0 تا 100 بوتیک داری : از مانتو فروشی تا لباس کودک

۰ تا ۱۰۰ بوتیک داری : از مانتو فروشی تا لباس کودک
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

اگر قصد دارید فعالیت خود را در زمینه بوتیک داری و فروشگاه لباس شروع کنید، باید بدانید که صنعت بوتیک داری یک تجارت سریع التغییر است، و هر ۶ ماه یکبار تغییر می‌کند. وقتی شما یک بوتیک لباس باز میکنید باید همواره از جدیدترین مدلها و ترندهای روز پوشاک آگاه باشید. و این نکته را بدانید که بوتیک داری تنها در آویزان کردن لباس روی قفسه ها خلاصه نمی‌شود بلکه سختی ها و و مشکلات خاص خود را دارد.

این سختی ها شامل تمامی زمینه های بوتیک زدن از خرید محصول تا فروش آن می­باشد. در این موارد بهتر است، با دقت و هوشمندی زیاد به علاقه و خواست خریدار توجه کنید، که در نهایت باعث افزایش سوددهی و پیشرفت در کسب و کارتان شوید. توجه داشته باشید در هر مرحله بهتر است نیاز و خواسته خریداران و بازار را بشناسید تا از این طریق ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کنید.

راه اندازی بوتیک و بوتیک داری

در واقع مسئولیت های مالی بازاریابی و مدیریتی که بوتیک برای شما به همراه می‌آورد بیشتر از زمانی است که شما قرار است به نوع لباس ها و پوشاک بپردازید. اگر برای انجام این کارها آماده هستید، راه اندازی یک بوتیک لباس ممکن است حرفه ای مناسب برای شما باشد. در ادامه این مقاله برای شما به طور کلی توضیح خواهیم داد که برای راه اندازی یک بوتیک باید چه مراحلی را طی کنید یا به نوعی با روشن کردن سختی ها و چالش های این صنعت به شما مشاوره راه اندازی بوتیک می‌دهیم.

0 تا 100 بوتیک داری

  • به دنبال مکان ثابتی باشید که می‌توانید فروشگاه لباس خود را در آن دایر کنید

در واقع انتخاب یک مکان صحیح برای احداث بوتیک یا فروشگاه لباس می‌تواند یکی از مهمترین عوامل در موفقیت فروشگاه شما باشد. اما انتخاب بهترین مکان به میزان بودجه شما بستگی دارد.

و این مکان درواقع نشانه ایی از شما و کسب و کارتان در بین مشاغل دیگر است. مکانی که باعث می­شود تا شما بیشتر وبهتر در حرفه خود شناخته شوید و به موقعیت بیشتر و بهتری برسید.دستیابی به مکان مورد نظر با توجه به شرایط امروزه افراد، با مشکلاتی مواجه است. بهتر است بعد از مدتی که به کار فروش مشغول شدید به فکر خرید مکان ثابت برای کسب و کار خود باشید، اما می­توان گفت درست است که احداث بوتیک در یک مرکز خرید خیلی شلوغ می‌تواند میزان فروش شما را و تعداد مشتری هایتان را به میزان چشمگیری بالا ببرد، اما این موضوع را هم باید در نظر بگیرید که اجاره ماهیانه سنگینی نیز برای شما به همراه خواهد داشت.

درامد بوتیک

احداث یک بوتیک در یک منطقه مسکونی ساکت قطعاً تعداد مشتریانی را که شما می‌توانید در یک مرکز خرید شلوغ داشته باشید را به شما نمی‌دهد، اما خوب به نسبت میزان اجاره ماهیانه کمتری خواهد داشت. و به همین جهت است که انتخاب بهترین مکان فقط و فقط به میزان بودجه شما بستگی دارد.

  • در مورد نحوه ی چیدمان فروشگاه تصمیم بگیرید

این نکته را فراموش نکنید که دکوراسیون یک فروشگاه یا خصوصاً یک بوتیک یکی از مهمترین عناصری است که می‌تواند در افراد این احساس را ایجاد کند که باید از فروشگاه یا بوتیک شما خرید کنند یا خیر. رنگ هایی که در دکور، قفسه و چیدمان بوتیک خود استفاده می‌کنید، از عوامل موثر در تصمیم گیری مشتری در خرید هستند.

اهمیت داشتن یک چیدمان و دکوذ خوب در این است که دکوراسیون می‌تواند این احساس را در مشتری ایجاد کند که محصولی را که شما به آنها ارائه می‌دهید کاملاً ارزش پولی را که در قبال آن به شما می‌پردازد را دارد. در واقع داشتن یک دکوراسیون شیک و مناسب با نوع حرفه ی شما می‌تواند هم اعتماد به نفس شما را بالا ببرد و هم باعث شود تا مشتری به شما اعتماد کند.هچنین فضای فروشگاه باید به گونه‌ای باشد تا مشتری بتواند در آن احساس راحتی کند.

سرمایه برای لباس فروشی

نحوه ی چیدمان فروشگاه از عوامل مهم بوتیک داری  است این موضوع یکی از مهمترین مسائل در جذب افراد به کسب و کار شما و اشنایی بیشتر با محصول شما است. بر همین اساس بهتر است با ظرافت و زیبایی زیادی به طراحی و دکوراسیون فروشگاه خود بپردازید. از طرفی برای این کار احتیاج به افراد خبره و ماهر دارید البته

شما می‌توانید برای ایده گرفتن در چیدمان دکوراسیون بوتیک خود با استفاده از اینترنت تصاویر جذاب از فروشگاه های بوتیک های فروش لباس را جمع آوری کنید و یا اینکه از برخی از فروشگاه ها که مورد تحسین شما قرار دارد بازدید کنید تا بتوانید از چیدمان ایده آل آن فروشگاه ها ایده بگیرید.

در واقع چیدمان فروشگاه می‌تواند در سیاست شما در فروش نیز بسیار دخیل باشد به این گونه که برخی از فروشندگان دوست دارند تا مشتریان بتوانند لباس ها را حفظ کنند و با آزادی عمل بیشتری آنها را انتخاب کنند و بخرند

اما بر عکس نمی‌خواهم تا مشتری لباسها را لمس کند و ترجیح می‌دهند تا بر اساس نوع نیاز مشتری خودشان جنس را به آنها ارائه دهد و چیدمان فروشگاه می‌تواند این سیاست را تکمیل کند.

همچنین استفاده از از فرم های لباس یا مانکن ها را در بوتیک لباس خود هیچگاه فراموش نکنید زیرا می‌توانید با استفاده از این امکانات لباسهای خود را به زیبایی و در جلوی درب فروشگاه به نمایش بگذارید تا نگاه و نظر خریداران و رهگذران را به خود جلب کند.

مشاوره راه اندازی بوتیک

  • اقدامات لازم برای گرفتن جواز و قانونی شدن تجارتتان را انجام دهید

در ابتدا باید مورد نام تجاری که قرار است بر روی بوتیک خود بگذارید تصمیم بگیرید. اطمینان حاصل کنید که نامی ‌که به عنوان نام تجاری بوتیک و فروشگاه پوشاک خود انتخاب کرده اید قبلا توسط شخص دیگری ثبت و یا استفاده نشده باشد و همچنین حد الامکان سعی کنید تا نامی‌ که انتخاب می‌کنید حتی مشابه رقیبان تجاریتان نباشد.پس از انتخاب نام تجاری باید با گذراندن مراحل قانونی آن را ثبت کنید.

مانتو فروشی چقدر سرمایه میخواد

در واقع همان طور که می‌دانید در ایران اندکی گرفتن‌جواز برگه اینگونه کارها ممکن است با دشواری خاص خود روبرو شود.

به طور کلی برای گرفتن جواز برای راه اندازی یک بوتیک در ایران باید به سایت صنف مربوطه تجارت مورد نظر خود مراجعه کنید و از مطالعه کردن شرایط موجود در سایت اقدام به تکمیل اطلاعات مورد نیاز و ارائه مدارک لازم کنید.

پس از ورود به سایت www.epolice.ir پس از انتخاب صنف مورد نظر خود می‌توانید به تکمیل اطلاعات لازم و کسب جواز اقدام کنید.

  • کارمندان مناسبی برای این کار استخدام کنید

اگر قصد استخدام کارمند ندارید هیچ اشکالی ندارد. بسیاری از صاحبان مشاغل به تنهایی و بر مبنای تکیه بر قدرت و توانایی خود شروع به کار می‌کنند و بارهمه کارها را خودشان به دوش می‌کشند تا زمانی که بتوانند از این راه سود مناسبی به دست بیاورند.

اما معمولا در این زمینه های کاری همه به یک کارمند و یا کمک دست نیاز دارند. حداقل در مواقعی واقعا نیاز است تا شخصی را به طور موقت استخدام نمایید. در واقع برای مدیریت و پیش بردن هر چه بهتر و با کیفیت تر کار ها البته با توجه به وسعت زمینه کاری شما، ممکن است به یک شخص برای تمیزکاری،حسابداری و یا یک فروشنده نیاز پیدا کنید.

اطمینان حاصل کنید که کارمندانی که استخدام می‌کنید از تمام سیاست های عملیاتی که شما برای بوتیک یا فروشگاه خود اتخاذ کرده اید پیروی می‌کنند.

مشاوره راه اندازی بوتیک

  • هر آنچه را که نیاز دارید بخرید

شما به هنگام راه اندازی یک بوتیک به لوازم زیر احتیاج پیدا خواهید کرد:

  1. اسکنر برای بارکد
  2. کامپیوتر
  3. صندوق پول
  4. دستگاه پردازش کارت اعتباری
  5. دستگاه چاپ برچسب بارکد کالا
  6. تلفن و خط ثابت
  7. مبلمان اداری
  8. چوب لباسی
  9. فرم لباس و مانکن
  10. برچسب قیمت برای لباس
  11. همچنین برای مطمئن شدن از جلوگیری از هر گونه سرقت بهتر است تا اقدام به نصب دوربین های مدار بسته کنید.

بوتیک زدن

  • کیسه های خرید

کیف خریدی که از جانب بوتیک شما به مشتری داده می‌شود، در واقع می‌تواند برای شما و تجارتتان نوعی تبلیغات محسوب شود. بنابراین لازم است که یک کیسه پارچه ای با نام برند شما و یا یک پلاستیک خرید خوب باشد.

هنگامی ‌که مشتری آن را حمل می‌کند، به نوعی به جهانیان اعلام می‌کند که در مغازه شما بوده است. حال اگر این کیسه ی خرید دارای کیفیت خوبی هم باشد، مردم آنها آن را نگه می‌دارند و بعد ها دوباره نیز از آن استفاده می‌کنند این یعنی نوعی تبلیغات دوباره رایگان برای بوتیک شما.

  • برنامه کاری خود را در هر مرحله یاددشت کنید

طرح کلی که از کسب و کار فروشگاه لباس خود انتظار دارید و هدف شماست را روی کاغذ بنویسید. مثلا اگر به فکر گرفتن وام از بانک هستید، و انجام این کار برای شما نوعی ضرورت محسوب می‌شود بهتر است آن را در بالای لیست خود یادداشت نمایید تا احیانا فراموشتان نگردد.

در حالت کلی نوشتن برنامه ها در اوایل ماه و تقسیم کردن آن ها در هفته های هر ماه باعث می­شود تا دقت و تمرکز بیشتری بر کار خود داشته باشید و با ذهن آرام و راحت تر به سراغ دیگر کارهایتان بروید. نوشتن کارها بهتر است در انتهای هر شب اتفاق بیفتد و با ذهن آرام به سراغ روز بعدی بروید.

در همین راستا می­توانید برای حساب­های ماهانه خود نیز دفتر مشخص داشته باشید تا تمامی موارد را در آن ذکر کنید تا بیشتر و بهتر به کسب و کار خود کنترل داشته باشید.

بوتیک

 

  • برگزاری یک افتتاحیه ی بزرگ را برای بوتیکتان برنامه ریزی کنید

شما با انجام این کار می‌توانید برند خود را در سطح وسیع تری تبلیغ کنید و برند سازی نمایید و همچنین اعلام کنید که در حال آغاز به کار می‌باشید. سعی کنید بتوانید با استفاد از شبکه های اجتمائی همچون فیسبوک،توییتر،اینستاگرام و حتی بیانیه های مطبوعاتی در سطح گسترده تری مردم را به شرکت در افتتاحیه ی خود فرا بخوانید.

برای راه اندازی بوتیک چقدر سرمایه لازم است

  • برنامه های آینده

بعد از اینکه شما بوتیک خود را با موفقیت باز کردید و کسب درآمد شما از طریق بوتیک داری آغاز شد، نباید تنها به رشد آرامی‌که بوتیک برای شما به ازمغان خواهد اورد راضی شوید و همواره باید ایده های جدیدی در راه افزایش کسب درامد خود ارئه دهید.

این جمله بدان معنا نیست که شما همزمان 4-5 فروشگاه را  باز و راه اندازی کنید. اما به این معنی است که به محض شروع به کار بوتیک داری، در این اندیشه باشید که چگونه می‌توانید امکانات کسب و کارتان را بهتر از قبل گسترش دهید.

اگر دیگر توانایی احداث یک شعبه ی دیگر از بوتیکتان را ندارید می‌توانید به احداث یک یك فروشگاه اینترنتی بیاندیشید و یا یک پیج اینستاگرام بزنید و از طریق ان محصولاتتان را به تمام نقاط ایران عرضه نمایید.

  • نوع محولاتی که قرار است در بوتیک خود عرضه کنید را تعیین نمایید

در واقع تجارت لباس می‌تواند نوعی تجارت بسیار پر سود باشد. شما تا وقتی که نفهمیدید دقیقاً چه چیزی را می‌خواهید بفروشید نمی‌توانید تجارت خود را به معنای واقعی شروع کنید.

این که شما میخواهید در بوتیک خود لباس های زنانه، مردانه، لباس کودکٖ و یا حتی مانتو بفروشید نیاز به فوت و فن لباس فروشی خاص خود را دارد.

همچنین شما باید با توجه به نوع انتخابی که در ارایه ی محصولاتتان کردید میزان بودجه ی مورد نظر راهم در نظر بگیرید برای مثال اگر قصد دارید بوتیک داری را در زمینه ی فروش مانتو ادامه دهید باید در همان ابتدای کار دقیقا بدانید که مانتو فروشی چقدر سرمایه میخواد.

همچنین در هر کدام از این موارد که تصمیم به احداث بوتیک بگیرید، باید بدانید که همواره در حال رقابت با بسیاری از افراد می‌باشید که در این صنعت مشغول به کار هستند.

پس شما باید بعد از اینکه نوع لباسی که قصد دارید در بوتیک خود بفروشید را انتخاب کردید، کیفیت و طراحی آنها را هم در نظر بگیرید، چون مشتریان بدشان نمی‌آید که کالاهای بی نظیر با کیفیت بالا و قیمتی مناسب را خریداری کنند.

سرمایه لازم برای بوتیک

  • مدیریت بودجه (مدیریت سرمایه برای لباس فروشی)

برای مدیریت بهتر بودجه لازم است که در ابتدا به برخی سوالات مانند  برای راه اندازی بوتیک چقدر سرمایه لازم است؟ و سرمایه لازم برای بوتیک چقدر است؟ پاسخ دهید. پاسخ به این سوال به شما در ادامه مسیر و انتخاب بهترین روش مناسب در راستای افزایش کسب و کار هدایت می­کند. بهتر است با توجه به اهداف و سرمایه ایی که دارید به این سوال جواب دهید تا در انتها با مشکل مواجه نشوید و تا حد ممکن بیشترین سود را از حرفه خود داشته باشید.

اگر شما بوتیک داری را به عنوان حرفه‌ ی مورد نظر خود انتخاب کرده اید و قصد دارید تا علاوه بر اینکه بودجه ی خود را بهتر مدیریت می‌نمایید اندکی هم سودآوری کسب و کار خود را بیشتر کنید، باید به شما بگویم که راه حل این مشکل کوچک کردن کسب و کار می‌باشد.

در واقع شما با کوچک سازی بوتیک خود و یا احداث یک فروشگاه آنلاین لباس، هزینه های راه اندازی و هزینه‌های جاری را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهید و درآمد بوتیک شما روند افزایشی پیدا خواهد کرد.علاوه بر این اگر سرمایه ی اولیه شما برای شروع کسب و کار بوتیک داری کافی نبود شما می‌توانید فعالیت مربوطه خود را در زمینه راه اندازی و ساخت فروشگاه ها آنلاین لباس ادامه دهید و با توجه به میزان بودجه تان ولخرجی های اضافی را مدیریت نمایید.

نتیجه گیری

با توجه به تعریفی که برای بوتیک داری در دیکشنری ها ارائه شده است می‌توان آن را اینطور معرفی کرد که بوتیک، فروشگاه کوچکی می‌باشد که با لباس و یا لوازم جانبی مد روز سر و کار دارد. در واقع علت محبوبیت بوتیک داری به عنوان یک شغل این است که صنعت مد یکی از خطوط کاری است که همیشه مورد استقبال عموم قرار می‌گیرد و تا حدودی درآمد قابل قبولی برای دارندگان این تجارت به همراه دارد.

از طرفی می­توان گفت این شغل، جز مشاغل پر دردسر نیز به شمار می­رود. بر اساس شرایط بازار و فراز و نشیب هایی که در سال­های اخیر افراد با آن مواجه شده اند، باعث تزلزل بیشتر این حرفه نیز شده است. از طرفی با برنامه ریزی و آینده نگری هایی چون تحقیق و بررسی راجع به هزینه راه اندازی بوتیک می­توانید با اطمینان بیشتر به شروع این کسب و کار بپردازید. این حرفه با تمام پستی و بلندی هایی که دارد، اگر به اصول و قواعد مشخص پایبند باشید، بعد از مدتی به درآمد مشخصی می­رسید که ارزش تمام سختی­های مسیر را دارد. و باعث انگیزه و تلاش بیشتر شما می­شود. موردی که بهتر است در مسیر بوتیک داری به آن توجه کنید خواست و نیاز افراد و بازار است. بر این اساس شما بیشتر و بهتر با مخاطب ارتباط برقرار می­کنید و در نهایت به سوددهی بیشتر نیز می­رسید.

دلیل این امر این است که افراد در هر سنی که باشند و هر سلیقه ای که داشته باشند، بازهم به لباس احتیاج پیدا خواهد کرد. در واقع اگر شما جزو کسانی هستید که به صنعت مد و فشن اشتیاق دارید، ممکن است بتوانید از پس اداره کردن یک بوتیک لباس فروشی به خوبی بربیایید.

اما باید توجه کنید که شروع این صنعت آنقدرها هم که به نظر می‌آید آسان نیست و شما باید علاوه بر دانستن فوت و فن لباس فروشی و داشتن سرمایه کافی این مقاله را با دقت کافی بخوانید و بعد از آن تصمیم به احداث یک بوتیک لباس فروشی بگیرید.

برخی از سوالات رایج

11 اصل شروع بوتیک داری کدامند؟

  1. به دنبال مکان ثابتی باشید که می‌توانید فروشگاه لباس خود را در آن دایر کنید
  2. در مورد نحوه ی چیدمان فروشگاه تصمیم بگیرید
  3. اقدامات لازم برای گرفتن جواز و قانونی شدن تجارتتان را انجام دهید
  4. کارمندان مناسبی برای این کار استخدام کنید
  5. هر آنچه را که نیاز دارید بخرید
  6. کیسه های خرید
  7. برنامه کاری خود را در هر مرحله یاددشت کنید
  8. برگزاری یک افتتاحیه ی بزرگ را برای بوتیکتان برنامه ریزی کنید
  9. برنامه های آینده
  10. نوع محولاتی که قرار است در بوتیک خود عرضه کنید را تعیین نمایید
  11. مدیریت بودجه (مدیریت سرمایه برای لباس فروشی)

مهم ترین اصل در بوتیک داری کدام است؟

در واقع انتخاب یک مکان صحیح برای احداث بوتیک یا فروشگاه لباس می‌تواند یکی از مهمترین عوامل در موفقیت فروشگاه شما باشد. اما انتخاب بهترین مکان به میزان بودجه شما بستگی دارد.

تاثیر نحوه چیدمان در بوتیک داری به چه صورت است؟

چیدمان یکی از مهمترین عناصری است که می‌تواند در افراد این احساس را ایجاد کند که باید از فروشگاه یا بوتیک شما خرید کنند یا خیر.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

امپراتوری یوتیوب

43.000 تومان

امپراتوری یوتیوب

تخفیف استثنایی

165.000 تومان

43.000 تومان