برایان تریسی کیست؟ | بررسی 11 اثر برتر برایان تریسی

برایان تریسی کیست
آنچه در ادامه مطلب خواهید خواند

برایان تریسی کیست؟ برایان تریسی یکی از معروف‌ ترین و موفق‌ ترین سخنران جهان است. او علاوه‌ بر مهارت بالایی که در زمینه سخنرانی دارد، همچنین با مهارت خود در زمینه نویسندگی معروف است. نوشته‌ های برایان تریسی طرفداران زیادی دارند و میلیون‌ها نسخه از آن‌ها در سراسر جهان به فروش رسیده است.

با وجود این که او کتاب‌ هایی بسیار کاربردی و کارآمد نوشته است؛ اما عمده شهرت برایان تریسی در ایران به واسطه کتاب “قورباغه‌ات را قورت بده” است. در این مقاله در غالب پرسش برایان تریسی کیست؟، به معرفی زندگی نامه و بیوگرافی او خواهیم پرداخت و شما را با ۱۱ اثر ارزشمند از او آشنا خواهیم کرد.

زندگی نامه برایان تریسی

برایان تریسی در سال ۱۹۹۴ شهر ونکور کانادا در خانواده‌ای فقیر دیده به جهان گشود. آن‌ها به قدری تنگدست بودند که حتی توانایی تهیه لباس و پرداخت قبض آب و برقشان را نداشتند. برایان تریسی با مقایسه زندگی خود با سایر هم سن و سالان، همواره از خودش سوال میکرد که چرا باید زندگی او خانواده‌ اش تا این حد با سایر خانواده‌ها متفاوت باشد.

او هنوز تحصیلات مدرسه‌ ای خودش را به پایان نرسانده بود که ناچار به ترک تحصیل شد. یکی از عقایدی که برایان تریسی از دوره نوجوانی تا به امروز داشت، این بود که شما به همان چیزی تبدیل می‌ شوید که به آن فکر می‌کنید. برایان تریسی عقیده داشت که تنها تفاوت ثروتمندان با افراد معمولی در طرز تفکر آن‌ ها است. ثروتمندان همواره بر استقلال مالی تاکید دارند و تمرکز خود را روی رسیدن به آن می‌ گذارند.

بیوگرافی برایان تریسی

یکی از اساسی‌ ترین مسائلی که درباره زندگی نامه برایان تریسی و این که برایان تریسی کیست؟ وجود دارد، این است که او در محیط‌های کاری مختلفی فعالیت داشته است و می‌ توان گفت که به همین سبب، او دانش زیادی در زمینه مشاوره کاری دارد.

برایان تریسی مدت‌ ها به عنوان یک کارگر فعالیت می‌کرد. او حتی در زمینه شستن ظروف هتل‌ های کوچک تجربه دارد. گاه پیش می‌آمد که او به شستن اتومبیل‌ ها یا حتی کف سالن رستوران‌ها مشغول باشد. تجربه‌های کاری برایان تریسی آن قدر متنوع هستند که حتی کار در مزارع را شامل می‌شوند.

برایان تریسی و سفر دور دنیا

در قسمت قبلی بخشی از بیوگرافی برایان تریسی را برای شما شرح دادیم؛ اما پاسخ ما به پرسش برایان تریسی کیست؟، در این جا خاتمه پیدا پیدا نمی‌کند. ۲۰ سالگی برای برایان تریسی آغاز ماجراجویی‌ هایش بود. طی سفر هشت ساله‌ای که او در ۲۰ سالگی آغاز کرد، انگیزه گرفت که سفری به دور دنیا داشته باشد.

برای تامین هزینه‌های سفر با کشتی، روی عرشه کار می‌کرد و گاه قسمت‌هایی از دنیا را سوار بر دوچرخه طی می‌کرد. او کم کم با یاری دو نفر از دوستانش موفق شد که یک اتومبیل خریداری کند و با آن به آفریقا سفر کرد. سکونت و کار کردن او در آفریقا، دو سال به طول انجامید.

در نهایت برایان تریسی به آلمان و انگلستان سفر کرد و مدتی در آن جا به کار کردن مشغول شد. پس از آن از خاورمیانه بازدید کرد و حتی مدتی را در هند، مالزی و سنگاپور گذراند. پس از آن به مدت دو سال در تایلند اقامت کرد.

آثار برایان تریسی

یکی دیگر از پاسخ‌ هایی که می‌توان به سوال برایان تریسی کیست؟ داد این است که برایان تریسی نویسنده ماهری است و تا کنون کتاب‌ های زیادی از او به چاپ رسیده‌ اند که تعدادی از آن‌ها در سطح جهانی به شهرت زیادی دست پیدا کرده‌اند.

در ایران مردم برایان تریسی را با کتاب “قورباغه‌ ات را قورت بده” می‌شناسند و کمتر کسی پیدا می‌شود که دست کم حداقل یک بار اسم این اثر معروف برایان تریسی را نشنیده باشد. در ادامه این مقاله به بررسی نوشته‌ها و آثار برایان تریسی می‌پردازیم  تا بتوانیم بهتر بگوییم که در حقیقت برایان تریسی کیست؟

  1. قورباغه‌ ات را قورت بده

کتاب قورباغه‌ ات را قورت بده، یکی ار معروف‌ترین و شناخته شده‌ ترین آثار برایان تریسی است. که در این قسمت آن را بررسی می‌کنیم. در عصر امروزی، امکانات متعددی وجود دارند که بشر می‌تواند با استفاده کردن از آن‌ها به موفقیت‌ های بزرگی در زندگی خود دست پیدا کند. اما نگاه بدبینانه ما به زندگی گاه موجب می‌شود که توانایی دیدن چنین امکاناتی را از دست بدهیم و قادر به انجام یک انتخاب صحیح از میان گزینه‌های مختلف برای دست یابی به موفقیت نباشیم.

برایان تریسی در این کتاب به شما می‌گوید که چگونه با وجود محدودیت‌های زمانی که برای انجام کارهای مختلف داریم، می‌توانیم با یک اولویت بندی صحیح کارهای مهم‌تر را انجام دهیم و به موفقیت در اهدافمان برسیم. هر گاه یک انسان عادی بتواند به درکی برسد که توانایی دسته بندی و اولویت بندی صحیح کارها را در لحظه داشته باشد، می‌تواند نسبت به نوابقی که کمتر عمل می‌کنند موفق‌تر باشد.

زندگی نامه برایان تریسی

در کتاب قورباغه‌ ات را قورت بده، برایان تریسی چگونه اولویت بندی را به ما می‌ آموزد

برایان تریسی در این کتاب، مهم‌ترین کار شما را به قورباغه‌ ای تشبیه می‌کند که با خوردن آن می‌توانید به کارهای دیگرتان برسید. در صورتی که شما این قورباغه را قورت ندهید و مهم‌ترین کار روز خود را به پایان نرسانید، نخواهید توانست به سایر فعالیت‌های خود برسید و آن‌ها را سر و سامان دهید. مهم‌ترین کاری که باید در طول روز انجام دهید، همان کاری است که می‌تواند بالاترین اثر مثبت را در زندگی شما اعمال کند.

اگر شما برای انجام این کار اهمال کاری کنید و آن را به روز دیگری موکول کنید، قطعا نخواهید توانست سایر فعالیت‌های روزتان را سر و سامان بدهید. چنان چه قرار است چند قورباغه مختلف را در طول روز بخورید، بهتر است آن‌ها را از نظر اندازه دسته بندی کنید و ابتدا قورباغه‌های بزرگ‌تر و سپس قورباغه‌های کوچک‌تر را قورت دهید. در واقع باید کارها را بر طبق اولویت به انجام برسانید و انجام کارهای مهم‌تر را پیش از کارهایی که اهمیت کمتری دارند قرار دهید.

در کتاب قورباغه‌ات را قورت بده، برایان تریسی به ما می‌آموزد که چطور کارها را به ترتیب اولویت پیش ببریم، به جای داشتن مشغله‌های فراوان تنها با انجام چند کار به موفقیت برسیم، با انجام تمام و کمال کارها به اعتماد به نفس و انگیزه دست پیدا کنیم، با کمی تمرین و اراده کارهای ناممکن را ممکن کنیم و با داشتن ذهنیت مثبت و دور کردن تفکرات منفی بتوانیم به آن چیزی تبدیل شویم که آرزویش را داریم.

  1. فقط ساکت شو و انجامش بده

این اثر از برایان تریسی، حول محور اهمیت انضباط و نظم در کارها نوشته شده است. برایان تریسی در این کتاب بیان می‌کند که نیاز اصلی برای دست یابی به موفقیت، داشتن نظم و انضباط در مسیر اهداف است و به داشتن یا نداشتن ثروت فراوان و شانس ارتباطی ندارد. برای دست یابی به نظم و انضباط، برایان تریسی در این کتاب در سه زمینه مختلف شما را راهنمایی می‌کند.

این سه زمینه شامل چگونگی دست یابی به اهداف با ایجاد نظم و انضباط، چگونگی دست یابی به موفقیت‌ های فردی با ایجاد نظم و انضباط و چگونگی دست یابی به شادی با ایجاد نظم و انضباط هستند. شما می‌توانید با خواندن این کتاب، زمینه مورد نظر خودتان را از بین این سه حوزه انتخاب کرده و برای دست یابی به آن، روی تمرینات مربوطه تمرکز کنید.

  1. ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته

شاید تا کنون برای‌تان پیش آمده باشد که تمام راه‌هایی که برای دست یابی به ثروت امتحان کرده‌اید، به در بسته خورده‌اند؛ اما افراد دیگری را دیده‌اید که به ثروت و موفقیت زیادی دست پیدا کرده باشند.

در چنین شرایطی، اکثر ما گمان می‌کنیم که دلیل این تفاوت در پیروزی و شکست‌ ها چیزی نیست جز تفاوت در موقعیت مالی و شرایط کاری؛ اما اگر پای حرف این افراد موفق بنشینید، خواهید دید که اکثر آن‌ها ادعا می‌کنند گه از نقطه صفر شروع به ساخت زندگی خود کرده‌اند تا به موقعیت کنونی رسیده‌اند.

اما این افراد چگونه به موفقیت رسیده‌ اند؟ و آیا اصلا دست یابی به این میزان از موفقیت در چنین شرایطی ممکن است؟ در کتاب ۲۱ راز میلیونرهای خودساخته، برایان تریسی به بررسی رازهای موفقیت افراد خود ساخته پرداخته است. او به شما خواهد گفت که مهم نیست در چه وضعیت و شرایطی باشید، این رازها برای همه شما قابل یادگیری هستند و با کمک آن‌ها می‌توانید به خواسته‌ های خود دست پیدا کنید.

یادگیری ۲۱ مهارتی که برایان تریسی در کناب میلیونرهای خودساخته به بررسی آن‌ها پرداخته است، می‌تواند شما را در مسیر رسیدن به خواسته‌هایتان یاری دهد.

اثار برایان تریسی

  1. مدیریت زمان

همه ما می‌دانیم که مدیریت و کنترل زمان، یکی از راه‌های کسب موفقیت است. با مدیریت و استفاده بهتر از زمان، شما می‌توانید در هر جایگاهی به موفقیت برسید و کارها را بهتر سامان دهید. خیلی‌ها گمان می‌کنند که مدیریت زمان یک کار پیش و پا افتاده و ساده است و به مهارت به خصوصی نیاز ندارد. در کتاب مدیریت زمان، برایان تریسی به ما می‌ گوید که مدیریت زمان همانند هر کار دیگری نیازمند دانش و مهارت به خصوصی در این زمینه است.

در این کتاب، برایان تریسی ۲۱ تکنیک کاربردی برای مدیریت زمان و استفاده صحیح از وقت را به شما می‌آموزد. با استفاده از این تکنیک‌ها شما می‌توانید مهارت‌های خود را برای استفاده بهتر از زمان تقویت کنید و حداقل به میزان دو ساعت، وقت مفید شبانه روزی خود را افزایش بدهید.

  1. هنر جذب دیگران

برایان تریسی موفق شد با این کتاب به خیلی از افراد کمک کند تا به موفقیت در زمینه کاری و حرفه‌ای خود دست یابند. هنر سخنوری یک هنر بسیار مهم است که در زندگی روزمره و کسب و کار کاربرد زیادی دارد. از آن جایی که شمار زیادی از مشاغل در دنیای امروزی بر پایه ارتباط با سایر افراد بنا شده‌اند و برای موفقیت در آن‌ها شما لازم دارید که انتخاب موثر و مناسبی برقرار کنید، ما خواندن کتاب هنر جذب دیگران از برایان تریسی را به شما توصیه می‌کنیم.

خواندن این کتاب به برقراری روابط بهتر و موثرتر شما با اطرافیان کمک می‌کند و از این طریق به شما کمک می‌کند که در مسیر دست یابی به موفقیت، با توان بیشتری حرکت کنید. برایان تریسی در این کتاب از اهمیت جذب دیگران با مخاطب صحبت می‌کند و به شما مهارت‌ هایی را می‌آموزد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید در روابط شخصی و کاری خود انقلاب ایجاد کنید و به موفقیت دست یابید.

  1. جادوی سخنوری

داشتن فن بیان عالی در دنیای امروزی و قرن ۲۱، یکی از مهم‌ترین الزاماتی است که با استفاده از آن می‌ توانید به موفقیت‌ های کاری و اجتماعی دست پیدا کنید. هنر سخنوری مهارتی است که به کمک آن می‌‌توانید احترام و توجه دیگران را به خود جلب کنید. چنان چه شما مهارت خوبی در این زمینه داشته باشید، از نظر دیگران فردی مهم و ارزشمند تلقی خواهید شد.

این مهارت در زمینه کاری شما می‌ تواند بسیار کارآمد باشد. به این شکل که شما با مهارت سخنوری خود می‌ توانید نظر مثبت افراد مهم و تاثیرگذار را در زمینه کاریتان به خود جلب کنید. توجه این افراد به شما می‌ تواند مسیر رسیدن به موفقیت در حوزه کاری‌تان را برای شما هموار کند. با خواندن این کتاب شما می‌آموزید که چگونه می‌ توان در هر جمعی با اعتماد به نفس بالا ظاهر شد و نظر و عقیده خود را به دیگران قبولاند.

یکی از مسائل بسیار مهم در دست یابی به موفقیت های کاری، میزان انگیزه کارکنان برای انجام کارها است. این انگیزه توسط مدیران ایجاد می‌شود. برایان تریسی در کتاب انگیزه خود، با مخاطب قرار دادن مدیران به آن‌ها می‌آموزد که چگونه در کارمندان و کارکنان مجموعه خود، حس انگیزه را ایجاد کنند.

۲۱ تکنیک کاربردی که در این کتاب برای مدیران جمع آوری شده‌اند، به آن‌ها کمک می‌کنند که در محیط‌های کاری حس انگیزه و شور و اشتیاق را در کارکنان ایجاد کنند. در این کتاب برایان تریسی به مدیران کمک می‌کند تا ترس از شکست را در کارمندان خود کمرنگ کنند و ان‌ها را برای دست یابی به موفقیت و تلاش بیشتر یاری دهند.

کتاب جادوی سخنوری اثار برایان تریسی

  1. فقط این هفت کار را انجام بده و موفق شو

همه ما مهارت‌ها و استعدادهایی داریم که شاید در طول زندگی خود به آن‌ها توجه کافی نداشته‌ایم و از آن‌ها در راه دست یابی به موفقیت و مهارت بیشتر استفاده نکرده‌ایم. برایان تریسی در این کتاب، سه ویژگی شفافیت، تمرکز و انسجام را سه عامل اصلی در دست یابی به موفقیت می‌داند.

او به شما می‌گوید در صورتی که تصویر روشن و دقیقی از آن چه که می‌خواهید در ذهن داشته باشید، روی آن هدف مورد نظرتان تمرکز کنید و تمامی فعالیت‌های خود را در راستای دست یابی به آن انجام دهید، می‌توانید به اهدافتان دست پیدا کنید.

تکنیک‌هایی که در این کتاب به شما آموخته می‌شود، به شما کمک می‌ کنند که مهارت‌ها و توانایی‌های خود را در راستای دست یابی به اهدافتان به کار بگیرید و به هدف‌هایتان نزدیک و نزدیک‌تر شوید. این کتاب با دو عنوان دیگر “حرف نزن، عمل کن” و “حرف نزن، کاری بکن” در بازار موجود است.

  1. نیروی اعتماد به نفس

در این کتاب، برایان تریسی شما را به فکر وا می‌دارد که اگر ترس از شکست برای شما بی معنی بود و تصور می‌کردید موفقیت شما در انجام کارها تضمین شده است، چه کاری انجام می‌دادید؟ آن چه میزان بزرگی اهداف شما و سطح تلاش‌تان برای دست یابی به آن‌ها را تعیین می‌ کند، اعتماد به نفس شما است. در این کتاب، شما می‌آموزید که چگونه می‌توان ارزش‌های خود را مشخص کرد و زندگی خود را در راستای رسیدن به این ارزش‌ها به حرکت درآورد.

با خواندن این کتاب، شما می‌توانید نقاط ضعف و قوت خود را بهتر بشناسید و به ترس‌های بزرگتان در رابطه با شکست غلبه کنید.

  1. فکرت را تغییر بده، زندگی‌ ات را تغییر بده

یافتن راهی برای دست یابی به موفقیت، یکی از معضل‌ های بزرگ در زندگی بسیاری از افراد است. اکثر مردم نمی‌دانند که چگونه می‌توانند به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اند، دست پیدا کنند. برایان تریسی در کتاب فکرت را تغییر بده، زندگی‌ات را تغییر بده به شما می‌گوید که کلید اصلی دست یابی به موفقیت، تغییر در طرز تفکر شما است.

با ایجاد تغییر در تفکر، شما قادر خواهید بود که اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و از این طریق روابط خود را بهبود بخشیده و کنترل امور زندگی‌تان را در دست بگیرید. این کتاب به شما نشان خواهد داد که میزان توانایی‌های درونی شما از حد تصورات شما بیشتر است و می‌توانید به راحتی این توانایی‌های خود را عملی کنید.

  1. بازاریابی

اغلب تولید کنندگان و سازندگان محصولات، ابتدا محصولات خود را تولید کرده سپس به بازاریابی و جلب نظر مشتری می‌پزدازند. در کتاب بازاریابی، برایان تریسی به ما می‌گوید که چگونه می‌توانیم حتی پیش از تولید محصولات، بفهمیم که مخاطب ما به چه محصولاتی نیاز دارد و اجناس خود را طبق خواسته مخاطبین و مشتریان تولید کنیم.

به کار گیری ۲۱ استراتژی کاربردی که برایان تریسی در این کتاب به شما معرفی می‌کند، شما را از رقبا متمایز خواهد کرد. با به کارگیری این استراتژی‌ها، شما می‌توانید مشتریان را به خود جذب کنید و آن‌ها را متقاعد کنید که از میان محصولات مشابه مختلف موجود در بازار، شما را برای خرید خود انتخاب کنند.

کتاب بازاریابی اثار برایان تریسی

خلاصه مقاله و نتیجه گیری

در قسمت ابتدایی این مقاله، مطالبی در رابطه با پرسش به پاسخ برایان تریسی کیست آورده شد و شرح مختصری از زندگی نامه برایان تریسی را در اختیار شما قرار دادیم. پس از معرفی شرح بیوگرافی برایان تریسی و تکمیل پاسخ به پرسش برایان تریسی کیست، قسمت‌ هایی را به بررسی آثار برایان تریسی اختصاص دادیم و ۱۱ اثر از آثار مختلف برایان تریسی را به شما معرفی کردیم.

امیدواریم که خواندن مقاله برایان تریسی کیست، توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

برخی از سوالات رایج:

1. چند مورد از آثار برایان تریسی را نام ببرید؟

1. قرباغه ات را قورت بده
2. فقط ساکت شو و انجامش بده
3. راز میلیونرهای خودساخته
4. مدیریت زمان

2. برایان ترسی در کتاب قورباغه ا ترا قورت بده به چه مواردی میپردازد؟

تریسی در این کتاب به موضوع مدیریت زمان و استفاده بهینه از زمان می پردازد. درواقع در این کتاب به این موضوع اشاره می شود که با وجود دغدغه های فراوان چگونه می توان به اولویت بندی کارها پرداخت.

3. کتاب فقط ساکت شو و انجامش بده تریسی به چه موضوعی می پردازد؟

ترسی در این کتاب به موضوع نظم و زمان بندی در انجام کارها می پردازد درواقع به این موضوع اشاره می کند که حجم زیاد برنامه های افراد مانع رسیدن آن ها به اهداف نمی شود و با زمان بندی مشخص می توان به بهترین شکل به انجام کارها پرداخت.

دیدگاه‌های شما

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *