتباطی او نیز هست. فرد با قرارگیری در محیط کاری بخشی از روانش که نیاز به انگیزه و به چالش کشیده شدن را دارد، پر میکند. علاوه بر این شغل ما در ارتباط با ارزش‌های وجودیمان میتواند، در بلند مدت ما را تبدیل به فرد دیگری کند.

حتما این جمله را شنیده‌اید که افراد پس از مدتی شبیه به آن کاری میشوند که انجام میدهند. این جمله گواه نکته‌ای است که متذکر شدیم. در بررسی تاثیرات فیزیکی میتوان گفت فعالیت کاری ما به طور مستقیم بر ساعت بیولوژیک بدن ما تا ثیرگذار است. ساعات کاری، محیط کار همچنین میزان و نوع فعالیت فیزیکی بر سلامت فرد شاغل موثرند.

اگر فرد در سنین نوجوانی و جوانی وارد عرصه‌های کاری شود، لازم است تاثیرات نوع فعالیت و حرفه‌ی خود را بر نقطه نگاهش در آینده مد نظر داشته باشد و به درستی ایده برتر کارافرینی خود را انتخاب کند. دایره اطلاعات اجتماعی ما، استعدادها و خلاقیت‌هایمان در محیط‌های پویای کاری پیشرفت بیشتری دارد. در ابعاد  دیگر زندگی کاری موفق خانواده، ازدواج و معاشرت های ما را نیز دستخوش تغییر قرار میدهد.

بسیاری از افراد اذعان داشته‌اند که مسائل کاریشان به شدت بر ازدواجشان اثر گذاشته در نهایت برای برطرف کردن موارد پیش‌آمده نیازمند کمک حرفه‌ای بوده‌اند.

کسب و کار موفق

ایده‌های کسب و کار جدید در ایران یکی از قسمت‌های چالش برانگیز کارآفرینی است. در واقع همه کارها با یک ایده کار (ایده کسب و کار) شروع شده و اگر برای برنامه ریزی، تعیین استراتژی و توسعه آن وقت و زمان صرف شود قطعا می توان در آن ایده برای کار موفقیت قابل توجهی کسب نمود. از دیرباز همیشه بهترین ایده های کسب و کار در ایران وجود داشته است و بدین ترتیب افراد برای موفقیت به سمت ایده های خلاقانه کسب و کار موفق هدایت می شده اند.

اگر شما هم مایل هستید که کارآفرینی نموده و ایده های کسب و کار موفق  را ارائه دهید باید در اصل نگاه خویش را به جهان پیرامون خود تغییر دهید و همواره فرصت های خود را برای خدمت به دیگران و کسب درآمد از آن صرف نمایید.

شایان ذکر است که برخی از ایده جدید کسب و کارهای امروزی در گذشته وجود نداشتند و مشاغل قدیمی که نسل هایی در آن به کار مشغول بودند در حال منسوخ شدن هستند و دلیل آن عمدتا زندگی مدرنیته و پیشرفت روزافزون بوده و دیگر جایی برای آنها باقی نمانده است. برای یافتن ایده های جدید می توانید از مشاوره کارآفرینی دکتر ویز کمک بگیرید.

کسب و کار موفق در ایران

ویژگی یک‌ شغل خوب چیست؟

در مقالات متعدد جهانی برای این مورد مطالب زیادی تدوین شده است. افرا در رشته‌های گوناگون سیاست، اقتصاد، مدیریت، روانشناسی و کسب و کار و بازار شناسی جهانی نظرات متفاوتی داشته‌اند، البته در چندین زمینه توافقاتی وجود دارد مثل: علاقه، مهارت و نیاز بازار.

اما پاسخ به این سوال در یک جمله میتواند کامل و سازنده باشد. ویژگی‌های یک شغل خوب و یک ایده برای کار، همسو با ویژگی‌ها و خواسته‌های فردی است، که به دنبال یافتن و انجام شغل زندگی ‌اش میگردد. در این جمله توجه به تفاوت‌های فردی که میتواند نقاط قوت منحصر به فرد بسازد، به چشم میخورد. بهترین ایده های کسب و کار در ایران چیست؟

همه‌ی افراد با ویژگی‎‌های خود شناخته و از هم هویت سازی میشوند البته ویژگی شغل خوب هم در بلند مدت در ویژگی شخصیتی شما نقش اساسی دارد. انسان‌ها به دلیل تفاوت‌هایی که دارند، میتوانند در کنار هم به تکامل برسند. پس باید از این نعمتی که با آن خلق شدیم استفاده کنیم، تا نه فقط خود را بشناسیم، بلکه از نتایج این شناخت برای چشیدن لذت رسیدن و انجام دادن فعالیتی مناسب خودمان استفاده کنیم.

به خود عشق بورزیم و باور داشته باشیم کاری است که باید قله‌های موفقیت آن را فتح کنیم. این ایده جدید کسب و کار و این شغل باید شرایط و ویژگی‌های فردی ما را پاسخ دهد. فرمول یکسانی وجود ندارد. تنها فرمول واقعی در درون ما نهفته است. باید آن را بیرون بکشیم و پرداختش کنیم تا بتوانیم به برنامه‌ای قابل اجرا تبدیلش کنیم. برای این منظور تمرینی تدوین کردیم که بتوانید با انجام آن اندکی بیشتر نسبت به خودتان آگاهی پیدا کنید.

شغل خوب و درآمد مناسب

در پاسخ به سوال ایران به چه شغل هایی نیاز دارد و رسیدن به درآمد منطقی بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که در راه رسیدن به شغل مناسب بهتر است، توانایی و قابلیت‌­های فردی خود را بشناسید. در ادامه با توجه به بستری که برای رشد و پیشرفت خود فراهم کردید، به درآمد مناسب نیز می­رسید.

توجه کنید، دستیابی به درآمد مناسب معطوف به یک ویژگی نیست. برای رسیدن به درآمد مشخص باید به این موضوع توجه داشته باشید که زمانی به درآمد می‌­رسید که خودتان را بشناسید و در راه رسیدن به اهدافتان گام بردارید.

ایده کسب و کار موفق

در مسیر خود بهترین باشید.

با توجه به مشاغل فراوانی که در چند سال اخیر به وجود آمده اند، به این موضوع توجه داشته باشید که برای دیده شدن و کسب درآمد باید مسیر متفاوتی از بقیه طی کنید. بر این اساس بهتر است، اگر خدماتی ارائه می­‌دهید، این محصول به طریق متفاوت نیاز مخاطب را برطرف کند که در نهایت به درآمد و موفقیت بیشتری برسید.

نقش تبلیغات را در کسب و کار خود دست کم نگیرید.

برای رسیدن به درآمد مشخص از کسب و کارخود در ابتدای مسیر نقش تبلیغات را دست کم نگیرید. به این موضوع توجه داشته باشید که تبلیغات برای شما راهی در جهت رسیدن به موفقیت و پیشرفت در مسیر کاریتان است.

با توجه به این موضوع می­‌توان گفت، بهتر است، با ابزارهای تبلیغات آشنا شوید که در نهایت بتوانید، کسب و کار خود را رونق ببخشید.

برای این موضوع از افراد ماهر نیز می­‌توانید، کمک بگیرید که در نهایت مسیر رشد و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کنید.

در ادامه 101 ایده کسب و کارهای موفق در ایران و جهان را از سال های 1340 تا 1402 معرفی خواهیم کرد.

ایده های کسب و کار موفق در ایران و جهان (ایده برای کار)

سه کسب و کار موفق در ایران چیست؟

  1. سقاخانه: در گذشته، بخشی از منازل و محله‌ها با آب مشک سقا مشروب می‌شد. افرادی که این کار را انجام می دادند هر یک مشک بزرگ با خود حمل کرده و آن را از قنات‌های موجود پر کرده و به منازل می بردند. به تدریج تغییراتی در این آبرسانی به وجود آمد و آب با چارپایانی مثل اسب و الاغ جابجا می‌شد. به جز این آبرسانی، مردم در اکثر خانه های خود آب انبارهای کوچک و بزرگی نیز ساخته و آن را اواخر شب پر می‌کردند. میراب‌های «بلدیه» یا شهرداری مأمور آبرسانی و پخش عادلانه آب بودند.
  2. اسلحه خانه‌ها: در گذشته که قشون ایران متشکل از پیاده های چریکی و سوارهای ایلاتی بودند فرمانروایان مکانی را برای قرار دادن اسحله ها مشخص می نمودند و مسئولیت آن را به فرد امینی می سپردند تا اسلحه هایی را که کهنه و از کار افتاده بودند تعمیر نموده و به افرادی بدهند که برای جنگ به میدان رزم می‌رفتند.
  3. سمسارهای دوره گرد: سمسارهای دوره گرد در گذشته تمام طول روز در خیابان ها، کوچه ها و بازارها پرسه زده و فریاد می‌زدند که متاع یا کالاهای کهنه از قبیل کت و شلوار، آهن پاره، خرده شیشه و … خریداری می‌کنند.
  4. چای فروشی‌های سیار: چای فروشی‌های سیار یک سماور بزرگ از حلب یا آهن سفید با خود حمل کردند که به همراه آن استکان و نعلبکی بود و به مشتریان چای می دادند.
  5. درودگری: درودگری دارای قدمتی بسیار بوده و انسان از ابتدا به این کار می‌پرداخته است و از جمله بهترین ایده برتر کارافرینی محسوب می‌شود. این هنرنمایی روی چوب در زندگی مردم از قدیم تا به امروز در زندگی مردم کاربردهای فراوانی داشته است. درودگر فردی است دست به ساخت انواع محصولات چوبی می‌زند. پس از ظهور اسلام. درودگران برای ساخت ضریح و در و پنجره بهترین مصنوعات چوبی را برای منابر مساجد و بقاع متبرکه می‌ساختند.
  6. پالان دوزی: یکی از شغل‌هایی که می‌توان اثر آن را از دیرباز و در هر نقطه از ایران و برای انجام امور روزمره کشاورزی، دامپروری و روستایی مشاهده نمود پالان دوزی است. در این شغل برای قاطر یا الاغ پالان می‌دوزند. در گذشته این شغل با توجه به شرایط محیطی بسیار ضروری بوده است اما امروزه شاید تعداد انگشت شماری از افراد هستند که این شغل را زنده نگه داشته‌اند. ایده های خلاقانه کسب و کار
  7. آش فروشی: آش یکی از غذاهای محبوب است که خوردن آن دست جمعی بیشتر می چسبد. این غذا مختص فصل خاصی نیست و انواع مختلفی از آن در سراسر ایران پخته می شود. آش فروشی‌هایی اصیلی هستند که کمتر وقتی آنها از خالی از مشتری می‌بینید.
  8. عکاسی: عکاسی نیز از قدیم تا به امروز که عکاسی‌های پیشرفته و آتلیه های مدرن به وجود آمده اند وجود داشته است. تمامی انسان‌ها دوست دارند که عکسی از خود به یادگار بگذارند و عکس‌های خانوادگی قدیمی حکایت از همین مسئله دارد. امروزه عکاسان با ارائه دکوراسیون‌های زیبا و جذاب جهت عکاسی مشتریان بسیاری را به خود جذب می‌نمایند.
  9. خیاطی: خیاطی شغلی است که از گذشته تا به امروز یکی از پردرآمدترین کسب و کارهای دنیاست زیرا هر انسانی بالاخره برای پوشش بدن خود نیاز به لباس دارد. حال هرچه فرد خیاط از ایده های خلاقانه کسب و کار بهتری در دوخت انواع لباس بهره گیرد طبیعتا مشتریان بسیاری را به خود جذب می‌نماید.
  10. سمساری: سمساری نیز مکانی برای خرید و فروش کالاهای دست دوم است. افراد می‌توانند برای خریداری اجناس دست دوم مثل مبلمان، اجاق گاز، یخچال، ظروف منزل، فرش و … به این مکان مراجعه کنند و اجناس مورد نظر خود را خریداری نمایند. پاون شاپ (Pawn Shop) نیز نوعی سمساری یا امانت فروشی در بعضی از کشورهای غربی است که کالا از شخص به صورت امانت قبول کرده و پول نقد در اختیار او می گذارند. این مغازه‌ها معمولاً طلا، انواع دوربین عکاسی، ابزار و اسحله ، ادوات موسیقی و … را معامله می‌نمایند.
  11. فروش کتاب‌های دست دوم: شما می‌توانید با فروش کتاب‌های دست دوم نیز کسب درآمد کنید. عموماً همه به دنبال خرید کتاب نو نیستند و می‌خواهند کتاب مورد نظر خود را در ازاء پول کمتری خریداری کنند. به جز این کتاب‌هایی هستند که قدیمی بوده و دیگر چاپ نمی‌شوند و شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌هایی که کتب دست دوم می‌فروشند آنها را بیابید.
  12. لحاف دوزی: یکی از هنرهای قدیمی ایرانی که دیگر با توسعه نساجی رو به فراموشی است لحاف دوزی می‌باشد. تا همین چند وقت پیش می‌شد صدای ندافان را که فریاد می‌زدند لحافچی یا لحاف دوزی را از درون کوچه پس کوچه‌های شهر شنید. البته هنوز در برخی از شهرها این پیشه ادامه دارد و لحاف دوزان به این کار مشغول هستند. یکی از کارهای لحاف دوزان دوخت لحاف کرسی برای روزهای سرد زمستان بود که رونقی صد چندان داشت. لحاف کرسی‌های بسیار زیبا بر روی کرسی‌های زغالی قدیمی.

سه کسب و کار موفق در ایران

  1. بزازی یا پارچه فروشی: بزازی یا پارچه فروشی جایی است که در آن فروش پارچه انجام می‌شود. در گذشته پارچه فروشی یکی از پرسودترین مشاغل رسته‌های بازار بوده و بزازان می‌توانستند پول خوبی کسب کنند. به جز این، برخی از افراد پارچه فروشی سیار داشته و در کوچه‌ها و داخل اتومبیل خود پارچه می‌فروختند.
  2. آهنگری (Forging): شکل دادن به فلزات با استفاده از نیروهای فشاری آهنگری نام دارد و این ضربات معمولاً توسط یک چکش آهنگری یا قالب وارد می‌آیند. البته این شغل در طول قرن‌ها بسیار تکامل یافته است و به یک فرآیند مهندسی، تولید ابزار، مواد اولیه و محصولات به منظور رفع نیازهای صنعت مدرن بدل شده است.
  3. قالی بافی: قالی بافی یا فرش بافی نیز یکی از هنرهای دیرین است که از گذشته تا به امروز البته کمتر بسیاری از آن کسب درآمد می‌کرده‌اند. با یادگیری مهارت‌هایی مانند قلاب بافی در بافت گره ترکی، پودکشی، قیچی زدن، انواع ابزار کوبیدن و شانه شما می‌توانید فرش ببافید و کسب درآمد نمایید.
  4. گلیم بافی: گلیم بافی ساده از تار و پود و از پنبه و پشم (معمولاً پشم حیوانات اهلی) است که در گذشته بیشتر به عنوان فرش کاربرد داشته است. این کار عمدتاً در بین عشایر هنوز هم انجام می شود. البته در شرق اروپا، شمال آفریقا، آسیای مرکزی و هرجایی که بز و گوسفند پرورش می‌دهند این شغل رواج داشته و مردمان آن دیار در بافت گلیم تخصص دارند.
  5. عینک سازی یا فروش عینک: یکی از ایده‌های کسب و کار (ایده کسب و کار) که سود قابل توجهی دارد عینک سازی یا فروش عینک است. فروشندگان عینک معمولاً به غیر از فروش، ساخت و تعمیرات این کالای حساس و ضروری را نیز انجام می‌دهند. رفع شکستگی، نصب لنز روی فریم عینک، تراش عدسی و بسیاری از کارهای دیگر که مربوط به این کسب و کار می‌شود. حتی تراش عدسی را می توان در منزل انجام داد و در واقع نوعی کسب و کار خانگی محسوب شده و برخی افراد از این راه کسب درآمد می‌نمایند.
  6. کامیون‌های حمل و نقل بار: یکی از انواع حمل و نقل، حمل و نقل با کامیون و جابجایی انواع کالا و خدمات می‌شود. در واقع این کسب و کار رابطی میان تولید کننده و مصرف کننده می‌باشد. تا اوایل قرن نوزدهم کامیون ها نقش بسیار مهمی را برای توسعه اقتصادی از طریق توزیع عادلانه ثروت و مشاغل میان شهرها و روستاها ایفا می‌کردند. حمل و نقل جاده‌ای به صورت مستقیم نیز شغل‌های زیادی را پدید آورده است. در واقع بیش از 5 میلیون نفر در اتحادیه اروپا و بیش از 9 میلیون نفر در آمریکا در این کسب و کار هستند.ایده های جدید کسب و کار
  7. تعمیرگاه اتومبیل: تعمیرگاه خودرو نیز یکی از کسب و کارهایی است که در آن تعمیرکاران خودرو به تعمیر خودروها، بازدید و تعویض روغن موتور، تعویض فیلتر هوا، شمع، تعویض لاستیک‌ها و … می‌پردازند.
  8. قهوه خانه‌ها (coffeehouse): قهوه خانه‌ها که از دیرباز دایر بوده‌اند مراکز تعاملات اجتماعی مردم محسوب شده و برای مشتریان خود مکانی برای صحبت کردن، خواندن، گذراندن وقت، سرو چای و … فراهم می‌کردند. البته امروزه در بسیاری از قهوه خانه های ایران، در خاورماینه یا در محله‌های مهاجران از خاور میانه درکشورهای غربی آنها بیشتر قلیان سرو می‌کنند. این ایده کسب و کار اگر بیشتر به منظور سرو قلیان و چای ارائه شود نیازی به سرمایه آنچنانی نخواهد داشت و در عوض می‌توان با ارائه خدمات خوب مشتریان بسیاری را جذب نمود.
  9. کافی شاپ (coffee shop): کافی شاپ‌ها هم یکی از کسب و کارهای جذاب بوده و در صورتی که سرویس خوبی ارائه دهند می‌توانند سود زیادی عاید خود نمایند. از آنجایی که کافی شاپ‌ها در تمام روز باید آماده سرویس‌دهی باشند مدیر و صاحب آن باید ضمن سرویس دهی عالی، محیطی آرام و کارآمد و با بازدهی بالایی خلق نمایند. به جز این این مکان‌ها با ارائه اینترنت می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب نمایند زیرا برخی از دانشجویان یا نویسندگان به کافی شاپ می‌روند تا روی پروژه‌های خود مطالعه یا کار نمایند. پیشنهاد می کنیم مقاله بوم کسب کار رستوران و کافی شاپ را در دکتر ویز دنبال کنید.
  10. کسب و کار نظافت منزل (Home Laundry Business): بسیاری از خانم‌ها در بیرون از منزل کار کرده و دیگر زمانی برای صرف انجام نظافت منزل ندارند و یا بعضی از آقایانی که تنها زندگی می‌کنند نیاز به کمک فردی برای تمیزی منزل خویش دارند. از این رو افرادی شرکت‌هایی هستند که با استخدام افراد مورد اعتماد و بستن قراردادهای ساعتی و فرستادن آنها جهت انجام امور نظافت می توانند کسب درآمد کنند.
  11. کیترینگ (catering): کیترینگ یکی از ایده‌های کسب و کار جهت آماده سازی و تهیه نوشیدنی و غذا در مکانی مشخص و سرو آن در محلی دیگر برای پذیرایی می‌باشد. در حدود سال 1820 میلادی در آمریکا کیترینگ به عنوان یک صنعت غذایی توسط آمریکایی های آفریقایی تبار رشد و نمو کرد و یک صنعت سودآور غذایی شد. انواع کیترینگ‌ها جهت ارائه خدمات عبارتند از کیترینگ هواپیمایی، کیترینگ قطار، کیترینگ بیمارستانی، کترینگ هتل‌ها و کترینگ کشتیرانی.
  12. فروش غذای خانگی: اگر شما دستپخت خوبی دارد و عاشق آشپزی هستید می‌توانید روزانه غذاهای خوشمزه بپزید و از فروش آنها کسب و کاری برای خود راه بیندازید.

کسب و کار

  1. درست کردن انواع محصولات خانگی: یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد آماده و ارائه محصولات خانگی است. شما می‌توانید با درست کردن انواع مرباها، ترشی ها و لواشک‌ها و سایر خوراکی‌های خوشمزه درآمدزایی نمایید. در واقع بسیاری از افراد حوصله درست کردن این محصولات را نداشته و اگر بتوانید محصولاتی با کیفیت ارائه دهید قطعاً سود زیادی از این راه به جیب خواهید زد.
  2. طراحی دکوراسیون منازل: مهارت چیدن وسایل منزل و ایجاد هماهنگی میان آنها از مهارت خاصی پیروی می‌نماید. اگر شما دارای این مهارت هستید می‌توانید هنر خود را در شبکه‌های اجتماعی به معرض نمایش گذاشته تا دیگران با این مهارت شما آشنا شوند. برای مثال یکی از این کسب وکارهایی که امروزه بسیار رواج یافته است طراحی و دیزاین جهیزیه و زیباسازی آشپزخانه نو عروس‌هاست.
  3. معلم خصوصی یا معلم خانگی (Home Tutor): امروزه تدریس خصوصی یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار در ایران است. اگر در دروسی مانند ریاضیات، زبان انگلیسی و … خبره هستید و همچنین به خوبی می‌توانید با بچه ها ارتباط برقرار نمایید می‌توانید به معلم خصوصی، این ایده عالی از کسب و کار فکر کنید. حتی اگر شغل دیگری دارید می‌توانید در مواقع بیکاری تدریس کنید. به جز این می‌توانید در سایت‌هایی که آموزش آنلاین دارند عضو شده و از منزل به بچه‌ها درس مورد نظر را آموزش دهید.
  4. کارهای بسته بندی در منزل: خیلی از مشاغل وجود دارند که بسته بندی محصول خود را به افراد در منازل واگذار می‌کنند. اگر وقت شما آزاد بوده و مایل هستید که در منزل کار کنید می‌توانید کارهای بسته بندی را از این شرکت ها دریافت کرده و درآمدزایی نمایید.
  5. برنامه ریزی عروسی (Wedding planning): برنامه‌ریزی عروسی یک انتخاب شغلی منحصربفرد است؛ کار در ایران با عروس و داماد که بهترین روز زندگی خود را می‌گذرانند. شما می‌توانید با آنها همراه بوده و در عین حال کسب درآمد نمایید. برنامه ریز عروسی وظایفی چون دادن مشاوره در مورد دیزاین تالار، چیدمان مبلمان، روشنایی سالن، نوع دسته گل عروس، لباس‌های مراسم و … را برعهده دارد. ازآنجایی‌که این اتفاق زیبا و شیرین برای همیشه در ذهن عروس و داماد و میهمانان ثبت خواهد شد پس باید برگزاری و مدیریت عروسی به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.
  6. میکاپ آرتیست: ما انسان‌ها همه به زیبایی گرایش داریم. البته زیبایی طبیعی و نه افراطی. اکثر افراد امروزه معتقدند که زیبایی حقیقی در واقع همان سادگی است. اگر شما بتوانید سبک مورد نظر خود را یافته و با سادگی هر چه تمام‌تر این هنر را در چهره افراد پیاده کنید قطعاً ایده خوبی از کسب و کار در ایران را انتخاب نموده‌اید. شما می‌توانید با ارائه مدل‌های ساده و در عین حال زیبا در شبکه های اجتماعی طرفداران زیادی به دست آورید.کسب و کار جدید در ایران
  7. شینیون مو (chignon): از جمله ایده‌های تجاری موفق شینیون مو می‌باشد که یکی از مدل‌های رایج آرایش مو است. خانم‌ها دوست دارند که برای میهمانی‌های دورهمی و یا مجالس موهای خود را به شکلی زیبا بیارایند. اگر شما به این حرفه علاقمند هستید و فکر می‌کنید می‌توانید انواع شینیون‌های زیبا را روی موهای بانوان پیاده کنید می‌توانید آن را از منزل خود هم آغاز کنید. با ارائه یک کار خوب قطعا مشتریان زیادی جذب خواهید نمود.
  8. باغبانی و پرورش گیاهان: اگر شما عاشق باغبانی و پرورش گل و گیاه هستید می‌توانید به راحتی از این راه درآمدزایی نمایید. می‌توانید گل‌های زیبا را در گلدان کاشته و پس از رشد و نگهداری خوب برای فروش گذاشت. حتی اگر در طراحی باغچه و باغ توانایی دارید می‌توانید با ارائه دیزاین ها و پیشنهادات مشتری های خاص خود را داشته باشید.
  9. طراحی تم تولد: اگر تبحر خاصی در دادن ایده و طرح‌های زیبا برای تولد دارید می‌توانید از این را کسب درآمد نمایید. افراد با دیدن جشن تولدی که دقیقاً با طرح مورد نظرشان تزیین شده است به وجود خواهند آمد. ریسه‌های چند لایه اختصاصی که به نام فرزندشان طراحی شده است. تم‌های تولد سفارشی که با رنگ، طرح و اندازه دلخواه مشتریان تهیه می‌شود.
  10. طراحی دعوت نامه یا کارت دعوت: اگر دستی در طراحی‌های زیبا برای دعوت‌نامه‌های عروسی، کنفرانس‌ها، تولد و … دارید، پس این می‌تواند یک ایده مناسب از کسب و کار برای شما باشد. تنها کافی است که طراحی‌های استفنایی و سفارشی انجام داده و نهایت خلاقیت خود را برای آن به کار در ایران گیرید. با یک لپ تاپ یا رایانه در منزل می‌توانید کار خود را شروع نمایید و طرح‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی نشر دهید. به مرور زمان و هنگامی که مشتریان بیشتری به دست آوردید می‌توانید یک وب‌سایت راه اندازی کرده و طرح‌های خود را به صورت آنلاین  به فروش برسانید.
  11. نقد و بررسی محصولات شرکت‌ها: برخی از شرکت‌ها دوست دارند با آگاهی از ایرادهای برند خود آن را برطرف نمایند و محصولی ایده آل ارائه دهند. شما می‌توانید با  راه اندازی یک کمپین نظرات افرادی را که از محصول مورد نظر استفاده کرده اند بپرسید و به تدریج با ظهور ایرادات کار به یک جمع بندی کلی برسید. کافی است که با شرکت مورد نظر خود قرارداد بسته و با یکدیگر در این راستا همکاری نمایید.
  12. ارائه محصولات ارگانیک: امروزه بسیاری از افراد برای حفظ و بهبود سلامت جان خود و عزیزانشان به استفاده از محصولات ارگانیک روی آورده‌اند. شما می‌توانید با پیگیری همین ایده کار و با تهیه این محصولات به صورت محصول و ارائه آن به مشتریان با خدمات ویژه کسب و کار خوبی راه بیندازید.
  برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید
  1. رانندگی پاره وقت: همانطور که در جریان هستید سرویس‌هایی تحت نام‌های اسنپ و تپسی وجود دارند که وظیفه جابجایی مسافران را بر عهده دارند. مزیت این کار انعطاف پذیر بودن آن است و اینکه هر زمان و هر چقدر که خواستید می‌توانید از این طریق کسب درآمد نمایید.
  2. طراحی صنایع دستی: شما می‌توانید با طراحی‌های ویژه و همه پسند کالاهایی یونیک تولید کرده و آن‌ها را به صورت آنلاین و یا به عنوان هدیه به فروش برسانید. سعی نمایید مدل هایی طراحی کنید که نتوان آنها را در هیچ فروشگاهی یافت.
  3. آتلیه های خانگی: از دیگر ایده‌های تجاری موفق راه اندازی آتلیه خانگی است. امروزه به دلیل شیوع بیماری و نیز هزینه‌های بالای آتلیه‌ها، بسیاری از والدین کار عکاسی کودک خود را به افرادی می‌سپرند که به صورت آنلاین و با هزینه ای بسیار مناسب آن را در منزل انجام می‌دهند. کافی است که آن‌ها عکس خامی از کودک خود را به طراح بدهند و در قالب و طرحی زیبا عکس را دریافت نمایند. برای این کار جالب می‌توانید با طراحی در فتوشاپ و استفاده از فریم‌های از پیش ساخته درآمد خوبی کسب کنید.
  4. طراحی و دوخت لباس برای کودکان: این می‌تواند ایده کسب و کار جدید  جالبی در ایران، برای شما باشد. برای این ایده کار تنها کافی است که از طراحی و دوخت‌های منحصربفرد برای لباس کودکان بهره بگیرید. از رنگ‌های جذاب و ترکیبات ویژه در کنار یکدیگر. با این کار قطعا می‌توانید مشتری‌های زیادی را به خوب معطوف سازید.
  5. خانه کودک و سرگرم نمودن کودکان: مراکزدر سطح شهر وجود دارند به نام خانه کودک که می‌توانید زمانی که مشغله‌ای دارید و مجبورید کودک خود را برای مدتی سرگرم نمایید آنها را به این مراکز بسپارید. حال اگر شما به سرگرم کردن و بازی با بچه‌ها علاقمند هستید پس این یک شغل عالی برای شماست. از ایده‌های جالبی مانند انواع وسایل بازی، ارائه موسیقی، شعر خواندن یا نقاشی می‌توانید بهره بگیرید.
  6. تهیه و فروش کیک و کاپ کیک‌های خاص: شما می‌توانید با خلاقیت بالای خود و در منزل کیک وکاپ کیک‌های خوشمزه و خاص درست کنید و از این طریق مشتری‌های خاص خود را بیابید.
  7. پرستاری از بچه‌ها در منزل: اگر جز آن دسته از افرادی هستید که حوصله زیادی داشته و از نگهداری کودکان لذت می‌برید می‌توانید در منزل خود جای مناسبی را به این کار اختصاص دهید و یا خود به منزل مشتری رفته و از کودک آنها نگهداری نمایید.
  8. خرید و فروش منزل: یکی از ایده‌های جالب شغل خانگی با سرمایه کم جمع آوری اطلاعات در مورد خرید و فروش منزل و در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نظر به مشتری است. شما می‌توانید از وب سایت‌های معتبر خرید و فروش مشتریان مورد نظر خود را بیابید و آن اطلاعات را در اختیارشان قرار دهید و در نهایت برای قرارداد نهایی به بنگاه مراجعه کنید.
  9. تعمیر مبلمان های قدیمی: یکی دیگر از ایده‌های کسب و کار (ایده‌های اشتغال زایی) ، تعمیر مبلمان‌های قدیمی است. اگر در این کار توانمند هستید می‌توانید با مهارتی خاص مبلمان‌های قدیمی را بازسازی کنید و به قیمت خوبی آنها را به فروش برسانید.
  10. سرآشپز شخصی (Personal chefs): سرآشپزهای شخصی برای خانواده‌های شلوغ، پارتی‌های کوچک خانگی و رویدادهای خاص مثل سالگرد ازدواج یا تولدها آشپزی می‌کنند.
  11. مربی شخصی: با سرمایه‌ای اندک و کسب مهارت در رشته‌های ورزشی می‌توانید گواهینامه کسب کنید و به دیگران برای رسیدن به اندامی ایده‌آل کمک کنید. رضایت افراد از بدن خود قطعاً می‌تواند برای شما درآمد خوبی رقم بزند.
  12. ارائه خدمات دی جی: یکی ایده‌های کسب و کار موفق و پاره وقت، خدمات دی جی است. شما می‌توانید با ارائه این خدمات در مناسبت‌های مختلف، موفقیت زیادی در این حیطه کسب نمایید.کسب و کار کوچک و موفق
  13. مشاور املاک: اگر به کار مشاوره در املاک علاقه دارید می‌توانید با راه اندازی آژانس املاک به افراد در یافتن یک خانه مناسب کمک کنید.
  14. کاریابی: از دیگر ایده های اشتغال زایی ایده کاریابی است. شما می‌توانید با توجه به گزینه‌های متعدد شغلی که وجود دارد برای افرادی که بیکار بوده کارآفرینی کنید و در جستجوی شغل هستند ایده های کسب و کار ارائه دهید و در ازاء آن مبلغی دریافت نمایید.
  15. مشاور مالی: اگر در برنامه ریزی مالی تخصص دارید می‌توانید با مشاوره کسب و کار به سرمایه گذاران کسب درآمد نمایید.
  16. تعمیرات الکتریکی: بسیاری از افراد برای تعمیرات وسایل الکتریکی خود در جستجوی افراد خبره در این زمینه هستند. اگر شما در این زمینه تخصص دارید می‌توانید از این ایده کسب و کار استفاده نموده و خدمات الکتریکی خود را ارائه دهید.
  17. فروشگاه آنلاین خرید کتاب: برای این کار حتماً نباید فروشگاه کتاب داشته باشد و می‌توانید از طریق وب سایت خود کتاب‌های مورد نیاز عاشقان کتاب را به صورت آنلاین ارائه دهید، پول کتاب را دریافت نموده و آن را برای مشتریان ارسال کنید.
  18. فروش لبنیات سنتی: یکی از ایده‌های کسب و کار موفق، فروش لبنیات سنتی است. در کنار لبنیات می‌توانید سایر محصولات ارگانیک را نیز به فروش برسانید.

خدمات مشاوره ای در کسب و کار

  1. خدمات مشاوره تغذیه: امروزه اکثر افراد به دنبال تناسب اندام و مصرف غذاهای سالم و رژیمی هستند. اگر در این زمینه متخصص هستید می‌توانید در این راستا مشاوره داده و درآمدزایی نمایید.
  2. تزیین اتومبیل: از آنجایی که امروزه قیمت اتومبیل مخصوصا اتومبیل های خارجی به شدت افزایش یافته است افراد اغلب در پی طراحی زیبایی برای خودروی خود هستند. اگر در این زمینه سررشته دارید می‌توانید ایده‌های خوبی پیاده کرده و کسب درآمد کنید.
  3. مدیریت شبکه های اجتماعی: بسیاری از کسب و کارها برای پیشبرد شغل خود نیاز به مدیریت شبکه‌های اجتماعی خود و جذب مشتری دارند. در واقع مهارت‌های ارتباطی خوب و به روز کردن شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و … بسیار مهم است. اگر شما این هنر را در خود می بینید می‌توانید مدیریت شبکه‌های اجتماعی را بر عهده بگیرید.
  4. طراحی گرافیکی: بسیاری از افراد برای شغل خود نیاز به طراحی لوگو، کارت ویزیت، سربرگ و … هستند. اگر شما توانایی گرافیکی را در خود می‌بینید می‌توانید به طراحی‌های زیبا مشتریان زیادی را به سوی خود جذب کنید.
  5. مترجم: اگر شما در بیش از یک زبان تبحر دارید و می‌توانید زبانی را به زبان دیگر برگردانید می‌توانید خدمات ترجمه راه اندازی کرده و از این راه کسب درآمد کنید.
  6. سئوکار: سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به افراد کمک می‌نماید تا اطلاعات مورد نظر خود را به راحتی و سریع‌تر بیابند. یک سئوکار در واقع با پیاده سازی استراتژی هایی سعی می‌نماید تا نتایج جستجو را برای یک وب‌سایت مشخص بهبود بخشد.
  7. مشاور سئو: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های سئوکار ارائه مشاوره در کسب و کارهای گوناگون است. اگر شما این توانایی را دارید که برای پروژه‌های حوزه‌های مختلف راهکارهایی مناسب ارائه دهید پس می‌توانید به راحتی از این راه کسب درآمد کنید.
  8. وبلاگ نویسی: آیا شما در نویسندگی دستی دارید؟ یا به نوشتن موضوعات مختلف علاقمند هستید؟ وبلاگ نویسی می‌تواند راهی عالی برای کسب درآمد باشد. اگر وبلاگ شما پربازدید باشد می‌توانید با تبلیغات درآمد خوبی کسب کنید.

موفقیت در ایجاد کسب و کار

  1. نظرسنجی آنلاین: از جمله ایده های جدید کسب و کار ، نظرسنجی آنلاین است. برخی از سایت‌ها برای محصولات و ارائه خدمات بهتر نیاز به نظرسنجی دارند. شما می‌توانید با دریافت مبلغی از آنها به عضویت سایت آنها درآیید و در نظرسنجی‌ها شرکت کنید.
  2. ارائه فیلم های آموزشی کوتاه: امروزه افراد برای کسب اطلاعات در زمینه‌های مختلف نیاز به دیدن فیلم های آموزشی کوتاه اما پرمحتوا نیاز دارند. شما می‌توانید با تولید فیلم‌های کوتاه و جذاب، مخاطبین خود را جذب نمایید.
  3. خدمات پیک رسانی یا سامانه حمل و نقل آنلاین: امروزه بسیاری از افراد نیازمند این شرکت‌ها با قیمت‌های مناسب و حمل و نقل مناسب اجناس خود می‌باشند. تنها کافی است که با نصب اپلیکیشن شرکت پیک رسانی به راحتی حمل و نقل خود را انجام دهید.
  4. تولید محتوا: بسیاری از وب‌سایت٬ها هستند که برای ارائه محتوا در مورد موضوعات مختلف در جستجوی نویسندگان ماهر

    هستند. اگر شما هم در نویسندگی تبحر دارید می‌توانید محتوا تولید کرده و درآمد زایی نمایید.

  5. نویسندگی کتب الکترونیکی: با یک لپ تاپ و نرم افزار ویرایش متن می‌توانید کتاب‌های الکترونیکی نوشته و آنها را بفروشید.
  6. طراحی وب‌سایت: امروزه بسیاری از افراد برای ارائه محصولات و خدمات خود و نیز فروش آنلاین به دنبال طراحی وب‌سایت هستند. اگر در این زمینه تخصص دارید این یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار  برای شما است که می‌توانید از آن درآمدزایی بالایی داشته باشید.

دستیابی به موفقیت در ایجاد کسب و کار

57. کنترل استخر: افرادی که در این حیطه فعالیت دارند به منازل مشتریان خود و یا به هتل‌ها، مجتمع‌ها، باشگاه‌ها و … سر می‌زنند و تعادل شیمیایی آب استخر را کنترل و تنظیم می‌نمایند، پمپ و فیلترها را چک می‌کنند و … .

58. تعمیر رایانه: یکی دیگر از کسب و کارهای جدید در ایران تعمیر رایانه است. یکی از نیازهای ضروری امروزی تعمیر رایانه در محل است. بسیاری از افراد نیازمند متخصصین در زمینه تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری در محل هستند. اگر در این حیطه فعالیت دارید می‌توانید با مراجعه به مکان مورد نظر و تعمیر و ارائه خدمات برای رایانه هزینه خوبی را دریافت کنید.

59. تمیز کردن آکواریوم: بسیاری از افراد به دلیل مشغله های زیاد، زمان کمی برای تمیز کردن آکواریوم خود دارند. از این رو اگر در این زمینه مهارت دارید می توانید این کسب و کار جدید در ایران را امتحان کنید.

60. نگهداری از حیوانات خانگی: افراد امروزه برای حیوانات خانگی خود ارزش زیادی قائل بوده و چون سرکار می‌روند یا مشغولیت زیادی دارند نیازمند کسی هستند که از حیوانات آنها نگهداری نماید این شغل از جمله کسب و کارهای جدید در ایران به حساب می آید که درآمد خوبی هم دارد.

61. سخنران انگیزشی: اگر در مشاوره دادن و دادن روحیه به افراد مهارت دارید و همچنین از اعتماد بنفس بالایی برخوردار هستید پس می توانید سخنران انگیزشی باشید. برای این کار می‌توانید اول ویدئوهایی از سخنرانی های خود در شبکه های اجتماعی بازنشر دهید تا طرفداران خاص خود را بیابید.

62. مربی موسیقی: بسیاری از افراد دوست دارند که موسیقی را نزد یک مربی خصوصی موسیقی فرا گیرند. شما می‌توانید با مراجعه به منازل مشتریان، موسیقی را به آنها یاد دهید.

اصول راه اندازی کسب و کار

63. دستیار حسابدار: الزاماً نباید شما دارای مدرک حسابداری از دانشگاه‌های معتبر باشید در واقع با داشتن مدرک از آموزشگاه نیز می‌توانید دستیار حسابدار شده و به او در این امور کمک کنید.

64. نوشتن رزومه: طراحی و نوشتن رزومه مستلزم مهارت خاصی است و افراد برای یافتن شغل مورد نظر خود باید دارای یک روزمه قوی باشند. اگر در این زمینه مهارت دارید می‌توانید روزمه‌های حرفه‌ای طراحی کنید و درآمدزایی کنید.

65. مشاوره پزشک آنلاین: باتوجه به وضعیت کرونا در جامعه این شغل از کسب و کارهای جدید در ایران محسوب می‌شود. یک وب‌سایت مشاوره پزشکی آنلاین امروزه می‌تواند به دلیل بیماری و اینکه افراد مثل قبل برای مشاوره پزشکی به این مراکز رجوع می‌کنند ایده بسیار خوبی برای کسب و کار باشد.

66. بازاریابی شبکه‌ای: اگر در بازاریابی ، معرفی شرکت و فروش محصولات ماهر هستید می‌توانید با حضور در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای، کسب و کار خود را آغاز نمایید.

67. خدمات تصفیه آب: یکی دیگر از ایده‌های مناسب کسب و کار، ارائه خدمات در زمینه تصفیه آب خانگی است. شما می‌توانید با فروش این محصولات و ارائه خدمات مشتریان زیادی را به سوی خوب جذب کنید.

68. داروخانه آنلاین: اگر در زمینه دارو آگاهی دارید این یکی از بهترین ایده‌های کسب‌وکار برای شما است که در آن می‌توانید به‌صورت آنلاین اطلاعات موردنظر داروها را ارائه داده و محصولات خود را به فروش برسانید.

69. فروشگاه خرید و فروش موبایل های دست دوم: ازآنجایی‌که امروزه دائماً گوشی‌های تلفن همراه جدیدی وارد بازار می‌شوند افراد گوشی‌های قدیمی خود را می‌فروشند تا به‌جای آن گوشی جدیدی خریداری نمایند. شما می‌توانید این گوشی‌ها را خریداری کرده و با کشیدن دستی روی آنها با قیمتی خوب آنها را بفروشید.

70. خرید و فروش دامنه: خریدوفروش دامنه جزء آن دسته از اموری است که به زمان و سرمایه کمی نیاز دارد. برای این کار تنها کافی است در ابتدا ایده کسب‌وکارهای خوبی از اسامی موجود در دامنه‌ها کسب نموده و سپس با قیمت مصوب یا بسیار ارزان‌تر یک دامنه را خریداری نموده و آن را به قیمت بیشتری بفروشید..

71. کنترل آفات و حشرات موذی: کنترل آفات و حشرات موذی در منزل نیز یکی از ایده‌های کسب ‌و کار در خانه و یا محل کار است.همبستگی و اتحاد در ایجاد کسب و کار

72. فروشگاه و تعمیر اسباب بازی: اگر در تعمیر اسباب بازی مهارت دارید می‌توانید با راه اندازی یک فروشگاه کوچک، به جز فروش اسباب بازی به تعمیر آن نیز بپردازید.

73. فشن شوی خانگی: فشن شو رویدادی است که در آن طراح مد آخرین طرح‌های خود را معمولاً در یک هفته مد به نمایش می‌گذارد. شما هم می‌توانید این کار را با لباس‌هایی که دوست دارید شروع کنید و مد را به سبکی منحصربفرد ارائه دهید. در ابتدا می توانید طرح های خود را به فروشگاه‌های آنلاینی که در این زمینه کار می‌کنند بفروشید.

74. تایپ: سرعت بالای تایپ و بدون غلط نیز مهارت خاصی می‌طلبد. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید می‌توانید عضو سایت‌های فریلنسر شده و مشتری بگیرید. با دقت و تمرکز بالا می‌توانید در زمان کمی کلمات زیادی را تایپ کنید.

75. ساخت اپلیکیشن: تقاضای اپلیکیشن یا برنامه‌های کاربردی با وجود همه‌گیری تلفن‌های هوشمند محبوبیت روزافزونی یافته است. بهای ساخت واقعی این برنامه ها زیاد نبوده و اگر در این امر تخصص دارید می‌توانید روش بسیار پرمنفعتی برای شما باشد.

76. ایجاد تم‌های وردپرس:  ایجاد تم در وردپرس یکی از ایده های جدید کسب و کار است . تقاضا برای الگوهای وب‌سایت و تم‌های وردپرس بسیار در حال افزایش است. اگر شما استعداد طراحی وب و کدگذاری HTML دارید می‌توانید با خلق این تم‌ها و الگوهای جذاب پول خوبی به دست آورید.مدیر موفق در ایجاد کسب و کار

77. کارهای پژوهشی: شما می‌توانید کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بسیاری از افرادی را که خودشان زمان کافی برای چنین کارهایی را ندارند به عهده بگیرید و کسب درآمد نمایید.

78. کپی رایتینگ یا نوشتن محتوای تبلیغاتی: یکی از کسب و کارهای جالب و پولساز کپی رایتینگ است. فرد کپی رایتر با بهره گیری از مهارت نویسندگی و ادغام آن با فروش و بازاریابی، متون تبلیغاتی جذابی می نویسد. این نوشته‌های جالب می‌توانند در تبلیغات تلویزیونی، بیلبوردها، پوسترهای تبلیغاتی در مجلات و روزنامه ها و … منتشر شوند.

79. فروشگاه آنلاین: یکی از ایده‌های بینظیر کسب و کار اینترنتی راه اندازی فروشگاه آنلاین است. به لطف روش‌هایی مانند توزیع مستقیم بدون واسطه دیگر نگران انبار کردن کالاها نباشید.

80. طراحی فرم: طراحی فرم برای شرکت ها و سازمان ها بسیار حائز اهمیت است و یکی از بهترین کسب و کار در ایران برای افراد می‌باشد. شما می‌توانید فرم‌های زیبا و کارآمدی طراحی نموده و آنها را به صورت آنلاین بفروشید.

81. خلق یادبودهایی برای مراسم نامزدی یا تولدها یا به دنیا آمدن فرزند: در مراسمی مانند نامزدی یا تولد و یا زمانی که فرزندی به دنیا می‌آید هدیه‌های کوچک و به یاد ماندنی به مهمانان داده می‌شود. شما می‌توانید محصولات خلاقانه‌ای بدین منظور تولید کرده و از مشتریان سفارش بگیرید.

82. طراحی روی لیوان: در صورتی که طراحی علاقمند هستید می‌توانید با خلق طرح‌های زیبا روی لیوان و یا اشیاء دیگر آن‌ها را بفروشید.


موفقیت و پیروزی در کسب و کار

83. طراحی روی پارچه: طراحی و نقاشی روی پارچه مهارت خاصی می‌طلبد و به شما کمک می‌نماید تا با زدن طرح‌های جالب روی پارچه مثلا روی تیشرت درآمدزایی کنید.

84. همکاری در فروش: برخی از فروشگاه‌ها در انبار خود دارای جنس‌های زیادی هستند که می‌توانند برای فروش آن‌ها از خانم‌های خانه دار کمک بگیرند. شما نیز می‌توانید با آنها همکاری نموده و سود خود را از این کار خوب دریافت نمایید.

85. مربی یوگا: یوگا تمرین حرکتی ذهنی بوده و حرکات این ورزش جالب می‌تواند تمرکز و کنترل تنفس و از همه مهم‌تر آرامش را برای شما در پی داشته باشد. خیلی از افراد برای خود یک مربی خصوصی یوگا استخدام کرده و در منزل به آن می‌پردازند.

86. مرکز مراقبت از پوست: ارائه راهکارهایی برای مراقبت از پوست یک کار خوب پولساز اما فرآیندی پولساز است. زیرا افراد روز به روز علاقه بیشتری در مورد مراقبت از پوست خود نشان می دهند. شما می‌توانید انواع راهکارها را برای مراقبت از انواع پوست ارائه دهید و بعداً برای محصولاتی که تولید می‌کنید مجوز بگیرید.

87. آژانس مسافرتی: بسیاری از افراد نمی‌خواهند برای مسافرت کردن و لذت بردن از تعطیلات دیگر نگران رزرو بلیط، هتل و موارد دیگر باشند به همین دلیل این شغل یکی از بهترین کسب و کار در ایران در جهان محسوب می‌شود. در عوض برای این کار از آژانس‌های مسافرتی کمک می‌گیرند.

88. بوتیک: شما می‌توانید با اجاره یک مغازه در یک مکان تجاری شناخته شده، طیفی از محصولات زیبا و منحصربفرد را مطابق با سلیقه افراد ارائه دهید و یک کار خوب و پررونقی داشته باشید.

89. طراحی طلا و جواهرات: اگر در طراحی طلا و جواهرات مهارت خاصی دارید می‌توانید موفقیت خود را در این راستا تضمین نمایید. شما می‌توانید با استفاده از مواد مختلف نظیر طلا، نقره و سنگ‌های قیمتی جواهرات را برای مشتریان خود طراحی کنید.

90. روان­شناس: یکی از حوزه­‌های مهمی که این روزها طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده، حوزه روان و خدماتی که در این زمینه ارائه می‌­شود، است. با توجه به این موضوع می­‌توان گفت، برای موفقیت در این راه می‌­توانید با ارائه خدمات آنلاین به درآمد مشخصی برسید.

در ادامه توجه داشته باشید شما می­‌توانید با ارائه خدمات مشاوره و روان­‌درمانی به افراد در خارج از ایران به ثبات و جایگاه خوبی در این مسیر برسید و درنهایت کسب و کار خود را گسترش دهید.

 

بررسی آمار و تحلیل ها در کسب و کار

چگونه شغل خوب اینترنتی پیدا کنیم؟

امروزه بسیاری از مردم به‌دنبال شغل‌های اینترنتی هستند و رویای داشتن یک کسب و کار اینترنتی را دارند. در این مطلب نیز می‌خواهیم شغل‌های خوب اینترنتی را برای شما توضیح دهیم و بررسی کنیم که چگونه با کمترین زمان و هزینه ممکن بهترین شغل اینترنتی را راه‌اندازی کنید.

راستش را بخواهید قبل از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی باید به موضوعات زیادی توجه کنید تا بتوانید یک شغل خوب را راه‌اندازی کنید. شغل خوب می‌تواند زندگی شخصی و کاری شما را متحول کند پس سعی کنید زمان زیادی برای راه‌اندازی آن صرف کنید. مهم‌ترین نکته در شروع یک شغل خوب اینترنتی داشتن اطلاعات کافی در زمینه کسب و کارهای اینترنتی است.

کسب و کارهای اینترنتی چند سالی است که در کشور ایران رونق گرفته و موجب کارآفرینی‌های زیادی شده است. برای این‌که بتوانید یک شغل اینترنتی مناسب راه‌اندازی کنید باید دقت زیادی به حوزه مورد نظرتان داشته باشید.

برای مثال شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی ایده‌های بسیار نابی بودند که توانستند در زمان کمی کل بازار حمل و نقل درون شهری کشور را در اختیار بگیرند اما آیا چنین ایده‌ای هنوز هم جواب می‌دهد؟

جواب این سؤال مسلماً منفی است و باید در نظر داشته باشید که این بازار چند سالی است در حالت اشباع قرار گرفته است؛ به عبارت دیگر راه‌اندازی یک کسب و کار در حوزه‌های خاصی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد. البته اگر پول زیادی داشته باشید شاید بتوانید با شرکت‌های بزرگ حوزه مورد نظرتان رقابت کنید اما منظور ما از پول زیاد صد میلیون و دویست میلیون نیست.

برای مثال اگر شخصی بخواهد به حوزه تاکسی‌های اینترنتی وارد شود باید سرمایه‌ای در حدود پانصد میلیارد تومان داشته باشد. این عدد تازه برای شروع کار است و در ادامه باید به‌صورت مداوم به این سرمایه، پول تزریق شود.

اما حوزه‌های کوچک می‌توانند برای شروع یک کسب و کار اینترنتی بسیار ناب باشند. برای مثال فروشگاه اینترنتی مدیسه یکی از این فروشگاه‌هایی بود که در ابتدا با پوشاک فعالیت خود را آغاز کرد اما این روزها کالاهای بسیار زیادی را به فروش می‌رساند و به تازگی وارد حوزه سوپر مارکت یا همان دسته FMCG(کالاهای زود مصرف) نیز شده است. اما اگر از همان ابتدا می‌خواست در همه حوزه‌ها وارد شود قطعا به چنین موفقیتی نمی‌رسید. ایده های خلاقانه کسب و کار چیست؟

مهارت‌های شغل خوب اینترنتی

مهارت‌های شغل خوب اینترنتی

بسیاری از افراد می‌پرسند که برای شروع یک کسب و کار اینترنتی چه مهارت‌هایی لازم است؛ پاسخ این سؤال ممکن است بستگی به نوع آن کسب و کار داشته باشد اما در حالت کلی باید شخص مورد نظر یک آشنایی کلی با فضای دیجیتال داشته باشد و طراحی سایت و مباحث فنی هم در حد مبتدی کفایت می‌کند.

در شروع یک کار خوب است از یک نسخه سبک از ایده‌تان را به کمک یک سایت‌ساز و یا یک پیج اینستاگرامی راه‌اندازی کنید و بازخورد کاربران را بسنجید. در ادامه اگر به این نتیجه رسیدید که این شغل مناسب است و شغل خوب به حساب می‌آید می‌توانید آن را در ابعاد بزرگ اجرا و پیاده‌سازی کنید.

آشنایی با وردپرس(یک سیستم مدیریت محتوا) یکی از سریع‌ترین راه‌هایی است که به کمک آن می‌توانید ایده‌تان را در بستر اینترنت اجرا کنید اما باید در نظر داشته باشید که این سایت صرفاً برای شروع کار است و ممکن است در ادامه مجبور به ساخت وب‌سایت اختصاصی شوید.

همچنین آشنایی نسبی با شبکه‌های اجتماعی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که باید توجه ویژه‌ای به آن بشود. برای سرازیر کردن کاربران به سایت‌تان می‌توانید از سئو استفاده کنید که نیاز به تخصص دارد اما استفاده از کاربران شبکه‌های اجتماعی و انتقال آن‌ها به وب‌سایت یکی از بهترین‌ و کم هزینه‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید.

شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین‌ و کم هزینه‌ترین کارها

زمانی که صحبت از درآمد و کسب و کار می‌شود بسیاری از افراد به‌دنبال راه‌هایی می‌روند که نو هستند و به نوعی خلاقیت زیادی در آن‌ها نهفته است. وجود خلاقیت در ایده کاری باعث می‌شود شما بتوانید سریع‌تر به درآمد و سوددهی برسید.

  • ساخت یک فروشگاه اینترنتی خاص

این روزها تعداد فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیاد شده است. درست است که بسیاری از مردم سراغ فروشگاه‌‌های مرجع و بزرگ می‌روند اما در این بین نباید نقش فروشگاه‌های اینترنتی را نیز دست کم گرفت. این موضوع باعث شده تا در ایران فروشگاه‌های اینترنتی کوچکی شکل بگیرند و طیف وسیعی از مشتریان را به خود جذب کنند.

البته جالب است بدانید که تعدادی از این فروشگاه‌های اینترنتی مخاطب کودک و نوزاد دارند. اگر یک جست‌وجوی ساده در اینترنت انجام دهید متوجه می‌شوید که تعداد فروشگاه‌های کوچکی که در فضای سیسمونی و دیگر موارد کودک مشغول هستند، چقدر زیاد شده است.

ساخت فروشگاه اینترنتی کار سختی نیست و در مقالات گذشته دکتر ویز به بررسی فروشگاه‌های اینترنتی پرداخته‌ایم اما نکته مهم این است که در ابتدا بسیاری از افراد نمی‌توانند یک سایت فروشگاهی بسازند و یا ممکن است هزینه ساخت یک فروشگاه برای شروع کار سنگین باشد.

در این مواقع پیشنهاد می‌دهیم یک پیج اینستاگرامی راه‌اندازی کنید و کسب و کارتان را در آن‌جا گسترش دهید.

ممکن است بگویید هزینه راه‌اندازی یک وب سایت اینترنتی برای ما زیاد نیست و می‌خواهیم از همان ابتدا یک وب‌سایت داشته باشیم؛ در این موقع باید در نظر داشته باشید که ساخت وب سایت کافی نیست و باید در ادامه به کمک سئو بهینه‌سازی‌هایی را صورت دهید تا بتوانید در فضای اینترنت دیده شوید. از طرف دیگر شما در ایده کاری مطمئن نیستید که کسب و کار شما به صورت قطعی سودآور باشد پس اگر هزینه اولیه شما زیاد نباشد منطقی‌تر است.

اما ممکن است این سؤال را خود پرسیده باشید که فروشگاه ما چه محصولی بفروشد؟! معمولا مردم برای خرید کالاهای گران قیمت مانند تلفن همراه، لپ تاپ و دیگر وسایل گران قیمت به سراغ فروشگاه‌های کوچک نمی‌روند.

اما از طرف دیگر برای خرید کالاهای ارزان‌ تر، رغبت مردم به فروشگاهی بیش‌تر است که تنوع بیش‌تر در کنار قیمت مناسب‌تر داشته باشد. با این اوصاف دسته بندی‌های زیادی را می‌توانید پیدا کنید که برای ایده برای شروع کار شما مناسب هستند؛ از لوازم تحریر گرفته تا کیف و کفش و دیگر اکسسوری‌ها.

  برای طراحی سایت کلیک کنید

  • آموزش در دنیای مجازی (ایده برای کسب و کار اینترنتی یا ایده برای کار چیست؟)

یک ایده برای کسب و کار پولساز، آموزش دادن است. این روزها مردم بیش‌تر از هر زمان دیگری به دنبال آموزش‌های اینترنتی هستند. آموزش‌های اینترنتی هزینه مناسب‌تری نسبت به کلاس‌های حضوری دارند و از طرف دیگر نیازی به حضور در ساعت و روز خاصی ندارند به همین دلیل مناسب افراد شاغل و دیگر افراد پرمشغله است.

اما نکته مهم در ایده برای کار، این است چه آموزشی را قرار است به کاربران‌تان ارائه دهید. این موضوع بستگی به شما و ویژگی‌های شخصیتی شما دارد. برای مثال ممکن است شما تسلط خوبی بر مباحث درسی کنکور دارید پس بهتر است شروع به ضبط آموزش‌های کنکور کنید و آرام آرام آن‌ها در یک صفحه اینستاگرامی بارگذاری کنید.

در روزهای اول قطعاً ویدئو‌های شما مشکلات زیادی دارد اما رفته رفته این موضوع کمتر می‌شود و شما می‌توانید ویدئوهای باکیفیت‌تری ضبط کنید. مهم‌ترین نکته در این ایده، انتخاب بهترین حوزه است.

البته همان‌طور که گفتیم این بهترین ایده برای کار افراد مختلف گوناگون است و به هیچ عنوان یکسان نیست. بهتر است برای این کار به علاقه و استعدادتان هم دقت کنید؛ دقت داشتن به این ۲ موضوع می‌تواند شما را در انتخاب حوزه مورد نظرتان راهنمایی کند.

بسیاری از افراد آموزش‌های مجازی‌شان را به‌صورت رایگان منتشر می‌کنند تا کلاس‌های حضوری‌شان رونق بیش‌تری بگیرد اما این کار درست نیست و باعث می‌شود شما در دراز مدت دچار ضررهای زیادی شوید. اگر شما نتوانید ویدئوهای آموزشی‌تان را بفروشید تا سال‌های سال مجبور به تدریس فیزیکی هستید و نمی‌توانید به درآمد سرشاری برسید.

کسب و کار پردرآمد

  • کسب درآمد از یوتیوب

ایده برای کسب و کار پولساز می‌تواند زندگی شخصی و کاری شما را دگرگون کند؛ بسیاری از افراد به‌دنبال جدیدترین ایده‌های سودآور هستند. این ایده‌ها بسیار زیاد هستند اما یکی از مهم‌ترین ایده‌های پولساز کسب و کار موفق، کسب درآمد از یوتیوب است که این روزها بسیار رونق گرفته است.

البته این موضوع هنوز در ایران جای کار بسیار زیادی دارد اما در همین شرایط هم تعداد افراد زیادی از این موضوع درآمد فوق‌العاده‌ای دارند. این درآمد فوق‌العاده به این خاطر است که درآمد از یوتیوب به صورت دلاری است و با توجه به اختلاف ارزش دلار و ریال این موضوع بسیار پرسود است. به عبارت دیگر شما به دلار درآمد دارید اما به ریال خرج می‌کنید.

ایده برای کار چیست؟ ایده کاری کسب درآمد از یوتیوب نیاز به رعایت نکات زیادی دارد؛ برای مثال شما باید یک حساب دلاری در یکی از کشورهای خارجی داشته باشید چون ایران تحریم است و عملاً نمی‌توانید به صورت شخصی یک حساب ایرانی داشته باشید.

کسب و کار اینترنتی

نکته دیگر این است که شما باید یک کانال یوتیوب ایجاد کنید و فیلم‌های‌تان را در آن‌جا بارگذاری کنید و گوگل از زمانی به شما پول پرداخت می‌کند که اعضای کانال شما به ۱۰۰۰ نفر رسیده باشد. همچنین باید در طول هر سال میزان مشخصی بازدید داشته باشید.

بعد از وصول تمام این شرایط گوگل به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از ویدیوهای شما بین ۵ تا ۶ دلار به شما پرداخت می‌کند. یعنی اگر یک ویدئو شما در یوتیوب یک میلیون بازدید بگیرد شما حدود ۹۰ میلیون تومان دریافت می‌کنید.


بیشتر بخوانید: تعریف بیزینس پلن


همچنین در نظر داشته باشید که این حوزه در کشور ایران نوپا است و بهترین فرصت برای کسانی است که می‌خواهند در آینده، درآمد بسیار زیادی از این حوزه داشته باشند.

کار پول‌ساز

  • بلاک چین و ارزهای دیجیتال

بلاک چین نیز یک ایده‌ پولساز در کسب و کار است که نیاز به اطلاعات در این زمینه دارد؛ در صورتی که اطلاعاتی از این حوزه ندارید توصیه می‌شود مقاله بلاک چین دکتر ویز را مطالعه کنید تا اطلاعات مناسبی از این حوزه به دست بیاورید. بلاک چین یکی از جدیدترین حوزه‌های دیجیتال است که شروع آن از اواخر دهه ۹۰ میلادی بود اما در اروپا و آمریکا از سال ۲۰۰۹ رونق گرفت.

جالب است بدانید اگر در سال ۲۰۰۹ یک میلیون بیت کوین (یکی از انواع ارز دیجیتال) را خریداری کرده بودید امروز در حدود ۱۰ میلیارد تومان ارزش آن بود. فعالیت در این حوزه به دو شکل مختلف امکان‌پذیر است؛ استخراج ارزهای دیجیتال و هم‌چنین خرید و فروش ارزهای دیجیتال دو مورد از مهم‌ترین راه‌های درآمدزایی از این ارز است.

در نظر داشته باشید که این ارز دیجیتال آینده بسیار درخشانی دارد و اگر با اطلاعات مناسبی در این حوزه قدم بردارید مطمئنا می‌توانید سود بسیار زیادی را کسب کنید. هم‌چنین در ایران ممکن است به‌خاطر شرایط تحریم و دیگر محدودیت‌ها، دشواری‌هایی وجود داشته باشد اما این شرایط به هیچ عنوان مانع از رشد ارزهای دیجیتال و بلاک چین نمی‌شود. از چند سال گذشته چند استارت آپ هم در ایران به کمک مفاهیم بلاک‌چین راه‌اندازی شده‌اند که می‌توانید لیست آن‌ها به کمک یک جست‌وجوی ساده در اینترنت پیدا کنید.

ایده پول‌ساز و خلاقانه

  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی، طراحی سایت، سئو و تولید محتوا

تمامی کسب و کارهای اینترنتی نیاز به مهارت‌های خاصی دارند. این مهارت‌ها به‌صورت کلی با نام دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود اما باید در نظر داشته باشید که استاد شدن در هر کدام از این رشته‌ها نیاز به زمان زیادی دارد. یاد گرفتن مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ می‌تواند شما را با فضای اینترنت آشنا‌تر کند و دید مناسبی از کسب و کارهای آنلاین به شما دهد.

برای آموختن‌ این مهارت‌ها کافی است در اینترنت یک جست‌وجوی ساده انجام دهید و وب‌‌سایت‌های معتبر را مطالعه کنید. البته بسیاری از افراد هم ترجیح می‌دهند تا با آموزش این مهارت‌ها به افراد علاقه‌مند کسب درآمد کنند؛ پس شما غیر از دریافت پروژه‌های کاری می‌توانید کلاس‌های آنلاین یا حضوری هم برگزار کنید تا بتوانید علاقه‌مندان را آموزش دهید.

طراحی سایت یکی از 10 ایده‌ پولساز برتر است که از اواسط دهه ۸۰ شمسی در ایران رونق گرفت، این کار درآمد بسیار مناسبی دارد و اگر به‌صورت تمام وقت کار کنید می‌توانید در ماه بیش‌تر از ۱۰ میلیون تومان درآمد داشته باشید.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیز به کمک همین آموزش‌ها امکان‌پذیر است؛ کسب و کارهای آنلاین زیادی برای مدیریت شبکه‌های اجتماعی‌شان مشکل دارند و حتی حاضرند هزینه بسیار بالایی هم برای این کار تقبل کنند. شما می‌توانید به صورت هم زمان شبکه‌های اجتماعی چند کسب و کار را مدیریت کنید و از این راه درآمد بسیار مناسبی کسب کنید.

سئو نیز یک ایده پولساز دیگر است و هدف از انجام آن بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو است. وب‌سایت‌‌ها برای رسیدن به صفحه اول گوگل تلاش زیادی می‌کنند و رقابت سختی در رنک‌های اول گوگل وجود دارد.

تولید محتوا نیز یکی دیگر از مهارت‌ها و ایده پولساز است که در مقاله تولید محتوا چیست؟ در وب‌سایت دکتر ویز به‌طور کامل به آن پرداخته‌ایم.

  • سرمایه‌گذاری در بورس

یک ایده پولساز در کسب و کار استفاده از صنایع و قسمت‌هایی از اقتصاد است که به‌صورت مقطعی سودآور هستند. بورس ایران این روزها شرایط بسیار ایده‌آلی دارد و برای کسانی که می‌خواهند در کوتاه مدت سود کنند بسیار مناسب است.

البته این را در نظر بگیرید که سرمایه‌گذاری در بورس صرفاً برای سرمایه‌های کوتاه مدت نیست و برای هر نوع سرمایه‌گذاری مناسب است. در نظر داشته باشید که ممکن است در آینده‌ای نزدیک روند سوددهی بورس متوقف شود که در این صورت جای نگرانی نیست چراکه شما می‌توانید پول خود خارج کنید.

برای آموزش دیدن در بورس می‌توانید از وبلاگ‌های رایگانی چون خانه سرمایه استفاده کنید.

کسب و کار پول ساز

نکات مهم در انتخاب کسب و کار اینترنتی در منزل رایگان

همان‌طور که مشاهده نمودید ایده‌های کسب و کار موفق  و ایده‌های خلاقانه کسب و کار زیادی وجود دارند و شما می‌توانید با بهره گیری از آن‌ها و در هر یک که تبحر دارید موفقیت زیادی را کسب کنید. در این مسیر تنها کافی است که استعداد و سبک خود را یافته و بررسی نمایید که چطور می‌توانید نظر و توجه مخاطبین و مشتریان را به خود جلب کنید.

ویژگی شغل خوب جزو مطالبی است که باید با دقت بررسی گردد و نتایج تحقیقات صورت گرفته از افراد مختلف با سنین و تجربه‌های گوناگون نشان داده است، که افراد با نارضایتی از زندگی شغلی خود ممکن است، بین 10 الی 15 بار تجربه‌ی تغییر شغل را داشته باشند.

دکتر ویز در زمینه مشاوره کسب و کار (به عنوان یکی از دپارتمان‌های کاری خود) دارای سابقه کار با افرادی است، که به دنبال یک شغل مناسب برای خود بوده‌اند. مشاورین دکتر ویز با ده‌ها نفر که در جستجوی شغل مناسب بوده‌اند، تمایل به تغییر کسب و کار خود را داشته‌اند و یا در صدد راه اندازی مجموعه کاری خود بوده اند، مشاوره کرده است.

اکثر افراد در ابتدای مسیر ناامید یا بی‌انگیزه بودند و اذعان داشتند، که در یافتن شغلی مناسب ناتوان‌اند. نکته‌ی جالب از تجربه‌ی این جلسات مساله‌ای است که ما از آن با عنوان عدم شناخت کافی از خود یاد می‌کنیم. چرا که درصد زیادی از افراد (بین 60% تا 75%) در جواب به سؤال فرض کن من تمام خواسته های کاری تو را برآورده میکنم. حال بگو دوست داری چه کاری انجام دهی؟

(می‌گفتند: فرقی نداره فقط خوب باشه)

پاسخ آن‌ها ما را به این حقیقت رساند که اغلب افراد نمی‌دانند ویژگی شغل خوب چیست؟ و یا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در این نوشته قصد داریم پیرامون شغل مناسب و ویژگی‌شغل خوب گفتگو کنیم، تا بدانیم شغل مناسب در تعریف ما چیست؟ و چطور می‌توانیم با این نوع شناخت زندگی کاری بهتری را تجربه کنیم.

همچنین در زیر، لیست مقالات مرتبط با موضوع اینمقاله را برای شما آورده‌ایم تا از آن‌ها استفاده کنید.

بررسی تاثیرات شغل خوب بر روان و بیولوژیک بدن ما

از کجا بدانیم شغلمان ویژگی های شغل خوب را داراست ؟

یکی دیگر از پرسش‌های حرفه‌ای  افراد در زمینه‌ی رضایتمندی شغلی این است.

واقعاً من به چه شغلی می‌توانم علاقه‌مند باشم؟از کجا بدانم عاشق چه شغلی هستم؟

در نگاه اول این سؤال ها نباید با پیچیدگی‌های دنیای حرفه‌ای شغلی پاسخ داد. از نظر دکتر ویز بهترین پاسخ در درون فرد نهفته است و زمان بروز آن را به سادگی می‌توان در نحوه‌ی برخورد با شروع هفته‌ی کاری جست.

اگر شروع روز کاری برایتان انگیزه بخش یا محرک پویایی است این شغل می‌تواند برایتان مناسب باشد و برعکس اگر حتی با فکر کردن به یک هفته‌ی کاری پیش‌رو احساس خستگی و بی‌حوصلگی می‌کنید، این جاست که باید حواستان به چراغ‌های هشداری که در وجودتان روشن می‌شوند، باشید.

درآمد و ساعات کاری مناسب تنها دو مؤلفه از کیفیت‌های کاری را تعیین می‌کنند. اما تأثیر علاقه و انگیزه کیفیت رضایتمندی را تا چند سطح می‌توانند بالا ببرد.

شناسایی علائم هشدار دهنده در انتخاب  کسب و کار

علائمی وجود دارد که به صدا درآورنده ی زنگ هشدار است و به شما می‌گوید به حرفه‌ی خود هوشیارانه‌تر نگاه کنید. باید یک تصمیم حرفه‌ای بگیرید و اندکی آینده نگر باشید.

شغل اصلی خود را انتخاب و تصمیم خود را جدی اجرا کنید.

مراقب اتفاقات قابل پیشگیری در این مسیر باشید. مثلاً اگر بیش از حد صبر کنید در نهایت تسلیم می‌شوید. پیشگیری از آثار مخرب زمانی قابل اجراست، که به علائم هشدار دهنده آگاه باشید که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • آیا شما برای تعطیلات آخر هفته انتظار می‌کشید؟
  • آیا همواره انتظار وقت استراحت را میکشید؟
  • آیا شما برای رسیدن به محل کار تأخیر دارید؟
  • آیا در مورد کار جدیدتان رویا پردازی می‌کنید؟
  • آیا در مورد درخواست و ارتقاء شغل خود دچار تردید هستید؟

اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است پس شما تنها نیستید!

یک شغل مناسب برای شما می‌تواند نتیجه قرارگیری شما در یک موقعیت جدید یا یک اتفاق نتیجه مدت‌ها تفکر. در هر صورت لازم است، به دنبال واقعی کردن رویاهایتان باشید. نکته طلایی برای هر فرد در خودباوری اوست. باور به اینکه شما شایسته شادی، عشق و موفقیت هستید، تحرک و پویایی به همراه می‌آورد.

شغل شما ممکن است کاری باشد که دوست دارید انجام دهید نه کاری که پول زیادی بیاورد. حرفه‌ای که دوست دارید ممکن است از نگاه دیگران منفی باشد یا خانواده شما آن را دوست نداشته باشند اما شما از ان خسته نخواهید شد، و حاضرنباشید ان را تعویض کنید.

این خود شما هستید که تصمیم میگیریدف پای تصمیم‌هایتان می‌ایستید و آن‌ها را اجرایی میکنید. در این مسیر تنها نیستید و میتوانید از تجربه مشاوران و تشویق افرادی که حمایتتان میکنند استفاده کنید.

در این زمینه ما برایتان مجموعه‌ای از ویژگی‌‌های شغل خوب و مناسب را در نظر گرفتیم، که برای هر فرد به صورت خصوصی می‌تواند دیدگاه جدیدی ایجاد کند.

آیا شغل فعلی را باید رها کرد؟

برخی از افراد به دلیل نارضایتی از شرایط کار خود مدام با تجسم شغل دلخواهشان ساعات کاری را تحمل و سپری می‌کنند. بله این یک واقعیت است که ممکن است شما مشغول انجام کاری باشید که ویژگی شغل خوب و مورد نظر شما را ندارد.

اما به یاد داشته باشید بخشی از این ویژگی‌ها ساختنی است. بهتر است ابتدا پتانسیل‌های محیط فعلی را بررسی کنید. اندکی از چارچوب‌ها و محدودیت‌های ذهنی فاصله بگیرید و در شرایطی آرام و بدون سوگیری فعالیت فعلی‌تان را بازبینی کنید.

اگر محیط کاری شادی دارید، این یک ویژگی شغل خوب است. اگر مسیر رفت و آمدتان آسان و در دسترس است، اگر پله‌های ترقی را در نزدیکی خود احساس میکنید، اگر گستره کاریتان برای شما جذاب است، اگر شغل شما به افراد بسیاری کمک میکند، اگر درآمدتان مناسب است، اگر احساس مفید بودن دارید ویا فکر میکنید با خواندن این مطالب توانسته‌اید با کارتان ارتباط برقرار کنید، باید بگوییم همه این‌ها صفات و ویژگی شغل خوب هستند.

اما اگر با بالا رفتن آگاهیتان به این فکر می‌کنید که جایگاه شما در عرصه‌ی دیگر یا در محیطی دیگر تعریف شده لازم است اقداماتی را برای خارج شدن از این وضعیت انجام دهید. اما این اقدامات باید حرفه‌ای و قابل اجرا باشد به گونه‌ای که به موقعیت مالی و روانی شما آسیب نزند.

این‌که شما در انتخاب‌تان اشتباه کردید خطایی قابل جبران است و باید بپذیرید که اکنون این نیاز در شما ایجاد شده که به دنبال رویایتان روانه شوید. فرصت را غنیمت بدانید و اجازه ندهید پروسه تحقق خواسته‌تان به تعویق بیوفتد.

همین حالا اقدام کنید اما همواره حرفه‌ای عمل کنید. اولین قدم می‌تواند گفتگو با یک فرد که در این زمینه تخصص دارد، باشد. در این‌صورت ریسک‌های احتمالی را سالم و کم میکنید. نکته بسیار مهم این است که هیچ تیپ شخصیتی نسبت به دیگری برتری ندارند علاوه بر  این مشاوره ها برای ارتقا شخصیتی و خلق پتانسیل حداکثری افراد است.

زمانی‌که برای رهایی از محدودیت‌ها اقدام به انجام مشاوره حرفه‌ای می‌کنید و زمانتان را برای توسعه فردی و زندگی کاریتان سرمایه گذاری میکنید تا زندگی بهتر و درآمد بیشتر را تجربه کنید با همراهی دکتر راه‌ها با سرعت بالاتری به تجربه تحقق خواسته‌ها دست میابید.

نکات مهم در انتخاب شغل

نکات مهم در انتخاب شغل خوب

این روزها شغل‌های خوب کم نیستند و باید در نظر داشته باشید که همه ایده های شغلی برای شخص خاصی مناسب است؛ برای مثال ممکن است همان شغلی که برای شما بسیار مناسب است برای نزدیک‌ترین دوست‌تان شغل مناسبی نیست.

شغل‌های مناسب هر شخص به راحتی مشخص نمی‌شوند اما تست‌های روان‌شناسی خاصی وجود دارند که علایق و استعدادهای شما را مشخص می‌کنند و انتخاب شغل را برای شما راحت‌تر می‌کنند. بهتر است این تست روان‌شناسی در سنین نوجوانی و جوانی گرفته شود اما اگر به هر دلیلی تا کنون تست‌های مهارتی روان‌شناسی را شرکت نکرده‌اید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و مطمئن باشید که این کار در مسیر شغلی شما نقش مهمی خواهد داشت.

البته از علاقه هم غافل نشوید، ممکن است شما به شغل خاصی علاقه داشته باشید اما مهارت خاصی در آن نداشته باشید. در این صورت با تلاش می‌توانید این مهارت را به دست بیاورید و به بهترین نتیجه ممکن برسید. اگر در مسیر شغلی‌تان سعی کنید در حرفه‌های خاصی فعالیت کنید.

یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید در مسیر شغلی‌تان موفق شوید این است که از یک متخصص باتجربه در حرفه خودتان استفاده کنید و در مسیر شغلی‌تان از او کمک بگیرید. همچنین در نظر داشته باشید که اگر حرفه شما امکان کارآموزی دارد بهتر است یکی دو سالی در مقام کارآموزی یک شخص حرفه‌ای باشید.

البته کارآموزی شاید درآمدی نداشته باشد و یا درآمد آن بسیار کم باشد اما از طرف دیگر می‌توانید در کنار یک شخص حرفه‌ای تجربه کسب کنید و مشتریان خوبی جذب کنید. از طرف دیگر در نظر داشته باشید که کارآموزی این فرصت را به شما می‌دهد که برخی از پروژه‌های آسان را خودتان انجام دهید و اگر کارفرما از شما راضی باشد احتمالا بعد از ایام کارآموزی به صورت مستقیم با شما کار می‌کند.

همان‌طور که گفته شد شغل‌های خوب کم نیستند اما ممکن است برای اشخاص متفاوت باشند. در مقاله تغییر شغل مثلث را بیان کردیم و ارتباط مابین مهارت، استعداد و علاقه را توضیح دادیم.

مطالعه این مقاله هم ممکن است به شما کمک کند البته تغییر شغل ممکن است در روزهای اول انتخاب کار  جدیدتان کمی خطرناک باشد چراکه ممکن است شغل و درآمد خود را از دست بدهید. در این عنوان پیشنهاد می‌کنیم ابتدا  کار جدید خود را در وقت‌های آزاد جلو ببرید و در صورت داشتن رضایت از شغل قبلی خود استعفا دهید اما قبل از این کار حتما مطمئن شوید که به درآمد پایداری رسیده‌اید.

درآمد پایدار در شغل خوب ممکن است از نظر هر شخص متفاوت باشد؛ شاید شما به ماهیانه ۲۰ میلیون تومان رضایت داشته باشید و دوست شما حقوق ۳ میلیون در ماه را یک درآمد خوب و مناسب بداند. به هر حال باید در نظر داشته باشید که شرایط افراد متفاوت است و نباید همه جنبه ‌های شغلی را یکسان تصور کرد.

در ادامه به مزایای معرفی کسب و کار می‌پردازیم.

کار اینترنتی

مفهوم کسب و کار اینترنتی چیست؟

انواع ایده کسب و کار اینترنتی اصولا شامل فروش دو دسته از محصولات می‌شوند. نوع اول این ایده‌های شغلی محصولات فیزیکی مانند کتاب، لباس، غذا و لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر محصولات این چنینی هستند. نوع دیگر محصولات که می‌توان به صورت اینترنتی آنها را به فروش رساند محصولات دیجیتالی مانند کتاب‌های دیجیتال، فیلم‌های آموزشی، وبلاگ‌ها و مواردی از این قبیل هستند.

در واقع به لطف محبوبیت استفاده از اینترنت در سطح جهان این روزها دیگر کسب درآمد از اینترنت برای کسانی که می‌خواهند درآمدی اضافی داشته باشند کاملاً امکان‌پذیر و دست‌یافتنی شده است. خصوصاً در دوران همه گیری ویروس کرونا ایده کسب و کار آنلاین و اینترنتی خصوصا در منزل، بهتر از سایر مشاغل توانسته‌اند پیشرفت کنند، زیرا محدودیتی برای انجام آن‌ها وجود ندارد و حتی به صورت دورکاری نیز می‌توان آن‌ها را انجام داد.

آن‌چه که باعث تشویق مردم به خلق یک ایده کسب و کار اینترنتی می‌شود این است که این پروژه‌ها و کسب و کارها به هزینه اولیه بالایی نیاز ندارند و درآمد حاصل از آن‌ها سود خالص است.

مزایای داشتن کسب و کار اینترنتی چیست؟

انواع ایده کسب و کار اینترنتی که ما در این مقاله به شما معرفی کردیم می‌توانند مزایای بسیار زیادی برایتان به همراه داشته باشند. حال به منظور آشنایی بیشتر شما با این مزایا قرار است در ادامه این بخش آن‌ها را به شما معرفی کنیم:

  • استقلال در شغل

همان‌طور که می‌دانید کار کردن در بستر اینترنت شغلی رایگان است که در آن افراد می‌توانند کارهایی را که به آن علاقه دارند و با مهارت‌های آن‌ها نیز سازگار است را انتخاب کنند و مشغول به کسب درامد از آن شوند. به عنوان مثال می‌توان به گروه‌های آنلاین فروش محصولات اشاره کرد که این روزها در تمامی کشورهای جهان گسترش یافته‌اند و دلیل این گسترش نیز بازار بزرگ و تجارت بی حد و مرز به واسطه اینترنت است. همچنین شما با مشغول شدن در یک کار اینترنتی دیگر همانند شغل‌های سنتی مدام مجبور به گوش کردن دستورات کارفرمایتان نیستید و از استقلال کامل برخوردارید.

  • ساعات کاری انعطاف پذیر

یکی از دلایل اصلی که افراد تصمیم می‌گیرند به خاطر آن یک شغل اینترنتی را انتخاب کنند ساعات کاری منعطف آن است. همان‌طور که می‌دانید تاریخ و یا ساعت مشخصی برای کار کردن شما در اینترنت وجود ندارد. شما می‌توانید با توجه به تاریخی که باید پروژه‌تان را تحویل دهید و بنابر سلیقه خود ساعت کاری معینی را برای خود انتخاب کنید. البته فراموش نکنید که درست است که شما همانند شغل‌های سنتی مجبور به آماده شدن و رفتن به سرکار در ساعت مشخصی نیستید اما به منظور پیشبرد هرچه بهتر پروژه‌های خود موظفید تا به صورت منظم و در ساعاتی مشخص بنابر سلیقه خود آماده به کار شوید.

  • داشتن اوقات فراغت بیشتر

با انتخاب هر یک از انواع ایده کسب و کار اینترنتی که در بالاتر به شما معرفی کردیم (معرفی کسب و کار) شما دیگر می‌توانید وقت بیشتری را به خود اختصاص دهید و از اوقات فراغتتان در کنار خانواده و یا دوستان استفاده کنید.

  • نداشتن هیچ گونه لباس رسمی

محدود نشدن به یک یونیفرم و لباس رسمی به منظور انجام وظایف می‌تواند بسیار وسوسه کننده باشد. شما با شروع  یک کسب و کار اینترنتی دیگر حتی با لباس خواب خود نیز می‌توانید مشغول به کار شوید. البته علاوه بر نداشتن لباس رسمی شما دیگر محدودیت مکان فیزیکی نیز ندارید که بسیار فوق العاده است. شما حتی می‌توانید به هنگام سفر نیز کار کنید و یا اینکه از روی تخت‌خوابتان پروژه‌ها را هدایت کنید.

  • بازده مالی مناسب

اکنون که به معرفی کسب و کار ها پرداختیم ، این نکته را بدانید که تمامی شغل‌های اینترنتی بازه دستیابی به سودهای کلان را دارند. اگر در این کار مبتدی هستید و هنوز نتوانستید به میزان درآمد قابل قبولی برسید اصلاً نگران نباشید و بدانید که این مشکل با مرور زمان و افزایش تجربه شما حل خواهد شد.

تمرین عملی برای شناسایی ویژگی شغل خوب برای شما

  1. لیستی از مهارت‌ها، توانایی‌ها، خواسته‌ها و نقاط قوتتان تهیه کنید.
  2. حال برای هر کدام از این مؤلفه‌های فردی یا خواسته‌ها مسیری را برای شکوفایی و رسیدن طراحی کنید.
  3. اکنون محیطی را که میتوانید از این پتانسیل‌های فردی بهره ببرید یا به اهدافتان (چه در زمینه کسب و کار و چه توسعه فردی) تجسم کنید.
  4. محیط کاری مناسب شما که دارای ویژگی‌های مورد نظر است، لازم است توسط خودتان شناخته شود.
  5. با افراد موفق در مسیر شغلی خود معاشرت کنید.
  6. برای تبلیغات کسب و کار خود مسیر مشخصی را ایجاد کنید.
  7. برنامه ریزی برای رسیدن به دستاوردهای بیشتر را فراموش نکنید.
  8. حال لازم است تا این شرایط را بازبینی کنید تا به تطبیق‌هایی که مد نظرتان هست برسید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی ایده‌­های موفق برای کسب کار پرداخته شد، برای جمع بندی آخر از این نوشتار به این موضوع توجه داشته باشید که برای رسیدن به درآمد مشخص اولین قدم شناخت توانایی و استعدادهای خود است.

در ادامه توجه داشته باشید که بعد از شناخت توانایی و مهارت‌­های خود نیاز به برنامه­‌ریزی دقیق و جامع در راستای رسیدن به اهدافتان دارید.

توجه کنید، یکی از راه­های مهم در جهت دستیابی به اهداف و آرزوهای خود معاشرت و تبادل نظر با افراد موفق است. معاشرت با این افراد به شما امکان می­‌دهد که از موانع موجود در سر راه خود آگاه بشوید و با دید بازتری برای عبور از آن­ها اقدام کنید.

 

  برای مشاوره کسب و کار کلیک کنید

برخی از سوالات رایج

تاثیر شغل مناسب در زندگی ما چیست؟

شغلی که انتخاب می‌کنیم تأثیر مستقیم بر سبک زندگی ما دارد. با یک بررسی ساده می‌توانیم به نتایج قابل توجهی برسیم. اگر انتخاب شغل صرفاً برای کسب درآمد باشد، با توجه به هدف که همان کسب پول بیشتر است، ممکن است به هر فعالیتی دست بزنیم و برایمان مهم نباشد که چه تأثیراتی روی خودمان یا دیگران دارد.

مهارت‌های شغل خوب اینترنتی کدامند؟

  • ساخت یک فروشگاه اینترنتی خاص
  • آموزش در دنیای مجازی
  • کسب درآمد از یوتیوب
  • بلاک چین و ارزهای دیجیتال
  •  مدیریت شبکه‌های اجتماعی، طراحی سایت، سئو و تولید محتوا
  • سرمایه‌گذاری در بورس

ویژگی های یک شغل خوب چیست؟

ویژگی شغل خوب جزو مطالبی است که باید با دقت بررسی گردد و نتایج تحقیقات صورت گرفته از افراد مختلف با سنین و تجربه های گوناگون نشان داده است، که افراد با نارضایتی از زندگی شغلی خود ممکن است، بین 10 الی 15 بار تجربه‌ی تغییر شغل را داشته باشند.

دیدگاه‌های شما

25 دیدگاه دربارهٔ «100 ایده کسب و کار موفق در ایران و جهان! (از 1340 تا 1402)»

  1. سلام مقاله خوب و با مسمایی بود ممنون از کسانی که زحمت تولید چنین مقاله با ارزشی را کشیدند. در مورد کسب و کارها به نظر من راه اندازی خط تولید از جمله تولید مواد شوینده و یا تولید مواد غذایی میتونه درآمد خیلی خوبی داشته باشه و بازگشت سرمایه هم خیلی سریع اتفاق می افته تولید مواد شوینده شامل موارد مختلفی میشه از جمله تولید انواع شامپوها، سفید کننده ها، مایعات ظرفشویی و دستشویی، مواد کارواشی، ضد یخ ها، آب رادیاتورها و… که تولید چند محصول با یک تجهیزات قابل انجامه و با حداقل سرمایه میشه خط تولید رو راه اندازی کرد

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      خوشحالیم که مقاله رو دوست داشتید ممنون از پیشنهادهای خوبتون تحقیق می کنیم و در آپدیت های بعدی حتما به مقاله اضافه اش می کنیم.

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      ممنون از کامنتتون. بله دقیقت همین جوری هست که می فرمایید

  2. سلام من ۲۰سالم هست و الان واقعا هیچ سرمایهوای ندارم حتی گوشی تلفن هم ندارم .و میخوام از صفر شروع کنم .دیپلم دارم .و خودمم نمیدونم که تو چی مهارت دارم .دوستانم میگن ک صدات خوبه برو تست بدع .نمیدونم اونم کجا باید برم.

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      اصلا نگران نباشید و با مشاوران در دکتر ویز با شماره 88505785 تماس بگیرید.

  3. سلام دوستان دنبال پرورش گل در منزل و کسب درآمد هستم
    اگه ممکنه تجربیات خودتونو در اختیار ما قرار دهید ممنون

    1. تیم نویسندگان دکتر ویز

      خوشحال می شیم بتونیم کمکتون کنیم با مشاوران ما در دکتر ویز با شماره 88505785 تماس بگیرید

  4. عباس بابالویی

    سلام،از آنجایی که برای موفقیت در هر شغلی باید بدانیم در چه زمینه‌هایی استعداد داریم ،من نمیدانم چگونه استعداد خود را کشف کنم لطفاً مرا راهنمایی نمایید

  5. سلام خدا قوت، مطلب جالبی بود، من میکاپ آرتیست هستم، و خیلی از درآمدم راضی هستم، به خانومایی که به دنبال شغل میگردن ، پیشنهاد میکنم که حتما یکی از شاخه های خدمات زیبایی مثل کاشت ناخن، کاشت مژه، شینیون و… رو یاد بگیرند
    مدتی هم هست که ، سالنم رو توی ” سامانه ثبت مشاغل ” معرفی کردم، به دوستانی که میخوان شغل شون دیده بشه هم پیشنهاد میکنم شغل شون رو تو” سامانه ثبت مشاغل ” درج کنند.

  6. سلام روزتون بخیر
    امکان معرفی چند تا از ایده های خلاقانه کسب و کار وجود داره ؟ و اینکه اگه ایده ای داشته باشیم چه کاری باید انجام بدیم ؟

    1. سلام دوست عزیز
      در مقاله بهترین ایده های کسب و کار در ایران به تفصیل گفته شده است. اگر شما ایده های خلاقانه کسب و کار دارید می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

    2. تیم تحقیقات دکتر پدرام شهدوست

      بله با شماره
      02188746213 تماس بگیرید و راهنمایی شوید

    1. سلام دوست عزیز
      کسب و کارهای موفق در ایران بی شمار هستند که در مقاله به تفصیل در مورد تعدادی از آنها صحبت کردیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان