0 تا 100 ساخت اسم شرکت + 60 نمونه ایده برای اسم شرکت [ایرانی و خارجی]

آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

اگر تاکنون کلی مقاله و منبع برای انتخاب نام برند یا نام شرکت خود مطالعه کردید و پاسخ خود را نگرفتید در این مقاله به پاسخ تمامی سؤالات خود خواهید رسید.

هنگامی که صحبت از موفقیت یک شرکت یا برند می‌شود قطعاً موضوعات ریز و درشت زیادی باعث این موفقیت شده است. از تلاش‌هاش شبانه روزی مدیران گرفته تا انتخاب اسم شرکت. پس باید در نظر داشته باشید که اسم برای کسب و کار شاید در نگاه اول مهم نباشد اما در موفقیت یک برند نقش ویژه‌ای دارد.

به علت تصمیم گیری نام نامناسب در شروع بعضی کسب و کارها، بسیاری از شرکت‌ها و برندها در ادامه‌ی توسعه ایده کسب و کار خود ضررهای بسیار زیادی را محتمل شده‌اند. درحقیقت هزینه‌های برندسازی مجدد برای یک نام و نشان جدید بسیار زیاد است. به همین دلیل اگر شما در ابتدای مسیر تعیین نام شرکت یا برند هستید بهتر است وقت و دقت زیادی را صرف این موضوع کنید.

استفاده از نام مناسب شرکت می‌تواند اثر بخشی فوق‌العاده‌ای در ذهن مخاطب داشته باشد. شاید تعجب کنید که اسم بعضی از برندهای ایرانی ارزشی بیش ‌از ۳۰۰ میلیارد تومان دارد. پس بهتر است اسمی که انتخاب می‌کنید ویژگی‌های یک اسم خوب را داشته باشد تا در آینده از انتخاب آن پشیمان نشوید.

البته دقت داشته باشید که در تعیین نام مناسب شرکت در نقاط مختلف جهان قوانین مختلفی وجود دارد. در هنگام انتخاب نام برند باید به همه‌ی آن قوانین دقت کنید تا در ادامه‌ی مسیر به مشکل نخورید. اسم برند و شرکت شما باید انتقال دهنده‌ی تجربه، ارزش و همچنین برتری کسب و کار شما باشد.

ویژگی اسم مناسب شرکت

در نظر داشته باشید که انتخاب نام مناسب شرکت فرآیندی پیچیده است که اگر به‌درستی انتخاب شود می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی را در کسب و کارتان ایجاد کند. به‌ کمک مشاوران دکتر ویز می‌توانید ویژگی‌های نام مناسب شرکت را مشخص کنید.

در ایران تصمیم گیری برای نام برند جز اولین گام‌های اجباری برای ثبت شرکت است. ممکن است در روند ثبت شرکت‌ اسم‌های انتخابی‌تان چندین بار رد شوند زیرا برای تعیین اسم شرکت در ایران، قوانین خاص خود را دارد. پس در تمامی مراحل صبر و حوصله‌ی زیادی را به‌خرج دهید.

دریافت مشاوره برای انتخاب نام برند و شرکت شما

اگر هنوز برای انتخاب نام شرکت یا برندتان به نتیجه نرسیدید همین الان این فرم را تکمیل کنید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

نام و نام‌خانوادگی*
Hidden

گام اول _ هویت اصلی برندتان را مشخص کنید.

گام دوم _ انتخاب نام مناسب شرکت با طوفان فکری

گام سوم _ بررسی اسم‌های انتخاب شده

گام چهارم _ ارزیابی کنید

گام پنجم _ ثبت برند به قانونی

نام مناسب شرکت

آیا نام شرکت و نام تجاری یکی هستند؟

ممکن است برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا نام تجاری و نام شرکت یکی هستند یا تفاوتی بین این دو وجود دارد؟

پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود.

در حقیقت به‌جود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است. با بهترین طراح لوگو آشنا شوید.

در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما اسم برای شرکت برای برند شما نیست. به‌طور خلاصه نام مناسب شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

  • دارای جذابیت و کشش مناسب باشد
  • متناسب با مفهوم کسب و کار شما باشد
  • به‌راحتی در ذهن مخاطب بماند
  • دامنه‌ی اینترنتی و حساب شبکه‌های اجتماعی آن موجود باشد

در نگاه اول ممکن است پیدا کردن اسمی با این ویژگی‌ها کار دشوار و مشکلی باشد. اما اگر مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله گفته می‌شود را به‌خوبی انجام دهید می‌توانید اسم مناسب برای کسب و کار را به‌سادگی پیدا کنید. البته در همه‌ی این مراحل باید صبر داشته باشید و از انتخاب نام‌های عجولانه پرهیز کنید.

پیدا کردن نام مناسب شرکت مانند بوم کسب و کار از اهمیت بالای برخوردار است و معمولا حدود یک تا دو هفته زمان لازم دارد البته در بعضی شرکت‌های بزرگ این زمان به ۶ ماه هم می‌رسد. به شما توصیه می‌کنیم که در مدت پیدا کردن اسم مناسب یک کاغذ و قلم به همراه داشته باشید تا اسم‌هایی که به‌طور اتفاقی به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید.

شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکت‌های بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس می‌توانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید.

سعی کنید لیستی از همه‌ی اسم‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را جمع کنید و اگر انتخاب آن اسم علت خاصی دارد جلوی آن اسم علت آن‌ را یادداشت کنید.

کمک گرفتن از دیگران نیز می‌تواند در فرآیند انتخاب نام مناسب شرکت کمک کننده باشد. البته باید در نظر داشته باشید که اگر افراد زیادی را برای نام برای شرکت، مشارکت دهید ممکن است کمی گیج شوید. در حقیقت در این‌صورت با تعداد زیادی سلیقه مواجه هستید که ممکن است بسیاری از آن‌ها تخصصی و حرفه‌ای نباشند. در مورد این کمک گرفتن از دیگران در ادامه‌ی مطلب توضیحات بیشتری را ارائه می‌کنیم.

انتخاب نام مناسب شرکت

ویژگی‌های یک اسم برای شرکت

از گذشته تا الان فرمول‌ها و روش‌های مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روش‌ها توسط گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌های معتبر ابداع شده است.

برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهش‌گران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهش‌های خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نام‌هایی که از ساختار تکرار شونده استفاده می‌کنند رغبت بیشتری دارند. اسم‌هایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نام‌ها هستند.

البته این نوع نام‌ها فقط در کشورهای خارجی استفاده نمی‌شوند و در ایران نیز برند‌هایی مانند چین ـ چین، مزـ مز، اشی ـ مشی نیز از همین شیوه استفاده کرده‌اند که از قضا موفق هم بوده‌اند.(البته در مقدمه‌ی مطلب نیز گفته شد که اسم، به تنهایی تضمین کننده‌ی موفقیت یا شکست یک برند نخواهد بود اما اگر رعایت شود می‌تواند موفقیت‌های زیادی را برای برند خلق کند.)

 

دریافت مشاوره برای انتخاب نام برند و شرکت شما

اگر هنوز برای انتخاب نام شرکت یا برندتان به نتیجه نرسیدید همین الان این فرم را تکمیل کنید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

نام و نام‌خانوادگی*
Hidden

در ادامه‌ی این مطلب سعی شده است که همه‌ی ویژگی‌هایی که نام مناسب شرکت باید داشته باشد، به‌صورت دسته بندی بیان شود. اگر می‌خواهید نام مناسب شرکت‌تان را انتخاب کنید بهتر است همه‌ی این ویژگی‌ها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید.

مفهوم داشته باشد

اسم و نام یک برند در حقیقت شاکله و اصالت برند شما را به مخاطب و مشتریان نشان می‌دهد. پس باید یک تصویر قدرت‌مند در ذهن مخاطب ایجاد کنید که حس خوبی را به او القا کند.

برای مثال شرکت‌های تولید کننده نوشابه انرژی‌زا همگی سعی می‌کنند  از مفهوم قدرت‌مند بودن استفاده می‌کنند. برای مثال مانستر (هیولا)، ردبول (گاو قرمز)، راک‌استار (ستاره‌ی راک)، برن (سوختن) و بیگ بیر (خرس بزرگ) همگی در حال استفاده از مفهوم قدرت‌مند هستند.

اما در مقابل کمپانی‌های طراحی در بیشتر موارد از مفهوم‌های ظرافت و خاص بودن استفاده می‌کنند. پس در ابتدای تعیین نام برای شرکت یا برندتان مفهومی که در صنعت شما حائز اهمیت است را پیدا کنید و سپس سعی کنید مفهوم اسم‌ برندتان را حول آن پیدا کنید.

ایجاد حس تمایز برای شنونده در انتخاب اسم شرکت

ایجاد حس تمایز برای شنونده

از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است. البته بسیاری از کسب‌ و کارهای نوپا و کم تجربه در شروع کارشان سعی می‌کنند از نام برندهای معروف و بزرگ کپی برداری کنند. این کار می‌تواند به‌تنهایی ضربه‌ای به برند و شرکت شما برند که سال‌ها درگیر آن باشید.

برای مثال در کشور خودمان ایران شرکت دیجی کالا این اسم را در اواسط دهه‌ی ۸۰ شمسی برای خود انتخاب کرد. در دهه‌ی نود شمسی موجی از کپی‌ برداری‌های ناشیانه از این برند باعث شد تا کسب‌ و کارهای زیادی دچار اشتباه بزرگی بشوند.

حقیقت این است که کارهای ساده و پردرآمد خانگی در شروع کار خود اعتبار و ارزش زیادی ندارند که البته کاملا طبیعی و مشخص است. اما بعضی از این شرکت‌ها برای بدست آوردن این اعتبار کارهای اشتباهی می‌کنند که ممکن است در آینده ضررهای بزرگی را به برند و کسب و کارشان وارد کند.

 البته بسیاری از این فروشگاه‌هایی که کپی برداری‌های غیر حرفه‌ای کرده بودند غیر از این‌که ضررهای زیادی به اعتبار خود وارد کردند دچار موضوعات حقوقی و قضایی هم شدند. به‌یاد داشته باشید که برندهای بزرگ حاضرند برای محافظت از نام برند خود میلیون‌ها هزینه کنند. البته ممکن است برای شما سوال شده باشد که چرا در شروع کسب و کار نباید از اسم شرکت‌های بزرگ استفاده کرد؟!

در حقیقت زمانی که شما از نام یک برند معروف کپی برداری می‌کنید یک برند فیک و تقلبی به ‌نظر می‌آیید. شما حتی در شروع مسیر باید اعتماد به نفس بالا داشته باشید و با ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان خود رضایت‌مندی آنان را جلب کنید تا بتوانید جایگاه اصلی‌تان را در بازار بدست آورید.

ساخت اسم شرکت متناسب با کسب و کار

تعیین اسم برای شرکت سخت یا آسان؟!

بعضی افراد در شروع فرآیند تعیین نام شرکت دچار شک بین اسم سخت و اسم آسان می‌شوند. مثلا ممکن است نامی را پیدا کرده باشید که از لحاظ تلفظ و املایی سخت و دشوار است. اما برای توجیه اسم سخت می‌گویید که خب فلان کمپانی بزرگ هم اسم سختی دارد اما به‌خوبی موفق شده است.

مشکلی که این‌جا وجود دارد این است که شرکت‌های بزرگ منابع مالی زیادی در اختیار دارند که ممکن است در یک کسب و کار کوچک در شروع نداشته باشد. کسب و کارهای بزرگ هزینه‌ی زیادی را برای تبلیغات و برندینگ خود انجام می‌دهند که کسب و کارهای کوچک قادر به انجام آن نیستند.

مهم ترین ویژگی نام شرکت، جذابیت آن است.

متخصصان پیشنهاد می‌دهند اسمی که انتخاب می‌کنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود. برای مثال فرض کنید اسمی انتخاب کرده‌اید که هم عجیب و غریب است و هم به چند نوع مختلف نوشته می‌شود. حالا خودتان را جای کاربری بگذارید که قرار است اسم شما را در گوگل سرچ کند.

البته این مسئله بیشتر در زبان فارسی وجود دارد. به هر حال سعی کنید اسمی انتخاب کنید که نوشتار ثابتی داشته باشد و به‌ راحتی در ذهن مخاطب باقی بماند. اسم‌های مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکت‌ها به سراغ آن می‌روند. البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمی‌شود مگر در شرایط خاص.

برای مثال شرکت‌هایی مانند بی‌ام‌و و یا آی‌بی‌ام از اختصار استفاده کرده‌اند اما لازم است یادآوری کنیم که این شرکت‌ها منابع عظیم مالی برای فرهنگ سازی نام برندشان در اختیار دارند. چیزی که ممکن است در شروع یک کسب و کار در دسترس نباشد.

در حقیقت علت اصلی مخالفت با اسامی مخفف این است که این اسم‌ها در بیشتر اوقات ترکیب جالبی ایجاد نمی‌کنند و سپردن آن به ذهن کار بسیار دشواری است. همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینه‌های گزاف و بالایی دارد.

البته نمونه‌های موفق ایرانی کلمات مخفف هم کم نیستند. سایت‌هایی مانند پونیشا. در اصل موسسان وب سایت پونیشا سه نفر بودند که اسم کوچک آ‌ن‌ها پویا، نیما و شایان بود که با ترکیب این اسم‌ها به پونیشا رسیدند.

این ترکیب یکی از بهترین اسم‌های مخفف شده ایرانی در سال‌های اخیر است. پس توصیه می‌کنیم اگر اسم مخفف شده‌ی خیلی خاص و زیبایی پیدا کردید استفاده کنید اما در غیر این‌صورت قید استفاده از کلمات مخفف را بزنید.

انتخاب نام مناسب شرکت

مشکل ثبت نداشته باشد

اسم شرکت و یا برند شما نباید قبلا در دامنه‌های اینترنتی ثبت شده باشد. در واقع اگر نتوانید به‌ صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه تلاش کرده‌اید به هدر می‌رود. پس باید قبل از انتخاب قطعی نام برند، با همه‌ی قوانین انتخاب اسم در ایران آشنا شوید تا به مشکل نخورید.

به آینده‌ی برند نگاه کنید

اگر برند شما محدود به شهر یا جغرافیای خاصی نیست بهتر است برند خود را فراتر از مرز‌های جغرافیایی انتخاب کنید. ممکن است در حال حاضر محدوده‌ی فعالیت برند شما یک شهر یا منطقه باشد اما ممکن است در سال‌های آینده سراغ بازارهای جهانی و منطقه‌ای بروید. مانند برند کاله و یا میهن در دسته‌ی لبنیات.

اگر قرار است از نام خانوادگی‌تان به عنوان اسم برند استفاده کنید بهتر است این حرکت را انجام ندهید. این کار باعث می‌شود کارتان کمی سخت و پیچیده شود. برای مثال شما ترجیح می‌دهید یک لپ تاپ مناسب را از اپل تهیه کنید یا از کمپانی برادران موسوی؟

البته ممکن است شما یک سلبریتی باشید که اسم شما برای مخاطبان‌تان آشناست. در این‌صورت انتخاب نام‌خانوادگی دیگر یک اشتباه نیست و اتفاقا کاری هوشمندانه و مفید است. این کار کمک می‌کند تا هزینه‌های مربوط به برندسازی‌تان به‌شدت کاهش یابد. در کشورهای مختلف سلبریتی‌ها برند خودشان را ساخته‌اند.

برای مثال کایلی جنر از نمونه سلبریتی‌های خارجی است که برند لوازم آرایشی را پایه‌گذاری کرده است. همچنین لیلا اوتادی از نمونه‌ سلبریتی‌های ایرانی است که اسم خود را بر روی برند عطر و ادکلن انتخاب کرده است.

تلفط آسان

در نظر داشته باشید اسم انتخابی‌ شما نباید حساسیت قشر خاصی از مردم جامعه را برانگیزد.  برای مثال اگر اسم برندتان را اسم یک تیم فوتبال بگذارید ممکن است طرفداران تیم رقیب‌تان به‌خاطر تعصبی که روی تیم‌شان دارند از شما خرید نکنند.

برای مثال فروشگاه‌های افق کوروش در زمان آغاز فعالیت خود در شهر قم با مشکلات زیادی مواجه شدند. علما کشور قم این اسم را یادآور زمان طاغوت می‌دانستند. این کار موجب شد این فروشگاه واژه کوروش را از تمامی سردرهای خود بردارد و با نام کوروش ادامه‌ی فعالیت کند.

انتخاب نام مناسب شرکت

هویت چشمی(بصری) داشته باشد

یکی دیگر از ویژگی‌های اسم خوب این است که بصری و قابل تصور کردن باشد. برای مثال کمپانی آمریکایی اپل را تصور کنید. اسم و لوگوی این برند در لحظه شکل یک سیب را به مخاطب یادآوری می‌کند. این کار کمک می‌کند تا برند شما در ذهن مخاطب یک تصویر کاملا مشخص و واضح داشته باشد. کمپانی‌های ردبول، حلواشکری عقاب و جگوار نیز از این شیوه‌ی نام‌گذاری بصری استفاده کرده‌اند.

دقت داشته باشید که این کار کمک می‌کند تا اسم انتخابی‌ شما قدرت مانور خوبی را برای طراح ایجاد کند و در قسمت‌های مختلف از هویت بصری این اسم درجاهای مختلف استفاده کنید.

گام‌های اساسی پیدا کردن اسم مناسب شرکت

تا اینجای کار دانستیم که اسم مناسب شرکت چه ویژگی‌هایی را باید داشته باشد. در ادامه‌‌ی کار سعی می‌کنیم گام به گام مراحل ساخت یک نام مناسب شرکت را بررسی کنیم.

در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و می‌بایست صبر و حوصله‌ی زیادی به‌خرج دهید. بسیاری از شرکت در طول مدت زمانی حدود ۶ ماه بیش‌از ۳۰۰۰ اسم مختلف را بررسی می‌کنند.

البته سایت‌هایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمت‌ها مفید باشند اما خیلی نباید روی آن‌ها متمرکز شوید. این سایت‌ها برای طوفان فکری بسیار مناسب هستند. هرچند ممکن است ترجمه‌ی اسامی پیشنهادی‌شان به زبان فارسی خیلی دلچسب نباشد.

انتخاب نام مناسب شرکت

گام اول – هویت اصلی برندتان را مشخص کنید.

در این مرحله شما باید هدف برند و مأموریت برند خود را مشخص کنید. هویت برندتان می‌تواند تاثیر زیادی را در پیدا کردن اسم مناسب شرکت داشته باشد. چشم‌ انداز، ماموریت و ارزش‌ شرکت شما همه‌ی اهداف برند شما را مشخص می‌کند.

گام دوم – طوفان فکری

این گام جالب‌ترین بخش انتخاب اسم مناسب شرکت است. همه‌ی دوستان، شرکا و همکاران خلاق خود را در جایی دعوت کنید و از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم شرکت شما نظر دهند. این کار کمک می‌کند تا تعداد زیادی اسم پیدا کنید. سعی کنید برای این جلسه چهارچوب مشخصی تعریف کنید تا بهترین استفاده را ببرید. سپس سعی کنید این اسامی را در دسته‌های خاصی قرار دهید تا بتوانید بهتر به بررسی آن‌ها بپردازید.

دقت داشته باشید که برای پیدا کردن اسم‌ مناسب شرکت در ایران می‌توانید از اسطوره‌های باستانی و سنتی استفاده کنید. این استوره‌ها در ذهن مردم ایران قهرمان‌هایی هستند که تصویری مثبت در ذهن مخاطب دارند. همچنین کمک‌ می‌کنند تا برند شما را قدرت‌مند نشان دهند. در این داستان‌های باستانی ایران تعداد زیادی اسم وجود دارد که می‌توانید آن‌ها پیدا کنید. البته کمی صبر و حوصله می‌خواهد.

بعد از این‌که این اسامی را مشخص کردید، متوجه می‌شوید که تعدادی از این اسم‌ها را بیشتر دوست دارید. پس این موضوع کمک می‌کند تا حد و حدود اسم مناسب‌تان را پیدا کنید. می‌توانید در انتهای کار تعدادی از این اسم‌ها را رای‌گیری کنید تا بهترین اسم ممکن را مشخص کنید.

بررسی اسم‌های انتخاب شده

گام سوم – بررسی اسم‌های در نظر گرفته شده

ممکن است بین ۵ تا ۱۵ اسم مشخص را پیدا کرده باشید که نمی‌دانید اسم مناسب شرکت کدام‌یک از این نام‌هاست. برای پایش بین اسم‌ها باید بدانید که از بین همه‌ی اسم‌های انتخاب شده درنهایت می‌بایست ۳ اسم باقی بماند.

قطعا تعداد زیادی از اسم‌هایی که انتخاب کرده‌اید قبلا رزرو شده‌اند. مجددا یادآوری می‌کنیم که اگر اسمی که انتخاب می‌کنید قبلا رزرو شده باشد همه‌ی تلاش‌های شما به هدر رفته است. پس سعی کنید به‌خوبی بین اسم‌های مشخص شده جستجو کنید و ۳ اسمی را که آزاد هستند انتخاب کنید.

به این منظور می‌بایست به سایت ثبت علائم تجاری رجوع کنید و اسامی مشخص شده‌تان را بررسی کنید. بدون هیچ تعصبی اسامی ثبت شده را کنار بگذارید. ممکن است در این مرحله کمی دچار ناامیدی شوید زیرا بسیاری از کلمات انتخاب شده‌تان قبلا ثبت شده باشد. اما باید باصبر و حوصله‌ی کافی کلمات انتخاب شده را بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید. 

گام چهارم – ارزیابی کنید

اگر تا این‌جای کار مشکلات قانونی را حل کرده‌اید می‌توانید سرغ مرحله‌ی تست نام برند بروید.

اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید می‌توانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) از آن‌ها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیل‌های انبوه هزینه‌ی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریان‌تان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید.

البته می‌توانید در سوشیال‌های خود نیز یک مسابقه ترتیب دهید و جایزه‌ای را برای بهترین اسم پیشنهادی مشخص کنید. از مخاطبان‌تان بخواهید تا دوستان‌شان را نیز به این مسابقه دعوت کنند. این کار باعث می‌شود تا اسم‌های پیشنهادی به شما افزایش پیدا کند و در نتیجه حق انتخاب شما هم بیشتر می‌شود.

در حال حاضر می‌توانید به کمک طراحی یک صفحه لندینگ(صفحه فرود) این اسم‌ها را تست کنید. صفحات لندینگ صفحاتی ساده اما هدف‌مند هستند که برای دعوت مخاطب ایجاد شده‌اند. در این مرحله می‌بایست ۳ صفحه لندینگ یکسان طراحی کنید و در هر صفحه فقط نام برند را تغییر دهید. سپس به مدت ۷ روز این صفحات را برای مخاطب‌تان تبلیغ کنید.

و در مرحله‌ی آخر هر کدام از اسم‌ها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، به‌عنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفت‌زده می‌کند چراکه در بیش‌تر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند.

گام پنجم – ثبت برند به‌صورت قانونی

بسیار خرسندیم که تا این مرحله پیش آمده‌اید. در این گام به‌سادگی و باخیال راحت می‌توانید اسم برند و محصول خود را در سایت مرکز مالکیت فکری ثبت کنید. البته باید اظهارنامه‌ای تکمیل کنید و همچنین مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.

بهتر است بلافاصله پس از انتخاب اسم برند، دامنه‌ی اینترنتی مورد نظرتان را بخرید و اکانت شبکه‌های اجتماعی‌تان را نیز ایجاد کنید(به عنوان راهنمای انتخاب اسم برند حتما این موضوع را در نظر داشته باشی).

 

دریافت مشاوره برای انتخاب نام برند و شرکت شما

اگر هنوز برای انتخاب نام شرکت یا برندتان به نتیجه نرسیدید همین الان این فرم را تکمیل کنید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

نام و نام‌خانوادگی*
Hidden

ویژگی های برند یا اسم شرکت

در ادامه مطلب چند نکته کلیدی برای ساخت اسم شرکت مناسب بیان شده است

آسان بودن تلفظ

نام انتخابی برای شرکت باید تلفظ آسان داشته باشد و از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نشود. برای کسب و کار خود از نام های طولانی که برای اکثریت مشتریان تلفظ کردنش آسان نیست و نمیتوانند به خاطر بسپارند و معنا دار نیستند استفاده نکنید.

توجه به زیبایی در سادگی در ساخت اسم شرکت

نام شرکت خود را ساده و کوتاه انتخاب کنید. آن را به دو هجا محدود کنید. حتی اگر اسم خودتان مانند گوگل به یک فعل تبدیل می شود و الگوریتم خاصی دارد نیز می تواند برای نام شرکتتان مناسب باشد. مانند برند بهروز، بیژن و…

توجه به زیبایی در سادگی در ساخت اسم شرکت

توجه به معنای اسم برای ساخت اسم شرکت

ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد. بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد. تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد.

سرنخ دهید

سعی کنید نامی که انتخاب می کنید اطلاعاتی از کسب و کار خود را به صورت نهفته در خود داشته باشد و با شغل و کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.

از پسوندهای رایج برای ساخت اسم شرکت استفاده کنید

پسوندی برای نام شرکت خود در نظر بگیرید که رایج تر است و افراد هنگام سرچ کردن بیشتر از آن پسوند استفاده می کنند. به عنوان مثال پسوند استاندارد و رایج در بین مردم “.com” می باشد. حال اگر نام دامنه ی انتخابی شما در پسوند .com وجود نداشت بجای تغییر پسوند به “.net”, ”.info” , “.shop” نام جدیدی انتخاب کنید. یا اگر می توانید چند پسوند را خریداری کنید.

مشاوره رایگان کسب و کار

برای ساخت اسم شرکت خود را لای منگنه نگذارید

از انتخاب اسامی که به شما اجازه نمی دهد کسب و کار خود را گسترش دهید و شما را به یک نوع محصول یا فعالیت در یک موقعیت جغرافیایی محدود می کند اجتناب کنید زیرا اگر بخواهید تجارت خود را در مکان های مختلف گسترش دهید یا اقدام به راه اندازی خط تولیدی جدید کنید ممکن است شناخته نشوید و در کسب و کار خود متضرر شوید.

مشورت در مورد ساخت اسم شرکت

قبل از خرید دامنه در مورد اسمی که انتخاب کردید از خانواده، دوستان، مشتریان، سرمایه گذاران و همکاران خود مشورت بگیرید و پرس و جو کنید تا مطمئن شوید که اسم انتخابی شما تاثیرگذار بوده و بازخورد خوبی دارد.

مشورت در مورد ساخت اسم شرکت

استفاده از الگوی ساخت اسم شرکت نام تجاری استعاره‌ای

الگوی ساخت استعاره ای الگویی است که با استفاده از کلمه، جمله و یا تصویر به صورت غیر مستقیم به یک کلمه یا مفهوم دیگری اشاره می کند. این کلمات یا تصاویر باید هوشمندانه انتخاب شوند و هر چقدر بهتر مفهوم مورد نظرتان را برساند نشان دهنده ی ذکاوت شما به عنوان مالک یک نام تجاری می باشد. از بارزترین این نام های تجاری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده از نام‌ های تجاری در ساخت اسم شرکت

آژانس مسافرتی مارکوپولو: این نام یک استعاره ی قدرتمند بوده و استعاره از مارکوپولو کسی است که مسافرت می رود و کالاً با نوع شرکت تطابق دارد.

موسسه زبان سفیر: سفیر استعاره از کسی است که به زبان هایی خارجی تسلط دارند. یک سفیر باید به چند زبان زنده دنیا تسلط داشته باشد بنابراین این نام استعاره ای نیز با نوع موسسه تطابق دارد.

کلینیک درمان ناباروری حضرت مریم: حضرت مریم استعاره از کسی است که با معجزه باردار می شود و کاملاً نامی مناسب برای یک کلینیک ناباروری می باشد.

نام‌های تجاری تصویری

نام‌های تجاری اپل، آمازون شامل این دسته هستند که با توجه با اسمشان تصویری در ذهنمان ایجاد می شود. مغز انسان از دو قسمت تقسیم شده قسمت کره ی راست و کره ی چپ. کره ی چپ مغز وظیفه ی تجزیه و تحلیل عدد و رقم را دارد. قسمت راست مغز مشغول عشق و حال و تصور و رویاهای خودش می باشد.

نام‌های تجاری تصویری

نیمکره ی راست راست در واقع وظیفه ی تجسم کردن و حل مسائل را به صورت تجسمی دارد. نیمکره ی راست ما مسائل را به صورت تصویری حل می کند.

مثلا اینکه یک فرد را امروز دیده ایم و 10 سال نیز او را ببینیم بشناسیم یا به نظرمان آشنا باشد همگی توسط سمت راست مغز اتفاق می افتد. به عنوان مثال بارها اتفاق افتاده است که حل یک مسئله ماها نیمکره چپ مغز ما را درگیر کرده باشد حال آنکه این مساله در کسری از ثانیه توسط نیمکره راست ما به صورت تجسمی حل می شود.

حال اگر شما نماد و نام شرکت خود را مانند برند اپل، پوما، آدیداس و… تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند به طبع تاثیر بیشتری در بیاد ماندن نام شرکت در ذهن افراد خواهد داشت.

نام های تصویری دو دسته اند که هر دوی این دسته ها نام های قدرتمندی و خاصی را به وجود می آورند:

  1. نام‌های تصویری مرتبط با محصول یا خدمات
  2. نام‌های تصویری بی ارتباط با محصول یا خدمات

یکی از این نام ها برند اپل می باشد که توانست در دهه 70 میلادی که صنعت کامپیوتر در دست رهبران بازار و رقبای گردن کلفت با نام های اختصاری و کد گونه مانند آی بی ام و دی ای سی و… بود با انتخاب یک نام تصویری بی ربط به موضوع کامپیوتر و خلاف جهت نام های شرکت های دیگر پیش رفتن از یک شرکت زیر پله ای به جایگاهی که اکنون در آن قرار دارد برسد و این نام تصویری بی ربط به گران قیمت ترین برند تجاری دنیا به ارزش 178 میلیارد دلار که چندین برابر بودجه ی سالانه بسیاری از کشورهای جهان می باشد تبدیل شود.

نمی توان موارد و استراتژی هایی که استیو جابز برای برند خود بکار گرفته را در این موفقیت نادیده گرفت اما به جرات می توان گفت که انتخاب عنوان تجاری تصویری کمک زیادی به موفق تر شدن این برند نسبت به سایر برندها شده است.

استفاده از نام های تصویری ترکیبی برای ساخت اسم شرکت

برخی نام های تصویری مانند برند پوما هستند که در یک کلمه دو هجایی چند کلید اصلی برای انتخاب نام برند تجاریشان استفاده کرده اند.

استفاده از نام های تصویری ترکیبی برای ساخت اسم شرکت

پوما یک برند برتر ورزشی دنیاست که در ابتدا برادران داسلر در سال 1307 شمسی کارخانه ی کفش سازی خود را در کشور آلمان راه اندازی کردند اما سال ها بعد این دو برادر آلمانی از هم جدا شدند. آدولف دالسر همان ابتدا یک نام ترکیبی از اسم و فامیل خود با عنوان آدیداس (آدی+داسلر) برای کارخانه خود در نظر گرفت و از همان ابتدا نیز موفق بود.

اما رودلف که نام تجاری شرکت خود را رودا ترکیبی از اسم و فامیل خود گذاشته بود آنچنان که باید موفق نشد بنابراین بعد از مدتی کوتاه تغییر عقیده داد و نام پوما که یک نوع شیر آمریکای جنوبی می باشد را بر روی برند خود گذاشت که در مدت کوتاهی موفقیت خود را به اثبات رساند. حال به کلمات کلیدی نهفته در نام انتخابی پوما می پردازیم:

کلید اول ساخت اسم شرکت: کلید اول که بسیار هم حائز اهمیت می باشد نام استعاره ای این برند می باشد. پوما نوعی شیرکوهی در حال جهیدن است پس در قدم اول دارای هویت است.

کلید دوم ساخت اسم شرکت: جهش شیر استعاره از قدرت و توانایی بالای می باشد و تصویر انتخابی برند نیز گویای همین است که استعاره از یک برند قدرتمند و تواناست

کلید سوم ساخت اسم شرکت: تصویر همان شیر کوهی در حال جهیدن که در کنار سادگی بسیار ارزشمند بوده و یک برند ساده ی جهانی است.

کلید چهارم ساخت اسم شرکت: کوتاه و پر معنا

سس  خرسی مهرام

پلاستیک فریزر پنگوئن

غول سبزیجات یا گرین جاینت

استارباکس نام شخصیت پری دریایی در رمان موبی دیک

همگی از دیگر نام های تصویری تجاری موفق می باشند. بنابراین اگر ما هم بتوانیم چنین نام های قدرتمند و خاص تصویری را در ساخت اسم شرکت خود انتخاب کنیم در زمانی کوتاه می توانیم برند تجاری موفقی را داشته باشیم.

 برخی نام های تجاری هستند که مانند پوما کوتاه و ساده نبوده اما بسیار موفق هستند. البته می توان آن ها را به عنوان استثنا بیام کرد زیرا بیشتر برندهای موفق نام های کوتاه اما پر معنی دارند.

فاکتورهای مهم در انتخاب اسم شرکت

داستان ساخت اسم شرکت استارباکس! غول قهوه‌فروشی دنیا و چند شرکت دیگر

  1. یکی از نام های تقریباً پیچیده با لوگوی عجیب و غریب می باشد که رتبه 64 را در بین 100 برند برتر دنیا دارا می باشد و درآمدی برابر با 19 میلیارد دلار را دارا می باشد. البته استارباکس نام شخصیت پری دریایی در رمان موبی دیک، نهنگ سفید می باشد که این نام در کنار لوگوی پری دریایی نیز بی تاثیر در موفقیت و به یاد ماندن نام این شرکت نمی باشد.
  2. شرکت  یونایت فروتز  فروشنده بزرگ موز در آمریکای جنوبی بود که با تغییر نام به چیکتا به موز هویت داد و چیکیتا موز بی هویت را صاحب هویت و شخصیت کرد. و برای اولین بار فروش میوه به صورت فله ای را که امروزه در ایران شاهد آن هستیم را تغییر داد.
  3. گرین جاینت غول سبزیجات هم امروز در سراسر دنیا بسیار معروف است!
  4. برند ایرانی سس های خرسی مهرام که به خرس هویت بخشیده است.
  5. ماشین های آهو بیابان و سیمرغ که در ایران تولید می شدند که تولید شرکت پارس خودرو بودند.

دریافت مشاوره برای انتخاب نام برند و شرکت شما

اگر هنوز برای انتخاب نام شرکت یا برندتان به نتیجه نرسیدید همین الان این فرم را تکمیل کنید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

نام و نام‌خانوادگی*
Hidden

اسم های خاص خارجی برای شرکت

حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت می‌توانید از آن‌ها الگو بگیرید.

  1. Shutter Up
  2. Flutter Me Shutters Photography
  3. Lensation Picture Studio
  4. Picturesque
  5. The Artsy Lens
  6. Pin Me Up Photography
  7. Swim Snaps Studio
  8. High Click Photography
  9. Click Studio Captures
  10. Color Shot Studio
  11. Weddring Photographers
  12. A Fine Portrait
  13. A Lasting Impression
  14. Wild Image Photography
  15. Say Cheese Photo Studio
  16. Sublime Pearl Smiles
  17. Capture the Moment
  18. Nick with his Pic
  19. Strike a Pose with the Masons
  20. Dream Wedding Studios
  21. Polka-Dots Studios
  22. Pristine White Studios
  23. Into the Wild Photo Shoots
  24. Click and Blink with the Jacksons
  25. Shutters on the Members
  26. Art And You In A Flash
  27. Lens-bians Photography
  28. Bracketeers Photography
  29. Ambient Portraiture
  30. Fade To Black Photographers
  31. Picture Perfect Moment
  32. Photo Pick Studio
  33. Click And Shoot Studio
  34. Moonlight Photography
  35. Perfectly Posed Photo Studio
  36. The Picture Patch
  37. Foxy Silver Snapshots
  38. Flawless Coral Photo Shoots
  39. Photo Phactory
  40. Lens Queen

 

  1. The People with the Lens
  2. Prefect Capture
  3. vivid snaps
  4. Impression Photography
  5. Imagix Photo Studio
  6. Delighted Pics
  7. The Ultimate look photography
  8. In a Pinch Pictures
  9. Special Moments Studio
  10. Celebration Photography Studio
  11. Stylish Pics Studios
  12. Mayo Studios
  13. Portrait simple
  14. Cean One photography
  15. Cliento Photography
  16. Photography by furla studio
  17. Fleming photo studio
  18. Bliss eleven
  19. Mthree studio
  20. سن ایچ
  21. آبسال
  22. ایران خودرو
  23. آیس پک
  24. رستوران های زنجیره ای بوف
  25. همراه اول
  26. ایرانسل
  27. اسنوا
  28. پاکشو
  29. ایکس ویژن
  30. سونی
  31. سامسونگ
  32. آدیداس
  33. نایک
  34. بیژن
  35. سی گل
  36. حوله برق لامع
  37. بوتان
  38. 78.صنایع غذايی بهروز
  39. بهنوش
  40. تک دانه

داستان ساخت اسم شرکت

دریافت مشاوره برای انتخاب نام برند و شرکت شما

اگر هنوز برای انتخاب نام شرکت یا برندتان به نتیجه نرسیدید همین الان این فرم را تکمیل کنید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

نام و نام‌خانوادگی*
Hidden

دیگر قوانین ساخت اسم شرکت

نام یک شرکت تجاری جزء سرمایه شرکت محسوب می­شود و در مالکیت شرکت است در نتیجه ساخت اسم شرکت مناسب اهمیت ویژه­ای دارد. در ایران قوانین زیادی برای ساخت اسم شرکت وجود دارد و در هنگام ثبت شرکت شما باید نام شرکت را مشخص کرده باشید. تایید نام یک شرکت توسط اداره کل شرکت­ها انجام می­شود و تایید موسسات صنعتی توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام می­شود. پروسه ثبت نام یک شرکت و ساخت اسم شرکت به صورت اینترنتی انجام می­شود در نتیجه شما می­توانید به صورت اینترنتی از طریق سازمان ثبت شرکت­ها نام شرکت خود را ثبت و پیگیر ثبت نام شرکت باشید.

برخی از قوانین ساخت اسم شرکت عبارت اند از:

  1. در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامه­های دخدا، معین یا عمید مراجعه کنید.
  2. اسم شرکت باید یک اسم خاص باشد یعنی مستقیم بتوان آن را به عنوان نهاد جمله به کار برد. به این معنا که بر شخص یا شیء خاصی دلالت داشته باشد.
  3. ساخت اسم شرکت باید طبق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد.
  4. اسم شرکت نباید لاتین باشد.
  5. در هنگام ساخت اسم شرکت موردی که از همه مهم تر است این است که نام انتخابی شما دارای سابقه ثبت نباشد. زیرا در این صورت نام انتخابی شما رد خواد شد.
  6. نام انتخابی شما نباید حاوی اعداد به صورت ریاضی باشد و باید از اعداد به صورت حروفی استفاده شود.
  7. نام انتخابی باید دارای 3 ویژگی اسم خاص باشد.
  8. از عناوین شعرا و دانشمندان حاضر استفاده نشده باشد.
  9. از حرف اول چند کلمه به عنوان اسم مخفف استفاده نشده باشد، همچنین از ترکیب چند حرف استفاده نشود.
  10. از نام شهدا و ایثارگرانی که نام آنها انحصاراً تحت نظارت سازمان بنیاد شهدا و امور ایثارگران است استفاده نشود.
  11. در نام شرکت از حروف بعضی کلمات نظیر پی وی سی و … استفاده نشود.
  12. نام­های مشخصی وجود دارد که نباید جز نمونه اسم شرکت باشد نظیر :

تکنولوژی – اوریت – کارواش – تکنیک – تک نو – دیتا – بیو – ایتال – دفتر – ونوس – مونتاژ – کنترل – متریک – مترولژی – میهن – دکوراسیون – هدف – شهروند – ایمان – تست – باور – فانتزی –  استار – بنیاد – اقتصاد – آسانسور- جوانان – مرکز – شاهد – شهید – ایثارگر – فامیلی – شهروند – سازمان – نفت – پتروشیمی – ملت – نظام – کشور – ایران  – بهزیست – فیلتر – پیک

  1. به کار بردن نام شرکا در نام شرکت ممنوع است.
  2. هنگام تعیین نام برای شرکت دقت کنید نام­هایی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارند قابل قبول نیستند.
  3. نام­هایی خلاف موازین شرعی و حاوی الفاظ مستهجن باشند قابل قبول نیستند.
  4. نام اختصاری که رسماً متعلق به دولت باشد نظیر: ناجا، ایران و کشور امکان ثبت ندارند مگر با ارائه مجوز صلاحیت.
  5. مهلت اعتبار نام­های تشکیل شده نا محود است بغیر­از اینکه از زمان ثبت نام شرکت هیچ اقدامی برای ثبت شرکت انجام نشده باشد در اینصورت نام شرکت تنها 3 ماه معتبر خواهد بود. این زمان برای شرکت­های سهامی عام 6 ماه خواهد بود.

قوانین ساخت اسم شرکت

راه‌­های حمایت از نام شرکت

  1. ضمانت اجرای کیفری

یکی از راه­های حمایت از نام شرکت­های تجاری پیش بینی و ضمانت اجرای کیفری است به این معنا که، هر گاه شخصی حقیقی یا حقوقی از نام یک شرکت سوء استفادده کند و موجبات گمراهی افکار عمومی را نسبت به ماهیت یک شرکت یا موسسه تجاری مخدوش کند مجرم محسوب می­شود. همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می­شود.  امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه  نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود.

  1. ضمانت اجرای حقوقی

برای حمایت از نام شرکت­ها علاوه بر ضمانت اجرای کیفری ضمانت اجرای حقوقی نیز پیش بینی شده است که به معنای جبران خسارت وارده به شرکت­های تجاری است. یعنی اگر شخصی با سوء استفاده از نام یک شرکت تجاری مثلاً با تولید محصول مشابه و وارد آوردن خسارت به شهرت و اعتبار شرکت اصلی، مجبور به پرداخت خسارت مادی و ضرر معنوی به شرکت ثبت شده است.

نحوه درخواست اعتراض به عدم تایید نام درخواستی

در صورتی که شما به نحوه کارشناسی و رد نام شرکت خود اعتراض دارید می توانید اعتراض خود را در قالب یک فرم اعتراضی به سازمان ثبت شرکت­ها ارسال کنید. پس ازآن کارشناسی مجدد برای اسم درخواستی شما صورت می­پذیرد. در صورتی که برای بار دوم اسم دخواستی شما رد شود شما می­توانید مجدداً یک فرم حاوی دلایل اعتراض خود را این بار به سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری ارسال کنید. پس از این اعتراض نظر سازمان ثبت شرکت­ها و موسسات غیر تجاری با استعلام از فرهنگستان زبان صورت می­گیرد و تصمیم نهایی است. در نتیجه دیگر راهی برای اعتراض وجود ندارد.

نمونه­ اسم شرکت برای انتخاب نام شرکت

  • آریان ممتاز رسا
  • پارسیان ماشین ایران
  • توسعه تجارت پارسیان
  • تاجران نوین پاسارگاد
  • تجارت گستر ایرانیان
  • طاها گستر آرشام
  • دنیای مشاوران اخلاق
  • آینده سازان فرخنده
  • ایرانیان فناوران روز البرز
  • سارای نوین ایران
  • آسان ورزش ایرانیان
  • فردوس کیای پاشا
  • بهشت آفرین البرز
  • جاوید تجارت خاتم
  • پارس بتن آرمه
  • شایان اتحاد زاگرس
  • داده پردازان امنیت
  • منشور هنر آریایی
  • نماد معماری آینده
  • ستاره­های روناک کردستان
  • عمران سازه سانلی
  • غفار صنعت تهران
  • پارت پایا البرز
  • سایه بهشت سبز
  • راه آوران نامدار ایران

معرفی نرم افزار ساخت اسم شرکت

  1. “بانک جامع انتخاب” یک نام نرم افزار ساخت اسم شرکت است.
  2. سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است. برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نام­های پیشنهادی برای شما شروع شود.
  3. سایت Wordlab Business Name Generator سایتی که از بین بیش از 7.2 میلیون اسم تجاری به صورت تصادفی برای شما نام­ تجاری پیشنهاد می­دهد.
  4. NameMesh ابزار قدرتمندی که به شما در انتخاب یک نام تجاری کمک می­کند.
  5. ابزار Business Name Generator با استفاده از این ابزار تنها با وارد کردن کلمه یا کلماتی لیستی از نام­های تجاری ممکن برایتان تولید و نمایش داده می­شود. این ابزار همچنین شناسایی نام­های دامنه برای نام هر کسب و کار را ممکن و مشخص می­سازد.
  6. سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهاد­های مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری می­کند.

برخی از سوالات رایج

آیا نام شرکت و نام تجاری یکی هستند؟

پاسخ این است که بین اسم تجاری و اسم و برند تفاوت‌های زیادی وجود دارد. در واقع اسم تجاری اسم خاصی است که با مخاطب با شنیدن آن باید هویت شرکت مشخص شود.

ویژگی‌های یک اسم مناسب شرکت چیست؟

  • مفهوم داشته باشد
  • ایجاد حس تمایز برای شنونده
  • تلفظ آسان اسم انتخابی
  • مشکل ثبت نداشته باشد
  • هویت چشمی(بصری) داشته باشد

تعیین نام شرکت سخت یا آسان؟!

متخصصان پیشنهاد می‌دهند اسمی که انتخاب می‌کنید باید راحت تلفظ شود و حتی راحت نوشته شود.

دریافت مشاوره برای انتخاب نام برند و شرکت شما

اگر هنوز برای انتخاب نام شرکت یا برندتان به نتیجه نرسیدید همین الان این فرم را تکمیل کنید

"*" قسمتهای مورد نیاز را نشان می دهد

نام و نام‌خانوادگی*
Hidden

دیدگاه‌های شما

7 دیدگاه دربارهٔ «0 تا 100 ساخت اسم شرکت + 60 نمونه ایده برای اسم شرکت [ایرانی و خارجی]»

  1. ممنون
    واقعا هر اسمی میزنم ثبت شده یک هفته هست انقدر کتاب شعر و داستان خوندم اعصابم خرد شد:)

    1. تیم تحقیقات دکتر پدرام شهدوست

      سلام در این زمینه ما میتوانیم کمکتان کنیم
      با شماره 02188746213 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان